homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 6 weken niets slikken..... Wie heeft er tips? 
Auteur Bericht

ma 20 aug, 2007 21:29 Bericht 

Hoi,

Ja, ik ben inmiddels weer ruim een week aan het werk. Sinds ik mij (vorige week) voorgenomen heb niets meer in te nemen heb ik ook geen zware hoofdpijn/migraine meer gehad en heb het dus op het werk goed kunnen doorstaan. Daarnaast ben ik in de gelukkige omstandigheid om zelf mijn agenda (voor het overgrote deel) te kunnen bepalen, hetgeen mij de nodige ruimte geeft. Zo werd ik vanmorgen (al heel vroeg) wakker met een behoorlijke hoofdpijn. Ik ben uit bed gestapt en ben gaan ontbijten. Na het ontbijt nog bijna 2 uur in bed gelegen en toen het wat minder werd (beter te hebben zeg maar) ben ik gaan douchen en naar mijn werk gegaan. Ik was hierdoor wel wat later op mijn werk, maar heb het gelukkig zo wel passend in kunnen regelen. Ik hou er enigsinds rekening mee en plan bijvoorbeeld geen afspraken heel vroeg in de ochtend of laat in de middag.

De angst om (vaak) uit te moeten vallen is iets wat vrijwel iedere migraineur heeft, getuige alleen al de reacties op dit forum. Ik probeer op het moment ook zoveel mogelijk op mezelf te vertrouwen. Ik ben nu redelijk 'clean' zeg maar en houd mijzelf voor dat het nu wel beter moet gaan. Dit omdat dit ook bevestigd werd naarmate de periode langer werd waarin ik geen medicijnen gebruikte en ik mezelf ook steeds beter ging voelen. Oke, het was absoluut in een gunstige 'setting' (hoefde niet te werken en kon het dus rustig aan doen en zo), maar ik wil toch graag geloven dat dit ook mogelijk moet zijn in een 'normale' setting met werk en verplichtingen etc.

Aan de andere kant, wat zijn de alternatieven....?!?

Sterkte iedereen!
Gr.,
Ben.

ma 20 aug, 2007 21:29
Profiel

di 21 aug, 2007 9:11 Bericht 

helaas geen dag 5 bij mij er bij, ik heb net aan mijn dag af kunenn maken op mijn werk met veel pijn en moeite en mijn bed ingedoken. maar het hield maar niet op en ik kan me niet weer ziek melden. dus toch maar een halfje inmigran ingenomen. was er totaal niet blij mee.
bij mij op het werk is het zo dat alles leuk en aardig is tot dat je ziek wordt, dan begint het gezeur en is alles fout wat je doet enzo.
had ik maar een rijke man zodat ik halve dagen kon gaan werken. maar ik redt het niet in woon namelijk (nog ) alleen

ik heb gister besloten om met mijn sport te stoppen, gaat me echt aan mijn hart maar ik heb geen keus.

ik zie het absoluut niet meer zitten zo weet echt niet meer wat ik moet doen :(

di 21 aug, 2007 9:11
Profiel

wo 22 aug, 2007 9:48 Bericht 

Natassia,
Dat klinkt echt niet goed hoor!!!!
Zoveel Imigran en alle reserves in je werk stoppen. :shock:
Kun je geen gesprek met je bedrijfsarts aanvragen en bekijken of het mogelijk is om een maand medicijnvrij thuis of opgenomen, af te kicken!!!! Ik herken je verhaal en bij mij eindigde het in totaal afknappen, burn out zogezegd, maar hoofdoorzaak...migraine !!!!!
Ik hoop dat je jezelf de tijd geeft/gunt om erover na te denken.
Sterkte en een hoofdpijnvrije dag gewenst,
Jeanette

wo 22 aug, 2007 9:48
Profiel

wo 22 aug, 2007 12:10 Bericht 

Bedankt voor je reactie jeannette
na de domper van maandag had ik gister zo waar een zo goed als hoofdpijnloze dag. het zat er wel steeds ergens maar niet doorgekomen en niks ingenomen.
ik heb inmiddels het tempo van mijn leven gehalveerd en ik let goed op mijn voeding. hopelijk dat er meer dagen zullen komen

wo 22 aug, 2007 12:10
Profiel

wo 22 aug, 2007 17:35 Bericht 

Hallo allemaal,

@ benjaman: wat heerlijk dat je geen zware hoofdpijn en migraine meer heb gehad de afgelopen week iig. Dat wil ik ook. Gebruik je ook geen preventieve medicatie meer? Ik gebruik heel weinig pijnstillers, af en toe een imigran. Ik gebruikt wel preventieve medicatie (atacand sinds een week, daarvoor Nebilet)Verder probeer ik het allemaal uit te zieken. Wat wel weer zwaar is vooral omdat ik gewoon moet werken. Elke dag heb ik hoofdpijn. Zucht….

Wat fijn dat je eigen baas bent over je agenda. Dat kan al een heel stuk schelen. Die luxe heb ik niet. Bij mij tonen ze wel begrip totdat je je ziek meld. Dan is de eerste vraag wat heb je en de tweede wanneer kom je.

Ik heb vorig jaar een afkick periode gehad en daarna ging het een tijdje een heel stuk beter. Tot de afgelopen periode, de pijn komt weer terug, inclusief migraine. Het maakt me moedeloos. Ik heb nu weer een afspraak bij de neuroloog staan.

@ Natassia: Als ik jou was zou ik het een tijdje rustig aan doen. Als het zo erg is, is een gewoon leven niet vol te houden. Je kunt dan beter wat rustiger aan doen. Ik heb het ook een tijdje rustig aan gedaan en dat helpt. Het lijkt mij ook een goed idee om eens met een ARBO arts te praten. Dan kun je misschien wel tijdelijk minder werken en gewoon doorbetaald krijgen. De bedrijfsarts waar ik geweest ben had ook begrip voor mijn situatie en ik kon zelf aangeven welke aanpassing ik zou willen hebben. Ook heb ik een werkplek onderzoek laten doen. Als je veel met de pc werkt is het goed om elk half uur even van je plek te gaan. Ook de lichtstrekte van je beeldscherm aanpassen naar beneden kan helpen. Dat is minder fel aan je ogen.

Met sporten stoppen zou ik nog eens overwegen. Sporten is wel belangrijk. Mijn arts zegt dat sporten ook goed is tegen/ voor de migraine. Dus dat kan je ook helpen. Ik probeer dat dan ook te blijven doen, ondanks de hoofdpijn en ik merk dat als de pijn niet te hevig is dat sporten dan ook helpt om de pijn te verminderen. Helaas niet altijd maar soms wel.

Ik begrijp je wel hoor. Kon je maar een ander hoofd halen he. Zonder pijn…..

Sterkte en succes.

Zonnebloem

wo 22 aug, 2007 17:35
Profiel

do 23 aug, 2007 9:14 Bericht 

hoop niet dat je het erg vind benjamin dat ik nu in jouw topic verder ga :oops:

Ik heb met mijn trainster goede afspraken gemaakt over het sporten. het is een team sport dus is het van belang dat ik er vaak ben maar ik mag het nu wat rustiger aan doen, niet meer naar het buitenland ( te vermoeiend) en later op de training zodat ik nog even kan slapen van te voren. ben er erg blij mee.

ik ga maandag naar een magnetiseur dus ben benieuwd of hij wat voor me kan betekenen.

tja ik weet niet of ik hier rustiger aan kan doen op mijn werk, het is namelijk zo dat ik alleen met mijn baas werk dus als hij er niet is moet ik er zijn. best lastig maar ja.
ik heb inmiddels wel mijn beeldscherm minder fel gezet.

do 23 aug, 2007 9:14
Profiel

za 25 aug, 2007 8:26 Bericht 

Goedemorgen,

Nee hoor Natassia, dit is juist de bedoeling van deze site lijkt mij. Dus reageer zo vaak als je wilt, op welk onderwerp dan ook.

Weer even verslag doen van de voorbije week: Nou die verliep dus heel goed! Zoals ik al eerder melde werd ik afgelopen maandag wakker met hoofdpijn maar die loste gelukkig binnen een paar uur op.

Op de vraag van Zonnebloem: Nee, ik gebruik geen preventieve medicijnen. Een aantal jaar geleden slikte ik propranolol maar daar werd ik echt vreselijk moe van, al deed het de hoofdpijn wel wat verzachten.

Ik ben nog steeds medicijnvrij. Ook Ibuprofen/paracetemol heb ik in juni voor het laatst ingenomen. Ik heb echt het gevoel dat het 'los' zijn van de medicijnen mij heel goed doet. Voordat ik stopte moest ik zowat dagelijks iets innemen en nu dus al geruime tijd niets. Ik hoop echt dat dit nog een heeeeeele tijd zo door mag gaan!

Voor wat betreft het gedrag en belevingen zoals jullie die beschrijven: Ja, die herken ik ook. Ook ik leef vrij voorzichtig (kijk uit met wat ik eet, ik probeer zo regelmatig mogelijk te leven, ga op tijd naar bed, etc. M.a.w. ik probeer zoveel als mogelijk de triggers te ontwijken). Daarnaast probeer ik ook zovaak als mogelijk wat te bewegen (fietsen, skaten, wandelen). Dit doet mij erg goed heb ik wel gemerkt. Daarnaast merk ik ook al dat ik toch wel wat 'losser' begin te worden. Juist omdat het nu zo goed gaat merk ik dat ik ook meer ruimte neem buiten de bovengenoemde 'paden'. En dit is natuurlijk erg prettig en ook leerzaam want zo probeer ik toch mijn leven wat te verruimen. Dit lukte mij absoluut niet eerder want het goed voelen is blijkbaar randvoorwaardelijk hiervoor.

Tot slot, vlak voordat ik begon met het stoppen (30 juni) ben ik (getipt door deze site) gestart met Moederkruid. Ik neem iedere morgen na het ontbijt een tabletje en ik heb de indruk dat dit ook positief uitwerkt op mijn hoofdpijnen.

Ook doe ik een aantal maanden Neurofeedback. Vermoedelijk draagt dat ook bij aan mijn betere gesteldheid. Als je mijn ervaringen hierover wilt lezen, zie dan de betreffende topic hierover.

Gr.,
Ben.

za 25 aug, 2007 8:26
Profiel

ma 27 aug, 2007 11:04 Bericht 

wat is neurofeedback?
goed om te horen dat het nu met jou best wel lekker gaat, dat geeft ons ook weer hoop :)
inmiddels ben ik het weekend weer medicijn en hoofdpijn vrij geweest, wat voor mij weer een hele prestatie is! vrijdag wel imbuprofen genomen.

moederkruid heb ik nog nooit geprobeerd.
ik ben nu sinds ander halve week bezig met bee pollen. ik weet niet of je al zo snel resultaat kan hebben maar ik voel me best redelijk goed, echt lang geleden dat ik dan kon zeggen.

vanavond naar de magnetiseur ik ben erg benieuwd!

ma 27 aug, 2007 11:04
Profiel

ma 27 aug, 2007 13:34 Bericht Tot op heden al 6 weken migraine-vrij!!

Hoi hoi!

Ik wilde even iedereen een hart onder de riem steken; ik ben al 6 weken migraine-vrij!! Weet niet wat me overkomt!!!
Ik moest op advies van de neuroloog 80mg Propadonol Retard slikken en bij aanvallen Maxalt. In het begin had ik er minder last van maar na verloop van tijd bleef ik om 't anderste weekend een migraine-aanval krijgen. Ik ben naar de huisarst gegaan en gezegd dat ik wil stoppen met alle medicatie want ik blijf toch migraine krijgen. Ik ben gestopt met Anti-conceptiepil en heb de Propa... inmiddels afgebouwd tot nog maar 10mg per dag. Over 3 dagen neem ik m'n laatste pilletje en dan ben ik helemaal medicijnvrij!!
Ik heb ook een erg druk leven en kan niet altijd rekening houden met :" Stel dat ik hoofdpijn krijg" Nou, afgelopen weekend een test gehad: Vrijdag spontaan de hele avond visite gehad (tot in de kleine uurtjes) en de dag erna stond een meidenweekend gepland naar Scheveningen (15 dames op stap, net een 'kippenhok' af en toe) normaal zou ik dat echt niet trekken en de gehele zondag op bed liggen MAAR: Niks! :D helemaal geen hoofdpijn!!
Nou, als ik dit weekend heb overleefd zonder hoofdpijn, kan ik nog veel meer aan!!! Ik hoop dat het voor jullie een kleine troost is, ik ben er in ieder geval helemaal VROLIJK van!!

Succes allemaal!

ma 27 aug, 2007 13:34
Profiel ICQ

do 30 aug, 2007 12:08 Bericht 

Maandag naar de magnetiseur geweest en het was...apart. een ander wordt heb ik er op het moment niet voor. Ik ga het zeker een kans geven.
nu heb ik al 2 dagen geen hoofdpijn gehad, toeval of...???
ik ben nog niet echt helder in mijn hoofd, nog een beetje een zwaar achtig gevoel maar geen hoofdpijn dus ik hoop dat dit het begin van iets goeds is :)

do 30 aug, 2007 12:08
Profiel

za 01 sep, 2007 21:47 Bericht 

Hallo allemaal,

Ik heb net met bewondering (en herkenning) het hele stuk gelezen over het afkicken. Ben toevallig nu 6 weken medicijnvrij. Ik nam ongeveer 2 a 3 keer per week imigran. Dus niet zo veel als jou Benjamin, maar ik had het gevoel enigszins verslaafd te zijn. Volgens de neuroloog mocht dit nog net, maar zelf had ik het gevoel dat ik helemaal moest stoppen met die troep. Als je het al jarenlang gebruikt zit je in een vicieuze cirkel.
Ook met mijn werkgever overlegd en 5 weken vrij geweest (2 weken ziekmelding, 3 weken vakantie). De huisarts stond helemaal achter me.

Ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Ook zeker wel moeilijke momenten, maar ik merk dat het vaak wel uit te zieken is en dat het dan minder snel terug komt. Met imigran stel je het vaak uit.
Mijn plan is om het minstens nog 6 weken vol te houden... ben benieuwd.
Vond het erg leuk jullie verhalen te lezen en ik denk dat velen van ons steun en begrip en adviezen uit elkaars verhaal kunnen halen. Super! :wink:

za 01 sep, 2007 21:47
Profiel

zo 02 sep, 2007 9:19 Bericht 

Hoi Corine,

Ja, het medicijn heeft twee gezichten! Ook ik voel mij nog steeds heel goed en wat je zegt, het uitzieken gaat ook steeds beter (minder lang, minder heftig, etc.). Het lijkt er toch echt op dat het clean zijn toch een betere uitwerking heeft op je hoofdpijnen dan wanneer de imigran nog in je lichaam huist. Maar de eerlijkheid gebiedt mij toch ook te zeggen dat ik nog steeds niet zonder imigran de deur uit gaat. In het geval dat het echt niet gaat wil ik er toch wel op terug kunnen vallen, maar daarna moet het dan ook wel weer afgelopen zijn. Gelukkig heeft die situatie zich nog niet voorgedaan (tot op heden nog steeds medicijnvrij) en ik hoop dat dit ook lang zo zal blijven.

Een ieder veel sterkte wensend!
Gr.,
Ben.

zo 02 sep, 2007 9:19
Profiel

zo 02 sep, 2007 11:32 Bericht 

Ha Benjamin,

Leuk dat je gereageerd hebt. Knap dat je het nog niet ingenomen hebt terwijl je het wel mee neemt. Ik denk dat als ik het (voor de zekerheid) weer mee zou nemen ik er toch weer aan zou gaan.
Ik heb nu ook wel weer behoorlijke koppijn. Moet straks gaan werken, ben dan toch wel weer een beetje bang dat het door gaat zetten. :?
Maar ja daar gaan we niet van uit.
Tot de volgende keer!

zo 02 sep, 2007 11:32
Profiel

wo 05 sep, 2007 13:13 Bericht 6 weken niets slikken (het liefst nog langer)

Hallo Allemaal

Het is zeker heel goed om al deze verhalen te lezen. Het werkt stimulerend, dat blijkt uit de reacties.
Ikzelf doe er ook steeds moeite voor om niet naar de tripanen te grijpen, omdat ik het al heel gauw doorhad dat mijn migraine die ik normaal maar 1x p maand heb, na inname weer terugkwam! Dus bij mij gaf dat direct een seintje van: "hier klopt iets niet"!
Maar het is o, zo makkelijk om als de migraine je niet uitkomt (wanneer eigelijk wel :roll: ) een pilletje te pakken en het dan als sneeuw voor de zon te voelen verdwijnen, heerlijk! Maar wat een afknapper als je merkt dat het zich alleen maar verplaatst :?

Ik heb het niet meer genomen hoe moeilijk het soms ook was. Nu op dit moment zit ik de migraine ook weer uit, doe niets,neem niets, en verveel me dood. Maar iets anders kan ik nu toch niet dus ja wat moet je anders...

Ik hoef niet meer te werken, dus dat geluk heb ik wel, maar ik voel me wel enorm schuldig tegenover mijn man en dochter. Maar ze aanvaarden het in de wetenschap dat het maar tijdelijk is en ik er ook niets aan kan doen. En daar ben ik heel dankbaar voor, want had ik onvrede of onbegrip bij hun gemerkt dan had het zeker veel moeilijker geweest.
Daarom begrijp ik dat jullie met je werk erbij het helemaal moeilijker hebben.

Fijn dat er dan een site bestaat zoals deze waar men elkaar begrijpt. Gedeelde smart is halve smart! :lol:

Sterkete allemaal
Daisy 8)

wo 05 sep, 2007 13:13
Profiel

ma 15 okt, 2007 15:35 Bericht 

Benjamin hoe is het er nu mee?

ma 15 okt, 2007 15:35
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende