homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 11 berichten ] 
 ch vastgesteld of niet? 
Auteur Bericht

za 10 okt, 2009 9:50 Bericht ch vastgesteld of niet?

hallo iedereen,
toen ik 7 jaar was heb ik een hersenbloeding gehad door een ongeval,ben nu 29 jaar.
in 2005 begon ik ineens hevige hoofdpijn te krijgen aan mijn rechterslaap.
door mijn verleden via spoed opgenomen en een cat scan gedaan maar gelukkig niets gevonden.3 dagen later was de pijn gelukkig voorbij.
in 2007 weer hetzelfde aan de hand,terug een scan zonder resultaat.
nu duurde de aanval een week.
de 29 augustus van dit jaar begon het allemaal opnieuw maar niet zo hevig.kreeg toen cataflam als geneesmiddel.
ik ben toen maandag en dinsdag thuis gebleven,de woensdag terug gaan werken.zaterdag rond 21uur begon de pijn heviger dan ooit terug te komen.
heb van gans de nacht geen oog dicht gedaan van de pijn.s'morgens aan't huilen en aan mijn vriendin verteld dat ik opnieuw zo'n hevige pijn had.we zijn al 7 jaar samen en ze kent dus mijn verleden.op spoed aangekomen opnieuw een scan gedaan weer niets gevonden en naar huis gestuurd.
zondag namiddag heeft mijn huisarts me laten opnemen int ziekenhuis.
ik kreeg 6 maal per dag om de 4 uur via infus 250ml dafalgan ingespoten.
en 3 maal per dag bij het eten sandomigran/pizotifenum.ik had van zaterdagmorgen tot dinsdag in de namiddag geen oog dicht gedaan.mijn lichaam wou slapen maar de hoofdpijn liet dit niet toe.ik kon mij ook niet neer leggen op mijn hoofd.als ik mij neerlegde voelde het kussen na een tiental seconden precies als een steen.dinsdag eindelijk inslaap gevallen voor een een uurtje of 4.de infus helpte maar voor een 2 tal uurtjes.dinsdag nacht weer geen oog dicht gedaan.het ziekenhuis bed 100 keer van positie veranderd.de rug hoger,dan weer lager en het kussen ook 100x anders gelegd.tegen 6 uur s'morgens toch in slaap gevallen,maar om 8u30 wekken ze je dan weer voor het ontbijt.woensdag een eg en mri scan ondergaan maar de neuroloog vond niets en heeft me toen woensdagavond naar huis laten komen.en heeft me naproxene 500mg,tegretol 200 en docraniti 150 voorgeschreven.van woensdag op donderdag een 6uurtjes geslapen.van gisteren op vandaag weer geen oog dicht gedaan.
ik heb momenteel 7 verschillende kussens liggen die ik de ganse nacht verwissel.maar ieder kussen voelt na enkele seconden aan alsof ik op een steen lig.ik heb nu al bijna een week constante pijn s'nachts hevig en door de dag heen minder met soms een keer of 4 hevige aanvallen van een halfuur tot 3 kwartier.ik heb continu pijn juist boven mijn rechteroor en bij hevige aanvallen trekt dit door naar mijn slaap en tot mijn wenkbrauw.bij hevige aanvallen wil ik ook stilte en moet het donker zijn.niet dat de pijn dan verdwijnt maar stilte en donker is aangenamer als ik zoveel pijn heb.ik sta ook een paar keer per nacht op omdat ik gek wordt van continu in bed te liggen en de kussens te verdraaien.

za 10 okt, 2009 9:50
Profiel

za 10 okt, 2009 10:42 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

de neuroloog zegt dat het ch is.
ik kreeg immigram injecties voorgeschreven en zuurstof.
de aanhoudende pijn aan mijn slaap verdween na een dag of 5.
de volgende 3 weken kreeg ik aanvallen en gebruikte ik zuurstof en immigram wat goed hielp.toen heb ik een week geen aanval meer gehad en ben terug beginnen te werken met de vroege 6-2.
maandag geen probleem,dinsdag rond 13uur begon ik een lichte pijn te krijgen aan mijn rechterslaap. 1naproxene genomen maar hielp niks.
de pijn begon erger te worden.ik wist direct wat er ging gebeuren.
zo was het allemaal begonnen met mij enkele weken geleden.
continu pijn aan men rechterslaap,om 19uur zuurstof en een injectie genomen zonder resultaat.de pijn verergerde.om 22u30 nog eens zuurstof en een injectie genomen weer zonder resultaat.
om 1uur s'nachts de dokter van dienst gebeld,die heeft mij een injectie gegeven wat ook niet hielp.
rond 3uur s'nachts ben ik totaal uitgeput in slaap gevallen.ben ook niet meer gaan werken.
woensdag ben ik wakker geworden met nog steeds een lichte pijn in mijn rechterslaap.maar heb van gans de dag geen aanval gehad.
donderdag opgestaan met nog altijd de lichte pijn in mijn rechterslaap.
rond de middag voelde ik de pijn rond mijn rechteroog opkomen en ben aan de zuurstof gaan hangen en is een aanval vermeden.rond half 4 begon de pijn rond mijn oog terug te komen.aan de zuurstof gaan hangen maar dat hielp niet meer.beginnen te wenen als een klein kind van de pijn en toen een injectie genomen tegen 4uur.ik had het geluk dat ik juist die dag een afspraak had met mijn neuroloog.op weg naar de neuroloog is de pijn weer verdwenen.bij de neuroloog een eeg scan gedaan en hij vroeg of ik juist een aanval had gekregen.ik zei ja,hij zei:ik zie het op de scan.ik vertelde dat ik weer continu pijn had aan mijn rechterslaap.hij zei:het is toch ch.
nu moet ik een medrolkuur volgen.10 dagen 1 per dag van 32mg,10dagen 3/4 en 8 dagen 1/2 en de laatste dag een spuit.bij een lichte aanval mag ik almefran nemen.
heeft iemand ervaring met zo'n medrolkuur?
of heeft iemand dezelfde ervaringen als mijzelf?

za 10 okt, 2009 10:42
Profiel

zo 11 okt, 2009 10:52 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

Hoi Kris,

Hoe is het nu? Een aantal dingen uit je verhaal komen mij wel bekend voor, ja. Vooral het proberen te slapen en het eeuwige gesleep met hoofdkussens. Zelf begin ik dit weekend met Verapamil als preventieve medicatie tegen clusterhoofdpijn, hiervoor slikte ik propranolol tegen migraine, maar dat haalde dus niets uit. Wat ik ook herken is de continu aanwezige lichte pijn (ik noem het sluimerpijn, zo voelt het), die je de hele dag waarschuwt dat er weleens een aanval kan opkomen.

Liefs
Ninthe

zo 11 okt, 2009 10:52
Profiel

di 20 okt, 2009 10:38 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

hallo,
het heeft beter gegaan tot gisteren,toen ben ik opgestaan met de sluimerhoofdpijn.heb wel gelukkig geen aanval gehad.
rond 7uur s'avonds was de sluimerhoofdpijn weg.
gelukkig gaan slapen,maar terug wakker geworden om 8uur s'morgens met sluimerhoofdpijn.
een frisse wandeling gedaan met de hond,dat verlicht een beetje maar niet lang.
het vriest hier al een dag of twee s'nachts,ik weet niet of het daarom is dat ik terug last heb van de sluimerhoofdpijn?
ik rook ook veel,zeker als ik pijn heb.ik jaag me daarin op en daardoor rook meer tegen als ik geen pijn heb.

alvast bedankt voor de reactie

di 20 okt, 2009 10:38
Profiel

wo 21 okt, 2009 8:13 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

wat gebruik je eigenlijk tegen de sluimerhoofdpijn?
ik heb al van alles genomen maar niets helpt.
ik heb deze nacht maar 2,5 uur geslapen door de sluimerpijn,om gek van te worden.

wo 21 okt, 2009 8:13
Profiel

wo 21 okt, 2009 13:28 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

Tegen die continu aanwezige lichte pijn slik ik absoluut niets. Ik probeer overmatig medicijngebruik te voorkomen en ik zit ook regelmatig zware aanvallen uit zonder medicatie (Immigran), omdat die vaak nóg een aanval doet opkomen als het uitgewerkt is. Lekker slapen doe ik trouwens ook niet als ik lichte hoofdpijn heb, als is het een sluimerend gevoel, liggen is niet fijn. Melatonine lijkt daar een beetje tegen te helpen. Als ik er ook flinke nekpijn bij heb, dan neem ik nog weleens een ibuprofen. Scheelt in de nekpijn.

Over roken en hoofdpijn weet ik alleen dat het per persoon verschilt... ik heb wel gelezen dat mensen met CH het fijn vinden om na een aanval te roken, dat heb ik ook. Maar als ik 'sluimerhoofdpijn' of een (migraine of CH)aanval heb, rook ik een stuk minder, omdat het het erger maakt voor mijn gevoel.

wo 21 okt, 2009 13:28
Profiel

di 27 okt, 2009 0:15 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

Ik rook ook meer na een aanval, maar volgens mij komt dat ook van pure opluchting :ewink: Tijdens aanvallen rook ik absoluut niet, dat maakt het voor mij gevoel erger en als ik misselijk ben is het ook niks gedaan :S:
Ik vraag me wel eens af of stoppen met roken zou helpen, helaas is het me nog niet gelukt te stoppen :oops:

di 27 okt, 2009 0:15
Profiel

wo 28 okt, 2009 14:48 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

Ik wil niemand aanmoedigen om te blijven roken, maar ik ben een jaar gestopt geweest en dat haalde niets uit tegen de hoofdpijn. En inderdaad, roken tijdens felle hoofdpijn doe ik ook niet.

wo 28 okt, 2009 14:48
Profiel

do 29 okt, 2009 22:25 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

Ninthe schreef:
Ik wil niemand aanmoedigen om te blijven roken, maar ik ben een jaar gestopt geweest en dat haalde niets uit tegen de hoofdpijn. En inderdaad, roken tijdens felle hoofdpijn doe ik ook niet.

Ondanks dat je me niet aanmoedigt ben ik wel heel blij dat te horen :grin: Je leest idd ook op internet dat het niet helpt om te stoppen en aangezien me dat al meerdere malen niet gelukt is, waag ik me er maar niet aan.
Wel jammer dat je weer begonnen bent Ninthe na al die moeite :shock:

do 29 okt, 2009 22:25
Profiel

vr 30 okt, 2009 15:41 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

ik rook juist veel tijdens de sluimerpijn.
gisteren is de smerige sluimerhoofdpijn weer begonnen.
maar een paar uurtjes geslapen en veel gerookt.

vr 30 okt, 2009 15:41
Profiel

za 31 okt, 2009 12:11 Bericht Re: ch vastgesteld of niet?

Oei Kris, ik hoop dat hoofdpijnaanvallen wegblijven. Veel roken en weinig slapen doet mij meestal weinig goeds. Ook heb heb vandaag sluimerhoofdpijn, zo'n gevoel aan de zijkant van mijn hoofd dat me vertelt dat ik maar beter mijn zonnebril kan meenemen en vanavond geen alcohol moet gaan drinken. Voorzichtig aan dus...

za 31 okt, 2009 12:11
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]