homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 5 berichten ] 
 Ook hier twijfels over diagnose 
Auteur Bericht

do 07 nov, 2013 21:57 Bericht Ook hier twijfels over diagnose

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb wat vraagjes.
Hoop dat jullie je ervaringen willen delen :D

Ik heb al 16 jaar last van hoofdpijn.
De arts dacht dat dit migraine was, wat kwam door de hormonen in anticonceptie (heb het sinds mijn eerste menstruatie)
Verschillende medicatie gehad, waaronder maxalt, maar deze hielpen helaas niet.

Nu ben ik vanmorgen bij mijn (nieuwe) huisarts geweest en hij herkende mijn symptomen gelijk als clusterhoofdpijn.
Vaak hoofdpijn, altijd aan de rechterkant van mijn hoofd.
Lopende volle neus, tranend oog, zere neus en slaap, stijve nek, misselijk.

Ik heb nu sumatripan in tabletvorm meegekregen, maar omdat ik me nooit echt verdiept heb ik clusterhoofdpijn toch even gaan googlen.
Dan kom ik tegen dat clusterhoofdpijn echt bestaat uit aanvallen die max 3 uur duren.
Als ik mijn hoofdpijn bekijk, die voel ik opkomen maar dit kan wel 3 dagen aanhouden, en dan is er af en toe wel een uurtje ofzo dat ik me beter voel (hoofdpijn is dan nog wel aanwezig, maar dragelijk), maar de rest van de tijd weet ik niet waar ik het zoeken moet en wordt echt gek van de pijn.
Daarnaast lees ik eigelijk overal dat de tabletvorm van sumatripan niet werkt omdat het te lang duurt voordat het effect geeft (30 tot 60 minuten)

Ik vraag me nu af of ik clusterhoofdpijn heb, of migraine, of een combinatie van beide (is dit mogelijk).
En wat zijn de ervaringen van de mensen hier met de bijwerkingen van sumatripan??

Ik hoop op wat reakties :ewink:
Groetjes

do 07 nov, 2013 21:57
Profiel

za 09 nov, 2013 19:38 Bericht Re: Ook hier twijfels over diagnose

lijkt mij meer op migraine aangezien ik dezelfde klachten heb en al jaren migraine heb.
ik heb sumatriptan injecties en die werken echt onwijs snel en goed maar heb behoorlijk last van de bijwerkingen, hartkloppingen kortademig duizelig misselijk en word er echt bang van. dus pak dat alleen als t te ver is voor een tabletje.

za 09 nov, 2013 19:38
Profiel

za 09 nov, 2013 21:58 Bericht Re: Ook hier twijfels over diagnose

nicki1990 schreef:
lijkt mij meer op migraine aangezien ik dezelfde klachten heb en al jaren migraine heb.
ik heb sumatriptan injecties en die werken echt onwijs snel en goed maar heb behoorlijk last van de bijwerkingen, hartkloppingen kortademig duizelig misselijk en word er echt bang van. dus pak dat alleen als t te ver is voor een tabletje.

Tja ik ben dus ook wel bang voor die bijwerkingen. Klinkt niet echt prettig en als je leest dat het bij 5 op de 10 mensen voorkomt is dat best veel.
Maar heb jij ook echt vaak hoofdpijn of niet?

za 09 nov, 2013 21:58
Profiel

zo 10 nov, 2013 12:25 Bericht Re: Ook hier twijfels over diagnose

het is niet prettig en gebruik het daarom ook liever niet maar het werkt wel echt onwijs goed, dus het is de keuze maken of pillen slikken en hopen dat t wat doet of even een uurtje me heel erg rot voelen en dan van alles verlost zijn.
ik heb zo'n 2 aanvallen in de week. is een tijd door medicijnen een stuk minder geweest maar sinds ik daarmee ben gestopt heb ik weer veel aanvallen

zo 10 nov, 2013 12:25
Profiel

zo 10 nov, 2013 15:38 Bericht Re: Ook hier twijfels over diagnose

Oke, dank je wel voor je reaktie

zo 10 nov, 2013 15:38
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]