homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 vestibulaire migraine 
Auteur Bericht

vr 22 aug, 2014 12:16 Bericht vestibulaire migraine

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar lotgenoten/informatie over vestibulaire migraine.
Sinds oktober 2013 heb ik plotseling last van zeer ernstige duizeligheid en in maart van 2014 is in Apeldoor de diagnose vestibulaire migraine gesteld.
Daarna heb ik op advies van mijn neurologe acupunctuur geprobeerd en daar heb ik tijdelijk goede resultaten mee behaald, echter maar voor 3 weken want sinds een dag of 3 heb ik mijn klachten weer terug :sad:
Medicijnen die mogelijk kunnen helpen zoals maxalt en propranolol verdraag ik niet en zijn dus geen optie om te proberen.
Ik kan natuurlijk acupunctuur weer proberen maar ben gewoon eens benieuwd hoe ervaringsdeskundige er tegen aan kijken.
Graag reactie van jullie.

groetjes Mieke65

vr 22 aug, 2014 12:16
Profiel

za 11 okt, 2014 16:14 Bericht Re: vestibulaire migraine

Dag Mieke,

Bij elk medicijn of behandeling hoort naast de werking ook een placebo-effect. Dat is niet erg, daar kunnen we juist even van profiteren maar dat kan ook betekenen dat de klachten weer kunnen terugkeren als de werking niet toereikend is. Het kan ook zijn dat een eenmalige behandeling niet voldoende is maar dat je baat kunt hebben bij 'onderhoudsbeurten'. Ondertussen kun je -evt naast acupunctuur als dat je goed bevalt- verder onderzoeken wat jou nog meer kan helpen. Denk daarbij bv aan voeding, leefstijl, coaching of een bezoek aan een optometrist etc.
Succes!
Groet Irma Noteboom (migraine-therapeut)

za 11 okt, 2014 16:14
Profiel

di 14 okt, 2014 14:12 Bericht Re: vestibulaire migraine

Hallo Irma,

Ik heb ondertussen weer een reeks acupunctuurbehandelingen ondergaan en voel me nu weer redelijk.
Ik ben nu op advies van de neurologe toch begonnen met dagelijks 80 mg propranolol.
Momenteel verdraag ik deze goed, ben alleen bang voor de mogelijke bijwerkingen maar dat wachten we gewoon af.
Ik ben nog wel erg snel moe/duizelig met drukte en harde geluiden, veel drukte om me heen wekt ook een aanval op.
Hopelijk dat de medicijnen dit tegengaan of dat ik in elk geval minder aanvallen krijg, voor een aanval heb ik nu Zomig/zolmitriptan voorgeschreven gekregen, daar weet ik de werking nog niet van.
Ik luister goed naar mijn lijf en probeer mijn sociale leven te verdelen en duidelijk te doseren omdat ik merk dat dat beter voor me is.
Dit is voor mijn gezin en familie/vrienden ook even wennen maar dat komt wel.
Dank je wel voor je reactie.

Groeten, Mieke

di 14 okt, 2014 14:12
Profiel

vr 19 dec, 2014 17:57 Bericht Re: vestibulaire migraine

Hoi Mieke,

Ook ik ben nieuw op het forum en ook bij mij is in begin 2014 vestibulaire migraine vastgesteld. Erg vervelend. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Ik heb er eigenlijk nog steeds 24 uur per dag last van, dwz dat ik eigenlijk altijd nog wel draaierig ben (alsof ik op een boot zit of iets dergelijks, of alsof de vloer beweegt). De echte grote aanvallen, waarbij de wereld om mij heen beweegt zijn gelukkig opgehouden, die zijn verdwenen nadat ik ben begonnen met medicijnen in april 2014. Eerst had ik b├Ętablokkers, maar dat beviel niet echt (te lage bloeddruk), en nu heb ik topamax (nu inmiddels op 100 mg). Dat lijkt wel enigszins te helpen. Maar nog wel dagelijks veel last dus helaas.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Groetjes, Irene

vr 19 dec, 2014 17:57
Profiel

za 05 nov, 2016 15:32 Bericht Re: vestibulaire migraine

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Bij mij is eigenlijk nooit de diagnose Vestibulaire migraine vastgesteld. Maar, vanaf mijn 18de (ik ben nu inmiddels 57) heb ik af en toe, soms per jaar, per maand, per week, er is geen regelmaat te ontdekken, last van duizelingen. Soms heel heftig dat alles om mij heen draait en ik tegen de vlakte ga, soms alleen een flauw gevoel van duizeligheid. Ook hier is geen eenduidigheid in te noemen. Ben indertijd al meerdere keren door scan geweest, ecg gehad etc. Neuroloog heeft toen wel vastgesteld dat ik migraine heb, gezien mijn andere symptomen. Aura, tintelingen etc. In tijden van meer stress heb ik meer kans op migraine of een duizeling. Ik heb eigenlijk sindsdien de snelweg vermeden en daar eigenlijk ook een soort van fobie van overgehouden. Stel je voor...Nu afgelopen dinsdag 2 nov j.l zat ik op de fiets en kreeg spontaan weer een aanval van duizeligheid. Klapte tegen de grond op mijn hoofd en heb nu een hoofdwond met 12 hechtingen en een hersenschudding. Voor mij is nu het punt gekomen dat ik ernstig op zoek ben om er iets aan te laten doen, voor zo ver dit kan. Na mijn herstel zal ik op zoek gaan naar eventuele hulp hierbij. Ik ben er nu goed vanaf gekomen, maar dit wil ik niet nog een keer meemaken...Wie heeft tips, of ook zo iets dergelijks ondervonden.

za 05 nov, 2016 15:32
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]