homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 1 bericht ] 
 Groot hoefblad tegen migraine 
Auteur Bericht

za 08 okt, 2005 15:45 Bericht Groot hoefblad tegen migraine

In de Gezondgids nr. 58 (van de Consumtenbond) stond een artikel over 'Groot hoefblad' tegen migraine. Ik was verbaasd dat ik tot dan toe in Nederland nog niets erover gehoord of gelezen had. In het artikel klinkt het namelijk zo alsof zich dit wortelextract nog helemaal in het proefstadium bevindt. Daarom ter aanvulling dit: In Duitsland is wel een medicijn op de markt met naam "Petadolex". Het is in apotheken vrij verkrijgbaar.

Citaat www.gesundheit.com/gc_detail_1_gc15040312.html:

"Pharmakologische Wirksamkeit nachgewiesen
Das Medikament Petadolex besteht aus einem Spezialextrakt, gewonnen aus dem Wurzelstock der Pestwurz (Petasites hybridus). Ein von Weber & Weber patentiertes Verfahren filtert die lebertoxischen Pyrrolizidinalkaloide rückstandsfrei heraus, erläuterte Dr. V. Koch, Inning. Das frei erhältliche Mittel wirkt entzündungshemmend, krampflösend und schmerzlindernd. Für die pharmakologische Wirksamkeit werden Petasine verantwortlich gemacht, so Prof. Dr. R. Bauer, Graz."

Het bedrijf dat dit medicijn heeft ontwikkeld heeft ook een eigen website:

www.weber-weber.de/cms/weber/index.php? ... at_id=1018

Ook de migraine- en pijn-expert Prof.Dr.med.Dipl.Psych. Hartmut Goebel schrijft in zijn boek "Kursbuch Migraine, Neue Wege zur effecktiven Vorbeugung und Behandlung" (Suedwest-Verlag)(Pag. 140): "Dagegen konnte nach frueheren kleineren Studien auch in einer aktuellen grossen Studie die Wirksamkeit eines Spezialextracts von Pestwurz (Petadolex) in der Migraineprophylaxe bei insgesamt 202 Patienten bestaetigt werden."
Hij noemt hoefblad ook als geëigend profylaxe-middel voor kinderen. (Pag. 167)

Hallo allen,
Het bovenstaande ter informatie. Het is trouwens géén wondermindel. Ik zelf heb er geen baat bij gehad. Toch wilde ik jullie van het bestaan van dit middel in kennis stellen. Want er zijn blijkbaar successen mee geboekt.
Misschien is hier iemand die "alles al een keer geprobbeerd" heeft en een beetje aan het eind van zijn/haar latijn is die het eens zou willen proberen.
Petadolex kan bij Versandapotheken besteld worden.

za 08 okt, 2005 15:45
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]