homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 6 weken niets slikken..... Wie heeft er tips? 
Auteur Bericht

za 11 aug, 2007 8:55 Bericht 

Hoi Judith,

Ik zou het niet weten. De afgelopen 6 weken heb ik werkelijks niets ingenomen. Voor die tijd slikte ik imigran en/of ibuprofen. Laatsgenoemde vrijwel dagelijks en de imigran ongeveer 4 x per week.

Ik denk dat het moment ervan afhangt. Krijg ik de migraine/hoofdpijn in het weekend, dan zal ik 'm waarschijnlijk uitzingen (zeker als ik tot dan toe nog steeds niets ingenomen heb (je begrijpt, ik wil de 6 weken wat oprekken)). Krijg ik op mijn werk hoofdpijn/migraine, dan zal ik waarschijnlijk beginnen met een paracetemol of ibuprofen, afhankelijk van hoe zwaar de hoofdpijn is. Wat Casje ook al aangeeft, ik zal zelf mijn nieuwe vorm moeten vinden.

Ik hoop dat het moment waarop ik weer iets in moet nemen lang op zich zal laten wachten. Ik weet zeker dat dat moment enigsinds een teleurstelling met zich mee zal brengen omdat ik nu zo ontzettend blij ben dat het beter met mij gaat. De weg ernaar toe is zeker niet prettig, maar ik kan het een ieder aanraden die zelf vermoed een medicijnafhankelijkheid onder zijn/haar lede heeft. Bij mij heeft het zeker baat gehad. Aan de andere kant ook niet zo vreemd. Als je zoveel slikt als ik deed, dan is het niet vreemd dat het lichaam hieraan gewend raakt en er ook naar gaat 'vragen'.

Gr.,
Ben.

za 11 aug, 2007 8:55
Profiel

zo 12 aug, 2007 20:20 Bericht 

Hoi Benjamin,
Is het mogelijk om het op je werk wat rustiger aan te doen om niet het risico te lopen terug te vallen op je oude gebruik.
Stel dat het tegenvalt, is er dan te praten over ziek melden en daarna b.v. een periode halve dagen. Het is toch ook in het belang van je werkgever om je gezonder en fitter op de werkvloer te hebben.
Het zou zo jammer zijn als je je weekenden moet gebruiken om bij te tanken. Is dat niet wat we allemaal al te vaak doen helaas ????!!!!
Maar ik duim voor je, dat het gewoon helemaal top gaat natuurlijk 8)
Sterkte en houd je haaks,
groeten Jeanette

zo 12 aug, 2007 20:20
Profiel

do 16 aug, 2007 20:33 Bericht 

Dag Benjamin,

erg knap en gefeliciteerd dat je het de volle zes weken vol hebt weten te houden. Verder ook hulde dat je probeert om niet meer in het oude patroon terug te vallen. Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder zal gaan.

Groeten,
Wim

do 16 aug, 2007 20:33
Profiel

vr 17 aug, 2007 15:33 Bericht 

wauw ik heb bewondering voor je, 6 hele weken is echt een ontzettend lange tijd. hopelijk gaat het mij ook ooit lukken. ik ben nu zelf 2 dagen medicijn vrij en dat is echt een super prestatie voor mij. iedere dag die imigran geslikt.
hopelijk heb je er ecth resultaat van

vr 17 aug, 2007 15:33
Profiel

za 18 aug, 2007 8:41 Bericht 

Goedemorgen allen,

Jeemig wat heb ik een week achter de rug!!!
Zoals vermeld, ruim 6 weken niets ingenomen. Afgelopen zondag (dag 44 zeg maar) werd ik 's-morgens wakker met een vrij scherpe hoofdpijn. Ik dacht dat dit door de verflucht zou komen waar ik die nacht in had gelegen want ik had de dag ervoor o.a. het slaapkamerraam geschilderd. Vervelend maar wellicht verklaarbaar. Later die dag werd de hoofdpijn echt een enorme migraine. In eerste instantie had ik het maar laten komen echter later op de avond (helaas) een imigran (neusspray vanwege de misselijkheid) ingenomen. Immers, ik moest de volgende dag ook weer gaan werken. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, het ging daarna wel weer wat beter echter, maandag hetzelfde. Zo ook dinsdag en woensdag. M.a.w. 4 dagen achtereen met imigran! :cry:

Je begrijpt dat de teleurstelling groot was en ook dat ik iets moest doen om niet weer in hetzelfde patroon te vallen. Donderdag besloten om niets meer in te nemen, ook al loopt het finaal fout. Alsof de duvel ermee speelt, kreeg ik donderdag voor het eerst sinds 20-25 jaar ook weer eens een aura! Jeemig, wat was ik angstig, ik had dit dus heel lang niet meer meegemaakt. Ik zag zowat bijna niets meer vanwege de flikkeringen en schitteringen. Desondanks was ik resoluut en heb (sindsdien) niets ingenomen. (Overigens viel de hoofdpijn na de aura mee, iets wat vroeger zeker niet het geval was want na een aura kreeg ik steevast flinke hoofdpijn en werd ik er ook heel misselijk bij).

Moraal?: Het begon zondag met een imigran tegen de migraine. Vervolgens leek het wel alsof de imigran er weer voor zorgde dat mijn lichaam naar meer ging vragen. Dit medicijn is zowel zaligmakend als funest, althans zo lijkt het.

Hoe nu verder: Ik ben echt van plan om voorlopig niets meer in te nemen. De 6 weken medicijnvrij waren zeker niet altijd gemakkelijk maar ik had het gevoel dat ik mij met de dag beter/sterker/zelfverzekerder/etc. ging voelen. Hier moet ik simpelweg weer naar toe!

Gr.,
Ben.

za 18 aug, 2007 8:41
Profiel

za 18 aug, 2007 11:00 Bericht 

jeej wat een tegenvaller zeg :( en dan te bedenken hoeveel moeite je er voor gedaan hebt!
ik wens je heel veel sterkte

za 18 aug, 2007 11:00
Profiel

za 18 aug, 2007 13:11 Bericht 

Ojee! de eerste schrik alweer te pakken, maar toch ook weer een bewonderenswaardig mentaal herstel. Het is vast waar dat als je nu weer hetzelfde patroon van eerst gaat volgen, je binnen no-time weer "hooked" bent, en je weer helemaal opnieuw kan beginnen. Na imigran blijft de migraine vaker en sneller terugkomen; ik denk dat veel mensen dat kunnen beamen. Ik heb het gevoel dat dit misschien ook een overreactie kan zijn op de imigran, die nog steeds alle kenmerken van verslaving in zich heeft, in principe.
Het grote probleem van de werkende mens is dan natuurlijk: hoe los je dat op. Naar huis en in bed met een aanval, of slikken en slikken en desnoods nog een keer slikken met alle desastreuze gevolgen van dien voor de langere termijn. De houding van je werkgever is hierin van groot belang. Kan je het met hem overleggen? Heb je ook nog contact met je neuroloog over deze onderneming?

za 18 aug, 2007 13:11
Profiel

za 18 aug, 2007 17:58 Bericht 

Het zou erg zonde zijn als je weer aan de immigran "verslaafd" zou raken. Nu vraag ik me af in hoeverre andere lichtere medicatie werkzaam is bij jou (paracetamol, ibuprofen, etc.). Je zult er in jouw geval waarschijnlijk niet hetzelfde resultaat krijgen als met immigran, maar je bent van het risico van medicatie afhankelijke hoofdpijn af (of je moet "verslaafd" raken aan de pijnstillers, maar dat dient dan natuurlijk ook voorkomen te worden).

Veel sterkte in ieder geval en zorg er uiteraard voor niet in het oude patroon terug te vallen. Dan ben weer heel veel verder van huis.

za 18 aug, 2007 17:58
Profiel

za 18 aug, 2007 18:01 Bericht 

Hoi,

Ik ben niet onder controle van een neuroloog. Ik heb het 'afkicken' voor de zomer besproken met mijn huisarts. Een aantal jaar geleden heeft mijn huisarts mij eens doorgestuurd naar een neuroloog. Zo ben ik ook aan de imigran gekomen...

Na 4 dagen imigran zit ik inmiddels ook weer op 3 dagen zonder. En wellicht heeft dit inderdaad met een sterk mentaal herstel te maken, maar ik ben echt van plan om weer een tijd niets in te nemen. Het leek echt zo duidelijk dat de imigran slechts 'tijdelijk' zijn werk deed deze week en na ongeveer 24 uur zich weer aandiende. Echt vreselijk teleurstellend was dat , maar goed, inmiddels gaat het gelukkig weer een stuk beter en ik houd mij vast aan het gevoel van vorige week. Ik voelde mij echt veel beter naarmate de weken zonder medicijnen (maar ook zonder ibuprofen/paracetemol) verstreken.

Tja, wat te doen als het op het werk fout dreigt te gaan? Ik denk dat ik het zo lang mogelijk volhoud en als het echt niet meer gaat, naar huis en naar bed! (welke andere opties zijn er?) En als dit te vaak voorkomt....?!? Is dit inderdaad niet hetgeen waar wij lotgenoten mee worstelen? Ik denk wel dat als je mentaal wat sterker voelt, je het fysiek dan ook beter afgaat. En ik heb ervaren dat het ook zonder de imigran goed kan gaan dus daar focus ik mij voorlopig maar op.

Gr.,
Ben.

za 18 aug, 2007 18:01
Profiel

za 18 aug, 2007 20:58 Bericht 

Voor mij is het al weer ruim 4 jaar geleden dat ik voor het eerst 6 weken stopte met imigran. Daarna bleef ik wekelijks mijn 2 a 3 dagen migraine houden, meer dan 2 imigran per week neem ik nooit meer ( vakanties uitgezonderd ). Duurt de migraine langer dan 2 dagen dan is het uitzieken geblazen. Ik werk maar 12 uur per week en zit in de WAO, bij migraine ga ik naar huis en haal de verzuimde uren later in.
Door niet elke aanval meteen met imigran te bestrijden heb ik geleerd dat lang niet elke opkomende aanval zich daadwerkelijk doorzet, ik wacht dan ook vrij lang met het nemen van imigran.
Ook heb ik wel eens periodes van 6 a 8 dagen zonder migraine, je hoopt dan soms stiekem toch dat het voorbij is, vooral omdat je dan weer gaat voelen hoe het leven zou moeten zijn, maar helaas !!

za 18 aug, 2007 20:58
Profiel

zo 19 aug, 2007 10:24 Bericht 

Ja Henk ook ik heb in de afgelopen weken ervaren dat een migraine niet altijd doorzet. En wat je zegt, als je in een goede periode zit met een aantal dagen geen hoofdpijn... Wat een zaligheid!!! En dan te bedenken dat er mensen zijn die niet eens weten wat hoofdpijn is c.q. hoe dat voelt. (de bofkonten :) laat staan migraine.

Op het moment heb ik het gevoel er weer 'boven' te staan. Gelukkig heeft die 4 dagen met geen totale afbreuk gedaan op de 6 weken zonder imigran.

Gr.,
Ben.

zo 19 aug, 2007 10:24
Profiel

zo 19 aug, 2007 11:13 Bericht 

Dat heb je goed voor elkaar Henk, ik vraag me af of er meer mensen zijn die dat zo kunnen(gaan)regelen. Het is een realistische aanpak van de feiten die migraine met zich mee kunnen brengen. Het is meer met de stroom mee gaan dan er tegenin gaan, en dat scheelt ook weer. Het lijkt me ook een boel spanning wegnemen die anders wel ontstaat als je het niet goed geregeld hebt (of niet goed hebt kunnen regelen), en je de hete adem van je baas steeds in je nek voelt.

zo 19 aug, 2007 11:13
Profiel

zo 19 aug, 2007 12:26 Bericht 

Ik maak mij soms grote zorgen over migrainepatienten in het nieuwe WAO stelsel.
Omdat ik nog onder de oude keuringsregels viel heb ik het nog wel goed kunnen regelen, het kost mijn werkgever geen cent als ik ziek wordt en hij krijgt ook nog eens subsidie voor mij.
Ben zelf heel benieuwd hoe migraineurs die wekelijks meerdere aanvallen hebben en zich regelmatig ziek moeten melden dit met ARBO, UWV en werkgever oplossen. Het probleem wordt hier wel regelmatig aangekaart maar ik hoor vervolgens weinig over het verdere verloop. Waarschijnlijk is er nog geen nieuw algemeen beleid voor migraineurs.
Bij mij viel inderdaad heel veel spanning weg toen alles eenmaal goed geregeld was, het heeft wel jaren geduurd voordat het zover was.

zo 19 aug, 2007 12:26
Profiel

zo 19 aug, 2007 15:42 Bericht 

Benjamin,

Petje af voor je prestatie. Het is erg knap om het vol te houden. Ik heb het zelf ook gedaan en het is idd zwaar. Daarna is het de kunst om het weer vol te houden. Dat is iets dat ik zelf ook lastig vind. Maar ik blijf het proberen.

Ben je inmiddels weer volledig aan het werk? En hoe gaat dat? Heb je nu ook een plan gemaakt hoe je nu verder gaat na deze periode? Hoe ga je nu om met aanvallen enzo?

Ik vind het ook goed van je dat je je ervaringen gedeeld hebt op dit forum. Het is een steun voor jezelf maar ook voor andere mensen. Als ik van het bestaan van dit forum had gewesten had ik dat ook gedaan. :wink:

Succes en sterkte,

Zonnebloem

zo 19 aug, 2007 15:42
Profiel

ma 20 aug, 2007 9:54 Bericht 

Werken is bij mij het grootste probleem. ik moet mijn dag volmaken, kan me ook niet steeds ziek melden natuurlijk.
als ik het thuis heb bijvoorbeeld in het weekend kan ik hem wel uitzieken.

ma 20 aug, 2007 9:54
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende