homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
 Cefaly: van toegevoegde waarde of niet? 
Auteur Bericht

wo 03 okt, 2012 21:46 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Beste Forumgenoten,

Ik heb het Cefaly systeem al weer bijna twee weken in huis. Je kunt het apparaat voor 49 euro gedurende 40 dagen uitproberen. Het bestellen ging redelijk eenvoudig via de website cefaly.nl. Ik had het apparaat de volgende dag in huis. De gebruiksaanwijzing is overzichtelijk dus na een half uurtje was ik klaar voor mijn eerste sessie. Gelukkig op dat moment geen migraine, dus een goed moment om te starten met het preventieve programma. De bediening is eenvoudig, na het inschakelen kies je voor het preventieve of het aanvalsprogramma en wordt de intensiteit langzaam opgevoerd. Het tintelende gevoel is wonderlijk maar het werd na verloop van tijd wat aan de intense kant. Door op de knop te drukken stabiliseer je de intensiteit vervolgens. De eerste keren moest ik na 5 minuten al op de knop drukken en nu kan ik sinds twee dagen de hele sessie doorlopen zonder knop. Ik moet zeggen dat het gevoel niet onaangenaam is, je wordt er ontspannen en een beetje slaperig van. Iets voor in de avond dus.
Het is natuurlijk nog te veel kort dag om iets over de werking bij mij te zeggen. Ik heb sinds de start één aanval gehad, terwijl ik er gemiddeld gezien 2 a 3 had moeten hebben. Tijdens de aanval heb ik een paar keer achter elkaar het aanvalsprogramma gebruikt en ik moet zeggen dat ik sneller dan normaal weer op kon staan, het leek of de aanval minder diep ging. Misschien placebo-effect? Geen idee, ik blijf het voorlopig nog gebruiken en hou jullie op de hoogte. Ik mag nog 25 dagen uitproberen.

Tot zover,
groetjes Patricia

wo 03 okt, 2012 21:46
Profiel

di 30 okt, 2012 16:01 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Beste forum-genoten,

Mijn uitprobeerperiode met de Cefaly zit er op en ik heb vandaag met plezier het resterende bedrag van 246 euro overgemaakt en houd het systeem dus. In de 40 dagen dat ik Cefaly heb uitgeprobeerd heb ik welgeteld één aanval gehad terwijl ik er normaal gesproken minstens 4 per maand heb. Ik weet dat mijn ervaring als enkeling geen bewijs is, maar het is op zijn minst hoopgevend voor onze lotgenoten.

Sinds ik dit topic ben begonnen heb ik veel gelezen over neurostimulatie en over Cefaly en ben ik een paar keer in contact getreden met de producent STX in Belgie en met de importeur Lux Medical in Nederland. Beide partijen hebben me kundig geinformeerd, zonder dat je het gevoel kreeg dat ze aan je wilden verkopen. Het Cefaly paket is volledig, inclusief een goede gebruiksaanwijzing. De website doet een beetje commercieel aan, maar is zeer informatief. Het uitprobeerprogramma is goed doordacht, het is fijn om iets te kunnen proberen voor langere tijd tegen niet te hoge kosten.

Groetjes van Patricia

di 30 okt, 2012 16:01
Profiel
Site Admin

wo 31 okt, 2012 10:14 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Patricia,
Bedankt voor je uitgebreide verslag. Ik vind het zeer interessant en ga me er verder in verdiepen.

wo 31 okt, 2012 10:14
Profiel WWW

wo 02 jan, 2013 16:03 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Beste Forumgenoten,

Ik zag een paar dagen geleden een stukje over Cefaly in een bijlage van de Telegraaf en bedacht me dat ik jullie in geen tijden een update heb gegeven.

Het lijkt alweer lang geleden dat migraine zo'n hoofdrol in mijn leven speelde. Gek hoe snel je weer went aan een nieuwe situatie. Het is nu zo goed als verdwenen uit mijn leven. Ik ben twee maanden geleden teruggegaan van 7 naar 2 Cefaly behandelingen per week. Dat was iets te rigoreus want na een paar weken kreeg ik een (lichte) aanval, die ik wel goed af kon slaan met het pijnprogramma. Ik ben toen weer op 4 keer per week gaan zitten en sindsdien geen aanval meer. Misschien dat ik 3 keer nog ga proberen.

Nou, jullie zijn weer op de hoogte. Ik zal over een maand of drie weer een keer van me laten horen, hoop dat ik het niet vergeet...

Groetjes van Patricia

wo 02 jan, 2013 16:03
Profiel

wo 02 jan, 2013 20:24 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

hoi patricia,

ik ben zelf dankzij medicijnen bijna 3 maanden aanvalvrij geweest. nu heb ik een aanval gehad die vrij heftig was . zit al een tijd na te denken over de cefaly. is dit alleen preventief te gebruiken of ook als er een aanval komt. wil zo min mogelijk medicijnen gebruiken en over 4 maanden stop ik met de atacand, ben nu bang om te stoppen gezien de terugval dus dit zou een mooie oplossing kunnen zijn.

groetjes nicole

wo 02 jan, 2013 20:24
Profiel

do 03 jan, 2013 0:03 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hoi Nicky,

Bij mij werkt Cefaly ook prima bij een opkomende aanval. Daarvoor gebruik ik het pijnprogramma (nr 1). Volgens de gebruiksaanwijzing zit er geen limiet aan het aantal keren dat je de Cafaly achter elkaar kunt gebruiken, dus het kan zich daarom lenen als hulpmiddel bij het verminderen van je medicatie. Bij mij werkt de preventie echter zo goed, dat ik het pijnprogramma nauwelijks meer nodig heb.

Veel succes!

Groetjes Patricia

do 03 jan, 2013 0:03
Profiel

do 07 feb, 2013 12:52 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Beste Forumgenoten,

Ik ben vanochtend gemaild door de mensen van Cefaly die me maanden geleden hadden beloofd contact op te nemen als er nieuws was over de publicatie van het wetenschappelijke onderzoek. Het staat nu op de website van het Amerikaanse blad Neurology http://www.neurology.org/content/early/2013/02/06/WNL.0b013e3182825055.abstract.

Ik heb trouwens ook een facebookpagina ontdekt waar het laatste (Nederlandse) nieuws over Cefaly bijgehouden wordt http://www.facebook.com/CefalyNL.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes Patricia

do 07 feb, 2013 12:52
Profiel

za 09 feb, 2013 17:07 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hallo Patricia,

Ben je nog steeds een positieve gebruiker van de cefaly en hoe gaat het nu met je migraine?

za 09 feb, 2013 17:07
Profiel

za 09 feb, 2013 20:40 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

http://www.nu.nl/gezondheid/3132413/neu ... raine.html

za 09 feb, 2013 20:40
Profiel

za 09 feb, 2013 21:27 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik heb vandaag het apparaat besteld en ik ga 'm 40 dagen uitproberen. Ik zal laten weten hoe het gaat.

za 09 feb, 2013 21:27
Profiel

zo 10 feb, 2013 16:18 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Ik heb hem besteld, baat het niet, schaadt het hopelijk ook niet :ewink:
Help hij trouwens ook tegen de misselijkheid?

Hoop dat ik na 40 dagen kan zeggen, ik heb mijn leven terug!!

zo 10 feb, 2013 16:18
Profiel

ma 11 feb, 2013 18:31 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Dag Jacqueline en Pientje,

Wat leuk te om te lezen dat jullie ook aan de slag gaan met de Cefaly. Laten jullie wat weten op het forum? Pientje, om je vragen te beantwoorden: ja, de Cefaly haalt bij mij ook het misselijkheidsgevoel weg van de migraine. Ik ben nog steeds erg tevreden over de Cefaly, dit jaar heb ik nog nog geen enkele aanval gehad en dat, terwijl ik ben teruggegaan naar drie preventieve behandelingen per week met de Cefaly.

Veel succes!

Groetjes Patricia

ma 11 feb, 2013 18:31
Profiel

ma 11 feb, 2013 20:14 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Wat fijn om te lezen, ik hoop dat ik er net zo veel baat bij heb.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

ma 11 feb, 2013 20:14
Profiel

wo 20 feb, 2013 19:15 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Pientje, hoe gaat het??
Sinds ruim een week bezig met cefaly. In 1e instantie voelde het erg onprettig nu kan ik de hele sessie afmaken zonder op de knop te drukken. Eerst moest ik na een paar minuten volume stabilseren om vol te kunnen houden. Lijkt af en toe te werken, om het echt zeker te weten moet ik nog wel even doorgaan.

wo 20 feb, 2013 19:15
Profiel

do 21 feb, 2013 15:21 Bericht Re: Cefaly: van toegevoegde waarde of niet?

Hoi Jacqueline2,
Ben nu ook een week bezig, zit vanaf het begin de hele sessie uit, maar vind het nog steeds geen prettig gevoel.
Heb een paar keer een beginnende migraineaanval kunnen stoppen, zondag lukte dat niet en heb uiteindelijk toch een maxalt in moeten nemen.
Maar tot nu toe niet geheel ontevreden, moet het natuurlijk ook nog wat langer uitproberen.

We gaan nog even lekker door :ewink:

do 21 feb, 2013 15:21
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende