homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Voorstellen en vragen 
Auteur Bericht

ma 24 jun, 2013 16:37 Bericht Re: Voorstellen en vragen

Beste Henk,
Nu weet ik nog steeds niet waarom je Nieland als een kwakzalver afschildert.
Mijn dochter loopt sinds haar 8e bij neurologie en de afgelopen 1,5 jaar bij hoofdpijncentrum in Gouda.
Alle 8 triptanen afgelopen.
Alle bij werkingen treden op. De triptanen werken 2 keer en als je alle sites goed leest dan zie dat mensen steeds meer triptanen moeten gaan gebruiken om de migraine aanvallen te onderdrukken.
Gek genoeg is 1 keer door de neuroloog een onderzoek geweest. Een uitwendig onderzoek.
Verder heeft de verpleegkundige haar verhaal aangehoord. Op goed geluk een triptaan geprobeerd.
Nog geen enkel neurologisch of whatever voor onderzoek.
Geen MRI scan om te zien of alles op zijn plek zit.

Nu heeft mijn dochter te horen gekregen van dat zelfde hoofdpijncentrum dat er nog 2 mogelijkheden zijn.
1 is antidepressiva.. Nou daar wordt je dus rustig van maar ook rustig in je hoofd. Terwijl er geen psycholoog bij is geweest.
Het andere middel is http://www.petadolex.eu/ dit is niet in nederland getest en mag daarom dan ook niet verkocht worden.
Het is een extract van de pestwortel bij ons bekend als hoefblad.
Onderzoek heeft aangetoond http://m.neurology.org/content/63/12/2240.abstract dat het werkt bij 75 mg capsules en dat bij 50 mg geen significante werking is aangetoond.
Verder is het zo dat we allemaal braaf volgen wat de gevestigde orde zegt maar dat die gevestigde orde spullen voorschrijven met even zo vele slechte bij werkingen nemen we maar voor lief.

Ik snap dat er al snel uitstapjes gemaakt worden richting Jomanda als het over Heino gaat.
Ik snap ook dat je adviseert er niet heen te gaan maar ik snap niet waarom je dat adviseert.
Als je roept dat je iets niet moet doen vind ik dat je dat moet kunnen onderbouwen zonder te hoeven zeggen let op het is een Jomanda.

Henk heb je baat bij de huidige medicatie of moet je medicatie steeds hoger. Dat kan niet want vanaf een bepaalde hoeveelheid krijg je medicijn afhankelijke hoofdpijn.

As wij met zijn allen willen dat migraine stopt zullen we de gevestigde orde ook op andere gedachten moeten brengen
https://www.lumc.nl/con/5035/107910/107925/ Lumina doet veel onderzoek naar erfelijkheid en genen. Maar ik heb nog nergens een onderzoek gezien dat riekt naar hormonen onderzoek.
Daarentegen kom je wel heel veel mensen tegen op de diverse fora die eggen te leiden aan hormonale migraine.....

Op de koop toe hebben we ook nog de NVvHP daar heb ik van horen zeggen dat zij gesponsord worden door de farmaceutische industrie.
Of dat zo is weet ik niet heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik weet het niet meer zeg het maar.

Gerrit

ma 24 jun, 2013 16:37
Profiel

di 25 jun, 2013 23:03 Bericht Re: Voorstellen en vragen

Zoals Linda je al adviseerde, gebruik de zoekopdracht in dit forum eens, veel vragen zijn daarin al meerdere keren gesteld en beantwoord over Nieland.
Ik gebruik al jaren dezelfde dosis imigran bij migraine, heb dus niet steeds meer nodig, en ja er zijn bijwerkingen, maar die stellen niets voor in vergelijking met de hoofdpijn. Voor de medicijnafhankelijke hoofdpijn moet je inderdaad oppassen, gelukkig is mijn gebruik binnen de veilige grens van 10 imigran per maand.
Er is een hoofdpijncentrum voor kinderen, dit moet te vinden zijn met de zoekopdracht van dit forum.

di 25 jun, 2013 23:03
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2