homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Vraagje 
Auteur Bericht

di 23 jun, 2009 12:18 Bericht Vraagje

Hallo...

Ik wilde graag weten hoe een cluster eindigt. Ik heb sinds half maart hoofdpijnaanvallen. Volgens de neuroloog is het clusterhoofdpijn. Dit heeft ongeveer 6 weken geduurt met 4 รก 5 aanvallen op een dag. Daarna ging het 3 weken wel goed, niet super, wel hoofdpijn en heel moe, echt uitgeput maar geen aanvallen. 2 weken geleden kreeg ik ineens weer intense aanvallen en zelfs de zuurstof leek niet te helpen. Nu na 2 weken voel ik me ineens veel beter en heb ik geen aanvallen meer gehad. Wel druk achter mijn oog en pijn maar geen ondraagbare pijn zoals de aanvallen.
Ik begrijp er echt niks meer van. Op alle webistes lees ik duidelijk dat de aanvallen 6-8 weken duren en dat je daarna een periode geen last hebt. Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven!
Alvast bedankt...

Aarti.

di 23 jun, 2009 12:18
Profiel

di 23 jun, 2009 13:22 Bericht Re: Vraagje

Beste Aarti,
jouw beschrijving komt mij redelijk bekend voor. Ik heb CH sinds een jaar en heb ook periodes van zware aanvallen afgewisseld van periodes met lichtere aanvallen maar steeds met blijvende hoofdpijn en druk achter mijn ogen (links of rechts). Volgens mijn neurologe is dit chronische CH. Wij proberen dit onder controle te houden met Verapamil en lithium maar dit helpt niet altijd. Sumatriptan/Imitrex of Zomig helpen wel bij aanvallen, O2 werkt bij mij niet.
Beste groeten
marc

di 23 jun, 2009 13:22
Profiel

wo 24 jun, 2009 22:10 Bericht Re: Vraagje

Ik heb je symptomen nog eens goed doorgenomen.
Hoe ik het lees is dit je eerste ervaring met Clusterhoofdpijn.
Mijn eerste aanvalsperiode ( 15 jaar geleden) verliep ongeveer gelijk aan hoe jij het beschrijft.
Ik heb ook Clusterperiodes dus niet de chronische variant en ik wil je niet bang maken hoor.
Maar bereid je wel vast voor op het gegeven dat elke periode weer zwaarder zal zijn.
Het feit dat je nu weer helemaal lekker bent en geen aanvallen meer hebt lijkt er op dat je aan het einde van de periode zit.
Ook die aanvalsperiodes worden waarschijnlijk wel langer.
Om een voorbeeld te geven, ik heb 2 jaar lang geen last gehad en zit weer in mn periode. Deze duurt nu alweer 15 weken lang en ben er nog niet vanaf.

Als dit inderdaad je eerste kennismaking met clusterhoofdpijn is, lees er dan vast een hoop over. Dan weet je in ieder geval alvast wat je te wachten kan staan. Bij iedereen verlopen de aanvallen vrijwel gelijk.
Succes in ieder geval
Groetjes van een mede patient

wo 24 jun, 2009 22:10
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]