homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 Vraagje.. 
Auteur Bericht

zo 19 apr, 2009 10:05 Bericht Vraagje..

Hallo mensen,
Ik ben Marian, 32 jaar en volgens de dokter heb ik cluster hoofdpijn..
heb sinds vrijdag dan ook neusspray met imigran..
toch ben ik zelf niet helemaal overtuigd en hoop dat iemand hier mij kan helpen voor extra informatie en de pijnen een beetje kunnen beschrijven..
ik krijg op een dag ca 5 tot 15 aanvallen per dag..( dit nu voor 6 weken )
ik heb erover gelezen en vind mezelf in het plaatje passen op het tranend oog na en het snachts wakker worden.. (gelukkig)
graag hoor ik van iemand waar de pijnen beginnen..Ik kan echt door de grond gaan van de pijn bij sommige aanvallen..
ik heb erg last van mijn gebit, aan de bovenkaak is bekend maar heb het onder ook erg en vaak begint het ook bij mijn gebit..
ben ook al meerdere keren bij tandarts geweest maar kunnen niets vinden.
zijn er meerdere mensen die ook zo'n pijn hebben van gebit ?
moet ik nu toch dokter geloven?? krijg iemand ook aanvallen onder warme douche of buiten in de zon? en word wang/holte onder oog wel eens opgezet?voel me erg machteloos..

Ik hoop snel een reactie te lezen!
Alvast bedankt!

Groetjes
Marian

zo 19 apr, 2009 10:05
Profiel

zo 19 apr, 2009 12:28 Bericht Re: Vraagje..

Hallo Marian,

Ik ben sinds 9 jaar een cluster patiënt en ja...ook ik heb wel eens last van mijn gebit e.d. in zo'n periode. Een warme douche of de zon kan ook wel eens een aanval uitlokken, dat heb ik namelijk ook.

Of je ook daadwerkelijk cluster heb kan alleen een neuroloog beoordelen.

Helpt die Imigran neuspray bij jou? Voel je dat die aanvallen dan weg trekken? Dan heb je kans dat je cluster hebt, maar goed, ik ben verder ook geen arts, maar het lijkt me het beste dat je bij de huisarts even een verwijsbriefje gaat halen voor een neuroloog. Hij/zij kan je precies vertellen of je cluster hebt of niet.

Ik wens je heel veel sterkte en houd ons op de hoogte als je wilt.

Groetjes
Christina

zo 19 apr, 2009 12:28
Profiel

zo 19 apr, 2009 13:32 Bericht Re: Vraagje..

Hoi Christina,

bedankt voor je snelle reactie!
of die spray helpt..ik vind het nog moeilijk te zeggen..
ik denk het wel..ik gebruik het nu 2 dagen s'avonds op bed voor ik ga slapen zijn de aanvallen in ieder geval een stuk minder erg! nu heb ik hem in genomen maar blijf ik wel erg last houden van mijn tanden en kiezen terwijl gister de aanvallen ca 2 uur weg beleven en ik me ff weer normaal kon voelen..
hoelang duurt de periode dat jij de aanvallen heb altijd/of is dat verschillend? ben nu 6 weken bezig..kan ik er naar uitkijken dat het een keer overgaat?
ik heb ook het idee , omdat mijn wang opgezet is, dat ik aan het knarsen ben maar kan mijn knarsbitje niet in omdat ik dan binnen 5 min een aanval krijg..omdat deze spieren opgezet en overbelast zijn knelt het tegen die zenuwen aan en krijg ik een aanval..maargoed dit is mijn eigen theorie haha! morgen moet ik eeer naar de tandarts en heb van de week weer contact met mijn huisarts!

groetjes
marian

zo 19 apr, 2009 13:32
Profiel

zo 19 apr, 2009 22:02 Bericht Re: Vraagje..

Geen tranend oog en s'nachts niet wakker worden van een aanval, dan is de diagnose clusterhoofdpijn twijfelachtig. Terecht dat je niet overtuigd bent dus.
Tandenknarsen is ook een oorzaak van hoofdpijn. Als het niet overgaat lijkt mij een verwijzing naar een neuroloog of hoofdpijnpoli op zijn plaats.

zo 19 apr, 2009 22:02
Profiel

ma 20 apr, 2009 8:46 Bericht Re: Vraagje..

Hoi Marian,

Mijn aanvallen variëren. De ene keer heb ik 8 aanvallen op een dag en de andere keer is het met 2 uur bekeken.

Wel slik in in die periode Verapamil en ga meteen aan het zuurstof. Dat helpt bij mij binnen 8 minuten. De ergste aanvallen die ik 's nachts krijg bestrijd ik met Imigran injecties die binnen 2 minuten werken.

Ben het met Henk wel eens dat het zo wel erg twijfelachtig is en dat het ook misschien kan komen van het tandenknarsen. Maar dat deed ik ook in het begin en kreeg van een tandarts een bitje voor de nacht. Dat hielp niet en toen werd al gauw de diagnose CH vastgesteld door de neuroloog.

Mocht het CH zijn dan ja, dan kan het met een paar maanden over gaan of je moet het chronisch hebben. Maar ook dat verschilt weer van persoon tot persoon.

Laat je in ieder geval niet van het kastje naar de muur sturen en vraag als je het niet vertrouwd om een verwijzing naar een neuroloog.

Groetjes
Christina

ma 20 apr, 2009 8:46
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]