homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 10 berichten ] 
 Iemand iets positiefs over Topamax? 
Auteur Bericht

do 28 aug, 2014 8:29 Bericht Iemand iets positiefs over Topamax?

Ik zag al een topic over Topamax, maar de meest recente reactie is daar van mei 2014 en daarvoor van 2013. Dus toch maar even een nieuw topic.

Ik heb de laatste keer bij de neuroloog Topamax voorgeschreven gekregen. 15 mg opbouwen tot 60mg.
Maar ik durf er niet aan te beginnen. Vanwege alle beroerde ervaringen die ik lees op internet. Nu weet ik wel dat mensen sneller iets schrijven als ze klachten hebben en dat men meestal stil is als iets bevalt, maar toch.... Ik vind het wel erg veel in vergelijking met bv depakine.

Ik wil dus graag weten of er ook mensen zijn met positieve ervaringen met Topamax.
Ik lees het graag!

do 28 aug, 2014 8:29
Profiel

vr 29 aug, 2014 20:28 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

Zelf ben ik tevreden over de Topamax

vr 29 aug, 2014 20:28
Profiel WWW

di 16 sep, 2014 21:18 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

In een bericht van 2009 heb ik gereageerd over topamax , ondertussen zijn we 2014 en neem nog steeds topamax 100mg per dag; mijn migraine is niet weg maar ik kan blijven functioneren ,heb niet echte zware aanvallen meer en bijwerkingen van topamax helemaal niet . Zoals ik in vorig bericht al schreef iedereen is anders. Depakine was voor mij een nul net zoals er veel andere medicatie die ik geprobeerd heb. Dus topamax was het enige positieve. Hoop dat ik je een beetje kon helpen.

di 16 sep, 2014 21:18
Profiel

do 18 sep, 2014 6:38 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

mijn man heeft ook topamax gebruikt en nooit 1 bijwerking gehad. zijn migraine is verminderd en na een jaar gebruiken mocht hij proberen af te bouwen. dit is gelukt en het blijft nu zonder dagelijkse medicijnen redelijk onder controle.
voordeel tov depakine, is dat je bij depakine last kunt krijgen van haaruitval en dikker worden. dat is niet zo bij topamax.(mijn neuroloog zegt ook daarom sowieso vrouwen nooit depakine te geven of mensen met overgewicht)

do 18 sep, 2014 6:38
Profiel

zo 21 sep, 2014 19:58 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

ook met topamax bezig met opbouwen. ik ben begonnet met 25 mg en moest eigenlijk na 4 weken op 1oo mg zitten. door alle verhalen heb ik in overleg met de neuroloog besloten om zelf te bepalen hoe snel ik opbouw. ik ben blij dat ik dat mocht doen en ook doe. ik gebruik het nu 2 maanden en zit op 75 mg (sinds 3 dagen gedaan) door omstandigheden ook beter om niet op te bouwen eerder. maar ik heb vrijwel geen bijwerkingen. enige in het begin wat vergeetachtig en tintelende vingers en tenen maar ik eet me klem aan alles wat je daar tegen kan doen dus tot nu toe ben ik blij en het helpt goed. het is de bedoeling om over 2 weken op 100 mg te zitten als het goed blijft gaan, aanvallen ook veel minder van 10-12 aanvallen naar 3-4 in de maand

depakine ging ook niet goed bij mij zodanig slecht dat ik epileptisch werd er van dus was erg bang in het begin.

zo 21 sep, 2014 19:58
Profiel

vr 03 okt, 2014 19:37 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

Slikken jullie de gewone Topamax tabletten, of slikken jullie de Topamax sprinkle capsules. Ik zelf slik de Topamax Sprinkle capsule 2 x 50 mg op de ochtend en 2 x 50 mg op de avond. Van de Sprinkle capsule deze bestaan niet in 100 mg helaas.

vr 03 okt, 2014 19:37
Profiel WWW

wo 08 okt, 2014 19:15 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

ik slik de gewone capsules 2x 50mg 's ochtends en 2x 50mg 's avonds.

wo 08 okt, 2014 19:15
Profiel

ma 23 maart, 2015 21:31 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

Ben wel benieuwd naar je eigen ervaringen, nu je een paar maanden verder bent.

ma 23 maart, 2015 21:31
Profiel

di 22 dec, 2015 10:56 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

Als ik op met symptomenzoeker op migraine zoek dan staat Topamax op de 2e plaats van de top 10. Het lijkt erop dat Propanolol nog iets beter werkt maar dit is niet significant. Dus Topamax lijkt een prima middel bij migraine.

Het kan ook zijn dat bepaalde voedingen helpen tegen migraine --> Migraine en voeding

Ook alternatieve behandelingen kun je bekijken op --> Migraine symptomenzoeker

di 22 dec, 2015 10:56
Profiel

za 23 jan, 2016 9:43 Bericht Re: Iemand iets positiefs over Topamax?

Ik heb Topamax geslikt, uiteindelijk 30 + 45 mg per dag. Pas vanaf die dosering werkte het bij prima, alleen bleek ik (ongemerkt) veel last te krijgen van de bijwerkingen (erg koud hebben, typefouten maken, niet meer op woorden kunnen komen, huiduitslag etc). Dat verband merkte ik pas later toen ik teveel kwaaltjes had en de bijsluiters er eens bijpakte. Het hele rijtje kwam ineens iets te herkenbaar voor. Om die reden ben ik weer gaan afbouwen en er bijna vanaf. De bijwerkingen zijn inmiddels ook verdwenen.

Voorlopig heb ik niets anders. Even niets en de aanvallen met sumatriptan bestrijden. Door acht uur slapen per dag en het vermijden van noten blijven die nu vaker weg. Toevallig ontdekt. Nu maar hopen dat dat zou blijft.

za 23 jan, 2016 9:43
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]