homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren


 [ 11 berichten ] 
 Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn?? 
Auteur Bericht

Geregistreerd: ma 07 jun, 2010 9:14
Berichten: 39
ma 07 jun, 2010 20:30 Bericht Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Hoi, kan het stoppen met de pil ook positieve invloed hebben op migraine of andere hoofdpijn? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben nu zo'n 8 jaar aan de pil omdat ik maandelijks hoofdpijn had, vreselijke buikkrampen, heel onregelmatig en heel heftig ongesteld was.

En nog iets: heeft iemand van jullie ook van je huisarts vooral te horen gekregen dat het stress/spanning was?


ma 07 jun, 2010 20:30
Profiel

Geregistreerd: vr 15 aug, 2008 12:22
Berichten: 39
Woonplaats: Zwolle
wo 09 jun, 2010 20:16 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Hoi Brendah,

Stoppen met de pil kan zeker een positieve invloed hebben op migraine en hoofdpijn. Ik ben vorig jaar in september gestopt met de pil om te kijken of ik daardoor tijdens de menstruatie minder migraine zou hebben. In het begin merkte ik niet veel verschil maar inmiddels wel. Toen ik nog de pil slikte, had ik tijdens de stopweek (ik slikte de pil 3 maanden door) 7 dagen last van migraine en/of hoofdpijn. Nu is dat hooguit 2 dagen. Nadeel is nu natuurlijk wel dat ik iedere maand weer ongesteld ben.

Maar als je niet wilt stoppen, kun je misschien ook eens een andere pil proberen.

groetjes,
Sandra


wo 09 jun, 2010 20:16
Profiel

Geregistreerd: zo 23 mei, 2010 21:11
Berichten: 9
do 10 jun, 2010 12:42 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Hoi,
ben net bij de neuroloog geweest, en gesproken over het pil gebruik en de stop week.
ik kreeg als alternatief mee de prikpil of de mirena spiraal.
ben nog aan het twijfelen, iemand ervaring hiermee?


do 10 jun, 2010 12:42
Profiel

Geregistreerd: wo 24 feb, 2010 21:56
Berichten: 151
do 10 jun, 2010 14:24 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Ha Brendah ik heb net mijn verhaaltje geschreven bij--welke anticonceptie is de juiste bij migraine?
Misschien heb je er iets aan.
Monique


do 10 jun, 2010 14:24
Profiel

Geregistreerd: wo 01 apr, 2009 20:01
Berichten: 30
zo 15 aug, 2010 18:17 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Hallo, ik ben heel lang niet actief geweest op dit forum maar aangezien ik sinds enkele maanden weer dagelijks migraine-aanvallen met aura heb ben ik weer eens rond aan het neuzen. Ik weet ook vrij goed hoe het komt dat ik weer dagelijks last heb en de reden is dat ik sinds 2 maand weer aan de pil ben. Daarvoor gebruikte ik geen anticonceptie (ik had een vaste relatie met een gesteriliseerde man). De pil heeft dus wel degelijk invloed op migraine!! Ik heb het tot vandaag aangezien maar stop per vandaag met die hormoonzooi! Niet dat ik dan migraine-vrij ben maar dan blijft het beperkt tot zo'n 4 aanvallen per maand i.p.v bijna iedere dag. Mijn advies is dus om zeker eens een tijd te stoppen met de pil om te kijken wat het effect voor jou is.
Groet Anne


zo 15 aug, 2010 18:17
Profiel

Geregistreerd: za 19 dec, 2009 13:37
Berichten: 68
ma 16 aug, 2010 9:26 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Hallo
Ook ik reageer even hierop, al ben ik al Oma, maar juist door de jaren ervaring kan ik nu terugkijken. En misschien hebben jullie hier iets aan.

Als meisje van 18 jaar ben ik aan de pil gegaan, en na een tijd begon ik te beseffen dat ik erg last van hoofdpijn kreeg, maar omdat ook mijn levenssituatie veranderde dacht ik dat het daaraan lag.
Na zo'n 2 jaar kreeg ik een ander dokter en deze raade mij de pil af. Inmiddels getrouwd en een kinderwens gekregen was de pil niet meer in beeld. Ik heb tot mijn 45 ste géén migraine meer gehad, maar ook geen pil geslikt totdat.....
ik een hormonenkuurtje kreeg, voor een soort grote schoonmaak wegens menstruatieproblemen. Daarna heb ik maandelijks migraine gekregen. Dus de hormonen spelen wel degelijk een rol bij hormoongevoelige vrouwen en een bepaalde vormen van migraine.

De pil stikt natuurlijk van de hormonen, dus bij sommige vrouwen is dit echt de oorzaak van migraine.
Vooral de daling van de oestrogeen schijnt de oorzaak te zijn. (vandaar vaak last in de stopweek) Toen ik in de overgang kwam en je hormoonspiegel gaat veranderen, werd de migraine zelfs erger.
Nu ben ik door de overgang heen en de migraine neemt gelukkig af.
Hormoongevoelige vrouwen kunnen last van migraine krijgen, en dan is de pil niet geschikt. Bij een ander type vrouwen helpt het juist weer wel.
Raadpleeg een homeopatisch arts met electro-apperatuur, hiermee kunnen ze opsporen waar jij gevoelig voor bent.
Als je de pil slikt heeft je lichaam ook meer behoefte aan de B vitamines en zink magnesium en calcium. :!: Want een tekort hieraan kan ook de oorzaak zijn van migraine.

Misschien dat mijn verhaal ertoe kan bijdrage om een juiste keuze te maken. En jullie iets verder wegwijs kan maken in het doolhof van medicijnen en behandelingen.

Daisy


ma 16 aug, 2010 9:26
Profiel

Geregistreerd: wo 12 mei, 2010 7:56
Berichten: 5
vr 20 aug, 2010 20:12 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

ik gebruik nu sinds een jaar de NUVA ring. voor mij werkt het geweldig.
van de pil had ik veel meer migraine en hoofdpijn. dus dat kan ook een optie zijn?!


vr 20 aug, 2010 20:12
Profiel

Geregistreerd: do 09 sep, 2010 12:57
Berichten: 1
vr 10 sep, 2010 13:26 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Beste forumleden,

Bij deze wil ik even een berichtje plaatsen voor wie er iets aan heeft.

Ik kamp al een jaar of 15 af en aan met migraine, eigenlijk sinds ik voor het eerst hormonale anticonceptie ben gaan gebruiken. Onlangs was ik bij een gyneacologe en die vertelde mij ineens dat, als je last hebt van migraine met uitvalsverschijnselen (aura, problemen met spraak, gehoor, etc), het eigenlijk uit den boze is om hormonale anticonceptie met oestrogenen te gebruiken. De enige hormonale voorbehoedsmiddelen die met dit soort migraine samen kunnen gaan zijn de zogenaamde progestageen-alleen middelen, dat wil zeggen: het hormoonhoudend spiraaltje, het staafje en de Cerazette pil.

Voor mij was dit echt een eye-opener, omdat ik jarenlang het Mirena spiraaltje gehad heb en in die tijd bijna vergeten was dat ik zo'n heftige migraine kon hebben. Op een gegeven moment ben ik er toch mee gestopt en van toen tot nu heb ik de pillen Mercilon, Microgynon en Qlaira gebruikt en ook een hele tijd de Nuvaring. Gedurende het gebruik van al deze middelen kreeg ik langzaamaan weer steeds vaker heftige migraine aanvallen, tot het op een gegeven moment minstens een keer per week raak was. Al die tijd is mij nooit verteld dat er wel degelijke een direct verband met hormonale anticonceptie en dit type migraine bestaat.

Nu overweeg ik dus toch om maar weer terug te gaan naar de Mirena, want veel bijwerkingen van al die middelen zijn vervelend, maar de migraine is wel verreweg de rottigste.


vr 10 sep, 2010 13:26
Profiel

Geregistreerd: di 15 sep, 2009 21:47
Berichten: 235
Woonplaats: Utrecht
za 18 sep, 2010 21:38 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Ik heb bij wijze van experiment ook een tijdje een anticonceptiepil zónder oestrogenen gehad. Resultaat: meer migraine! En puistjes. En meer dan 14 dagen ongesteld iedere keer. Toch twijfel ik over een spiraaltje, omdat ik weet dat een deel van mijn hoofdpijn hormoongerelateerd is.


za 18 sep, 2010 21:38
Profiel

Geregistreerd: zo 08 nov, 2009 22:25
Berichten: 24
di 26 okt, 2010 19:57 Bericht Re: Stoppen met de pil invloed op migraine of andere hoofdpijn??

Hallo allemaal,

Ik lees ook hier dat heel veel vrouwen last van migraine hebben in combinatie met het gebruik van de pil of andere anticonceptie. Dit heb ik ook gehad. Ik heb het tijdelijk gebruikt, vooral om te kijken of het invloed zou hebben tijdens mijn menstruatie. Omdat ik dan veel last heb van mijn hormonen waardoor ik erge buikkrampen heb, heel opvliegend enz en ook om te kijken of de migraine minder zou worden. De hoofdpijn werd alleen maar erger en ook het opvliegende in mijn karakter kwam meer en meer naar boven. Hormonen zijn (naar mijn mening) slecht voor je lichaam.
Ieder moet het hier voor zich weten, maar waarom zou je jezelf die pijn aandoen en het moeilijk maken als dat niet nodig is. Er zijn ook andere anticonceptie middelen en ook voor de menstruatiepijnen enz zijn er andere oplossingen. Natuurlijk heb ik nu nog wel last en nog migraine aanvallen. Dat gaat toch nooit zomaar weg, maar ik ga het niet nog eens extra triggeren als het niet nodig is.
Nogmaals ieder voor zich, maar dit is mijn mening.

Annebella


di 26 okt, 2010 19:57
Profiel

Geregistreerd: wo 06 jun, 2018 15:26
Berichten: 618
Woonplaats: Morocco
vr 15 jun, 2018 9:40 Bericht Peut On Acheter Du * Sans Ordonnance EllMato

Amoxil Problems Cialis En Ligne Pas Chere cialis 40 mg Order Prednisone From Canada Cialis Generico Visa Electron Lasix For Dog Without Prescription

_________________
Levitra Nuova Formulazione cialis 40 mg Acheter Finasteride


vr 15 jun, 2018 9:40
Profiel ICQ YIM WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group. phpBB.nl Vertaling Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.