homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Chronische migraine en de moeheid 
Auteur Bericht

zo 24 jul, 2016 13:11 Bericht Chronische migraine en de moeheid

Hallo,

Ik heb chronische migraine. Nu is voor mij de meest vervelende 'bijwerking' hiervan, dat ik altijd moe ben. Ik ben een meid van 19 jaar, maar ben op sommige dagen dusdanig moe dat ik na de ochtend al weer toe ben om naar bed te gaan.
Hebben meerdere mensen hier last van? En zo ja, hoe proberen jullie met de moeheid om te gaan?

Groeten,
Tara

zo 24 jul, 2016 13:11
Profiel

di 09 aug, 2016 14:37 Bericht Re: Chronische migraine en de moeheid

hoi tara
ben helaas ervaringsdeskundige. ben 42 jaar en heb vanaf mijn 12e ongeveer migraine. bij mij kwam meer rust toen ik ging accepteren (onder streng toespreken van mijn neuroloog) dat ik moest accepteren dat ik een chronische ziekte heb. dus niet altijd aanpassen aan hoe ik vond dat ik moest leven of hoe anderen dat vonden, maar leren luisteren naar mijn lijf. ik kan niet intensief sporten, krijg een aanval...maar kan wel gewoon een uur rustig wandelen, ik ga s'avonds op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op. vakantie, vrij werken maakt niet uit. flauw dat ik eerder ga op een feestje, helaas, ik heb de migraine erna en doe wat goed voor mij is en niet voor de ander. dit is soms erg vervelend, heb heel wat commentaar gehad van mijn omgeving. zo'n jonge meid en doe toch gezellig. ik ken mijn grenzen beter en heb er met leren omgaan.
heb vaak mijn hoofd gestoten hoor, ben nogal eigenwijs en vind het moeilijk om het te accepteren. maar ja, het is mijn leven en ik wil er het beste uithalen voor mij en mijn partner

di 09 aug, 2016 14:37
Profiel

vr 12 aug, 2016 8:52 Bericht Re: Chronische migraine en de moeheid

Hoi

Idd heel herkenbaar het antwoord van Wendy zou ik zo 1op 1 over kunnen tikken

Ik heb zeer zware chronische migraine vaak 2 a 3 dagen migraine (2x per week) en soms wel 2 weken lang migraine !

Ik heb hier al zeker 20 jaar last van en lang mee doorgelopen tot me neuroloog zij dat ik echt een grote stap terug moest doen anders word ik niet oud, en dus zit ik nu al 2 jaar in de ziektewet en ga ik voor de wia uitkering, niet leuk maar wel heel erg nodig
Neem echt je rust als je voelt dat dat nodig is je sloopt echt je lichaam als je dat gaat negeren met sowieso nog meer aanvallen tot gevolg

Succes ! Gr harry

vr 12 aug, 2016 8:52
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]