homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Migraine-aanval als je wakker wordt 
Auteur Bericht
do 10 apr, 2003 15:44 Bericht Migraine-aanval als je wakker wordt

Ik wordt 's morgens altijd wakker met een migraine-aanval: eerst lichtflitsen en dan knallende hoofdpijn. Imigran en Maxalt helpen niet. Ik neem nu 80mg Propranolol om de aanvallen te voorkomen maar heb er nog steeds 2 per week. Wie heeft ervaring met hogere dosering Propranolol (160mg) en helpt dat?

Groetjes Danielle

do 10 apr, 2003 15:44

do 10 apr, 2003 16:04 Bericht 

Hallo Danielle,

Ook ik heb vaak last van migraine als ik wakker wordt, bij mij helpt een imigrain-injectie dan gelukkig wel, maar in het weekend is uitslapen uit den boze. Krijg ik hoofdpijn door het uitslapen, dan helpt echt niets meer.

Sinds januari gebruik ik nu propanolol, 80 mg. Van de neuroloog mag ik 160 mg. gaan gebruiken, maar ik wacht daar liever nog even mee. Van 80 mg. word ik al erg moe. Als je 160 mg. gaat gebruiken, dan zou ik het wel eerst met je arts overleggen, want 160 mg. is volgens mij wel echt het maximum.

Je zou ook een ander middel kunnen proberen, bijvoorbeeld Sandomigran, Dekapine of Topamax.

Groetjes Gerlinde

do 10 apr, 2003 16:04
Profiel

za 12 apr, 2003 15:58 Bericht Re: Migraine-aanval als je wakker wordt

Danielle schreef:
Ik wordt 's morgens altijd wakker met een migraine-aanval: eerst lichtflitsen en dan knallende hoofdpijn. Imigran en Maxalt helpen niet. Ik neem nu 80mg Propranolol om de aanvallen te voorkomen maar heb er nog steeds 2 per week. Wie heeft ervaring met hogere dosering Propranolol (160mg) en helpt dat?

Groetjes Danielle

hallo Danielle
ik heb dit ook al ik wakker word en dan zie ik ook een aura en krijgt ik migraine en meestal helpt de imigran injecties
maar de propanolol gebruik ik niet meer ik gebruik nu atenolol en deseril 1 mg
sinds kort gebruik ik dit omdat de amtriptyline niet goed meer helpt maar ik heb nu weer een aanval van 4 dagen achter de rug en niets hielpt toen ook geen imigran injectie
groetjes van Ria Dielhof

za 12 apr, 2003 15:58
Profiel
wo 14 mei, 2003 15:33 Bericht ochtendhoofdpijn

Heb ook last van zware ochtendhoofdpijnen, die dan langzaam overgaan in migraine. Heb een slaaptest gedaan en toen bleek dat ik leid aan centrale slaap-apneu, dwz ik houd in mijn slaap op met ademhalen. Ik ben nu bezig met het verkrijgen van een z.g. CPAP; dat is een soort beademingsapparaat dat een ademhalingsprikkel afgeeft zodra ik ophoud met ademhalen. Je slaapt dus met een slang in je mond! :(
Maar dat heb ik er graag voor over. Soms wordt ik wel eens wakker zonder hoofdpijn en voel me dan fris en heerlijk licht; moet hemels zijn om dat iedere ochtend te hebben.............

wo 14 mei, 2003 15:33

za 17 mei, 2003 19:31 Bericht 

over propranolol. Ik heb dit ook gehad, ter preventie, elke dag een capsule, en tada, het zou over gaan...
Echter, van 1 a 2 aanvallen in de maand ging ik naar 1 a 2 (soms 3) in de week.
Ben er dus maar snel mee gestopt

za 17 mei, 2003 19:31
Profiel

wo 25 jun, 2003 22:44 Bericht 

Beste mensen,

kijk even naar het bericht "Melk tegen Migraine" dit is speciaal voor jullie.

Groetjes,
Frans

wo 25 jun, 2003 22:44
Profiel
zo 06 feb, 2005 21:05 Bericht Propanolol

Dag Daniella,

Zelf gebruik ik Propanolol Retard 80mg als preventief middel (naast nog veel Imigran). Je moet Propanolol Retard op een vast tijdstip innemen zodat over 24 uur gelijkmatig je bloedstroom en de druk op je bloedvaten gereguleerd wordt. Je kunt niet zomaar ongestraft het dubbele gaan slikken of zomaar gaan stoppen, dat is gevaarlijk. Het zijn geen snoepjes. Raadpleeg de neuroloog.

zo 06 feb, 2005 21:05

di 08 feb, 2005 2:10 Bericht 

HOi Danielle

Ja, ik ken het fenomeen van wakker worden met een migraine aanval. Ook ik zie dan lichtflitsen en moet overgeven en heb ook knallende hoofdpijn. Ik weet dan al wel gelijk dat dat een dag in bed doorbrengen wordt, zonder te eten en gewoon rustig blijven liggen zodat het enigsinds dragelijk blijft, niet dat dat het is maar goed bewegen is nog erger. Ja en de dag erna ben ik ook eigenlijk nog te slap om wat te doen. Maar goed, ik probeer het maar te accepteren, Kijk als je er een goed medicijn voor vind dan ben je natuurlijk een stuk verder maar geod bij mij helpen die nog niet of is die nog niet gevonden. Ik hoop wel dat die voor jou snel wordt gevonden!
Ik kAN je dus niet echt advies geven over een hoge dossering propanol, Heb het overigens zelf wel geprobeerd maar dat hirlp niet, maar als ik jou was zou ik voorzichtig zijn en een neuroloog, dokter vragen, je behandelend arts. Ik zou zeker niet zomaar zelf de dosis verhogen, zeker omdat medicijnen ook schadelijk kunnen zijn en (sommige) migraine medicijnen zelfs vrij schadelijk zijn.

Nou sterkte ermee!!

groetjes
sarah cohen

di 08 feb, 2005 2:10
Profiel
di 09 aug, 2005 16:12 Bericht ochtend migraine

Hoi
Ik ken het gevoel.
Wanneer ik een migraine aanval krijg begint die s'nachts. Het vreemde is dat ik s'morgens opsta met een knallende migraine. Ik heb dan ook het gevoel dat ik de hele nacht niet heb geslapen (toch heb ik dat waarschijnlijk wel, anders was ik ook wel opgestaan om mijn medicijnen te nemen). Dat is een heel vreemd gevoel. Het lijkt alsof ik in mijn hoofd het s'nachts verschrikkelijk druk heb gehad.
Wat bij mij enigszins helpt is om de avond er voor een slaappil te nemen (ik pak meestal iets homeopatisch).
(mijn man herkent het bij mij als ik weer een aanval krijg, ik schijn dan erg druk te worden van te voren) Dus als hij dit bij mij merkt neem ik zo'n homeopatische slaappil.
Het voordeel is dat ik in ieder geval goed slaap, en dat is toch een heel andere start van de dag (en helaas een migraine dag) dan wanneer je doodmoe een migraine dag in moet. De migraine is dan beduidend minder.

di 09 aug, 2005 16:12
wo 10 aug, 2005 9:04 Bericht 

Ik heb dat ook, vaak word ik ook rond een uur of 6 wakker van het overgeven en de heftige migraine. Als ik dat heb kan ik het wel vergeten voor de rest van de dag en moet ik me ziekmelden. Ik ga zaterdag de 27ste trouwen en ben als de dood dat ik die dag zo wakker wordt.

wo 10 aug, 2005 9:04

wo 10 aug, 2005 13:13 Bericht migraine als je wakker wordt

Hoi Evelijne
Alvast gefeliciteerd met je huwelijk. Ik hoop dat het een migrainevrije dag gaat worden.
Je zou het eens kunnen proberen met een slaappil.
Ik adviseer je dan wel om van te voren een keer te testen hoe je op zo'n pil reageert. (ik heb homeopathische, en sommige mensen slapen er slechter van, staat in de bijsluiter).
Wat je ook kunt proberen is voetreflex.
Als je migraine niet lichamelijk is geerlateerd (ik heb hormonaal bepaald),helpt het toch als ze je "zonnevlecht" stimuleren. Dat maakt je een stuk rustiger, waardoor de kans op een migraineaanval beduidend vermindert op zo'n spannende dag.

Fijne dag
gr mustanglady

wo 10 aug, 2005 13:13
Profiel
wo 10 aug, 2005 23:05 Bericht Allergie ?

Is er wel eens bekeken of je niet allergisch bent voor huisstofmijt? Een hoofdkussen michelt er van, en je ligt er met je neus helemaal in.

Bij mij is de migraine een eind verminderd toen de allergie (huisstofmijt, pollen, berken etc) behandeld werd. Ik heb nu naast allergiemedicijnen, ook hoezen om mijn matras en kussen. Als de sloop een paar dagen in gebruik is, wordt ik met hoofdpijn wakker.

De standaardallergieen zijn eenvoudig te testen dmv een bloedtest. Je huisarts heeft binnen een week uitslag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ineke

wo 10 aug, 2005 23:05
ma 22 aug, 2005 14:05 Bericht 

ik word dagelijks wakker met een migraine aanval tussen 4 en 6 uur
nou heb ik gelezen dat dat nocturnal migraine is
misschien bekend bij 1 van jullie?
ik slik nu 18 imigran per maand en mijn neuroloog vindt een ontwenningskuur een optie, echter heb ik al in 1991 en in 1999 gedaan
zonder resultaat! en het was een hel , en daarna gewoon weer elke nacht wakker met aanval.

Help Help !

ma 22 aug, 2005 14:05
ma 22 aug, 2005 21:55 Bericht 

Hoi,
ook ik wordt `s nachts dikwijls wakker door een migraine aanval. Dat zijn de zwaarste aanvallen bij mij. Ik ben dan heel ziek en bij elke beweging moet ik overgeven. Ik lig dan meestal 48 uur plat en krijg vervolgens last van mij nieren omdat ik niks kan verdragen, ook geen water. Medicatie helpt bij zulke aanvallen niet.
Ook kan ik nooit slapen tijdens een aanval, soms dut ik wat weg maar daar blijft het bij. Je ligt dan echt te wachten tot het over ios en je weer kan slapen enzo.
Van Nocturnal migraine heb ik nog nooit gehoord kun je hier meer informatie over geven?

groet ElsA

ma 22 aug, 2005 21:55
di 23 aug, 2005 11:17 Bericht 

Hoi Elsa

Ik ben druk aan het zoeken!!!!
Het valt niet mee om wat te vinden..
bij mij helpt imigran erg goed, echter ik slik hierdoor te veel
4 per week soms 5

groetjes iris

di 23 aug, 2005 11:17
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende