homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 2 berichten ] 
 Nieuw hier en met rare klachten, kan dit CPH zijn? 
Auteur Bericht

di 29 jan, 2013 22:32 Bericht Nieuw hier en met rare klachten, kan dit CPH zijn?

Hallo,

na jarenlange hoofdpijn kwam ik toevallig op dit forum terecht, op zoek naar meer informatie over CPH.

Ik ben een man van 37 en was tot een paar jaar geleden bijna nooit ziek, deed redelijk veel aan sport en leefde aardig gezond. Ik rook niet en de laatste jaren drink ik ook niet. Sinds 4 jaar heb ik hoofdpijn op één plek, tussen de bovenkant van m'n neus en m'n rechteroog. Soms voel ik pijn in m'n rechterkaak, een eind onder de plek waar eerst de verstandskies zat. M'n neus zit verstopt, rechts bijna altijd en af en toe links, als ik ga fietsen dan krijg ik een loopneus. De rechterkant van m'n hoofd heeft constant een koortsgevoel, het voelt alsof er lokaal iets aan het ontsteken is.

Het koortsgevoel is meestal wel aanwezig waardoor het ook lijkt of de hoofdpijn er altijd is, ik merk wel dat die soms even een paar minuten weg is om daarna weer te beginnen, zonder ritme. In tegenstelling tot wat ik lees over CPH zijn het bij mij echter geen heftige aanvallen, het is meer een priemende pijn, vergelijkbaar met kiespijn en vooral erg vervelend. Bij elkaar ligt de frequentie van pijn dus wel wat hoger dan wat ik op internet lees, bij mij is het meer een paar minuten pijn, weer even rust, dan weer pijn. Komt dat bij CPH wel eens voor, dus lichtere aanvallen met een hogere frequentie?

Ik werk redelijk veel achter de computer, dat geeft geen last, wel is m'n concentratie stukken minder dan voorheen. Af en toe kan ik er moeilijk door slapen, als ik eenmaal slaap heb ik geen problemen, ik wordt er niet wakker van. Als ik m'n spieren onder druk zet wil het nog wel eens een heftiger pijnscheut zijn.

Ondertussen zijn er al aardig wat onderzoeken geweest, o.a. neuroloog, KNO-arts en kaakchirurg en is alles doorgelicht. Er is echter niets te vinden behalve de verstopte neus wat duizenden oorzaken kan hebben en waarvoor ik neusdruppels heb gekregen (die weinig helpen). De huisarts heeft zoiets van 'er is niets te vinden dus je zult er mee moeten leren leven'. Dat lukt me erg moeilijk, vandaar dat ik blijf zoeken, ook op het gebied van het gebit ivm het koortsgevoel.

Gedurende de jaren heb ik een angststoornis opgebouwd, daarvoor heb ik nu antidepressiva. Dat werkt redelijk tegen de angst, voor m'n hoofdpijn en m'n verstopte neus doet het echter niets.

Het begon bij mij trouwens met - waarschijnlijk - een bijholteontsteking, zo voelde het toen aan, alleen antibiotica hielp niet.

Een lang verhaal maar ik hoop dat dit voor iemand herkenbaar is en die me tips kan geven hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Groet,
Arjen

di 29 jan, 2013 22:32
Profiel

wo 30 jan, 2013 9:58 Bericht Re: Nieuw hier en met rare klachten, kan dit CPH zijn?

Vervelend dat er geen oorzaak en behandeling gevonden wordt van je klachten.
Van een lichtere vorm van clusterhoofdpijn heb ik nog nooit gehoord, denk ook niet dat die bestaat.

wo 30 jan, 2013 9:58
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]