[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Kopzorgen - Toon onderwerp - omschrijving migraineaanval
homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 omschrijving migraineaanval 
Auteur Bericht
ma 13 sep, 2004 14:20 Bericht 

Ow ja en ik moet vaak gapen voor een aanval...

ma 13 sep, 2004 14:20
di 12 okt, 2004 10:55 Bericht 

Beste Zoete,

Bij mij begint een aanval eerst met heel veel zenuwachtig zijn en daarbij uiterst veel zweten. Daarna krijg ik allerlei neurologische syptomen. Ik kan dan heel moeilijk lopen en daarna ook heel moeilijk praten. Verder krijg ik zin in heel veel zoete dingen en heb ik ook heel veel dorst.Dit duurt ongeveer een uur. Ik moet dan ook echt bijna een uur gaan zitten / liggen en rusten om dit voorbij te laten gaan. Darna begint er een hele oppervlakkige hoofdpijn die zelfs op den duur kan gaan bonken en hevig worden. Ik ben dan ook heel erg moe en het liefste zou ik dan willen slapen. Mijn neuroloog zal binnenkort een medicijn voorschrijven. Kijken of dit gaat helpen. In ieder geval veel sterkte.

di 12 okt, 2004 10:55
di 12 okt, 2004 18:26 Bericht omschrijving migraineaanval

Hallo Martijn,probeer met je neuroloog te bespreken ofdat je het medicijn Relpax kunt krijgen.
Na 25jaar heb ik uiteindelijk een "goed"medicijn gekregen.....
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen door wie dan ook.
Ik heb dit jammer genoeg wel laten gebeuren en daar ben ik niet vrolijker van geworden.
Van het medicijn Relpax kan ik uiteindelijk zeggen dat het een goed middel is om de ergste pijn weg te nemen.
Ik begrijp dat de neuroloog een traject met je moet afleggen om een goed medicijn voor je te zoeken.
Maar uiteindelijk ,gezien je klachten,zul je toch tot de conclusie komen dat Relpax "het "medicijn is voor jou.
Ik hoop dat je met deze info verder kunt.
Vriendelijke groet

di 12 okt, 2004 18:26

zo 24 okt, 2004 22:24 Bericht aanval beschrijving

Beste Zoete en iedereen die dit verder leest.

Het beschrijven van een aanval is vrij lastig omdat er zeer veel verschillende soorten aanvallen zijn maar ik zal het toch proberen.
Bij mij, vrouw, 22 jaar, begint een aanval met enorme slaperigheid, soms al wel een paar dagen voorafgaand aan de aanval. Vervolgens kan het zo gaan dat ik slecht begin te zien, mij nietm eer kan concentreren en een gevaar voor mijzelf ben als ik de straat op ga. Vaak begint na het slechte zien de hoofdpijn die gepaard gaat met extreme misselijkheid en herhaaldelijk overgeven. Er zit dan niets anders op dan naar bed te gaan en proberen wat te slapen. MEestal lukt dat eerst niet maar naar een paar uur en een paar keer overgeven val ik van uitputting wel in slaap. Na een tijdje wordt ik wakker en voel me dan iets beter maar nog niet goed. Ik val dan nog herhaaldelijk in slaap en wordto ok herhaaldelijk wakker terwijl ik vaak naar het toilet moet. Aan het eind van een aanval heb ik het extreem koud en ben moe, uitgeput en blijf dat ook nog een dag of twee.

Ook heb ik wel eens last van aanvallen waarmee ik 's ochtends wakker wordt, deze aanvallen gaan vaak niet gepaard met overgeven en zijn een stuk draagelijker dan de aanvallen die ik heirvoor heb beschreven. Deze aanvallen hebben wel de neiging om langer aan te houden maar zijn midner heftig en daardoor draagelijker en minder uitputtend, doordat ik niet op allerlei manieren vocht verlies.
Helaas komt het eerste soort bij mij het vaakst voor.
Medicijnen willen niet echt helpen maar als je nog een tip hebt dan hoor ik dat graag!

sarah

zo 24 okt, 2004 22:24
Profiel
ma 25 okt, 2004 13:57 Bericht omschrijving migraineaanval

Natuurlijk is er voor jouw ook een medicijn.....
Ga in overleg met je behandelend arts.
Bij mij helpt Relpax 40mgr.als ik een aanval aan voel komen.
Ben ik te laat of is het heel erg dan neem ik een Zomig neusspray 5mgr.
Je wordt er wel wat "dizzy"van ,maar de ergste pijn gaat weg.
Migraine hebben zonder medicijn is niet menselijk.
Ik gebruik geen preventieve medicatie en ik laat er geen voedingsmiddelen voor staan.
Wat ik wel probeer is regelmaat in mijn leven aan te brengen en spanning en stress te vermijden.
Ik gebruik momenteel wel moederkruid en magnesium/calciun tabl.
Dit kan geen kwaad en het is op natuurbasis,want chemische zooi krijg je tijdens een aanval met de medicijnen al voldoende binnen.
Dus ook voor jou is er een medicijn dat weet ik zeker.
Vriendelijke groet en laat je stem horen aan je behandelend arts.

ma 25 okt, 2004 13:57
wo 27 okt, 2004 9:04 Bericht 

Hallo Zoete, ik ben het op veel punten met je eens, maar controleer alsjeblieft hoe moederkruid en Relpax( of welke andere triptan dan ook) op elkaar werken!
Groetjes, Anneke

wo 27 okt, 2004 9:04

di 02 nov, 2004 16:31 Bericht beschrijving migraineaanval

Hallo iedereen,

Ik ben een meisje van 25. Ik heb visuele migraine sinds mijn 12de. Dit houdt in dat ik bij een migraineaanval eerst flikkerende sterretjes zie (de zogenaamde aura) na ongeveer een half uurtje gevolgd door hoofdpijn. Bij een zware aanval heb ik ook last van afasie, dit houdt in dat ik wartaal uitsla, ik kan mijn woorden niet meer vormen, ben héél verward. Als de migraineaanval op zijn einde loopt krijg ik verlammingsverschijnselen over één helft van mijn lichaam, soms voel ik de helft van mijn tong of neus niet meer tot in de keel. De volledige migraineaanval duurt ongeveer 4 uur. Soms kan ik meerdere aanvallen op één dag krijgen. Het is ook zo dat als ik aan de linkerkant van mijn gezichtsveld sterretjes zie dan krijg ik aan de rechterhelft van mijn hoofd, pijn en zijn de verlammingsverschijnselen aan de linkerhelft van mijn lichaam. Soms is de hoofdpijn ernstig maar meestal is het draaglijk. Ik heb ongeveer 3 aanvallen/maand, ongeveer zeg ik want een vast patroon zie ik er niet in.

Ik heb al vanalles geprobeerd wat medicatie betreft maar allemaal zonder resultaat:
* cafergot zonder resultaat, integendeel, de aanval werd nog ernstiger
* een injectie dhydergot als ik het echt niet meer kon uithouden wat wel hielp maar niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid
* Bètablokkers om de migraine prefentief aan te pakken
* depakine
* imigran
*...

Tryptanen zoals imitrex heb ik ook geprobeerd maar deze hielpen ook niet, integendeel.

Om de pijn te bestrijden heb ik geleerd dat het het beste is dat ik geen pijnstillers inneem want dan verergerd de pijn alleen maar. Het beste wat ik kan doen is zo vlug mogelijk in bed kruipen en de migraine uitslapen. Als de migraine over is ben ik altijd lichtjes euforisch.

Na al deze chemische medicatie was ik het kotsbeu en heb ik besloten om de alternatieve toer op te gaan.

Momenteel ben ik in behandeling bij een arts die Fythotherapie toepast, dit helpt enigszins. Ik neem dagelijks ongeveer 18 kruidentabletten en soms ben ik 1,5 -2 maand aanvalvrij maar als er dan toch een migraineaanval doorkomt, mag ik er zeker van zijn dat er binnen de week nog 4 volgen. Mijn huidige arts beweert dat de migraine afkomstig is door stress... de stress heeft een slechte invloed om mijn ingewanden wat nadelig is voor mijn lever en gal.
Zelf weet ik uit ervaring dat het voornamelijk een combinatie van factoren is, een beetje teveel stress, alcohol, eieren, slechte weersomstandigheden en baf... ik heb het zitten. Verder zie ik er geen vast patroon in.

Fythotherapie is dus ook niet echt mijn ding, het kost véél (ongeveer 30 euro aan tabletten/maand) + doktersvisite dat ik wel gedeeltelijk terugtrek doordat de arts ook een dokter in de klassieke geneeskunde is maar de resultaten zijn niet wat ze moeten zijn.

Graag had ik van andere migrainepatiënten meer informatie gehad over verschillende behandelingen en het zou ook prettig zijn om ervaringen uit te wisselen.
Het enigste wat ik zoek qua medicatie is een goed middel om de migraine preventief aan te pakken, het liefst een natuurlijk middel.

Véél sterkte voor iedereen!

Groetjes,
Miztech x

di 02 nov, 2004 16:31
Profiel
wo 17 nov, 2004 22:21 Bericht 

Hallo allemaal,
ik herken mij in al jullie verhalen. Ik kan er aan toevoegen dat ik ook geen afstand meer kan inschatten en overal tegen aanloop voorafgaand en tijdens de aanval. En ik voel me vaak erg depressief. Verder begint de aanval altijd rechts en volgt links, de duur varieert van 1 tot 4 dagen, ik kan meestal niet slapen, drinken en eten tijdens een aanval, ben dan ook nog dagen na de aanval erg moe en slap.
Verder een vraagje: wanneer ik imigran gebruik krijg ik hartkloppingen, zijn er anderen die daar ook last van krijgen?
De imigran geeft trouwens, als het al werkt, meestal alleen maar een uitstel van de aanval. Herkent iemand dat?
Prettig deze uitwisseling van ervaringen!
Elsa

wo 17 nov, 2004 22:21
do 18 nov, 2004 21:11 Bericht 

Hoi elsa

Ja ik herken je problemen met imigran. Bij mij werkt imigran wel even maar de aanval zet zich dan op een later tijdstip voort of begint op nieuw. het is maar een enkele keer gebeurd dat de aanval weg bleef. Momenteel slik ik daarom ook geen imigran meer want ik vond niet dat ik er genoeg aan had. Alleen gebruik ik het nog wel eens als ik de aanval erg ongelegen komt. Tuurlijk komt een aanval altijd ongelegen maar soms als ik het echt niet kan gebruiken probeer ik hem wel eens uit te stellen.
succes verder
sarah

do 18 nov, 2004 21:11
do 18 nov, 2004 23:37 Bericht 

Hoi Sarah,
gebruik je nu iets anders i.p.v. imigran?
Soms lukt het inderdaad de dag door te komen met Imigran, maar dat geeft dus weer o.a. hartkloppingen. de avond of dag erop volgend lijkt het wel of je extra ziek bent.
Beta blokkers e.d. geven bij mij teveel bijwerkingen en leveren eigenlijk amper iets op.
Ik wil ook eigenlijk niet dagelijks medicijnen slikken tenzij het echt afdoend is,maar ja dat is een Utopie!
groet
Riet

do 18 nov, 2004 23:37

vr 19 nov, 2004 21:12 Bericht 

hoi, ja ik herken ook alles. Alleen had ik tijdens een aanval vaak dat ik zin had om grapjes te maken. heel raar hoor en dan dachten mn ouders dat het weer over was (haha niet dus) en ik kan niet normaal lopen zonder me ergens aan vast te houden, anders val ik...

ik gebruik A.C. Cod (zetpillen) omdat die sneller werken. als ik hoofdpijn op voel komen, neem ik er zo 1 en dan krijg ik geen aanval. je mag er maar twee van per dag (dat geeft wel aan hoe sterk het is... ter vergelijking, als het moet mag je 8 asperines) en ik krijg dus alleen nog een aanval als ik er al 2 heb gehad, of als ik mn medicijnen vergeten ben... (eigenlijk zelden dus, ik ben zo blij dat ik er nu van af)

of ik heb er overheen gelezen, maar volgens mij was dit medicijn nog niet genoemd, bij mji is het een succes, dus ik hoop bij anderen ook!!!

iedereen met migraine: heel veel sterkte!!!

xxx bregje (15)

vr 19 nov, 2004 21:12
Profiel
za 20 nov, 2004 11:20 Bericht 

Wat is A.C Cod?

za 20 nov, 2004 11:20

za 20 nov, 2004 17:56 Bericht 

de naam van zetpillen die je moet nemen als je voelt dat je hoofdpijn krijgt. bij mij werkt het!!! *gelukkig*

en ik lees net dat volwassene er 6 per dag mogen (ik ben 15 dus ik mag er maar 2, maar dat is meestal wel genoeg...)

misschien je arst vragen of het voor jou/u ook geschikt is?? je kan het op doktersrecept krijgen

za 20 nov, 2004 17:56
Profiel

ma 22 nov, 2004 19:00 Bericht 

Hoi Riet

JIj vroeg wat ik momenteel slik. Momenteel slik ik eigenlijk niets. Ik heb de laatste tijd al heel erg veel geprobeerd maar niets bleek te helpen totdat ik imigran kreeg, dat hielp maar na een tijdje ook niet meer. Nu slik ik dus af en toe imigran en voor de rest ben ik tijdelijk overgegaan op het natuurlijk laten verlopen van de aanval. Dit is geen aanrader maar ik wil graag even rustig gaan nadenken over de verdere medicijnen die ik wil gaan slikken ivm met alle bijwerkingen en negatieve effecten. ik ben nog vrij jong, 27 en heb een tweeling van 2 en een baby wat ook veel van mij vergt eni k wil niet dat zij een meoder herinneren die alitjd medicijnen slikt en ik heb ook ongeveer maar 1 a 2 aanvallen per maand dus het is t e doen zonder medicijnen.

sarah

ma 22 nov, 2004 19:00
Profiel

vr 03 dec, 2004 17:51 Bericht 

Bij mij begint het altijd met veel vocht vasthouden. En ik ben erg moe. Wil slapen tussen de middag. De dag voor de aanval ben ik hyper de hyper. Sta de heledag te poetsen en hol van het een naar het ander. Als ik naar bed ga, ben ik vaak zo moe dat ik niet slapen kan. gevolg is dat ik een slaappil neem of een borrel.
De volgende morgen wordt ik dan meestal om 5 uur wakker met een bonzende ,zeer pijnlijke plek boven op mijn schedel boven mijn rechter oog. Als ik de motivatie kan vinden om naar beneden te gaan , neem ik een immigran en een naproxen en een beker melk en kruip nog voor een uur mijn bed weer in. Als het me dan lukt om weer in slaap te vallen, is de hoofdpijn meestal weg. En komt vaak pas de volgende morgen in mindere mate terug. Maar wat me wel opvalt is dat je nog zeker drie dagen erg moe bent.
Oja als ik de immigran in genomen heb, dan is het net of er na een uur de stop er uitgetrokkenwordt. Ik kan dan vaak op de wc blijven zitten. Plassen plassen en nog meer plassen.

vr 03 dec, 2004 17:51
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende