homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 1 bericht ] 
 vestibulaire migraine/veel duizelig/onvast gevoel met lopen 
Auteur Bericht

za 12 sep, 2015 15:00 Bericht vestibulaire migraine/veel duizelig/onvast gevoel met lopen

Hallo ik ben een vrouw van 42 met vijf kinderen, altijd druk in de weer. Een paar jaar terug kreeg ik oog migraine ik ging aura's zien. Op zo'moment zie je bijna niets meer behalve schitteringen, raakte ik in heftige paniek en na 20 minuten herstelde het zich. Die aura;s gingen vaak net gevolgd met migraine. Ik heb 5 aanvallen daar van gehad. Vroeger veel migraine gehad. Min moeder en oma ook. De laatste twee jaren ben ik heel veel duizelig. Ik heb vorig jaar een virus infectie gehad ik dacht dat ik bewusteloos zou vallen zo duizelig was ik. Na weken hoefde ik me thuis niet meer aan de muren vast te houden. Maar ook al gingen die grote aanvallen weg. Dat onvaste gevoel met lopen dat bleef. Ik werd er bang van. Ik mocht komen bij het duizeligheids centrum en daar na testen zeiden ze dat ze dubbelzijdige uitval hadden gevonden van mijn evenwichtsorganen. Dat was me een klap in mn gezicht, ik had een half jaar lang spanning en angsten hierdoor. Tot ik ineens het gevoel had dit toch eens te laten onderzoeken door professor Kingma in Maastricht. Bleek de diagnose misplaatst, de apparaten stonden niet goed afgesteld toen. Ik had zelfs er gerevalideerd zoveel hinder had ik er van.
Eindelijk iemand die me begreep...en wat had ik: vestibulaire migraine.
Ik heb dus vaak druk op mijn hoofd, vaak achter mijn oren een hele strakke stuk huid of band, dat verplaatst zich kan dagen duren zo'n aanval. Alsof dat dan even niet goed doorbloed wordt. Vaak heb ik er geen hoofdpijn bij. Ben wel misselijk en kan helemaal niet tegen geluid en licht.
Ik heb een hekel aan die aanvallen omdat het lopen dan heel anders gaat, ik ben er bang voor ook. Maar ja nu weer zo'n dag dat ik niets opmerk, en ik gewoon zelf buiten loop. Ik vind het lastig er mee om te gaan. Omvallen doe ik niet maar soms is het gevoel zo. Zijn er mensen die dit herkennen? Die ook minder dingen zijn gaan doen. Hoe doen jullie dat met werk en kinderen? En met vrienden? En heb je er vaak last van? Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik slik geen medicatie. Heb het gevoel dat door stress de vaten open of dicht gaan ze verkrampen heel erg.

za 12 sep, 2015 15:00
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]