homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 omschrijving migraineaanval 
Auteur Bericht
za 28 aug, 2004 20:03 Bericht omschrijving migraineaanval

zou iemand eens de moeite willen nemen om zijn/haar migraineaanval eens te omschrijven of te beschrijven.
Hoe begint het ?
Wat voel je dan?
Hoe voelt het aan?
Wat doe je dan?
En hoe vaak komt een aanval?
En welke medicijnen heb je allemaal al gebruikt?
Het zou voor mij belangrijk zijn om dit te weten,omdat ik niet weet hoe ofdat dit bij een ander is en aanvoelt.
Ik heb vanaf mijn 13dejaar tot nu ....46jaar migraine.
Met hartelijke dank voor de genomen moeite![/b]

za 28 aug, 2004 20:03
zo 29 aug, 2004 11:38 Bericht 

Hai Zoete,

Ik vind het moeilijk om een migraine aanval te omschrijven, maar ik zal het proberen...
Het begint meestal met een paar lichtflitsen of ik zie dubbel en ik voel in de verte al gebonk in mijn hoofd..Ik neem dan meestal bij voorbaat al Imigran in zodat het ergste leed voorkomen kan worden. Ik duik dan meestal een uur of 2 mijn bed in en als ik dan wakker wordt, is het of weg, of ik krijg de volle laag en moet dan overgeven tot ik een ons weeg zeg maar :roll:
Ik heb na verschillende dingen geprobeerd te hebben (propanolol, accupunctuur, homeopathie, chiropractor) het meest baat bij Imigran. Verder heb ik in oktober een afspraak bij een hoofdpijnpoli om te kijken wat ik kan doen om aanvallen te voorkomen of minimaliseren. Maar over het algemeen kan ik een aanval beschrijven als zwaar [verwijderd woord] , dat omschrijft het het beste denk ik :wink:
Hopelijk heb je er iets aan..
Groet Mariska

zo 29 aug, 2004 11:38
zo 29 aug, 2004 14:31 Bericht 

Hoi,
Bij mij is het de laatste tijd zo( vroeger is het heel anders geweest!)
Dag ervoor heb ik het vaak koud, val 's avonds op de bank in slaap, heb erg behoefte aan eten, snoepen/kaas.... Vaak heb ik het 's nachts heet, droom naar en wordt dan wakker met een erge misselijkheid en een zeurend gevoel aan één kant van mijn hoofd, wat al snel overgaat in een soort borende pijn. Als het een matige( is voor mij enigszins hanteerbare) aanval is, probeer ik geen medicijnen in te nemen, gember of nux vomica helpen een beetje bij misselijkheid, anders neem ik Relpax. Dat helpt mij de dag wel door.Ik heb 10 tot 20 dagen per maand migraine. Heb acupunctuur geprobeerd, Chinese geneeskruiden, homeopathie( klassiek homeopaat), het weglaten van bepaalde voeding, yoga, fysiotherapie.....Als medicijnen propranolol, anti-epileptica, sandomigran. Ben nu weer aan de propranolol, omdat dat nog een beetje wat doet denk ik. Pijnstillers: Imigran( inj.) hielpen erg kort bij mij( aanval duurt 3 tot 5 dagen, prik werkte 3 uur), Naramig en nu Relpax. Tijdens een aanval heb ik moeite met concentreren, ben woorden kwijt( zeg vreemde woorden), maak kromme zinnen, staar, laat veel dingen vallen, erg onhandig. Na een aanval ben ik supermoe, ook al van het feit dat ik als het even kan gewoon door wil/ moet blijven gaan( 3 kinderen en 2 dagen werk buiten huis). Werken is voor mijn moraal erg goed, al kost het veel energie. Heb je hier wat aan? Of maak je je ergens ongerust over soms. Groetjes, Anneke

zo 29 aug, 2004 14:31
ma 30 aug, 2004 22:15 Bericht 

Hallo zoete,...
het is inderdaad moeilijk om het te omschrijven, ook omdat iedereen het weer anders ervaart. Ik ben gelukkig inmiddels zo'n 9 maanden migrainevrij (uiteraard dolgelukkig). Ik kreeg steeds vaker aanvallen laatste paar jaar 1 a 2 keer per week. Dat kon beginnen met een aura of zonder aura. Maar altijd dag ervoor al in en in moe, gaperig en niet goed uit je woorden kunnen komen,lichtschuw en snoepbehoefte. Wat ik al schreef kon het beginnen met een aura, ik merkte opeens dat er iets niet klopte in mijn zicht zonder dat ik al vlekken of schitteringen zag, het klopte gewoon niet. Dan kreeg ik opeens een blind vlekje in mijn beeld dat groeide, beeld vervormde (als ik iemand aankeek viel een deel van het gezicht bijv. weg. op de klok miste een paar cijfers. Ik testte het altijd op mijn hand: zag ik alle vingers nog of miste een deel?) de vlek breidde uit tot een knipperende scheur in mijn gezichtsveld (alsof mijn beeld van glas was en er was een scheur ingeduwd) scheur werd groter en groter en knipperde als een kermisattractie. Het zicht werd dus ook kleiner en kleiner (tunnelvision). Dit allemaal kon een half uur tot drie kwartier duren, daarna zakte de aura weg terwijl een kloppende pijn aan een kant van mijn hoofd opzette, misselijk en diaree waren tevens bijverschijnselen. Vroeger ook standaard overgeven (wat soms zelfs opluchtte). Die klassieke migraine kon 10 uur duren, met een imigran, ingenomen tijdens de aura ongeveer een uur of 2. Zonder aura: dan starte de migraine heel sneeky als een zeurende hoofdpijn, stijve nek die steeds zeerder deed.evenals de hoofdpijn die steeds ondraaglijker werd..ook weer intens moe, misselijk, lichtschuw (zonnebril was bijna vastgegroeid aan mijn neus afgelopen jaren haha)niet tegen scherpe geuren kunnen of geluid. Die migraine kon wel een dag of 3 duren. Ik heb ook migraines gehad dat mijn neus dicht ging zitten en mijn ene oog(of beide ogen) heel heel rood opzwol en tranen,overgeven, ik heb nog wel eens gedacht dat dat cluster was, maar dat komt bijna alleen bij mannen voor en is niet een aanval maar vele aanvallen achter elkaar. Toendertijd slikte ik alleen imigran, laatste jaar wel 3 per week. Nu dus sinds juni vorig jaar aan de betablokkers, waarvan de dosis in oktober '04 is vehoogd...in november ook niet meer aan de pil.

ma 30 aug, 2004 22:15
di 31 aug, 2004 19:35 Bericht Re: omschrijving migraineaanval

zoete schreef:
zou iemand eens de moeite willen nemen om zijn/haar migraineaanval eens te omschrijven of te beschrijven.
Hoe begint het ?
Wat voel je dan?
Hoe voelt het aan?
Wat doe je dan?
En hoe vaak komt een aanval?
En welke medicijnen heb je allemaal al gebruikt?
Het zou voor mij belangrijk zijn om dit te weten,omdat ik niet weet hoe ofdat dit bij een ander is en aanvoelt.
Ik heb vanaf mijn 13dejaar tot nu ....46jaar migraine.
Met hartelijke dank voor de genomen moeite!

Hallo, Ik ben een jonge vrouw van 28 jaar en ik heb al zo'n jaar of 17 last van migraine. Wanneer ik een aanval op voel komen, dan wordt ik eerst heel erg moe. Moet constant gapen, ik krijg vlekken voor de ogen, zodat ik alles niet duidelijk meer zie, en ik wordt misselijk. Uiteindelijk eindigd dit in overgeven, constant overgeven. Daarna krijg ik vreselijke hoofdpijn, meestal aan de rechterkant van mijn hoofd. Ik kan dan het beste in bed gaan liggen, in het donker, geen geluid om heen. En vaak na een paar geslapen te hebben, knap ik enig sinds wel weer op, maar ik heb ook aanvallen gehad die soms wel twee, drie dagen duurden, en dan wordt ik echt hopeloos. Maar sinds een ongeveer 2 jaar heb ik via mijn huisarts het middel propranolol voorgeschreven gekregen, en ik moet zeggen, dat dit me heel goed helpt. Nadat ik vroeger soms wel twee had, heb ik er nu ongeveer 1 in twee maanden. Echt een vooruitgang dus. Nou mevrouw M, ik hoop dat ik u iets meer informatie heb kunnen geven, en heel veel sterkte. Groetjes Cinmors

di 31 aug, 2004 19:35
di 31 aug, 2004 20:11 Bericht mijn migraine aanval proberen te beschrijven.

Hai. Ik ben sinds gisteren weer mijn bed uit na 3 dagen plat te hebben gelegen met gigantische migraine dus de herinnering is nog vers.
Ik heb al dagelijks hoofdpijn wat wisselt in sterkte ,maar dit keer begon de pijn 's morgens bij het wakker worden in het vooorhoofd sterk met heel erge druk achter de wenkbrauwen en vreselijke nekpijn wat steeds erger werd daarna ging de pijn over in een scherpe pijn rechts steeds erger toen had ik al 2 paracetamol met codeine en 2 ibuprofen van elk 400mg. genomen.
daarna nam ik maxalt smelt wat zoals eigenlijk altijd nooit helpt maar waarvan ik hoop dat het mischien dit keer wel helpt.
de pijn was inmiddels zo heftig dat ik dacht dat mijn hoofd uit elkaar zou springen bij 1 beweging.ik gebruik altijd gelpacks die je in de vriezer moet doen en zodra ze afkoelen neem ik een nieuwe.
's avonds heb ik 2 temazepam (slaappillen)genomen om wat weg te kunnen doezelen maar lukte helaas niet ,dus duurde de nacht nog langer.na 1 dag zakt de scherpe pijn rechts af en krijg ik links voor een paar uur scherp pijn maar niet super erg en daarna een halve dag erg hoofdpijn in het hele hoofd en de dag erna lijkt het wel of mijn hoofd loodzwaar is en er allemaal watten in zitten en ben ik erg duizelig en voel ik mijn hart ook erg kloppen en dan ...hoera :lol: even 1 a 2 dagen geen hoodpijn voor de dagelijkse hoofdpijn weer begint !en maar weer wachten op de volgende aanval die eraan komt als de menstruatie in zicht komt en vaak ook daarna en heel soms ook tussendoor. :cry:

di 31 aug, 2004 20:11
di 31 aug, 2004 20:16 Bericht vergeten

ojah,ik gebruik ook topamax,een anti epileptica en daardoor is de migraine toch wel minder heftig dan vroeger,toen was het nog veel erger dan nu.ook de dagelijkse hoofdpijn was erger.en ik gebruik
selokeen ,betablokker.

di 31 aug, 2004 20:16
di 31 aug, 2004 22:04 Bericht omschrijving migraineaanval

Ik wil iedereen hartelijk danken ,voor de genomen moeite ,om op mijn vraag een antwoord te geven.
Het is "prettig"te weten dat ik bijna dezelfde symptomen heb voor en tijdens een aanval.
Nogmaals dank Zoete.

di 31 aug, 2004 22:04

do 02 sep, 2004 15:55 Bericht Re: vergeten

Citaat:
en ik gebruik
selokeen ,betablokker.

oef die heb ik ook gehad en wat was ik daar beroerd van zeg, het idee dat dit voor hartpatienten een medicijn is en de hartkloppingen die ik ervan kreeg deden mij besluiten dat uiteindelijk imigran voor mij het beste was

do 02 sep, 2004 15:55
Profiel

vr 03 sep, 2004 14:42 Bericht 

Patries, jij schrijft dat je paracetamol, ibuprofen en maxalt neemt tijdens de aanval. Waarom geen imigran of naramig bijvoorbeeld? Volgens mij kan parac. en ibupr. sowieso niet helpen bij migraine, omdat die een andere werking hebben.

vr 03 sep, 2004 14:42
Profiel

za 04 sep, 2004 11:50 Bericht 

Het schijnt dat bij sonmmige patienten Aleve ook goed helpt (bij het opkomen van een aanval)
(maar dat is dan alleen als je niet misselijk bent)

za 04 sep, 2004 11:50
Profiel
za 04 sep, 2004 13:05 Bericht 

Nou ik heb wel Aleve geprobeerd, maar bij mij helpt het niet. Al was ik op het moment dat ik Aleve gebruikte er nog niet van overtuigd dat het waarschijnlijk Migraine is wat ik heb.
Ik heb namelijk (zoals velen van ons) dagelijks last van hoofdpijn, wat heel erg verschilt in de sterkte. De laatste tijd heb ik echter ook dat ik Heel erg moe ben, dan krijg ik een aura (vlekken voor mijn ogen) en dan daarna die verschrikkelijke hoofdpijn... en als dat weer wat gezakt is, dan ben ik weer ontzettend moe!!!
Hebben jullie dat ook na een migraine aanval, dat je zo ontzettend moe bent???

Ikzelf heb nu Imigran gekregen, maar hielp bij mij de laatste keer ook niet, uiteindelijk nog paracetamol erachteraan genomen en toen ging het, maar daar had je dan ook alles mee gezegd.

Sterkte allemaal!

Liefs Ruby

za 04 sep, 2004 13:05

za 04 sep, 2004 17:04 Bericht 

hoi,
ik zal een poging wagen.
vanaf mijn 11e heb ik regelmatig last van zware migraine-aanvallen.
meestal begint het al een dag van te voren met heel veel trek in zoetigheid en overactief zijn.
als ik wakker wordt heb ik een hoofd alsof er een stoomwals overheen is gereden. dikke ogen, raar wazig gevoel en heel veel gapen. mijn lijf voelt net zo aan alsof er aan elke zenuw een blok ijzer is geknoopt. na een tijdje beginnen de sterretjes te komen en zwarte vlekken, misselijkheid en diarree. tijd om mijn medicijnen in te nemen. als ze niet helpen gebeurt het volgende. mijn kop knalt letterlijk uit elkaar, ik heb het idee alsof mijn hersens uit mijn oren naar buiten gedrukt worden. ik verblijf gedurende een uurtje of 2 permanent op het toilet. zittend voor de diarree met een emmertje voor me voor het overgeven. dan sleep ik me naar bed, met emmer en probeer op mijn zij te gaan liggen en me niet meer te bewegen. mijn arm omdraaien brengt weer een overgeefaanval teweeg. als ik geluk heb val ik binnen een uur in slaap zonder nog over te hoeven geven en ben ik gedurende 24 uur knock-out. mijn man heeft ooit de huisarts laten komen, omdat ik niet meer wakker te krijgen was, zo diep in slaap ben ik dan. als ik pech heb blijf ik gedurende een paar uur over aan het geven. als ik weer ontwaak heb ik het idee dat ik een hele week ben doorgezakt. ik ben dan kei duizelig, beroerd, hoofdpijn. na een dag rustig aan doen en weer een nacht goed slapen ben ik er de 3e dag weer vanaf, voor een weekje.

za 04 sep, 2004 17:04
Profiel
di 07 sep, 2004 10:59 Bericht omschrijving migraine aanval

Nou ik zou proberen migraine te gaan omschrijven vind het wel moeilijk maar vooruit daar gaan we.
Als ik later op de dag migraine krijg uit zich dat vaak in spraakgebrek ik haal woorden en zinnen door elkaar, ik kan niet goed meer logisch nadenken kost me veel energie tis net een stroomstoring in mijn hersens. Op zo'n moment wordt ik chagerijnig en is alles te veel. Ook kan ik het licht moeilijk aan mijn ogen verdragen heb dan vaak een zonnebril op ook als het bewolkt is, ik krijg zwarte vlekjes voor mijn ogen en ik voel een zeurderige hoofdpijn opkomen meestal slik ik dan imigran. Vaak krijg ik ook zin in zoetigheid of iets hartigs zoals kaas. Of ik dit nu eet of niet de migraine komt toch wel. Soms voel ik een dag van te voren aan dat ik de volgende dag migraine heb dan zit ik op de bank en dan zeg ik zo uit het niet morgen ben ik weer ziek en vaak is het zo, ik kan niet verklarenb hoe dit kan op de een of andere manier voel ik het aan. Als ik smorgens al wakker wordt met knallende migraine kan ik het shaken en hoef ik niets te slikken want het helpt niet. Vaak heb ik in zo'n nacht voor een aanval erg vast geslapen, naar gedroomd en vaak badend in het zweet wordt ik wakker.De aanval varieert in duur soms een paar uurtjes maar als ik ermee wakeer wordt dan duurt het wel een dag of twee.
:( :( :( :( :(

di 07 sep, 2004 10:59
ma 13 sep, 2004 14:19 Bericht 

Hallo allemaal..ook ik zal proberen mijn migraine te beschrijven..Ik ben een meisje van 17 jaar en heb nu 6 jaar migraine...
Ik heb geen aura..soms wel dat mijn hele lijf slap voelt...maar verder is het gewoon pure kei harde knallende hoofdpijn bij mijn slapen..aan beide kanten..als je je vinger erop legt voel je het gewoon kei hard bonzen...soms ben ik daarbij ook nog eens flink misselijk en voel ik me verward..een aanval duurt maximaal 3 dagen en minimaal 1 dag...ik heb ongeveer 1 tot 2x per week migraine...Ik nam eerst paracetamol..dat hielp niet..toen ibuprofen..hielp ook niet meer, eerst wel...toen diplofenac en domperidom...hielp ook niet..toen propanolol...hielp ook niet..toen imigran tablet..hielp wel maar niet heel snel en nu spuit ik immigran maar het is nog steeds niet geweldig dus ga ik volgende week naar de neuroloog....ik hoop dat ik er ooit een oplossing voor vind want ik word er bijna depressief van.. :cry:

ma 13 sep, 2004 14:19
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende