homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 Al 22 jaar clusterhoofdpijn 
Auteur Bericht

wo 01 jul, 2009 9:03 Bericht Al 22 jaar clusterhoofdpijn

Hallo beste mensen,

Hierbij mijn verhaal.

Rond mijn 16e kreeg ik last van hoofdpijn aanvallen. De eerste jaren waren nog niet zo erg, maar rond mijn 22e kreeg ik zware aanvallen. Vaak meerdere per dag. Van mijn 22e tot mijn 33e heb ik veel bij huisartsen gezeten en in het ziekenhuis voor het maken van foto's. Elke keer was de diagnose: holte ontsteking.

Tijdens mijn werk zat ik vaak op de wc, omdat dan niemand kon zien dat ik pijn had. De aanvallen waren verschrikkelijk. Meestal duurden de aanvallen een maand en ik kreeg de aanvallen in april en oktober.

Op mijn 33e kreeg ik een andere huisarts en die had net wat gelezen over clusterhoofdpijn. Hij stuurde me door naar een neuroloog en toen werd het officieel. ik had clusterhoofdpijn. Na al die jaren van intense pijn was ik dolgelukkig dat ik wist wat ik had. ik kreeg immigran injecties en dit werkt voor mij. binnen een paar minuten pijnvrij.

Afgelopen winter kreeg ik opnieuw aanvallen (wat vreemd was want normaal gesproken heb ik er in de winter geen last van) en deze duurde 4 maanden. ik heb in deze periode veel immigran gespoten. maart, april en mei was ik pijnvrij en sinds deze maand heb ik weer aanvallen en spuit ik elke dag immigran.

De aanvallen krijg ik 's nachts (rond een uur of 1) Na het spuiten voel ik mij weer goed genoeg om mijn bed weer in te duiken. Ch, de immigran en de gewone hoofdpijn die ik in die periodes vaak heb zorgen ervoor dat ik uitgeput ben. Op mijn werk ben ik sjacherijnig en ik heb in die periodes geen sociaal leven want mijn vriendin, dochter en werk komen op de eerste plaats.

Ik heb eigenlijk geen vraag, maar het voelt gewoon goed om dit eens te kunnen opschrijven en te delen.

voor iedereen sterkte!

Joost

wo 01 jul, 2009 9:03
Profiel

wo 01 jul, 2009 19:22 Bericht Re: Al 22 jaar clusterhoofdpijn

:arrow:

Laatst bijgewerkt door christina op za 13 apr, 2013 18:55, in totaal 1 keer bewerkt.

wo 01 jul, 2009 19:22
Profiel

wo 01 jul, 2009 22:55 Bericht Re: Al 22 jaar clusterhoofdpijn

Hoi Joost, Jammer dat je inderdaad weer in je periode zit
De zomermaanden zijn en ramp, althans de felle zon
Ik hoor je nergens over zuurstof. Heb je dat al eens geprobeert ?
Ik zou het zeker eens voorstellen bij je neuroloog
Succes deze periode

wo 01 jul, 2009 22:55
Profiel

wo 16 sep, 2009 9:55 Bericht Re: Al 22 jaar clusterhoofdpijn

Ha, een holte-ontsteking. Ik heb weleens een voorhoofdsholte-ontsteking gehad. Geloof me, daarmee is het prima dealen als je het vergelijkt met de koppijn die wij beide kennen.

Je plaatst werk en gezin op de eerste plaats... ergens een logische keuze, maar ik weet dat het moeilijk is om die keus te moeten maken: je hebt zo weinig energie en tijd waarin je gewoon kunt doen in plaats van je erdoorheen slepen, dat er dingen wegvallen die je belangrijk vindt. Zoals afspraken met vrienden, sporten, noem maar op. Het sluipt erin dat je die keuze maakt, in ieder geval bij mij: er is niet een dag dat je plotseling besluit om zoveel op te geven voor die rottige koppijn. Daar wil je ook helemaal niet bij stilstaan.

wo 16 sep, 2009 9:55
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]