homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Depakine Chrono 
Auteur Bericht

zo 25 jul, 2010 21:28 Bericht Depakine Chrono

Vorige week heb ik zo'n heftige aanval gehad waar ik helaas niet uitkwam, ondanks Imigran injecties en Arcoxia. Op een gegegeven moment was het zo erg dat ik het niet meer aan kon en naar het ziekenhuis werd gebracht. Ik kreeg een spuit met een soort van Morfine en toen kon ik het redelijk aan ondamks dat de migraine niet weg was. In overleg met mijn neuroloog is besloten om over te stappen naar Depakine Chrono. Ik begin met 300 mg en zal het gaan opbouwen tot 3 keer 300 mg per dag.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit medicijn zowel positief als negatief.

groetjes

zo 25 jul, 2010 21:28
Profiel

ma 26 jul, 2010 10:02 Bericht Re: Depakine Chrono

Hallo MariaP,

Ik heb van Okt. t/m Juni depakine geslikt ook met een opbouwschema, zoals jij uitlegt, ik slikte op een gegeven moment 1200 mg, maar helaas heeft het voor mij echt helemaal niks gedaan, kreeg alleen nogal wat bijwerkingen op een gegeven moment en voor de migraine deed het niks!!
Heb toen in 4!! maanden af moeten bouwen, elke maand 300 mg minder en was toen blij dat ik ervan af was.
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet te zeggen dat dat bij jou ook zo gaat, ik reageer over het algemeen zo heftig op elk medicijn dat ik tot nu toe geprobeerd heb tegen mijn migraine, vandaar dat ik nu ook alleen nog als het niet anders kan imigran spuit of spray!!
Laat je door mijn verhaal niet van de wijs brengen en probeer het gewoon zelf, stoppen kan altijd weer, toch!!

Heel veel succes.

Monique

ma 26 jul, 2010 10:02
Profiel

ma 26 jul, 2010 13:21 Bericht Re: Depakine Chrono

Haihai,

ik ben op dit moment aan de Depakine Chronosphere (=gereguleerde afgifte), net een week of twee. Ik ben supergevoelig voor al die medicijnen, dus slik nu 100 mg per dag. Mijn migraine lijkt nu al lichter te zijn, maar merk ook al wat van de bijwerkingen: trillende handen, slechter kortetermijngeheugen, moe, huiduitslag, afwezig, lusteloos. Voel me helemaal niet fijn, maar omdat ik het idee heb dat het wel wat met de migraine doet, houd ik maar vol. wie weet verdwijnen de bijwerkingen :confuse: .
Ben heel benieuwd hoe het bij jou zal gaan.

Heftig trouwens, dat die migraine niet ophield! Ik ken het paniekgevoel als je er niks meer aan kunt doen. Heb dat ook een keer gehad, gelukkig hielp bij mij toen wel een imigran injectie waar mijn huisarts mee op de proppen kwam.

groetjes!

ma 26 jul, 2010 13:21
Profiel

di 27 jul, 2010 22:02 Bericht Re: Depakine Chrono

STERKTE!! met de Depakine..............

di 27 jul, 2010 22:02
Profiel

wo 28 jul, 2010 18:37 Bericht Re: Depakine Chrono

Hoi Hoi,

Wat heftig dat je zo'n zware aanval hebt gehad.
Ik heb 2 jaar lang Depakine geslikt en bij mij werkte dit heel erg goed. Tijdens het opbouwens kreeg ik nog enkele aanvallen maar toen ik op de volledige dosering zat was ik migraine-vrij! Ik had zonder preventieve medicatie gemiddeld 2/3 aanvallen per week waarbij ik zo'n 12 uur uitgeschakeld was. Mijn zicht werd minder, geen gevoel meer in mijn handen en moeite met praten en dan die vreselijke hoofdpijn en het overgeven.
Het enige wat een nadeel aan de depakine was bij mij is dat ik er behoorlijk van aankwam,13 kilo.
Ik ben gestopt met de Depakine omdat ik zwanger wilde worden. Inmiddels is mijn zoontje 1! Na de bevalling ben ik gestart met topamax. Ik wilde iets anders proberen ivm het aankomen van de Depakine.
De Topamax werkt helaas lang niet zo goed bij mij want ik krijg weer steeds vaker aanvallen. Ik ben nu de Topamax aan het afbouwen en ga dan starten met Atacand. De neuroloog zegt dat dit medicijn steeds vaker gebruikt wordt tegen migraine en dat het nauwelijks bijwerkingen heeft. Dus ik ben benieuwd! Ik hoop dat dit gaat werken. Mocht dit niet werken dan ga ik weer terug naar de Depakine en dan is het jammer dat ik een stuk dikker ben, liever wat dikker dan zo vaak migraine want dat is niet te doen.
Ik hoop dat de Depakine aanslaat bij jou, Sterkte!

wo 28 jul, 2010 18:37
Profiel

wo 28 jul, 2010 21:07 Bericht Re: Depakine Chrono

Hoi Rian,
heb je geen andere bijwerkingen bij de Depakine? Suf of draaierig, dat soort dingen? Ik voel me de hele dag alsof ik net uit een draaimolen ben gestapt :ewink: . Jammer dat de Topamax niet werkt, val je er ook niet van af?
groetjes!

wo 28 jul, 2010 21:07
Profiel

do 29 jul, 2010 14:15 Bericht Re: Depakine Chrono

Hoi tjielp,

Ik had ook hele trillerige handen toen ik Depakine slikte en ook is mijn geheugen slechter. (Niet alleen bij de Depakine maar ook bij de topamax. Soms vraag ik mij af of ik dit niet komt door al die aanvallen die ik heb gehad en al die verschillende medicijnen die ik de afgelopen jaren heb geslikt zowel preventief als aanvalsbestrijders...)
Ik was in het begin ook behoorlijk moe/suf maar de bijwerkingen werden bij mij na een paar weken een stuk minder. Ik hoop dat de bijwerkingen bij jou ook snel minder zullen worden en dat het net zo goed tegen de migraine werkt als bij mij!
Ik ga nu de atacand uitproberen maar als dit niet voldoende werkt ga ik gewoon weer terug op de Depakine!
Van de Topamax viel ik wel wat af, dit vond ik niet zo erg want er zaten nog wat zwangerschapskilootjes aan en nog wat "'depakine-kilootjes"!!

Succes met de bijwerkingen, hopelijk wordt het gauw minder!

Groetjes Rianne

Laatst bijgewerkt door Rian82 op vr 30 jul, 2010 23:37, in totaal 1 keer bewerkt.

do 29 jul, 2010 14:15
Profiel

do 29 jul, 2010 20:03 Bericht Re: Depakine Chrono

Mag ik vragen na hoe lang de bijwerkingen van Depakine begonnen. Ik zit nu pas in mijn eerste week en slik dus nog maar 300 mg. Ik merk er nog weinig van behalve dat ik heel erg moe ben.

Wanneer begonnen bi jullie de bijwerkingen en wanneer begon het ook echt te helpen?

Groetjes Maria

do 29 jul, 2010 20:03
Profiel

vr 30 jul, 2010 23:36 Bericht Re: Depakine Chrono

Bij mij begonnen de bijwerkingen al heel snel.
Tijdens het opbouwen kreeg ik nog wel aanvallen maar minder heftig en toen ik op de volledige dosering zat werkte het bij mij heel erg goed.
Ik hoop dat de Depakine bij jou ook aanslaat en dat de bijwerkingen snel minder zullen worden.

Groetjes

vr 30 jul, 2010 23:36
Profiel

wo 18 aug, 2010 9:43 Bericht Re: Depakine Chrono

Ik slik nu zo'n beetje een maand Depakine. Ik heb het opgebouwd naar drie tabletten per dag.
Tot de dag van vandaag geen migraine meer gehad. Ook niet toen ik ongesteld ben geweest. Ik ben enorm blij dat het bij mij zo goed aanslaat. Ik heb wel last van wat bijwerkingen. Zo ben ik enorm moe en heb ik wel wat meer last van duizelingen en haaruitval maar dat staat niet in verhouding met de aanvallen.
Al met al ben ik zeer tevreden en hoop dat het zo lang mogelijk blijft duren. Al heb ik wel gelezendat het medicijn op den duur niet meer goed helpt?

wo 18 aug, 2010 9:43
Profiel

wo 18 aug, 2010 11:34 Bericht Re: Depakine Chrono

Wat geweldig!!! Zo zie je maar, op ieder potje past een dekseltje :ewink: .

Ben zelf alweer gestopt met de Depakine. Alles wordt zo grauw bij mij, dan vind ik niks meer leuk of mooi. Ik had ook het idee dat het iets hielp, maar ja, de dagen dat ik me even redelijk ok voel en ik wel alles mooi en leuk vind (ongeveer 1 dag per maand, toevallig vandaag :smile: ), zijn heilig voor mij, dus die ruil ik niet in voor een aanval minder!

wo 18 aug, 2010 11:34
Profiel

za 28 aug, 2010 12:04 Bericht Re: Depakine Chrono

Hallo allemaal,

Ik slik nog steeds Depakine. Mijn hoofdpijn is nog steeds weg. Alleen ben ik in korte tijd toch een hele broekmaat aangekomen. Begin nu ook last van haaruitval te krijgen en ben ook nog steeds heel erg vermoeid.
Ik weet nu niet of dit nog minder gaat worden maar dat dikker worden is voor mij echt een groot probleem. Ik denk toch dat ik mijn neuroloog ga vragen naar een ander medicijn die deze bijwerkingen niet heeft.

Welke medicijnen lijken op Depakine maar hebben niet deze bijwerkingen? Hebben jullie hier ervaring mee?

za 28 aug, 2010 12:04
Profiel

za 28 aug, 2010 14:32 Bericht Re: Depakine Chrono

Hoi Maria,

Vervelend he dat aankomen... Ik kwam ook ontzettend aan van de depakine daarom ben ik niet verder gegaan met dit medicijn. Heel erg balen want de depakine werkte bij mij echt heel erg goed. Maar zo veel aankomen wil je gewoon niet!
Depakine is volgens mij een anti-epileptica,volgens mij is Topamax dat ook....
Misschien kun je Topamax proberen... (topamax heeft de bijwerking gewichtsafname :ewink:)
Ik heb ook Topamax geslikt,dit werkte de eerste maanden goed maar daarna ging het ineens steeds minder goed werken. Ik ben nu Atacand aan het opbouwen,de neuroloog was erg positief over dit medicijn en vertelde dat dit medicijn weinig bijwerkingen heeft. Ik hoop dat dit gaat aanslaan,ik merk er nu nog weinig van helaas maar ik zit pas op de helft van de juiste dosering.

Succes ermee!

za 28 aug, 2010 14:32
Profiel

za 28 aug, 2010 15:14 Bericht Re: Depakine Chrono

Hoi Rianne, Ik denk dat ik het maar aan mijn neuroloog ga voorstellen om te stoppen. Ik slik het nog helemaal niet lang maar nu al zo aankomen wil ik echt niet, wat dan als ik het jaar heb geslikt???

Ik moet wel zeggen dat het erg goed werkt. Het is zo heerlijk om geen migranie aanvallen te hebben.
Maar ik heb ze gelukkig niet zo vaak als andere op dit forum. Ik hoop dat er voor mij een ander medicijn is en misschien is dat wel Topamax al weet ik dat Topamax ook veel bijwerkingen heeft. Ik laat het wel weten.

Groetjes

za 28 aug, 2010 15:14
Profiel

di 31 aug, 2010 13:18 Bericht Re: Depakine Chrono

Hallo

ik slik depakine chrono 500 voor mijn epilepsie.
ik heb dit vroeger geslikt en nu weer ivm een kleine.
ik moet er snachts uit en kreeg meer last van mijn epilepsie.
depakine is HET middel wat werkt.
Ook ik kom er makkelijk10kg van aan.
handig met al die zwangerschaps kilo's
ook ervaar ik alles grauwer en minder leuk.das niet leuk met een baby!!
In het begin zwalkte ik en ook ik blijf moe en trillerige handen.
Ik heb wel veel hoofdpijn.
groetjss karin

di 31 aug, 2010 13:18
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende