homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 1 bericht ] 
 Clusterhoofdpijn en boeddrukverlagende medicijnen 
Auteur Bericht

vr 27 jul, 2012 22:19 Bericht Clusterhoofdpijn en boeddrukverlagende medicijnen

Eerst even de voorgeschiedenis,
In 2006 kreeg ik voor het eerst een aanval van CH in het vliegtuig . Mijn rechterooglid zakte af en de rechter pupil was veel kleiner tijdens zo'n aanval. Na een bezoek aan de huisarts doorverwezen na de neuroloog, CT scan gemaakt, MRI, longfoto's. Volgens de neuroloog is het het syndroom van Horner, dit is volgens mijn hetzelfde als Hortons neuralgie. Ook zei de neuroloog dat dit van een oogzenuw vandaan kwam en die loopt van achter het oog tot in de borstholte en niemand weet waarom dit zo is maar dit is nu eenmaal zo, vandaar de röntgenfoto's van de longen, het schijnt dat mensen met longkanker waar ze een stuk van de bovenkant van de longen weghalen hetzelfde probleem met de pupil hebben. Dit was het gelukkig bij mijn niet maar hij vertelde mij ook dat er niks aan te doen was, op mijn vraag wat ik met de hoofdpijn aan moest zei hij dat het wel beter zou worden en hij had hier ook gelijk in. Ik heb er in 2006 zo'n 3 maanden last van gehad in clusters in het begin heel heftig en later werd het minder, minder lang en minder heftig. Het rechter ooglid is wel iets blijven hangen en ik heb vanaf 2006 nog wel vaak verschil in de pupillen dat de rechterkant kleiner is als de linkerkant maar ik heb hier geen last van. Soms heb ik het wel met alcohol dan drink ik 1 bier of wijn en dan voel ik het opkomen dan moet ik stoppen met drinken anders dan zet het door.
Voor de rest ging het allemaal goed tot eind mei van dit jaar, bij de jaarlijks keurig was mijn bloeddruk te hoog en moest hiervoor aan de medicijnen, na een aantal dagen begon het, dezelfde hoofdpijn wat ik toen had maar niet zo heftig en na een paar dagen was het weer weg, omdat de bloeddruk niet genoeg daalde kreeg ik weer andere medicijnen en toen kwam de hoofdpijn weer, de bloeddruk is nu goed maar de CH is weer helemaal terug en heftig. Nu vraag ik mijn af of dit van de medicijnen komt na 6 jaar min of meer klachtenvrij te zijn geweest?
Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Toen het allemaal weer begon heb ik het hele forum eens doorgenomen maar ik zie niet zoveel mensen die het hebben over de vernauwing van de pupil en de laatste dagen drink ik veel Red Bull dat las ik ook hier op het forum en ik moet zeggen dat het bij mij goed werkt, als het opkomt neem ik een blikje en soms als het niet wegtrekt neem ik er nog een en heb geen heftige aanval meer gehad maar de vermoeidheid blijft wel.
Ik vind het een vreemde zaak allemaal en in veel berichten op dit forum zie je veel herkenbaars, ik weet nog niet wat ik ga doen, kan wel terug naar de huisarts maar weet niet of dit zin heeft en ik heb ook geen zin om de medische molen weer in te gaan, ik hoop eigenlijk dat het weer zoals de laatste keer gaat dat het vanzelf weer over gaat voor langere tijd misschien wel voor altijd.

vr 27 jul, 2012 22:19
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]