homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Wie Herkent mijn Clusterhoofdpijn??? 
Auteur Bericht

zo 23 dec, 2012 0:50 Bericht Wie Herkent mijn Clusterhoofdpijn???

Beste mensen die aan Clusterhoofdpijn lijden......

Graag wil ik met jullie mijn verhaal delen omdat ik aan Clusterhoofdpijn lijdt, ik ben een jongenman van 38 en heb een vriendin waar ik heel gelukkig mee ben, 3 lieve katten, eigen huisje in Haarlem, zelfstandig ondernemer in het vervoeren van Personen, Vip vervoer, Hotel-Zakelijk vervoer, Bruiloften, Jubilea en Executive Vervoer. Mijn verhaal wil ik met jullie delen omdat ik nooit iets maar dan ook iets heb gehad aan mijn Gezondheid en keihard heb gewerkt totdat ik VERDOMME dit kreeg en jullie van harte wil bedanken als jullie dit lezen en veel gezondheid wil Toewensen.

Op woensdag 13 juni 2012:
Dit jaar, gezellig voetbal kijken naar het EK met vrienden en vriendinnen en natuurlijk een borreltje erbij lekker eten, laat naar bed gegaan en de volgende dag:

donderdag 14 juni 2012:
Met vrienden gaan vissen. Alhoewel ik dacht dat ik een KATER had dacht ik deze avond vroeg naar bed te gaan en heb dit dan ook gedaan na een goede maaltijd in de veronderstelling dat ik geen hoofdpijn (Kater) meer zou hebben.

vrijdag 15 juni 2012:
Geen kater meer maar mijn Linkeroog begon te tranen zonder pijn, mijn neus aan de linkerzijde leek wel leeg te lopen maar geen vocht wat eruit kwam, waarna ik dacht dat ik te lang achter de computer had gezeten....

zaterdag 16 juni 2012:
Trekkend gevoel en trillend gevoel in mijn Linker ooglid, heel vervelend en irritant maar zonder pijn! Ik voelde de ader van mijn slaap (Linkerzijde) naar een punt op mijn schedel trekken, net of ik een pantomiem speler was......

zondag 17 juni 2012:
Weer voetbal gekeken maar linkeroog begon te steken tijdens het tv kijken.........ik dacht misschien overbelast dus rust nemen...en een Ibruprofen 400mg..

maandag 18 juni 2012:
Prikkend en snijdend-Stekend oog, ik dacht dat ik door de grond ging en niet wist waar ik het moest zoeken, gaf ook meerdere keren aan dat mijn oog er werdt uitgeprikt tegen mijn vriendin; van achter mijn oogbol, boven en onder mijn oogbol aan de Linkerzijde.........."What the Hell" gebeurt hier dacht ik...

dinsdag 19 juni 2012:
Naar de Huisarts, die schreef mij Ibruprofen 600 mg voor.........

woensdag 20 juni 2012 weer naar de Huisarts omdat ik wist dat er iets niet goed zat in mijn koppie.......gewoon dosis verhogen zij hij, ik naar huis met het gevoel dat dit niet eerder in mijn leven voor was gekomen en wilde het er niet bij laten zitten, een Kater herken ik dat is een dag later voorbij als je druk en gezellig genoeg bent geweest maar dit was iets anders voor mijn gevoel.

Ik op het Internet en via Google vulde ik mijn symtomen in en kom er vervolgens achter dat ik misschien wel iemand ben met Suicide headache, de pijn was zo hevig ondertussen dat ik aan de Ibruprofen 600 mg zat dat ik 24 uur per dag hoofdpijn had gepaard met 5 aanvallen die niet te omschrijven zijn per 24 uur....

Ondertussen had ik 42 ibruprofen 600 mg in mijn lichaam zitten, mijn vriendin heeft ze geteld, mijn moeder oftewel familie had ik niet op de hoogte gesteld omdat ik ze niet ongerust wilde maken...... en de aanvallen kwamen er gewoon doorheen.....geen rust, geen concentratie, om de 3 uur begon ik weer gek te worden, die nachten zal ik ook nooit meer vergeten en vroeg mijzelf maar constant af wat ik verkeerd had gedaan in het leven...... Je wordt letterlijk met je rug tegen de muur gedrukt en omdat dit nieuw is voor mij wist ik ook niet hoe ik in mijn zakelijke-sociale vlak hierover moest inlichten......

donderdag 21 juni 2012:
Alhoewel ik nu op het Internet had gevonden maar niet wist of dit mijn probleem was heb ik mijn laptop meegenomen naar de Huisarts, heb deze onder zijn neus geschoven en gezegd dat dit mijn symtomen waren, op Youtube kon ik meerdere filmpjes vinden van Clusterhoofdpijn in het Engels noemen ze het Suicide headache en dit was zo waar dat hij als huisarts mij een compliment gaf dat ik er zo mee bezig was......Ik dacht ondertussen ik doe jouw werk Boerenlul......Maar de pijn was ondragelijk ondertussen waarna hij mij Tramadol 50mg voorschreef....Een medicijn met Morfine erin.......mijn reactie hierop was hoe moet ik dan al het zakelijke regelen???? Mag absoluut niet rijden als ik die troep (Tramadol) inslik....Kreeg gelijk een doorverwijzing naar Neuroloog in het Ziekenhuis...

vrijdag 22 juni 2012:

Pijn ondragelijk, door de Tramadol 50mg en 2 maal Ibruprofen 600mg ineenkeer, geen oog dichtgedaan en had het gevoel alsof mijn oog eruit werd gerukt, het beseffen van de pijn toen zal ik nooit maar dan ook nooit meer vergeten en mezelf constant afvragen wat ik fout in mijn leven heb gedaan waaraan ik dit had verdiend.....Liep van kamer naar kamer en heb alle vloertegels geteld, alle pixels op de muur, ik werd gek....

maandag 25 juni:

Neuroloog schreef Sumatriptan 6mg in Tabletvorm voor, werkt redelijk, de aanvallen waren terug van 5 naar 3 in 24 uur... maar constante hoofdpijn, daarom besloot de Neuroloog de injecties van Sumatriptan Sun Injecties 6mg/0,5 ml in te zetten, ik was 7 uur blij, ik kon dingen doen die ik de afgelopen weken niet of nauwelijks kon doen.........maar van de afgelopen weken had ik het na effect wel degelijk in mijn hersenen te voelen, ik wist niet wat ik moest doen.

Ik moest een dagboek bijhouden voor de geslikte medicatie van de Huisarts en de Neuroloog en heb ondertussen 1 keer in de week acupunctuur wat heel goed helpt, het voordeel van acupunctuur vind ik niet de naalden maar de andere techniek Cupping, dit kan ik iedereen aanraden, het is vandaag 12 weken geleden en heb echt gemerkt dat ik niet van staal ben ook al ben ik keihard met mijn werk in de weer... Het is ook in deze 12 weken dat ik geen 2 weken bij elkaar heb gewerkt en een bepaalde ritme heb proberen te vinden voor mijzelf.

Als ik nu vandaag 30 augustus 2012 kijk:

hoe het met mij gaat dan kan ik vertellen dat ik de ader nog steeds voel die een klein beetje trekt in mijn schedel, dit kan een nawee zijn maar sinds ik vorige week met de medicatie ben gestopt is er nog wel iets waar ik heel erg last van heb namelijk: een zwaar tintelend en verdovend gevoel in mijn linker pink en ringvinger. Je moet het je voorstellen als een gevoel zodat je je linker elleboog heel hard maar dan ook hard heb gestoten zodat het electriciteit-botje pijn doet, en dat al een week lang.

31 augustus 2012:

Heb om 16:00 uur een bel afspraak met mijn Neuroloog in het ziekenhuis, hij gaat mij bellen hoe het gaat en na 10 weken kan ik hem vertellen dat ik na de 3e week geen aanvallen meer heb gehad, ondertussen (sorry voor mijn taalgebruik mensen) [verwijderd woord] ik letterlijk in mijn broek wanneer de volgende aanval misschien kan komen, ik heb vorige week een week vakantie gehouden met mijn vriendin en heb lekker een biertje gedaan gevolgd door een Bacootje, volgende dag geen last tot de dag van vandaag, ik kan mij niet indenken of vermoeden wat ik fout heb gedaan in hetgeen waardoor ik de Clusterhoofdpijn kan vermijden.

Het zij zo en ik wens jullie veel gezondheid toe, en bedankt dat jullie dit wilden lezen, als jullie contact willen ben ik bereid om jullie te woord te staan want dit probleem wens ik mijn ergste vijhand niet toe.....

Ik heb dit bericht geplaatst op 30-08-2012, en nooit een antwoord hierop gekregen, dit omdat ik antwoord heb gegeven op een andere forum, dus een vraag !!!!

Hierbij wil ik jullie vragen om jullie ervaringen, deze zijn voor mij een belangrijk aspect of voorbeeld om te weten hoe ik hier mee om moet gaan.

Hetgeen waar ik naartoe wil is "waarom" opeens????

Ik besef dat ieder zijn gezondheid heeft en daar zo op een goed mogelijke manier mee om moet gaan, maar geloof mij, hier viel of valt niet mee om te gaan, dit komt door de drijfveer injezelf die in contact komt met je ware innerlijk.

Hopelijk zijn er mensen of als ik mag zeggen vrienden die deze onmogelijke aandoening ook hebben ervaren en hier het een en ander over kunnen toelichten.

In mijn verhaal alvorens zijn er teksten gecorrigeerd door de hoofd van deze Forum, ik kan dit als positief ervaren omdat ik mijn gevoel volledig in de strijdt heb gezet tegen clusterhoofdpijn, mijn excuses hierover naar de forum hoofd.

Gaarne jullie reactie,

Groet,

Mehmet

zo 23 dec, 2012 0:50
Profiel

vr 04 jan, 2013 11:45 Bericht Re: Wie Herkent mijn Clusterhoofdpijn???

beste Mehmet,
erg fijn,dat je nu uit de clusterperiode bent. jou verhaal herkent ik heel goed.
in paar woorden,bij me begon het ook ineens, nu,bijna, 5 jaar geleden.
ik ben eerst naar de huisarts gegaan, gedurende 6 maanden,hetselfde medecijn als jij:tramadol,brufeen.
hielp niets, en eindelijk, was ik naar neuroloog gestuurd.
van neuroloog kreeg ik imigran injecties,zuurstof en preventief verapamil.
imigran in tabletvorm en neisspray help me niet.
nu keert die cluster 2 keer per jaar terug:in het nazomer en in het begin van de lente.
de strijd is nog lang niet voorbij.
in dit forum heb ik gelezen,dat bij sommige mensen cluster was ineens verdwijnen.
met die hoop ga ik verder door.
ik wens je ook een pijnvrije 2013.
mvg.
pushkin.

vr 04 jan, 2013 11:45
Profiel

vr 05 apr, 2013 16:03 Bericht Re: Wie Herkent mijn Clusterhoofdpijn???

Mehmet,
Blij dat je even geen last hebt van CH. Mijn hele leven is erdoor verpest. Het begon toen ik 18 was met basilaris migraine. Deze werd steeds erger en ik werd door de neuroloog op Inderal (preventief) gezet en Cafergot of Zolmitriptan bij een aanval. Toen ik 37 was kreeg ik er CH bij. Eerst wist ik niet wat mij overkwam. Ik dacht dat migraine erg was, maar de pijn van CH was niet te beschrijven. Ik ben intussen bijna 59 jaar en heb in mijn leven bijna geen pijnvrije dagen gekend. Ik neem zuurstof bij CH aanvallen. Ik neem nu Verapamil 3x 240 mg per dag en 3x per dag Maniprex (Lithium), en nog komen er aanvallen door. Dan neem ik 40 druppels Valtran (narcotische pijnstiller). De pijn gaat er niet mee weg, maar het is een beetje dragelijker.
Een recente behandeling met Deseril is mislukt omdat ik binnen de kortste keer aderontsteking kreeg in mijn benen. Bij mijn laatste bezoek (3 maanden terug) aan de neuroloog vertelde hij me dat mijn episodische CH overgegaan was in chronische CH. (hield hoofdpijnkalenders bij voor zowel migraine als clusterhoofdpijn). Toen ik het hoorde zakte ik weg in een depressie. Gelukkig is mijn vrouw reeds 34 jaar een ongelofelijke steun en zij kan om met mijn nukken als ik in een aanval zit. Op het werk moet ik regelmatig 2 of 3 weken afwezig zijn omdat het echt niet gaat. Men zegt dat er weinig mensen zijn boven de 60 met CH, maar mijn neuroloog zegt dat hij patiënten heeft van bijna 70 met CH. Ik mag er echt niet aan denken. En ja, ik heb alle alternatieve therapiën geprobeerd zonder succes...

vr 05 apr, 2013 16:03
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]