homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Twijfels over clusterhoofdpijn diagnose 
Auteur Bericht

di 06 maart, 2012 17:50 Bericht Re: Twijfels over clusterhoofdpijn diagnose

Hoi Marloes,
Ik las net je verhaal en natuurlijk willen er wel lichte afwijkingen zijn in bijvoorbeeld pijn,de ene mens heeft een hogere pijngrens dan de ander. Na 17 jaar zijn er, hoe stom het ook klinkt, dagen dat ik er beter mee om kan gaan. Ik leer er niet mee te leven, ik leer er mee om te gaan. Dus wat Gerbert al zei: geen alcohol, pepermunt, chocolade, oude kaas etc. Vooral geen hazeslaapjes doen overdag....
dat is ook een trigger. Verapamil werkt bij mij in die zin goed dat het 'scherpe' ervan af gaat. Imgram injecties kan ik niet gebruiken want ik val flauw van die stomme dingen. Aangezien ik cph heb helpt zuurstof bij mij ook niet maar dat zou bij jou wel kunnen helpen. Als je het met verapamil, imigram en zuurstof enigszins onder controle kunt houden..... hoofdpijnpoli is denk ik een must. Daar hebben ze er verstand van, zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen etc. Let er wel op de je een klik hebt met de neuroloog, ervaring leert dat ze dan net een stapje harder voor je zetten. En bewegingsdrang?
Toen ik het net had 'dwaalde en worstelde' ik door mijn bed, hing er half uit met mijn hoofd naar beneden (misschien zou dat helpen?) Had toen een gietijzeren bed; zere kant van hoofd tegen de koude kant leggen (of slaan was mij om het even) misschien dat dat hielp? Je gaat op een gegeven moment de gekste dingen doen. Goede kant van hoofd tegen muur slaan in de hoop dat die pijn erger was dan de andere kant? Maar goed, toen ik nog de 'gewone' clusterhoofdpijn had hielp tot op zekere hoogte de verapamil, zuurstof en imigram (zetpil dan). Maar ga naar een hoofdpijnpolie en vermijd de triggers. Heel veel sterkte.

di 06 maart, 2012 17:50
Profiel

zo 25 aug, 2013 9:27 Bericht Re: Twijfels over clusterhoofdpijn diagnose

Hallo,
Ik heb dit forum heel lang niet bezocht en zie ook nu pas de recentere reacties op mijn eerdere bericht. De aanval in 2008 duurde ongeveer een maand, en sinds die tijd heb ik (met uitzondering van een enkele kater) nooit meer hoofdpijn gehad. 'k Heb een tijdje rondgelopen met de angst dat het weer terug zou komen, maar dat is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik hoop dat het jullie ook goed gaat. De afgelopen jaren lees en hoor ik af en toe over clusterhoofdpijn in de media, ik hoop dat de groeiende bekendheid helpt om eindelijk een goede remedie te vinden.

Vriendelijke groet,
Marloes

zo 25 aug, 2013 9:27
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2