homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Migraine en probiotica 
Auteur Bericht

za 19 nov, 2016 11:16 Bericht Migraine en probiotica

Hallo medelotgenoten
Ik ben Daisy en ik ben een hele tijd weggeweest op dit forum.
Migraine heb ik al vele jaren ik kan het haast niet meer tellen, daarom doe ik dit ook maar niet.
Er zijn tijden geweest dat ik er veel minder last van had, ook als ik terugdenk een hele lange tijd. Maar ik heb in die tussentijd de ziekte van Lyme gekregen maar die is pas veel later ontdekt.
Waarschijnlijk is in die periode ook de migraine weer teruggekomen.
Nu heb ik een 3½ jaar lange natuurlijke behandeling ondergaan tegen de borreliabacterie die de ziekte van Lyme veroorzaakt. En ik ben er sinds kort vanaf.
Alleen de migraine is nog aanwezig en wat andere restverschijnselen.
Nu ben ik erachter gekomen dat de darmwand beschadigd is geraakt door waarschijnlijk de bacterie, maar de lekkende darm kan allerlei oorzaken hebben. Vaak komt het ook door intolerantie van b.v. gluten of lactose.

Ik ben een kuur aan het volgen van 3 maanden lang met probiotica. Een onderzoek in Wageningen heeft dit in 2013 laten verrichten en het sprak mij aan omdat ik ook een lekkende darm blijk te hebben.
Baat het niet dan schaadt het ook niet want een goede darmflora helpt ook mee aan je algemene gezondheid.
Dit wilde ik hier even kwijt en hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Daisy
Als je meer over dit onderwerp wilt lezen dan hier de link naar het artikel:
http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=523

za 19 nov, 2016 11:16
Profiel

do 24 nov, 2016 8:05 Bericht Re: Migraine en probiotica

hoi daisy, ik heb ook het lekkende darm syndroom. volgens mij hebben veel migrainepatiënten ook darmklachten.
ik heb een paar maanden geleden het ODMAP dieet gevolgd. hiermee onderzoek je waar je gevoelig voor bent. ik blijk namelijk geen allergie te hebben op lactose en gluten, maar er kwam wel uit dat ik gevoelig ben voor bepaalde stoffen. het is effe flink volhouden maar nu ik weet welke stofjes mijn buikklachten veroorzaken heb ik er meer grip op. en dat heeft ook effect op de migraine.ik dahct namelijk altijd dat ik heel gezond at, klopt ook, maar ik ben bijv overgevoelig ook voor polyolen en dat zit in champignons, bloemkool enz. voor mij dus minder geschikt blijkt nu.

do 24 nov, 2016 8:05
Profiel

zo 15 jan, 2017 11:29 Bericht Re: Migraine en probiotica

Hallo Wendy
Ja het is even zoeken, en vaak kom je er zelf niet eens achter, en heb je daar een gericht onderzoek voor nodig. Ik heb dit ook bij mijn orthomoleculair therapeut, die dit aantoonde. Nu heeft bij mij de borreliabacterie in mij darmen wat schade aangericht en deze ben ik nu aan het 'repareren' met de probioticakuur. Ik ben nu 2 maanden bezig en sinds een dag of 10 heb ik geen migraine meer gehad. Maar ik juich maar niet te vroeg, wacht even af. Mijn probioticakuur heb ik nog tot half Maart. Dan heb ik een goed overzicht.
Ik ben heel benieuwd,. Dus....wie weet gaat het nu pas resultaat opleveren. De eerste maand dat ik probiotica slikte kwam het gewoon nog elke week. Maar ik zette door. Nu de 2e maand bijna is geëindigd ben ik al heel blij met de 10 dagen zonder migraine. We blijven hoop houden.

Dit onderstaande bericht sprak mij aan, er werd een test gehouden onder een aantal migrainepatiënten:

Minder stoffen in het bloed die mogelijk migraineaanvallen geven
De patiënten die deelnamen aan deze studie kregen gedurende drie maanden dagelijks 2 gram van een specifieke probiotica stammen combinatie. Deze probiotica zijn speciaal samengesteld om de darmwand te verbeteren. Door de darmwand te verbeteren zal de doorlaatbaarheid van de darmwand verlaagd worden, en hierdoor zullen er minder stoffen die mogelijk migraineaanvallen veroorzaken in het bloed terecht komen. Dit zou tot minder migraineaanvallen moeten leiden. De deelnemers hielden een hoofdpijndagboek bij en vulden twee gevalideerde hoofdpijn-vragenlijsten in voorafgaande aan de studie en na afloop van de studie.

bron: natuurdietisten .nl

Ook al wordt dit forum niet actief gebruikt, misschien lezen er wel meer mee dan dat er schrijven. (met migraine is het ook moeilijk schrijven)
Dan kunnen we elkaar toch helpen.
Dat is ook het doel van dit forum. Jij Wendy ook veel succes met je zoektocht naar een genezing.

Daisy

zo 15 jan, 2017 11:29
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]