homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 Clusterhoofdpijn aanpakken!! 
Auteur Bericht

wo 08 apr, 2009 8:33 Bericht Clusterhoofdpijn aanpakken!!

Kort voorstellen: man, 57 jaar, drukdrukdruk, géén last van stress ;-) of andere klachten. Enkele jaren geleden heb ik voor het eerst CH gehad, en langzamerhand verdwenen de klachten. Ik herinner me dat een bezoek aan een chiropractor indertijd veel uitkomst bracht. Hij heeft mijn nek "rechtgezet".
Sinds twee weken opnieuw de "suicide headache" ofwel ClusterHoofdpijn. De klachten zijn volgens het boekje. Ik vind de term "suicide headache" absoluut toepasselijk want je bedenkt dat wanneer er geen "rustperioden" zouden zijn bij CH suicide de enige oplossing is. God zij dank ben ik niet suïcidaal en ga ik het ook niet worden. Mogelijk helpt mijn aanpak anderen, vandaar mijn verhaal op dit forum. Na een week was ik zo ontzettend pissed op mijn lijf dat ik ben gaan nadenken over het gebruik van mijn lichaam gedurende de afgelopen maanden. Ik kwam tot de conclusie dat ik veel had gewerkt achter de computer, weinig had bewogen, een forse griep onder de leden heb gehad, en nogal wat kilometers had afgelegd achter het stuur. Tijdens een korte vakantie heb ik mijn rug laten masseren in Turkije. Was niet pijnlijk, maar de masseur vertelde me dat ik "half dood" was. Hij ontdekte 6 punten, twee in mijn nek, twee in mijn schouders, twee halverwege de rug. Typische zenuwknopen dus. Terwijl hij masseerde voelde ik een aanval opkomen en wist dus dat er een verband lag. Omdat ik al pissed was ben ik gaan zwemmen, neem ik dagelijks een heet bad, wordt mijn rug gemasseerd op de pijnpunten. Ondertussen ben ik Arcoxia 90 mg gaan slikken, twee per dag, alsook Clorzozaxon 250 mg 2 per dag. Ik drink geen alcohol meer, ik rook stukken minder, en beweeg meer. Ik merk dat door het "aanpakken" van jezelf je de baas kunt worden over de CH. Sinds twee dagen een aanvallen meer gehad, en de zenuwknopen in mijn rug beginnen te slinken. Ik hoop op deze manier de aanvallen af te slaan, dan wel te voorkomen door de oorzaken aan te pakken. Géén stress schreef ik eerder, maar ik denk dat de lichamelijke letterlijke stress mede oorzaak is geweest. Voor wie er baat bij kan hebben: bezoek een goede chiropractor en laat je rug nakijken. Ga aan het werk en val aan!

wo 08 apr, 2009 8:33
Profiel

wo 08 apr, 2009 9:41 Bericht Re: Clusterhoofdpijn aanpakken!!

Bedankt voor je verhaal.
Wel betwijfel ik sterk of het hier om clusterhoofdpijn gaat, wie heeft die diagnose gesteld ?
Als hoofdpijnproblemen met massage kunnen worden opgelost moet je toch eerder aan spierspanningshoofdpijn denken, dat klopt dan ook beter bij de medicijnen die je gebruikt en blijken te werken.
Het aanpakken van jezelf zal echt niet helpen bij clusterhoofdpijn, de kans is veel groter dat het juist erger wordt op die manier.

wo 08 apr, 2009 9:41
Profiel

wo 08 apr, 2009 15:54 Bericht Re: Clusterhoofdpijn aanpakken!!

Henk schreef:
Bedankt voor je verhaal.
Wel betwijfel ik sterk of het hier om clusterhoofdpijn gaat, wie heeft die diagnose gesteld ?
Wie ben jij dat je twijfelt aan de diagnose?
Als hoofdpijnproblemen met massage kunnen worden opgelost moet je toch eerder aan spierspanningshoofdpijn denken, dat klopt dan ook beter bij de medicijnen die je gebruikt en blijken te werken.
Je bent een ervaren CH'er denk ik, wil nog niet zeggen dat je het allemaal zo goed weet. Je hebt niet goed gelezen, er staat niet dat het met massage verdwijnt, het is een onderdeel van het geheel
Het aanpakken van jezelf zal echt niet helpen bij clusterhoofdpijn, de kans is veel groter dat het juist erger wordt op die manier.

En als nu eens blijkt dat het wél helpt? Heb jij het al eens geprobeerd op deze manier? Wel eens een chiropractor bezocht? Je bent er wel een uit de negatieve hoek zo te lezen, of koester je je CH?...Blijf zitten en wacht af?. :ewink:

wo 08 apr, 2009 15:54
Profiel

vr 15 mei, 2009 15:51 Bericht Re: Clusterhoofdpijn aanpakken!!

MAD.....

Wat een agressieve reactie van jou op een normale post!?

Ik geloof ook niet echt in het weg masseren etc. van CH. En ik heb van alles geprobeerd.

vr 15 mei, 2009 15:51
Profiel

vr 15 mei, 2009 18:04 Bericht Re: Clusterhoofdpijn aanpakken!!

:arrow:

vr 15 mei, 2009 18:04
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]