homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Sumatriptan en hoge bloeddruk 
Auteur Bericht

ma 09 jan, 2017 13:15 Bericht Sumatriptan en hoge bloeddruk

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en wil jullie het volgende vragen.
Heb al mijn hele leven migraine met ups en downs.
Ik ben nu 52 en de overgang heeft zich aangediend.
Op dit moment 2 a 3 aanvallen per week waardoor ik ook 2 a 3 x per week Sumatriptan tbl van 50 mg inneem.
Dit met redelijk goed resultaat; de pijn en het bonkende gevoel is na 1 uur verminderd en ik kan dan ook weer redelijk goed uit de voeten.
Bijvoorbeeld werken...
Blijf dan wel misselijk, sombertjes, vermoeid en een soort van "verstopte watten hoofd"; het werkt niet goed bovenin zeg maar.
Heb sinds ik het meet een hoge RR. Vanaf november meet ik het op mn werk en zit gemiddeld op de 160/100.
Iemand ervaring of dit met het (te) veel triptan gebruik te maken zou kunnen hebben?
Andere tips meer dan welkom!
Ongeveer alles al geprobeerd van diëten tot alternatieve therapieën zoals accupunctuur, homeopathie, manuele therapie etc etc...

ma 09 jan, 2017 13:15
Profiel

di 17 jan, 2017 9:13 Bericht Re: Sumatriptan en hoge bloeddruk

hallo patchoulli
ik heb op zich een lage bloeddruk, maar krijg van mijn neuroloog langs de med tegen de aanvallen ook dagelijks medicatie om mijn bloeddruk stabiel te houden. dit verlaagt ook wat je bloeddruk. ik gebruik hiervoor atacand. heeft mij jaren geholpen. minder aanvallen en minder heftig. 2 maande geleden dit acuut moeten stoppen omdat mijn bloeddruk veel te laag werd en mijn hartslag hierdoor torenhoog werd. echter migraine kwam in alle heftigheid terug. bijna wekelijks weer aanvallen en ook weer veel heftiger. ben weer herstart met de atacand nu in lagere dosering.

di 17 jan, 2017 9:13
Profiel

wo 18 jan, 2017 11:21 Bericht Re: Sumatriptan en hoge bloeddruk

Hallo
Toen ik in de overgang belandde had ik bijna een zelfde verhaal als jij Patchouli.

Ik kreeg nog voordat ik sumatriptan innam, al een hoge bloeddruk. Dit kwam echt alleen maar door de overgang bij mij. Hiervoor had ik altijd een vrij lage bloeddruk.
De overgang geeft zoveel veranderingen in je lichaam dat het eerst nog een balans moet gaan vinden dit proces duurt echt lang.
Maar ik heb het niet meer gemeten omdat de bloeddruk best van tijd tot tijd mag pieken tijdens de overgang.
Dat komt bij bijna alle overgangsvrouwen voor. :oops:

Ik neem al jaren 50 mg. sumatriptan, en breek het ook nog eens doormidden, zodat ik maar de helft binnenkrijg. Dit helpt mij net zo goed als een heel tabletje, en ik doe er 2x zolang mee...... :ewink: Gewoon eens uitproberen!
Mij helpt dit halfje ook zelfs binnen het uur.
En de hoge bloeddruk is na de overgang spontaan verdwenen.
Misschien ook voor jou? Ook al weten we dat elk lichaam natuurlijk anders is en werkt.

Daisy

wo 18 jan, 2017 11:21
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]