homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Cefaly: van toegevoegde waarde of niet? 
Auteur Bericht

do 21 feb, 2013 15:36 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hoi Jacqueline en Pientje,

Super dat jullie ons allemaal zo goed op de hoogte houden zodat er meer ervaringen op het forum komen. Ik ben benieuwd hoe het de komende weken met jullie gaat want volgens de experts bouw je het preventieve effect langzaam op. Pientje, wel dapper dat je meteen al programma 2 uit zit zonder op de knop te drukken, dat kon ik in het begin echt niet...

Veel succes verder!

Groetjes Patricia

do 21 feb, 2013 15:36
Profiel

do 21 feb, 2013 15:38 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Pientje, hier precies hetzelfde, soms lukt het om een aanval te stoppen, ook een keer toch Maxalt moeten nemen. Ik vind vooral het gevoel op mijn voorhoofd nog vervelend, tintelend gevoel op mijn hoofd dat vind ik niet naar meer. Fijn dat je reageert!

do 21 feb, 2013 15:38
Profiel

do 21 feb, 2013 16:34 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ben blij te lezen Jacqueline2, dat jij het gevoel op je voorhoofd ook onprettig vindt, de tintelingen boven op je hoofd zijn nu wel fijn. Ik heb gisteren de cefaly bij mijn man op zijn hoofd gezet omdat ik zo twijfelde of het gevoel wel klopt wat ik heb, las namelijk op veel buitenlandse site's dat mensen het zo ontspannend vinden, nou ik dus echt niet.

Mijn man die geen migraine of hoofdpijn heeft, vond het ook geen prettig gevoel.

Factfinder dank je, ik zal over een week laten weten hoe het gaat.

do 21 feb, 2013 16:34
Profiel

do 21 feb, 2013 16:36 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hoi Pientje en Jacqueline,

Tja, de opkomende aanval stoppen met programma 1 lukt soms wel en soms niet. Voor mij was het belangrijkste resultaat dat door mijn dagelijkse sessie in programma 2 de aanvallen minder vaak opkwamen. Merken jullie daar al wat van of is het nog te vroeg?

Groetjes van Patricia

do 21 feb, 2013 16:36
Profiel

do 21 feb, 2013 17:36 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Het is te vroeg voor om echte conclusies te trekken, maar ik heb momenteel wat minder hoofdpijn, kan ook toeval zijn.

do 21 feb, 2013 17:36
Profiel

do 21 feb, 2013 17:39 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik denk ook dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken.
Het lijkt bij mij ook tijdens de menstruatie periode iets beter te gaan, maar durf het niet hardop te zeggen, heb al vaker gedacht dat iets hielp en dan was het maar tijdelijk :sad:

do 21 feb, 2013 17:39
Profiel

ma 11 maart, 2013 15:00 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik heb de cefaly nu 27 dagen in mijn bezit en in die tijd 2 keer een menstruatie doorstaan, normaal zit ik in 27 dagen wel op 8 maxalt's terwijl ik er nu maar 2 nodig heb gehad en 1 heb ik ingenomen omdat ik afspraken had, anders had ik hem niet ingenomen. Zou het dan toch werken???? Ik begin er langzaam in te geloven...... Nog 13 dagen en dan zit mijn proefperiode erop. Ik hou jullie op de hoogte.

ma 11 maart, 2013 15:00
Profiel

ma 11 maart, 2013 19:51 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Kritisch artikel over de Cofely 11 maart 2013 op wetenschap24.nl: Hoofdpijn prikkel je niet zomaar weg. Zie: http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... r-weg.html
Eventuele reacties kan je trouwens ook onder dat artikel plaatsen als je wil.

ma 11 maart, 2013 19:51
Profiel

di 12 maart, 2013 23:33 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hoi Pientje en Jacqueline,

Wow Pientje, van 8 maxalts naar 3, het lijkt alsof het iets bij je doet. Ik hoop het toch zo voor je!
Ik heb vandaag gevierd dat ik vier maanden migrainevrij ben. Ik had een afspraak met een vriendin die ik een jaar niet gezien had en die zich mijn migraine-tijdperk nog goed kan herinneren. Dan pas besef je weer hoe vreselijk het was. Als je het had was je uitgeschakeld en had je het niet, dan was er altijd de stress dat je het zou krijgen als je iets belangrijks of leuks gepland had.

Jacqueline, hoe gaat het bij jou? Ben benieuwd!

Groetjes,

Patricia

di 12 maart, 2013 23:33
Profiel

wo 13 maart, 2013 16:02 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Helaas heb ik bijna elke dag hoofdpijn en heeft de cefaly al een tijdje niet gewerkt. Vandaag met stand 2 begonnen, daarna kreeg ik in de loop van de ochtend hoofdpijn, 3x stand 1, maar niks hoor, nog hoofdpijn. Ik heb het apparaat nog een week denk ik. Maar er moet nu echt een duidelijke verbetering komen anders is het bijna zinloos.
Factvinder, Hoe lang had jij migraine voor je de cefaly ging gebruiken?

wo 13 maart, 2013 16:02
Profiel

wo 13 maart, 2013 20:04 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hoi Jacqueline,

Wat vervelend voor je dat je migraine het weer overneemt.
Ikzelf heb er zo'n 15 jaar er last van gehad.

Doe je nog elke dag je programma 2? Ik lees dat je dat in de ochtend doet, ik vond zelf de avond fijner omdat het me een beetje soezig maakt. Waarom vraag je anders de service niet of die nog raad weten?

Veel sterkte en succes,

Groetjes
Patricia

wo 13 maart, 2013 20:04
Profiel

wo 13 maart, 2013 20:48 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik heb al 2x contact gehad met de service. Ik doe programma 2 nu 2x 's morgens en 's avonds. Ik heb programma 2 alle dagen gedaan sinds ik de cefaly heb. Daarom ben ik ook teleurgesteld, ik doe wat ik moet doen maar het helpt momenteel echt niet. Vandaag heb ik maar weer maxalt genomen. Lijkt me heerlijk voor je dat je je leven terug hebt.

wo 13 maart, 2013 20:48
Profiel

zo 17 maart, 2013 17:32 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Bij mij werkt de Cefaly helaas niet.
Als ik hem gebruik bij een aanval dan krijg ik het er niet mee weg,ook niet na 3 x programma 1.
Als ik hem preventief gebruik op de dagen tussen de aanvallen.
Dan maakt het de dagelijkse hoofdpijn erger in intensiteit wat weer kan overgaan in een aanval.
Misschien is het meer geschikt als je migraine hebt en dat je tussen de aanvallen klachtenvrij bent. Dan is je hoofd niet zo kwetsbaar voor prikkels.
Je kan dan de weerstand tegen prikkels wat opbouwen met de Cefaly.

zo 17 maart, 2013 17:32
Profiel

di 19 maart, 2013 11:03 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Wat jammer om te lezen Jeffrey, gelukkig dat het een proefperiode was en dat je de cefaly terug kan sturen maar het was natuurlijk mooier geweest als je dat niet hoefde.
Bij mij gaat het de laatste 3 dagen weer waardeloos en helpt de cefaly ook niet, weer 2 maxalt's in moeten nemen en het is nog niet over. Mijn man is wel positief over de cefaly en zegt dat hij echt wel wat verbetering bij mij ziet, ik twijfel nu weer enorm. Misschien wil ik ook wel te snel. Maandag is mijn proefperiode voorbij en moet ik beslissen of ik hem aanschaf.

di 19 maart, 2013 11:03
Profiel

di 19 maart, 2013 11:44 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik heb dat filmpje erover zitten kijken en daar zeggen ze dat het bij die zenuw vlakbij je oog begint, maar bij mij begint het vanuit spierspasme in mijn nek door stress.
Ik vraag me af of dat jullie ervaring ook is en ook al zou ik er alles voor over hebben om van de migraine af te komen, toch vind ik het best prijzig.
Ik zal dit topic nog eens goed doorlezen.

di 19 maart, 2013 11:44
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende