homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Chronische Migraine en werk/Wia 
Auteur Bericht

ma 08 jun, 2015 13:47 Bericht Chronische Migraine en werk/Wia

Goedendag Allemaal

Even voorstellen mijn naam is Harry (man) en om een zeer uitgebreid verhaal heel kort te maken heb ik 2 a 3 x per week migraine van soms 2 a 3 dagen per aanval (bijna dagelijks dus) en altijd dagelijkse zware hoofdpijn, ik heb al een 20 jaar migraine en hoofdpijn en loop nu al 6 jaar bij de hoofdpijn-poli in Blaricum en gebruik atacand 22mG (hoger lukt niet) en Maxalt 3x per week ong,
maag helemaal kapot geslikt met diclofenac en daarbij aangeboren oor (cholesteatoom) problemen en een hart ritme stoornis misschien door de velen maxalt, neuroloog wijst als mogelijke extra oorzaak voor de verergerde migraine, mede de operaties aan.
Ik ben jaaren doorgegaan met roofbouw op me lichaam en met heel veel medicijnen en zwaar oververmoeid de dag door gekomen, Nu sinds een half jaar thuis (gelukkig eindelijk voor mezelf gekozen) wilde het eerst niet onder ogen zien, dit helpt me gezondheid vooral met de oververmoeidheid en IETS in de zwaarte en frequentie van de aanvallen, en neem hierdoor zeker 50% minder medicatie

Mijn vraag is.. ik loop nu al tegen een muur van onbegrip van me Arbo arts op hoe gaat dit zometeen met de Wia keuring ? iemand ervaring mee ? ik zit al veel te zoeken bij de oude berichten en vind al veel maar nog niet hoe andere met zon zware migraine omgaan en vooral de Arbo arts en de wia / verzekeringsarts zijn omgegaan

Ik had een Arbo arts die het eindelijk begreep, maar nu alweer een andere arts die het echt niet snapt en het in moeilijk nederlands alleen maar over reintegratie heeft, het is heel duidelijk (VOOR MIJ) dat dat echt onmogelijk is.

ALVAST heel erg bedankt voor alle ideeen en antwoorden

ma 08 jun, 2015 13:47
Profiel

ma 27 jul, 2015 15:00 Bericht Re: Chronische Migraine en werk/Wia

Hoi Harry

Jeetje wat een verhaal.

Helaas heb ik geen ervaring (nog) met de WIA e.d.

Wel heb ik afgelopen week op mijn werk (vaste loondienst) te horen gekregen dat ze dossieropbouw gaan doen omdat ik regelmatig ziek thuis ben... in ergste geval wordt ik ontslagen, mag komend half jaar niet ziek zijn om het even kort uit te leggen.

Dus hoop dat iemand jou nog antwoord gaat geven want ik loop dus zoals je ziet ook tegen hoop onbegrip aan.

ma 27 jul, 2015 15:00
Profiel

di 15 sep, 2015 19:43 Bericht Re: Chronische Migraine en werk/Wia

Hoi Jorka76

Al even een tijdje niet gekeken en alweer een ooroperatie verder, Mijn neuroloog heeft een brief geschreven naar mijn arbo arts en dat heeft goed geholpen eindelijk snapt hij het nu en dringt het door.

Ik heb me er nu ook bij neergelegd dat ik mogelijk in de wia terechtkom financieel een enorme stap terug maar me gezondheid gaat voorop ik ga er anders letterlijk aan onderdoor.

Laat je echt niet bang maken door het dosier opbouw men probeert je af te schrikken en stap vooral niet in de fout die ik gemaakt heb, door grote roofbouw op je lichaam te plegen, en ziek (dat ben je) door te werken, PAK JE RUST tijdens en na een aanval je heb maar 1 lichaam, werk is er wel meer, en men kan je niet ontslaan omdat je vaak ziek bent. OK dosier opbouw en afspraken bij de arbo arts dat kunnen ze doen, laat ze maar, je kan zelfs via de arbo arts aansturen op speciale regelingen die zij MOETEN treffen om jou te helpen.
TIP word lid van de hoofdpijn vereniging NVVHP, zij hebben mij enorm geholpen, zij helpen ook bij arbeidsconflicten naar aanleiding van een goed telefonisch gesprek met iemand van hun adviseurs had ik zoveel bruikbare tips dat ik er nu helemaal uit ben, zowel met me werk als met de arbo arts
Mijn vorige reactie was zeer beknopt uiteraard is het veel uitgebreider, en gelukkig gaat het nu IETSJE beter door de rust die ik dagelijks heb doordat ik de werkdruk niet meer heb, maar maak ik mezelf druk (ook inspanning) of gebeurd er iets bv begrafenis ziekte dan is het helemaal terug bij af, ook de laatste ooroperatie heeft me weer helemaal terug gezet bij af, en nu met heel veel rust krabbel ik heel langzaam weer naar een enigszins acceptabel leven

heel veel succes / gr Harry

di 15 sep, 2015 19:43
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]