[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Kopzorgen - Toon onderwerp - bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?
homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden? 
Auteur Bericht

vr 20 nov, 2009 13:13 Bericht bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

hallo allemaal,
ik vraag me af of er ook dames zijn die ontzettend veel last hebben van hoofdpijn en migraine en daardoor opzien tegen zwanger worden?
even mijn verhaal: ik heb al hoofdpijn en migraine sinds mijn tienerjaren. Echter de laatste tijd begint het steeds meer mijn leven negatief te beïnvloeden. Vaak wel eens periodes gehad dat ik mezelf erbij neer heb gelegd dat ik hiermee moet leren leven maar het laatste jaar zit ik echt in een neergaande spiraal.
Ik leef op medicijnen anders kan ik mijn werk (eigen zaak met mijn partner) niet uitoefenen. als ik dan eens geen last heb is dat heerlijk. Ben onder behandeling geweest bij de neuroloog en vorig jaar depakine gekregen, toen had ik gelukkig minder last maar kwam vrij veel aan. Neuroloog heeft me toen topamax gegeven maar helaas ging het daarna weer erg slecht. Ondanks alle medicijnen altijd veel last gehad rondom menstruatie-tijd (week ervoor al en in de week zelf) dus altijd pil 3 maanden doorgeslikt.

Nu hebben mijn partner en ik besloten dat we toch aan kinderen willen beginnen maar ik heb dit zelf altijd een beetje afgehouden. Mijn zus die zelfde klachten heeft is bij beide zwangerschappen doodziek geweest en van de huisarts mag je dan natuurlijk niets pakken.
Nu ben ik zelf sinds september gestopt met medicatie neuroloog en met de pil en ik kan alleen maar zeggen dat ik me nog nooit zo eenzaam en beroerd heb gevoelt. Ik durf zelfs niet tegen mijn huisarts te zeggen dat we aan kinderen willen beginnen voor het geval ik dan geen medicatie meer krijg.
Ik heb nu misschien 1 dag per week geen last en voor de rest is het een hel. Ik kan dus NIET van de medicatie afblijven want anders zou ik geen leven hebben. En ja, alle verhalen over medicijn afhankelijk ken ik al jaren maar probeer zelf maar eens je dagelijkse werk te doen als je weer een aanval voelt opkomen.
2 weken geleden zat ik er helemaal doorheen. Moest al huilen bij het idee dat ik "misschien" zwanger was want dan had ik mijn ongeboren kind misschien al schade toegebracht? tot mijn vreugde een week na tijd toch ongesteld geworden maar natuurlijk weer gepaard met veel migraine.

Wie herkent zich hierin en heeft hetzelfde meegemaakt?
ik ben echt radeloos en kan op internet niet terugvinden of er meer vrouwen zijn die ondanks hun zwangerschap toch migraine medicijnen hebben genomen? op bijsluiters staat natuurlijk dat je ze niet mag innemen alleen paracetamol maar dit heeft al jaren geen effect bij mij. Ik voel me hier ontzettend alleen in. Iedereen zegt maar dat ik maar moet leren niets te pakken en anders maar ziek op bed gaan liggen. Maar met een eigen zaak kun je moeilijk thuis blijven.

wie biedt mij een beetje geruststelling dat je heus wel eens medicijnen kunt pakken zonder je kind meteen al misvormd te hebben.
alle tips zijn van harte welkom.
bedankt
tallie

vr 20 nov, 2009 13:13
Profiel

vr 20 nov, 2009 17:19 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Hoi tallie,

Ik heb twee kinderen maar mijn hoofdpijn aanvallen kreeg ik pas paar jaar na de geboorte van de kinderen.
Hier kan ik je helaas niet in steunen.
Wel kan ik je zeggen, ik kan wel aanvallen krijgen en weer zwanger zijn, maar dan maar 9 maand afzien, hoe moeilijk dat ook is, dan de kans op een kind met een afwijking voor het kind een heeeel leven lang.
Dat zou ik zeker niet op mijn geweten willen hebben.
9 maand is lang als je pijn hebt, en zeeeeeeeeeeeer vermoeiend.
Maar daarna krijg je er iets prachtigs voor terug.
Succes Tallie, een ieder mag hier zijn eigen keuze in maken.
Groetjes Mir8

vr 20 nov, 2009 17:19
Profiel

za 21 nov, 2009 18:22 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

hoi tallie,

wat zwaar cvoor je! kun je je eenzaamheid wel delen met je partner?

het lijkt me belangrijk dat je bedenkt hoe je het wel wilt en wat je niet kunt accepteren. wil je 9 maanden pijn hebben voor een kindje? is het zeker dat je pijn zult hebben of kan het door de hormonen anders gaan dan je nu denkt? hoe ga je het doen met een kindje erbij (je zegt dat je niet kunt thuisblijven als gevolg van de migraine, maar kan dat dan wel met een kindje?) antwoorden op dat soort vragen lijken me heel belangrijk om eerst op een rijtje te hebben, voordat je aan kinderen begint.

het allerbelangrijkste is openheid met je huisarts. op eigen houtje pillen nemen die slecht zijn bij zwangerschap lijkt me het laatste dat je moet willen! praat met je huisarts, kijk wat mogelijk is. neem misschien eerst de tijd om minder afhankelijk te zijn van de pillen. maar de schade die een kindje heeft als gevolg van de pillen is onherstelbaar en levenslang. en volgens mij wil je dat niet met je meedragen.

ik heb zelf 4 kinderen, maar pas sinds een jaar last van migraine (jongste is 9). ik vind wel dat de migraine in combinatie met de kinderen soms heel zwaar is. het beperkt mij en ons gezin als geheel. maar dat had je waarschijnlijk zelf ook wel bedacht.

sterkte met alle moeilijke keuzes.

za 21 nov, 2009 18:22
Profiel

za 21 nov, 2009 21:40 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Wat een lastig dilemma Tallie.
Ik ben het wel met amelie eens, als je bijna dagelijks last hebt, is het hebben van een kindje dan niet teveel? hoe ga je dat doen?
Ik zou met je neuroloog bespreken in hoeverre je last hebt van medicatie afhankelijke hoofdpijn, zo klinkt het wel, want als je daar af zou zijn door een moeilijke periode van afkicken, zou het een héle hoop kunnen schelen!!
Ik zou zéker!!! geen medicatie nemen als je weet dat je zwanger bent (of kunt worden) want als dat schadelijk is voor het ongeboren kindje, vergeef je jezelf dat volgens mij nooit toch?
Moeilijk voor je hoor, maar ik zou zéker met een deskundige dit overleggen!!
Sterkte!

za 21 nov, 2009 21:40
Profiel

zo 22 nov, 2009 22:06 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Ha Tallie,
heeeeeeeel herkenbaar dit! Ik wil ook zó graag een kindje, maar weet ook niet hoe ik de zwangerschap dan door moet komen. Triptanen kun je volgens mij toch echt niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Topamax/depakine al helemaal niet. Maar ja, als je echt medicijnafhankelijke hoofdpijn hebt, is er wel een lichtpuntje dat het minder kan worden. Weet wel dat het vreselijk is om er vanaf te komen, maar als het daarna beter zal zijn...

Ik heb al weleens aan de huisarts gevraagd wat ik wél tijdens de zwangerschap kan gebruiken. Er zijn wel medicijnen tegen misselijkheid en pijn die je kunt gebruiken. Maar ja, we weten allemaal dat dat toch weer helse momenten worden :sad: . En die stress lijkt me ook niet echt lekker voor dat kleine mensje in je buik.

Zelf maak ik me eigenlijk meer zorgen over hoe erg mijn migraine invloed zal hebben op een kind, ik wil wel dat een kind echt kind kan zijn. Ik heb een partner die ook niet 'gezond' is, dus dat maakt het nog lastiger.

Echt heel moeilijk dit. Zelf hoop ik maar dat mijn migraine weer wat midner wordt, want nu vind ik het niet realistisch... Wel verdrietig!

Liefs

zo 22 nov, 2009 22:06
Profiel

ma 23 nov, 2009 13:52 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

hallo allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reactie. ik zit nu even op het werk en toch fijn om dan te lezen dat er mensen met je meeleven en meedenken. ik heb een tweelingzus waarmee ik alles kan delen en die precies hetzelfde heeft. soms vragen we ons wel eens af of wij de enige zijn en hebben tegenwoordig geleerd om alleen tegen elkaar te zeuren, onze oudere zus heeft nl. nooit hoofdpijn of migraine en we hebben toch wel het idee gekregen dat mensen ons niet begrijpen.
Tuurlijk heb ik nagedacht en me afgevraagd of ik met mijn klachten wel aan kinderen moet beginnen (en natuurlijk ook de vraag of je kinderen kunt krijgen, is allemaal niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig). Dat is ook de reden waarom ik het toch wel heb uitgesteld, iedereen om ons heen heeft al kinderen en wij hebben gewacht met eigen zaak opzetten en er zijn altijd wel redenen om het uit te stellen. Mijn partner is er nu aan toe en zelf wil ik ook wel graag maar me maandenlang beroerd voelen kijk ik ook niet naar uit.
Ik loop bij de neuroloog en ik mag pas in de 3e maand van de zwangerschap weer beginnen met medicatie om hoofdpijn/migraine te verminderen. Want vorig jaar bij depakine nam ik inderdaad helemaal geen medicatie meer (paracetamols etc.) en af en toe alleen voor migraine aanval want die kwam wel af en toe. Dat voelde geweldig! dan voel je je inderdaad niet afhankelijk van medicijnen. Ik ben echter met alles gestopt omdat ik weet dat het niet mag bij zwangerschap. dus gestopt met medicijnen van neuroloog en met de pil en dat is de reden waarom ik me nu al sinds oktober in een diep dal voel zitten. Ik weet dat mijn lichaam sinds mijn tienerjaren gewend is aan de pil en dat ik nu voor het eerst helemaal niets meer pak. Ik weet ook dat medicatie schadelijk is maar als je je zo beroerd voelt weet je uiteindelijk geen andere weg dan weer naar de medicatie te pakken.

Als er kindertjes komen gaan we natuurlijk extra personeel aannemen, ik kan dan niet 6 dagen beschikbaar zijn voor de zaak. en natuurlijk hoop ik dat ik 1 van die gevallen zal zijn waarbij de migraine verdwijnt bij zwangerschap!! dat is echt mijn wens. Alleen heeft mijn moeder migraine en mijn zus ook en heeft de neuroloog gezegd dat het dan erfelijk is?

daarom is het fijn om eventueel van andere dames te horen hoe hun door deze periode heen zijn gekomen of dat er dames zijn die nu zwanger zijn en hetzelfde meemaken?
tuurlijk is dit nu een hele spannende tijd voor mij en heb nu 2 redelijk goede dagen gehad en dan zie ik het weer wat positiever in tot de volgende aanval! daarom is het echt fijn dat ik deze site heb ontdekt en al jullie verhalen te horen.
heeft iemand ervaring met homeopatische middelen die helpen in dit geval??

nogmaals bedankt voor jullie reactie's. ik weet dat bij veel van ons het uiteindelijk ook een vorm van acceptatie moet worden dat we hiermee moeten leven maar dat we iets moeten vinden om het draaglijker te maken! en steun van lotgenoten maakt het voor mij toch iets draaglijker dat ik niet de enige ben die zoveel last heeft!

x tallie

ma 23 nov, 2009 13:52
Profiel

ma 23 nov, 2009 16:43 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Tallie, wat voor medicijnen bedoel je die je vanaf de 3e maand van je zwangerschap (weer) zou mogen gebruiken?

Als ik het goed begrijp, was Depakine dus in principe wel een goed medicijn voor jou? In dat geval heb je daar in ieder geval wel weer wat aan als je kindje er eenmaal is, toch?

Het blijft inderdaad wel goed om te weten dat andere mensen hetzelfde hebben. Dat gevoel had ik ook toen ik jouw verhaal las/

ma 23 nov, 2009 16:43
Profiel

ma 23 nov, 2009 18:44 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

hoi tjielp,

in overleg met de neuroloog kun je dan weer met depakine beginnen als de eerste 3 maanden voorbij zijn. hier moet je dan wel bij naar de gynaecoloog voor controle onderzoek en dan krijg je extra echo etc.
mijn zus heeft dit ook gehad, moest in ziekenhuis bevallen en baby zou dan 1 nacht ter controle moeten blijven maar dat hoefde uiteindelijk niet want alles was prima in orde.
maar helaas heeft zij de eerste 3 maanden ook veel onbegrip meegemaakt en ze is zelfs 2x huilend en ziek op de huisartsenpost verschenen maar werd toch weer weggestuurd en moest maar paracetamol pakken. ditzelfde bij de huisarts: er was wel begrip dat ze zich slecht en ziek voelde maar ze konden niets doen.

er wordt in mijn ogen ook veel angst geschept bij mensen dat alle medicatie dan "schadelijk" zouden kunnen zijn. terwijl ze vroeger de uitwerkingen ook allemaal niet wisten.
en tuurlijk wil je je kind geen schade toebrengen dus lees je alle verhalen op internet maar je leest dan nooit de verhalen van vrouwen die ondanks zwangerschap toch medicijnen hebben genomen en gezond kind hebben gekregen. Je leest dan alleen op alle sites dat je bij zwangerschap niets mag pakken want "kan" schadelijk zijn.

ik ga zeker proberen om alles wat positiever te bekijken en te hopen dat het bij mij niet zo zal zijn en dat ik een beteren periode tegenmoet ga.
Ik heb net 2 slechte weken achter de rug ivm hormonen en ongesteldheid week en nu hopelijk 2 goede weken voordat het weer opnieuw gaat beginnen.....

daarom zijn alle reactie's welkom en verhalen uitwisselen met andere lotgenoten die veel last hebben van hoofdpijn en migraine.
tallie

ma 23 nov, 2009 18:44
Profiel

ma 23 nov, 2009 23:45 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Hoi Tallie,

als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt en de woorden "zwanger" of "zwanger en imigran" intoetst zul je veel informatie vinden. Er is al veel over dit onderwerp geschreven. Ook over welke medicijnen je mag gebruiken in de zwangerschap en wanneer je moet stoppen met triptanen. Ik wil je nog wel even zeggen dat ik het persoonlijk doodeng zou vinden om Depakine in de zwangerschap te gebruiken. Heb het net nog even voor je nagekeken en Depakine komt ook bij je ongeboren kindje terecht er wordt zelfs gesproken van een kleine verhoogde kans op een kind met een open ruggetje. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar van anti-epileptica is bekend dat dit aangeboren afwijkingen kan veroorzaken.
Sterkte met alles.
groetjes Judith

ma 23 nov, 2009 23:45
Profiel

di 24 nov, 2009 0:05 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Eigenlijk zou je echt iets van onderzoeksresultaten in handen moeten hebben. Ik geloof ook wel dat er soms misschien te spastisch wordt gedaan met dit soort dingen, maar als je depakine en zwangerschap opzoekt in Google word je niet vrolijk!

di 24 nov, 2009 0:05
Profiel

di 24 nov, 2009 11:02 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Als je al zoveel angsten heb om aan kinderen te beginnen, dan moet je zeker heel goed over nadenken.

Kindje in buik = stoppen met medicatie, vooral met middelen zoals Depakine,Imigram of algemeen triptanen,zelfs paracetamol kan een kindje een afwijking van krijgen. Natuurlijk hoeft dit niet bij iedereen zo te zijn,maar helaas geld voor vrouwen met migraine in de zwangerschap je aanval uitzieken,hoe hard en vervelend dit ook is ,klinkt en zal zijn..je neemt geen risico's voor je ongeboren kindje en ik neem aan dat je hem of haar niet wil belemeren in diens groei en ontwikelling.

Deels kun je jezelf troosten met de gedachten dat er ook vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschappen totaal migrainevrij zijn(hormomenkwestie)dit geld ook niet voor iedereen.

Troost je met de gedachten dat je er iets unieks en prachtig voor terug krijgt,maar je moet daarvoor wel stevig in je schoenen staan,en nogmaals heb je migraine tijdens de zwangerschap dan word het aanvallen uitzieken! emmertje naast je bed,doek op je kop,licht uit en slapen...helaas!

Succes en sterkte groetjes Celeste!

di 24 nov, 2009 11:02
Profiel

di 24 nov, 2009 11:51 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Als dat geen moederliefde is.... ;)

di 24 nov, 2009 11:51
Profiel

di 24 nov, 2009 15:10 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

Wil ik toch nog even reageren op Celeste. Paracetamol is juist het enige medicijn wat je wel mag gebruiken in de zwangerschap. Dit is ook wetenschappelijk aangetoond dat het absoluut geen kwaad kan en dus zeker geen afwijkingen bij het kindje veroorzaakt. Aan de andere kant, weten de meeste migrainepat. ook dat paracetamol geen ene fluit voor je doet.

di 24 nov, 2009 15:10
Profiel

di 24 nov, 2009 15:37 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

hallo,

bedankt voor de tip om te zoeken op zwangerschap.
inderdaad gelezen over Corine en Janneke 73 en tsjiel reageerde ook al in dat stukje dat ze van de zomer al dacht over zwanger worden.
Heeft iemand enig idee hoe het Corine en Janneke is vergaan?

ik heb zelf van een paar "moeders" al begrepen dat je mag doorslikken tot 2 weken na de eerste dag van je ongesteldheid want dan is er nog niets gebeurd. het zou anders inderdaad een lange lijdensweg zijn voor vrouwen als ze terwijl ze zwanger willen worden helemaal niets meer mogen pakken. bij sommige vrouwen kan het maanden tot jaren duren.

gelukkig vanmorgen alleen 2 paracetamols gepakt en gaat het vandaag weer redelijk goed. als je zo'n dagen hebt dan ben je wel blij en denk je dit kan ik wel aan. Helaas week voor en gedurende hormonen week begint het bij mij altijd. dus tuurlijk hoop ik ook dat ik bij die gevallen zit waarbij de migraine weggaat. maar heel soms vind ik die dagelijkse hoofdpijn ook verschrikkelijk, daar valt mee te leven maar je vraagt je wel vaak af waarom we hiermee opgezadelt zijn en waarom juist ik????
maar ben pas een paar dagen geleden op deze site terecht gekomen en lees nu al hoeveel vrouwen (sorry, en mannen) hier al jaren mee rondlopen. Ik ben nu zelf 31 en heb het al sinds mijn tienerjaren. Heb natuurlijk net als anderen al alles geprobeerd: verschillende medicatie maar ook verschillende soorten therapien.
Ga morgen contact opnemen met een homeophaat om te kijken of er iets is tegen hormonale hoofdpijn/migraine vooral omdat ik nu dus van de pil afben en beduidend meer last heb.

Ik moet wel zeggen dat ik bang ben dat we er mee moeten leren leven maar dat we voor onszelf iets moeten vinden waardoor de aanvallen minder worden. Want ik heb bij niemand nog het antwoord gevonden dat ze er helemaal vanaf zijn gekomen? door steun van anderen kun je je er doorheen slaan.
x tallie

di 24 nov, 2009 15:37
Profiel

di 24 nov, 2009 19:35 Bericht Re: bijna dagelijks last... wat als je zwanger wilt worden?

di 24 nov, 2009 19:35
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende