homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 ervaringen chronisch migraine en cannabis (wiet) medische 
Auteur Bericht

di 31 mei, 2016 13:49 Bericht ervaringen chronisch migraine en cannabis (wiet) medische

Gezien het controversiele onderwerp, graag alleen echte ervaringen, geen meningen gebaseerd op vooroordelen!
De laatste reacties op een soortgelijk topic dateren uit 2008 op dit forum, tijd voor een update!!!!
Na het kijken van de migraine summit
https://www.youtube.com/watch?v=0avkOph7QCk
Weliswaar een heel lang interview, maar wel heel interessant. Ook bij het bureau medicinale cannabis (de informatiesite van de nederlandse overheid) wordt migraine genoemd als ziektebeeld waar medische cannabis mogelijkerwijs zou kunnen helpen, maar er is nog onvoldoende bewijs voor.
Zoekend naar Nederlandse gebruikerservaringen is er echter weinig op internet te vinden. En dan vooral concreet: dus wanneer cbd, wanneer thc of indien via vaporisator (aanbevolen door bureau medicinale cannabis) welke soort wordt gebruikt. Wanneer en hoeveel wordt en werd er gebruikt, wat was het effect (positief en negatief) hoeveel moest er geexperimenteerd worden etc. etc.

Na allerlei falende reguliere behandelingen, medicijnen die ook off-label zijn voorgeschreven, maar met nog geen medicatie die ook echt helpt, wil ik dit in overweging nemen. Dus wie helpt en trapt af.

di 31 mei, 2016 13:49
Profiel

di 09 aug, 2016 14:40 Bericht Re: ervaringen chronisch migraine en cannabis (wiet) medisch

ik denk dat wanneer je merkt dat migraine vooral bij jouw getriggert wordt door spanningen (spierspanning of stress) dit zeker het proberen waard is. ik heb het nooit geprobeerd, ik heb ook andere trigger van migraine

di 09 aug, 2016 14:40
Profiel

do 05 jan, 2017 19:28 Bericht Re: ervaringen chronisch migraine en cannabis (wiet) medisch

Hallo,

Bij een aankomende migraine aanval gebruik ik sinds november (2016) wietolie.
Ben in dat jaar (juni) ook afgekickt van het laatste medicijn, dat was Relpax.
Heb in de 20 jaar dat ik er last van had en dat is dan ongeveer 15 a 17 dagen per maand zowat alle beschikbare triptanen geprobeerd.
Ik gebruik nu als ik het voel aankomen wietolie van de plant Medihaze en moet zeggen het helpt tot nu toe positief.
THC/CBD verhouding is 1:1 tot 1:2
CBD olie 9% ook geprobeerd maar had geen effect. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens.
Ik was er huiverig voor maar ik gebruik het nu als ik het voel aankomen 3 a 4 druppels per keer en dat 3 tot 4 maal daags.
De pure wietolie is is 4 maal verdund met olijfolie. Dus 1:4

Ps,
Wel alleen gebruiken als je niet hoeft te autorijden oid maar dat spreekt voor zich.

Mvg,

do 05 jan, 2017 19:28
Profiel

ma 09 jan, 2017 13:33 Bericht Re: ervaringen chronisch migraine en cannabis (wiet) medisch

Ik gebruik vanaf nov de THC van Suver Nuver, nu inmiddels de middelsterke olie 4x3 dr pd.
Ze hebben ook een sterke variant, die bestel ik de volgende keer.
Zonder enkele reactie. De migraine is er vooralsnog niet minder door geworden.

ma 09 jan, 2017 13:33
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]