homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Cefaly: van toegevoegde waarde of niet? 
Auteur Bericht

ma 18 aug, 2014 9:22 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik heb toch maar een account voor dit forum aangemaakt omdat ik mijn positieve ervaringen met de Cefaly wil delen. Zelf was ik ook op zoek naar gebruikerservaringen voordat ik tot huur van het apparaat overging. Ik stond nogal sceptisch tegenover zoiets. Maar fysiotherapeuten gebruiken ook een dergelijk principe tegen pijn en de hoofdpijnpoli in Leiden is ook bezig met onderzoek naar neurostimulatie tegen verschillende vormen van hoofdpijn. Daarom dacht ik dat zoiets zou kunnen werken.

Eind maart ben ik voor het eerst de Cefaly gaan gebruiken. Heel trouw elke ochtend 20 minuten. Na het eind van de proefperiode had ik wel het gevoel dat er een positief effect was maar wist het niet zeker omdat er wel vaker wat variatie in het aantal migrainedagen is. Daarom heb ik de Cefaly nog een volgende periode gehuurd.

Maar nu ben ik overtuigd voor het positieve effect voor mij. Vorig jaar had ik in de periode half april tot half augustus 18 migrainedagen (dat was voor mij gemiddeld). Dit jaar 5 dagen.
Ik gebruikte dagelijks Atacand tegen de migraine. Dat heb ik ruim twee maanden geleden afgebouwd. En nu ben ik sinds 8 juli, dus 6 weken migrainevrij.

Ik heb nog wel dagen dat ik denk dat ik migraine ga krijgen, maar het zet niet door. Dus het migrainepatroon is er nog wel, maar het ontwikkelt zich niet meer tot migraine of hoofdpijn. Almogran heb ik al 6 weken niet mee gebruikt!

ma 18 aug, 2014 9:22
Profiel

ma 18 aug, 2014 13:25 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hier een lang, kritisch, maar hopelijk voldoende genuanceerd verhaal over de cefaly.
Zie ook voorgaande berichten. ik heb de cefaly 2x 40 dagen uitgeprobeerd, maar het werkte voor mij niet omdat ik er steeds misselijk door werd en uiteindelijk toch mijn medicatie moest innemen. De tweede periode werd ik goed begeleid door Cefaly, maar moest helaas de conclusie getrokken worden dat ik wel erg gevoelig was voor de prikkels.

Toch had ik, juist omdat ik er misselijk (en slaperig) door werd, wel de overtuiging dat het apparaat iets deed.
Mijn 15-jarige dochter (die echt dagelijks migraine heeft) heb ik (ten einde raad) de cefaly ook laten proberen. Ook zij bleek supergevoelig te zijn, waardoor het haar (ook nu weer met hele goede instructies vanuit cefaly) niet gelukt is om het volledige programma af te maken na ruim 40 dagen proberen. Zij kreeg na afloop steeds weer meer hoofdpijn, maar vond af en toe het verdovend effect bij een migraine-aanval ook wel fijn. Overigens was ook haar neuroloog van mening dat het zeker de moeite waard van het proberen was, ook omdat hij patienten kende die er wel degelijk baat bij hadden gehad.
Inmiddels hadden we toch besloten om de cefaly maar te kopen. Ook omdat we nog steeds willen dat onze dochter ooit het programma volledig doorloopt en pas daarna een definitieve conclusie trekt. En laatst met opkomende migraine heb ik de cefaly opgezet en hoewel nog steeds misselijk, was mijn hoofdpijn weg.
Als je de kosten relativeert (1 behandeling door een alternatief therapeut is al gauw 50 euro, je kan de cefaly doorverkopen) en bedenkt dat ook de reguliere geneeskunde niet weet waarom, bij wie en hoe bepaalde medicijnen werken bij migraine, kan de cefaly toch de moeite van het proberen waard zijn. Maar volg dan wel consequent en strikt de gebruiksaanwijzingen op voor de beste kans op succes.

ma 18 aug, 2014 13:25
Profiel

do 21 aug, 2014 13:38 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

ik heb het vaak overwogen maar nog niet geprobeerd. ik ga iedere 3 maanden naar de ostheopaath. die mag al niet meer aan mijn hoofd komen want elke kleine handeling veroorzaakt migraine. ze behandelen nu de rest van mijn lijf zodat ik beter bestand ben tegen de aanvallen.
verder kan zelfs de electrische tandenborstel al migraine veroorzaken, dat getril in mijn mond is verschrikkelijk.
dus ik durf geen apparaat op mijn hoofd te zetten met trillingen, ook niet zonder migraine, ben veel te bang dat ik een aanval uitlok

do 21 aug, 2014 13:38
Profiel

do 21 aug, 2014 17:31 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Geachte mevrouw Jansen, wellicht dat u toch baat zou kunnen hebben bij de Cefaly. U geeft aan dat u erg gevoelig bent voor mechanische prikkels. Het is goed om te beseffen dat de prikkels van de Cefaly niet mechanisch doch electrisch van aard zijn. Daarnaast is het wellicht zo dat de Cefaly u kan helpen om uw lage migriane drempel - die u zo gevoelig maakt voor mechanische prikkels- te verhogen. Mocht u meer informatie hierover wensen dan kunt u altijd contact opnemen via 073-8700105 of cefalyservice@luxmedical.nl

do 21 aug, 2014 17:31
Profiel

zo 26 okt, 2014 19:26 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Op zoek naar ervaringen met de cefaly,kwam ik dit topic tegen, het lijkt mij overduidelijk dat de topicstarter,factfinder, een searchbot is die probeert de cefaly aan te prijzen na reakties erop.

zo 26 okt, 2014 19:26
Profiel

ma 27 okt, 2014 8:43 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

ik krijg niet alleen migraine van de electrische tandeborstel, dus mechanisch, maar van elk gepeuter aan mijn hoofd. zelfs de osteopaath mag er niet aan komen. ik heb mijn migraine redelijk onder controle en ga echt niet mijn hoofd laten prikkelen om gewenning te krijgen. ik geloof daar namelijk niet in. ik heb al 30 jaar migraine en er zit geen gewenning in. ben echt niet minder gevoelig geworden voor prikkels.
ik weet dat op bepaalde momenten ik overgevoelig ben. de triggers voor migraine zitten bij mij op meerdere plekken. ik probeer ze zovel mogelijk onder controle te houden. maar als 1 van deze triggers geactiveerd wordt weet ik dat ik migraine kan krijgen (voedsel, verstoorde regelmaat in leefpatroon, menstruatie, alcohol, darmklachten enz) als min weerstand door 1 van bovenstaande zaken verminderd is, heb ik maar een klein zetje nodig om migraine te krijgen. bijv tanden poetsen electrisch, met die trilling. maar ook slecht slapen of verkeerder gelegen hebben.

ma 27 okt, 2014 8:43
Profiel

di 23 jun, 2015 22:28 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

ik heb nu sinds een dag of 10 de cefaly en begin er langzaamaan aan te wennen. vond t met een aanval gister zelfs even prettig t maskeerde de migraine pijn. hoe lang doen jullie met een electrode in de gebruiksaanwijzing staat 20 keer maar bij mij word hij nu al slecht. kon dus helaas gister de cefaly mar 1 keer aanzetten toen begon die te protesteren en liet ook de elektrode los. k reinig goed mijn huid dus zo vet is die niet meer! iemand ervaringen??

di 23 jun, 2015 22:28
Profiel

do 09 jul, 2015 18:04 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Dag Nicki, sorry voor dit late bericht.
Als je problemen hebt met de hechting van de elektrode kan het raadzaam zijn om te reinigen met een papieren tissue met Sterilon (van Dettol).

Hoop dat het zo beter lukt. Anders altijd even contact opnemen met ons cefalyservice@luxmedical.nl of 073-8700105

Succes! Groeten Cefaly Service

do 09 jul, 2015 18:04
Profiel

vr 10 jul, 2015 15:55 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Wetenschappers hebben voor het eerst het lokale effect van neurostimulatie met Cefaly zichtbaar gemaakt met behulp van een PET-scan. De resultaten zijn gepresenteerd in Valencia op het jaarlijkse wetenschapscongres van de International Headache Society (IHS).

Voor het volledige bericht: http://www.perssupport.nl/apssite/permalink/92557

vr 10 jul, 2015 15:55
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6