homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 6 berichten ] 
 grieks eten 
Auteur Bericht

ma 29 nov, 2010 9:27 Bericht grieks eten

HOi, heb al langere tijd niet meer gereageerd op het forum, maar ben in het weekend erachter gekomen dat ik van grieks eten een flinke migraine aanval kreeg. Ik had net 5 dagen migraine erop zitten en het ging net weer goed. Uit gaan eten naar de griek en midden in de nacht flinke aanval. Hij duurde gelukkig maar 1 dag. Nou bedacht ik me ineens dat dit niet de eerste keer was. Heb dit vaker gehad, maar daacht altijd dat dit kwam omdat ik dan ook wat drukker ben (2x met goede vriendin geweest die ik een tijdje neit had gezien, dus kwbeel kwebbel druk druk).
Herkent iemand dit, en zo ja, welke voedingsstof zou dit dan veroorzaken?
gr wen

ma 29 nov, 2010 9:27
Profiel

ma 29 nov, 2010 9:31 Bericht Re: grieks eten

Ik denk smaakversterkers, hetzelfde wat ze ook in chineese restaurants gebruiken.

Dus vetsin(natriumglutaminaat), dat staat er om bekend!

ma 29 nov, 2010 9:31
Profiel

wo 01 dec, 2010 15:03 Bericht Re: grieks eten

dank je, moet ik dan toch eens op gaan letten. Had nu ook een andere schotel als anders. En nu was het ook veel heftiger.
gr wen

wo 01 dec, 2010 15:03
Profiel

zo 05 dec, 2010 15:08 Bericht Re: grieks eten

Klopt, klopt helemaal.
Als ik grieks ga eten, wat ik heerlijk vind.. heb ik daarna ook altijd migraine.
Niet de heftige migraine maar de migraine die zeurt.
Ik denk dat het komt door het gekruid eten.
Zelf let ik goed op wat ik kook en dat het niet gekruid is maar dat is bij de griek dus wel.
Soms wil ik er graag gaan eten maar ik weet wel dat het gevolgen kan hebben.
Tip, drink daarna veel water, lauw water, en ga niet te laten eten.
Of pak wat sojamelk.
Dat helpt bij mij soms.
Groetjes van Anja

zo 05 dec, 2010 15:08
Profiel

ma 02 maart, 2015 0:07 Bericht Re: grieks eten

bijzonder. gisteren bij de griek gaan eten. En koppijn. Again. Vorige keer dacht ik dat het kwam door een dessertdrankje. Maar nu is het weer raak. Verdorie. echt een vreselijke aanval midden in de nacht. Natuurlijk alleen vlees op met tzaziki en bier erbij. De vraag is nu is het een combi of is het echt het vlees. Ik verdenk in het byzonder dan de gyros. Vermoed dater sulfieten in het vlees zitten om het houdbaar te houden.

Wel goed om te lezen dat er anderen zijn die hierover een berichtje hebben gepost. Krijg ik toch de bevestiging. Allee, het was echt heerlijk maar ik ga er niet meer eten. boehoe

ma 02 maart, 2015 0:07
Profiel

vr 20 maart, 2015 9:16 Bericht Re: grieks eten

Ik blijk eenzelfde reactie te krijgen van runderrookvlees. Daar blijkt het stofje Tyramine de boosdoener te zijn (ben nog wel in de vrekennende fase hoor). Google maar even op Tyraminebeperkt dieet. Wie weet zie je aanknopingspunten voor jezelf. Ik ben nu een week migrainevrij (en dat is hoogst uitzonderlijk) sinds ik gestopt ben met rookvlees.

Nu blijkt in rookvlees ook E250 te zitten. Waarschijnlijker komt de migraine daarvan. Blijft een beetje zoeken.

vr 20 maart, 2015 9:16
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]