homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Chronische spanningshoofdpijn verhelpen?. 
Auteur Bericht

vr 15 aug, 2014 14:46 Bericht Chronische spanningshoofdpijn verhelpen?.

Hallo,

Ik ben een meisje van 18 jaar en heb al maanden lang elke dag last van hoofdpijn, duizeligheid/licht in mijn hoofd en het gevoel dat mijn
ogen naar elkaar toe worden getrokken. Een maand terug kon ik eindelijk terecht bij een neuroloog.
Ik heb een MRI scan gehad en heb bloed laten afnemen. Hij kon bij beide onderzoeken niks afwijkend vinden.
Toen is hij tot de conclusie gekomen dat ik chronische spanningshoofdpijn heb. Ook heb ik scoliose, dus misschien dat de hoofdpijn daar mee te maken heeft.. Voor de scoliose en mijn nekpijn ben ik in behandeling bij een fysio. Ook krijg ik van de neuroloog een band te leen (weet niet meer hoe zo'n band heet) die schokjes geeft aan je hersenen zodat je je meer gaat ontspannen. Als dat niet zou helpen zou de volgende stap botox zijn.
Voor mijn gevoel is er iets wat niet klopt..., maar de testjes laten zien dat er niks met mij aan de hand zou zijn.
Herkent iemand zich in mijn verhaal?. Heeft iemand ervaring met zo'n band en/of botox?. Wat doen jullie eraan zodat jullie zo min mogelijk last van de hoofdpijn hebben?

Groet,

vr 15 aug, 2014 14:46
Profiel

za 11 okt, 2014 21:04 Bericht Re: Chronische spanningshoofdpijn verhelpen?.

Hoi,
Heb ook al ongeveer een half jaar elke dag hoofdpijn. Ben uiteindelijk ook bij de neuroloog terecht gekomen. Niets gevonden op MRI. Conclusie : spanningshoofdpijn. Heb lichte antidepressiva gekregen om te ontspannen want was behoorlijk gestresseerd door de dagelijkse hoofdpijn. Ben gestopt met de medicatie toen de hoofdpijn even weg leek. Maar heb ondertussen weer elke dag hoofdpijn. Ook heb ik vaak pijn in mijn halsspieren alsof er ik geknepen wordt.
De hoofdpijn is niet constant maar in vlagen. Vooral aan de slaap en rond de ogen. Vaak dof met tussenin steekjes. Dafalgan of paracetamol helpt niet zo goed. Exedryn wel

za 11 okt, 2014 21:04
Profiel

ma 05 jan, 2015 10:46 Bericht Re: Chronische spanningshoofdpijn verhelpen?.

Qua medicijnen geldt voor mij:
Paracetamol helpt het soms iets te verzachten.
Artrotec (diclofenac zit erin) haalt het soms weg of zwakt het af en/of stelt het uit.
Excedrin heb ik geprobeerd en helpt de helft van de keren.
Gr. Lynn

ma 05 jan, 2015 10:46
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]