homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 6 weken niets slikken..... Wie heeft er tips? 
Auteur Bericht

zo 10 jun, 2007 10:32 Bericht 6 weken niets slikken..... Wie heeft er tips?

Hoi,

Ik ben voornemens om in juli/augustus 6 weken niets in te nemen tegen de hoofdpijnen en migraines. Ik slik dagelijks Ibuprofen tegen de hoofdpijn en gemiddeld 4 dagen per week Imigran tegen de migraine. Medicijnafhankelijke hoofdpijn? Waarschijnlijk, en om daar vanaf te komen ga ik mij 6 weken lang onthouden. In overleg met mijn werkgever heb ik de gelegenheid gekregen om 6 weken ziek thuis te zijn (= incl. vakantie) om dit mogelijk te maken. Mijn huisarts stelde een ziekenhuisopname voor omdat de eerste 2 a 3 weken het zwaarst schijnen te zijn echter ik wil dit proces thuis voltooien.

Vraag: Wie heeft er ervaring met het afbouwen van een medicijnafhankelijke hoofdpijn en welke tips heb je hiebij voor mij die de omstandigheden enigsins draaglijk weten te maken?

Groet,
Benjamin

zo 10 jun, 2007 10:32
Profiel

zo 10 jun, 2007 19:12 Bericht 

Ik heb geen ervaring. Ik wil je alleen sterkte en heel veel succes wensen!

zo 10 jun, 2007 19:12
Profiel

zo 10 jun, 2007 20:22 Bericht 

Hoi, ik heb wel ervaring met afkicken van pijnstillers.
Ik ben 2 keer afgekickt , 5 maanden en een keer 8 maanden. (om dat ik later dacht ik had het langer vol moeten houden )
Ik wil je niet ontmoedigen maar bij mij heeft het niet veel veranderd, ik zit nu weer op 1 tot 2 keer per week migraine.
Na 8 maanden was de frequentie wat minder, maar ik zat nog steeds met veel hoofdpijn/migraine. Nu denk ik nog wel eens misschien had ik het toch langer moeten volhouden. Het was een marteling om een aanval zonder medicatie ze gang te laten gaan. Maar bij jou heeft het misschien wel veel invloed op je migraine. . Ik raad je ook aan om gelijk met caffeine te stoppen ( koffie ,thee, chocolade etc)

Veel succes,
Jeffrey

zo 10 jun, 2007 20:22
Profiel

zo 10 jun, 2007 20:59 Bericht 

Heb al heel wat ervaring met stoppen met alle medicatie, doe dit elk jaar 4 a 5 weken. De eerste 2 weken zijn erg zwaar, je bent niet meer gewend om een aanval uit te zitten en dat gaat je waarschijnlijk flink tegenvallen.
Zorg dat je voldoende eten en drinken in huis hebt en zeg al je afspraken voor de eerste weken af. Stel ook je omgeving van je afkickplannen op de hoogte.
Het moeilijkste is om het vol te houden.
Mijn migraine is minder geworden, 2 a 3 dagen per week.
Mijn medicijngebruik is gehalveerd, ik gebruik nu 1 a 2 imigran per week en soms paracetamol, dit is niet voldoende om elke migraine aanval te stoppen. Ik wil niet meer in de valkuil van de medicijnafhankelijke hoofdpijn trappen, de rest van de aanvallen zit ik uit zonder medicatie.
Uiteidelijk voel ik mij hierbij veel beter dan toen ik bijna dagelijks imigran gebruikte. ik heb nu veel meer hoofdpijnvrije en medicijnloze dagen.

Sterkte met stoppen en hou vol.

zo 10 jun, 2007 20:59
Profiel

ma 11 jun, 2007 11:46 Bericht slaaptabletten

Hoi, ik ben jaren geleden, toen Imigran nog niet op de markt was, "afgekickt" van cafergot zetpillen. Ben toen inderdaad opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg (ik geloof) 2 maal per dag een slaaptablet en sliep als het ware door deze periode heen. Ik heb uiteindelijk 3 of 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Het viel achteraf allemaal erg mee, ook omdat ik natuurlijk veel geslapen had. Ik merkte wel dat ze in het ziekenhuis ook niet helemaal wisten wat ze moesten verwachten en ik werd toen ook goed in de gaten gehouden. Dus die 2-3 weken wat jij zegt, valt dan misschien ook wel mee. Ik wens je heel veel sterkte en laat even weten hoe het gegaan is.

ma 11 jun, 2007 11:46
Profiel

ma 11 jun, 2007 20:17 Bericht 

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Hopenlijk komen er nog een paar positieve bij (ik kan wel wat 'kracht' gebruiken eerlijk gezegd).

Ik wist niet dat het mogelijk was om slaapmiddelen te krijgen om door dit proces heen te slapen want inderdaad, slapen lukt nauwlijks als m'n hoofd zo zeer doet. Ik zal dit eens aan m'n huisarts vragen.

Ik hoop echt dat ik er baat bij zal hebben; Ik weet wat er komen gaat en als achteraf dan blijkt dat dit alles voor niets is geweest...

Ik zal zeker verslag doen, misschien zelfs al tussendoor (laat ik het hopen want dat betekent dan dat ik mij hier 'fit' genoeg voor voel). Gelukkig duurt het nog even (juli).

Gr.,
Ben

ma 11 jun, 2007 20:17
Profiel

za 16 jun, 2007 23:42 Bericht Dit helpt wel bij mij...

Moederkruid! Gewoon bij de Tuinen kopen, is natuurlijk.
Ik hoor dat Bij Pollen ook vaak helpen,
of Tarwekiemvitamine E.

Succes!

za 16 jun, 2007 23:42
Profiel

zo 17 jun, 2007 8:46 Bericht 

Benjamin,

We doen het samen ;) Ik ga alleen wel bij pollen en moederkruid in huis halen :oops: (oke ik ben een schijterd) :wink:

Ik wens je heel veel geluk ...

Groetjes
Gaya

zo 17 jun, 2007 8:46
Profiel

zo 17 jun, 2007 8:56 Bericht 

Sinds ik de migrastick gebruik, slik ik beduidend minder triptanen en pijnstillers.

Mss ook iets voor jou? Ik haal het bij een reformwinkel.

Afbeelding

MIGRASTICK verlicht snel bij hoofdpijn en migraine

Type product: zelfzorggeneesmiddel

Gebruiken bij: hoofdpijn en migraine
Van oudsher worden in de natuurgeneeskunde etherische oliën ingezet voor de bestrijding van hoofdpijn en migraine. Migrastick is gebaseerd op een goede receptuur uit het verleden maar is in een modern eigentijds jasje gestoken. Migrastick is een natuurlijke remedie op basis twee 100 % natuurzuivere etherische oliën.
Verlicht snel bij hoofdpijn en migraine
Migrastick heeft zowel een ver- koelende als ontspannende werking. Het verkoelend effect wordt ervaren als een lokale verdoving en is duidelijk waarneembaar omdat de delen waarop Migrastick is aangebracht ijskoud worden. Het ontspannend effect richt zich met name op het ontkrampen van verkrampte spieren. Migrastick zorgt snel voor verlichting, heeft een aangename geur, is zuinig in gebruik en is discreet verpakt in een handige rolstick.
Gebruik Migraine-olie
Breng door middel van 2 tot 3 cirkelvormige bewegingen Migrastick naar behoefte aan op de slapen, het voorhoofd en de nek.
Bijzonderheden
Migrastick is een officieel geregistreerd medisch hulpmiddel tegen hoofdpijn en migraine.
Toepassing
Bij hoofdpijn en migraine.
Voordelen
Migrastick is:
een natuurzuivere migraine-olie
discreet verpakt
makkelijk mee te nemen
werkt supersnel

Meer informatie
Verkrijgbaar bij
Drogist (o.a. Kruidvat).

Verpakking
Rolstick (3ml).

Meer informatie
Arkopharma Nederland B.V., tel.: 036-5469747.

Voorts slik ik ook moederkruid, gember en magnesium !

zo 17 jun, 2007 8:56
Profiel WWW

zo 17 jun, 2007 9:07 Bericht 

Deze stick is een prachtige uitvinden maar zeker niet geschikt voor mensen die slecht reageren op peperemunt olie. En dit word nergens vermeld.

groetjes Gaya

zo 17 jun, 2007 9:07
Profiel

zo 17 jun, 2007 9:18 Bericht 

Oh, dat wist ik niet. Ik reageer er dus schijnbaar goed op. Wat gebeurt er dan als je er slecht op reageert?

Maarja, je kunt het altijd eerst proberen toch. Niet geschoten is altijd mis.

zo 17 jun, 2007 9:18
Profiel WWW

zo 17 jun, 2007 9:25 Bericht 

Lampie,
Peperemunt olie verergerd de druk op en later in het hoofd. Daarbij heeft de "kou" op die plaatsen voor sommige mensen een ziekmakend effect.

Niet geschoten is inderdaad altijd mis :P Maar een klein beetje peperemunt olie kan je al vertellen of je er wel of niet goed op reageerd. En het is niet zo duur ...

Groetjes Gaya

zo 17 jun, 2007 9:25
Profiel

ma 25 jun, 2007 15:10 Bericht 

Hè, dat wist ik niet.
Ik kreeg vroeger altijd hoofdpijn van pepermunt lucht in de kerk. Van al die pepermunt etende mensen en ook van het eten van pepermunt zelf waarschijnlijk. Moeilijk terug te halen, want ik was erg jong. Maar nu herken ik direct de foute lucht van pepermunt, altijd gedacht dat ik gek was, omdat het juist moest helpen tegen hoofdpijn. Muntthee van pepermunt blad, daar reageer ik nu weer niet negatief op. ????

ma 25 jun, 2007 15:10
Profiel

zo 01 jul, 2007 7:37 Bericht 

Hoi,

IK ben gisteren feitelijk gestart. De 1e dag niets aan de hand maar wellicht dat de Imigran die ik vrijdagavond in heb moeten nemen nog zijn werking deed.
Vanmorgen (dag 2) daarentegen wakker geworden met een lichte hoofdpijn. Ik ben maar snel uit bed gestapt (wil ook nog wel eens helpen om een (lichte) hoofdpijn te doen verwdijnen). Hoe dan ook, voorlopig ga ik niets meer innemen, zelfs geen paracetemolletje.

Bedankt voor jullie reacties en als het mij goed afgaat zal ik eens verslag doen van mijn proces.

Groet,
Ben

zo 01 jul, 2007 7:37
Profiel

zo 01 jul, 2007 10:14 Bericht sterkte

Heel veel succes en sterkte gewenst! Heb je nog slaapmedicatie overwogen?

zo 01 jul, 2007 10:14
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende