homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Spanningshoofdpijn???? 
Auteur Bericht

ma 22 sep, 2003 13:54 Bericht Spanningshoofdpijn????

Hallo iedereen

Ik ben Mar(ieke) en 20 jaar, ik heb sinds vijf weken last van hoofdpijn.

De mate van hoofdpijn varieert nogal eens, mede-afhankelijk van hoeveel ik doe op een dag/ hoe druk ik me maak.
Ik vraag me af of het spanningshoofdpijn is.
Op dit moment hou ik me heel rustig en heb ik er niet zo veel last van. Dat betekend dat het wel vol te houden is als ik heel veel inlever (niet te veel sociale contacten (afspraken, telefoneren, uitgaan), niet sporten, geen grote plannen, de helft zoveel dingen op een dag doen als andere mensen doen).

Ik heb een drukkend gevoel in mijn hoofd, de hele dag door.
Ik heb last van een knellende band om mijn hoofd en een stijve nek en schouders. Ik voel me soms een beetje duizelig en enigszins 'afwezig', niet geconcentreerd.

Als ik meer last heb van hoofdpijn kan ik niet lezen, tv-kijken, computeren en meerdere 'boodschapjes' doen.
Ook in drukke gezelschappen of aan de telefoon kan ik me niet meer concentreren op wat er gezegd wordt. Als ik me meer inspan (snel lopen of fietsen/sporten) levert dat pijnsteken op en ik wordt heel warm/zweterig en duizelig.

Ik herken veel in de verhalen van de schrijvers op dit forum.
Herkennen jullie hier ook iets in?

Ik ben vorige week namelijk naar de huisarts geweest en ik moet volgende week weer gaan, ik zal hem dan vragen of het misschien spanningshoofdpijn kan zijn.

Groetjes Mar(ieke)

ma 22 sep, 2003 13:54
Profiel

ma 22 sep, 2003 21:01 Bericht 

Hoi Marieke

Als ik je mailtje lees dan lijkt het alsof ik hetzelf geschreven heb, alleen heb ikzelf al vijf jaar last van chronische spierspanningshoofdpijn en daarbij sinds een paar maanden ook regelmatig migraine-aanvallen. :(
Kortom ik herken alles in je verhaal, en ik zou dus zeggen dat je ook (spier)spanningshoofdpijn hebt, maar dat kun je misschien toch maar beter met je dokter overleggen.

Vooral het je afwezig voelen, de simpelste dingen zoals lezen, computeren, tv-kijken, boodschappen doen etc. dat zit er bij mij ook niet altijd in. Ik moet echt heel rustig aan doen, dat betekent dat ik veel thuis ben, veel rust nodig heb, weinig sociale contacten heb, een bioscoopje pakken is meestal al teveel (echt uitgaan doe ik nooit, is niet echt iets voor mij), ik zwem een keer in de week, maar dan wordt ik meestal al na een paar baantjes duizelig etc. Nou kortom genoeg om me ellendig te voelen. Gelukkig heb ik veel steun van mijn vriend en ouders. Ik studeer nog, maar dat gaat een stuk langzamer dan bij m'n studiegenoten, maar toch haal ik alles met en goed resultaat, als ik er maar de tijd voor neem.

Nou Marieke ik wens je veel sterkte, en hopelijk kan je huisarts je vertellen wat je hebt. En als je nog vragen hebt, dan stel je ze maar, ik ben vaak genoeg op dit forum.

Groetjes van Femke

ma 22 sep, 2003 21:01
Profiel

di 23 sep, 2003 23:13 Bericht bedankt voor je reactie!

Hoi Femke,

Bedankt voor je reactie.
Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de huisarts.
Wat ik hier ook wel meer hoor, zo iemand heeft maar vijf tot tien minuutjes voor je. Ik vond het vrij moeilijk om alles aan hem duidelijk te maken.
Daarom ben ik zelf gaan zoeken, ik ben per slot van rekening degene die het meest over mijn klachten weet.
Ik hoop zo iets verder te komen dan alleen af te wachten tot er iets uit de afspraken bij de huisarts komt.
Aanstaande maandag ga ik weer en ik hoop dan iets wijzer te zijn.

Groetjes Marieke

ps. ik zie vanzelf wel wat de huisarts zegt, enerzijds kan ik mijn klachten wel in het plaatje passen (opluchting?), anderszijds schrik ervan hoelang de meesten van jullie deze klachten al hebben (ik hoop ook een beetje op ontkenning, maar ik wil wel weten wat het dan wel is).

di 23 sep, 2003 23:13
Profiel

wo 24 sep, 2003 11:16 Bericht hoe lang nog?

Hoi Marieke,

Ik kan het me voorstellen dat je zo snel mogelijk wilt weten wat er aan de hand is. En ja je hoort wel vaker dat lang niet alle huisartsen je begrijpen of je verder helpen. En dat geeft geen fijn gevoel. Ik hoop voor je dat je huisarts je iets kan vertellen en verder is het natuurlijk ook goed zelf op onderzoek te gaan.

Ik kan het me voorstellen dat je nu verschillende gevoelens hebt: ja misschien heb je wel spanningshoofdpijn en geeft het opluchting dat je weet wat het is, maar daarmee ben je nog niet verder geholpen. Van de meeste mensen op dit forum hoor ik dat ze het inderdaad al een lange tijd hebben. En op dit moment gaat het erg slecht met me en zit ik mezelf ook af te vragen hoe lang nog? Hou ik het nog wel vol? gelukkig heb ik wel veel steun van m'n ouders en vriend, maar ja alleen ik kan de pijn voelen en dat geeft hen soms ook een gevoel van machteloosheid.

Oke ik wil je hiermee niet van slag maken hoor, dat is helemaal niet mijn bedoeling, maar ik liet me een beetje gaan....sorry....
Wat ik probeer te zeggen is dat het een heel beangstigend gevoel is om niet te weten hoe lang de hoofdpijn nog gaat duren, dat is gewoon moeilijk te zeggen. Maar wat wel helpt en ook belangrijk is dat je mensen om je heen hebt die je begrijpen en serieus nemen, als je die hebt, dan sta je al een stuk sterker. :wink:

Vraag gerust als je meer wilt weten.

groetjes van Femke

wo 24 sep, 2003 11:16
Profiel

di 30 sep, 2003 20:27 Bericht dus toch...

Hoi Femke,

Ik heb het mijn huisarts gevraagd en het is inderdaad spanningshoofdpijn. Hij gaf het advies om naar een Haptonoom te gaan. Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar dat ga ik nog wel doen. Bovendien ga ik maar overal en nergens info zoeken en ga ik tips na (alleen het Bailey's-idee ga ik nog maar even niet proberen, de laatste keer dat ik alcohol (=1 biertje) dronk had ik de volgende paar dagen ontzettend koppijn).

Het is echt vervelend dat je even een dip hebt. Vooral omdat je niet precies weet wanneer het overgaat. Hoewel het bij mij erg pril is heb zelfs ik al een klein dipje gehad. Het is inderdaad mooi dat je zoveel steun krijgt. Mijn moeder heeft migraine en weet daardoor hoe vervelend het is, mijn vriend is heel lief voor me maar weet eigenlijk niet precies wat het inhoudt. En echt veel praat ik er ook niet over met anderen, ik voel me een beetje een zeur dan.

Ik las verderop dat je vorige week kiezen hebt laten trekken. Hoe is het daarna gegaan? Gaat het nu al iets beter met je? Ik hoop van wel.

Groetjes Marieke

di 30 sep, 2003 20:27
Profiel
wo 01 okt, 2003 20:14 Bericht gaat beter

hey Marieke,

Bedankt voor je reactie. Dus je huisarts denkt toch aan spierspanningshoofdpijn, nou hopelijk is er bij jou snel iets aan te doen. Ik heb in het begin een tijd lang rondgelopen met hoofdpijnklachten zonder dat ik ik de gaten had dat er misschien wel meer aan de hand was dan alleen stress van school en me vaak een beetje ziek voelen. Nu dat ik een aantal jaren verder ben heb ik er al veel over geleerd en ben ik mezelf ook wel meer gaan begrijpen. Nu kan ik er zelf ook veel meer rekening mee houden en anderen om me heen ook. Maar jij gaat dus naar een haptonoom? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet wat dat voor iemand is. Ik heb er wel eens van gehoord maar ik weet niet wat ik er bij moet denken. Nou laat me maar weten wanneer je er geweest bent en hoe het gegaan is.

Met mij gaat het intussen al wel een stuk beter hoor, ik ben inderdaad twee verstandskiezen kwijt en nu moet het alleen nog helen en hopelijk heb ik dan geen pijn meer in m'n tandvlees en wang, want dat is toch echt geen prettig gevoel. Helaas is m'n hoofdpijn er niet minder op geworden, maar ik zit nu in ieder geval minder in een dip..... en daar ben ik al heel blij mee. :wink:

ik hou je op de hoogte,

groetjes Femke

wo 01 okt, 2003 20:14

do 02 okt, 2003 17:37 Bericht haptonoom???

Hoi Femke,

Mooi dat het alweer beter met je gaat.
Met mij gaat het op het moment ook goed, ik hou me rustig en ik heb niet zo heel veel last meer. En op dit moment heb ik de situatie al een beetje geaccepteerd (als ik me daar ook nog eens druk over zou moeten gaan maken dan krijg ik alleen nog maar meer hoofdpijn).

Ik wil de haptonoom eigenlijk nog een paar weekjes uitstellen om zelf nog wat meer orde op zaken te kunnen stellen.
Een haptonoom, tenminste wat ik er van begreep, masseert en praat met je. Dus een mooie combinatie.
De huisarts heeft een stuk over haptonomie voor me laten kopieren en dit was de definitie: het is de wetenschap van het gevoel, het gevoelsleven en het daarmee samenhangende communicatieve handelen.
Het enige wat mij tegenstaat is het therapeutisch tactiele contact...
er staat iets in het stuk over dat de therapeut een soort affiniteit (zonder een soort van distantie te verliezen) moet geven zoals koesteren, omhullen en troosten. Maar het lijkt me dat dat binnen mijn grenzen kan blijven en anders maak ik dat op niet al te 'tactische' wijze wel duidelijk.
Mocht je belangstelling hebben voor het stuk, ik kan het voor je inscannen en het je toesturen als je wilt.

Groetjes Marieke

do 02 okt, 2003 17:37
Profiel

vr 03 okt, 2003 17:49 Bericht 

Hoi Marieke,

ja nu snap ik het al wat beter, wat betreft de haptonoom. Ook fijn om te horen dat het met jou ook al wat beter gaat. Ja ik ben zo ongeveer wel weer uit m'n dip, alleen ben ik nu al een paar dagen echt super moe en slaap ik niet zo goed. Dat volgt bij mij meestal na een dip, best gek, maar ja daar kom ik ook wel weer overheen.

Wat je zegt dat je het voor jezelf moet accepteren dat je veel hoofdpijn hebt, ja daar ben ik het wel mee eens, maar dat valt niet altijd mee; bij mij heeft het echt wel een tijd geduurd. :x

Wat betreft het masseren en praten wat de haptonoom doet......... ik heb zelf een jaar bij de fysiotherapie gelopen, en daarna ongeveer 1 1/2 jaar bij de mensendieck, daar heb ik wel veel van geleerd en het heeft me wat betreft m'n houding wel geholpen maar helaas is m'n hoofdpijn er niet minder op geworden. :?

Nu ga ik al sinds een half jaar om de 3 weken naar een psychologe en die gesprekken helpen me echt goed, en door haar ben ik nu volop met ontspanningsoefeningen en yoga bezig (dat was een tip van haar) en sindsdien gaat het best goed met me, al heb ik nog steeds veel last van hoofdpijn. Maar ik maak me nu minder druk om allerlei kleine dingen en probeer me zoveel mogelijk te ontspannen en rust te geven en dat scheelt al een hele hoop onnodige stress.......dus wie weet dat het over een tijdje nog beter gaat als ik het allemaal nog beter onder de knie krijg.

Op zich lijkt me dat stuk best over haptonomie best interessant, maar als het teveel werk is hoeft het niet perse hoor! Ik weet niet over hoeveel pagina's het gaat? Misschien dat er op internet ook wel iets over te vinden is.

groetjes femke

vr 03 okt, 2003 17:49
Profiel

za 04 okt, 2003 11:34 Bericht 

Hoi Femke,

Ik ben zondagavond weer thuis, ik zal het stuk dan wel even inscannen voor je. Het is misschien 7 pagina's groot, dus dat zal wel lukken. Je krijgt het dan zondag of maandag.

Ik vind het trouwens heel leuk voor je dat het weer beter gaat. Het accepteren van de hoofdpijn zal niet altijd lukken, maar als het een tijdje lukt dan scheelt dat veel zorgen en hoofdpijn.
Ik wil binnenkort weer gaan 'sporten', zwemmen lijkt me prima om mee te beginnen en misschien kan ik een cursus 'rustige sport' volgen zoals yoga of i.d.. Ik sportte voorheen minstens drie keer in de week, maar als ik nu weer iets kan doen ben ik allang blij. Houdt je ook van de straat :D

Ik ben nu "het grote boek van de rust" aan het lezen. Het is een wat goeroe-achtig boek, maar het maakt me in vele opzichten wel bewuster van mijn houding en wat er in mijn hoofd omgaat . Er staan ook bruikbare tips in. Ik let er nu ook meer op dat ik niet alleen in mijn houding probeer te ontspannen, maar ik maan me zelf ook tot rust als ik met te druk maak om kleine dingen (soms ook als het om grote dingen gaat). Ik heb nog veel te leren, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat het gaat lukken om uiteindelijk geen hoofdpijn meer te hebben.

Groetjes Marieke

za 04 okt, 2003 11:34
Profiel
za 04 okt, 2003 17:07 Bericht 

Hoi ,
Even inspringen op jullie draadje. Ikheb ook hel veel hoofdpijn op het moment. Mijn neus,ogen en slaap doen dan zeer. Ik heb altijd aan migraine gedacht .Ik ga nu naar een homepaat en naar de neuroloog. IK weet niet of het helpt maar ik probeer maar weer eens wat. Fysiotherapie heb ik al gehad. Slikken jullie niets tegen de pijn??
Hoe vaak hebben jullie zo'n aanval. Ikzelf kan er op het moment niet zo geod tegen dus baal ik verschrikelijk en wil weer vaballes uitpoberen. Dus tips zijn welkom.
Oh ja op het migraine forum stond dat een glas melk of karnemelk drinken voor je gaat slapen kan helpen. Dat probeer ik nu ook maar werr.

za 04 okt, 2003 17:07

do 09 okt, 2003 19:54 Bericht stuk over haptonomie

Hey Mar,

Nou ik heb de tekst ontvangen hoor! ik heb al een deel gelezen en het is best interessant. :wink: Momenteel gaat het weer wat slechter met me, flinke hoofdpijnaanval gehad vanochtend en nu al de hele dag erg moe en ik zit niet lekker in m'n vel. Najah straks maar weer vroeg slapen en dan gaat het morgen wel weer beter, dat moet ook wel want dan ben ik jarig (10 oktober)!! Dus een leuk weekend voor de boeg, lekker thuis bij m'n ouders en m'n familie op bezoek (hopelijk kan ik m'n hoofdpijn dan even weg toveren).
Goed morgen zal ik weer verder gaan lezen en studeren :D

Groetjes van Femke

p.s. bedankt voor de tekst!!

do 09 okt, 2003 19:54
Profiel

zo 19 okt, 2003 14:24 Bericht beetje laat...

Hoi Femke,

Ik had al even een tijdje niet meer op het forum gekeken.
Maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik hoop dat je het een beetje hebt kunnen uithouden.
Dus dat het wegtoveren aardig gelukt is.
Vertel maar ff hoe het gegaan is.

Ik heb afgelopen week een hele drukke week gehad met een (verjaardag, een huwelijksjubileum, tentamen, een housewarming en ik ben lekker sociaal geweest: met vrienden, een voor een wat drinken/ stadten en kletsen)
Ik heb het allemaal maar over me heen laten komen maar eigenlijk ging het wonderbaarlijk goed.
Ik heb me ook niet druk gemaakt om wat zou komen.
Maar veel was het wel. Ik heb alles gelukkig zonder heftige koppijn doorstaan (hoewel het nog wel lichtvoelbaar aanwezig was).

Ik heb nog steeds geen trucje gevonden om het te voorkomen maar ik kan er op dit moment wel goed mee om gaan.
Af en toe probeer ik mijn nek en schouders los te schudden en als ik iets meer last van hoofdpijn heb laat ik uit voorzorg dingen.
Maar wat ik van de week ook merkte is dat als ik wat meer buiten de deur kom dat dat ook best gaat. Ik hou me rustig en let op mezelf, maar laat ook niet te veel dingen want daar wordt ik niet veel gelukkiger van.
Ik heb me bij studentensport ook opgegeven voor een cursus Tai Chi Tao (duurt 8 weken) wat me ook weer van mijn kamer houdt.
Dat is een hele rustige sport zonder gehups, helemaal onderaan het bericht staat de beschrijving die 'studentensport' gaf. Het leek me wel wat voor mij. Nou verwacht ik er niet te veel van, maar ik ben dan wel even lekker bezig. Nou hopen dat het niet te zweverig is want anders krijg ik de slappe lach (hoewel dat ook heel ontspannend is).

Ik heb ook maar besloten dat ik echt echt echt naar de haptonoom ga. Ik heb er helemaal geen zin in, maar ik kan het niet helemaal alleen af dus moet ik toch maar gaan bellen. Ik neem me hierbij voor dat ik dat volgende week ga doen (ahem, morgen dan maar).
En dan hopen dat diegene mij verder kan helpen.
Wat vond je eigenlijk van het stuk (eerlijk zeggen)?

Het ga je goed (als het aan mij ligt)!

Groetjes Marieke

T'ai chi tao is een van oudsher overgeleverd systeem van oefeningen, ontstaan in het oude China van duizenden jaren geleden. De bewegingen zijn altijd vloeiend, zacht en harmonieus en worden op een rustige en ontspannende manier uitgevoerd. Hierdoor wordt de ademhaling dieper en verbetert o.a. de bloedsomloop, wat een grotere souplesse en beweeglijkheid van lichaam en geest tot gevolg heeft. Doordat alle bewegingen hun oorsprong vinden in het bekkengebied, glijden stress en spanningen via nek en schouders naar de aarde. Door het beweeglijker worden van het bekken wordt de ruggegraat buigzamer evenals de knieën en de enkels. De balans en het contact met de grond worden zo verbeterd. In de cursus zal je je bezig houden met de integratie van beweging, ademhaling, houding en bewustzijn.

zo 19 okt, 2003 14:24
Profiel

wo 22 okt, 2003 13:57 Bericht ziek....beter....ziek???

Hey Mar,

Ja daar ben ik weer eens! Ik was na m'n verjaardag flink ziek geworden (de griep), maar omdat ik me daarvoor al niet echt sterk voelde heeft het beter worden dus wat langer geduurd. M'n verjaardag was erg gezellig en ik heb het wel goed volgehouden (zie je ik kan wel toveren! :D ) ik had wel hoofdpijn maar het was uit te houden. Nu net weer beter van de griep, maar nog steeds voel ik me niet zo happy :cry: , ik was namelijk vorige week gestopt met de medicijnen paroxetine en daarna kreeg ik beta-blokkers voorgeschreven.......maar dat gaat niet zo goed en ik ga morgen echt weer de dokter bellen!! Ik heb besloten helemaal te stoppen met medicijnen, want het helpt geen fluit en ik krijg er alleen maar meer vage klachten van. Ik heb het gevoel alsof ik zelf een chemisch fabriekje ben geworden en wat ze maken in dat fabriekje? geen idee, maar het voelt niet goed! :x Dus ik ben een beetje in de war, maar ik wil er alles aan doen om me ook maar weer iets beter te gaan voelen, behalve medicijnen, want daar geloof ik niet meer zo in.

Heb je inmiddels al een afspraak met de haptonoom gemaakt? ja ik weet dat het best moeilijk is om te doen, maar ik denk dat je het wel moet proberen. Ik heb zelf ook veel gehad aan fysiotherapie, mensendieck en nu m'n psychologe. Je moet je er niet te druk over maken, het gaat toch om jou gezondheid en die mensen hebben er toch voor geleerd om andere mensen te helpen, dus wat heb je te verliezen? Ik ben in ieder geval erg blij dat ik naar die psychologe ben gegaan! Van een studiegenote hoorde ik dat ze het heel knap van me vond dat ik naar een psychologe durfde te gaan, nou ik had er zelf geen moeite mee! Het klinkt misschien eng of dramatisch, maar als het helpt, wat zou het je dan kunnen schelen wat anderen denken? Tja zo heb ik mezelf ook wat moed in gesproken. Ik vond dat stuk over haptonomie wel interessant, maar het was wel een beetje filosofisch geschreven zeg, kortom een beetje vaag, maar ik zou het echt proberen.

En goed van je dat je toch weer iets aan sport gaat doen. Ik zelf heb al 6 weken niks gedaan, en m'n yoga-oefeningen daar komt ook niks van omdat ik me zo ellendig voel. Maar morgen is er weer een zwemtraining en ik ga er heen, hoe dan ook, al zwem ik maar 6 baantjes !!!!

veel sterkte :wink:

liefs van Femke

wo 22 okt, 2003 13:57
Profiel

zo 26 okt, 2003 22:58 Bericht beetje veel geschreven...

Hai Femke,

Mooi dat je een beetje beter bent qua griep en super dat je je verjaardag zo goed hebt kunnen uithouden. Dat voelt dan ook gelijk een stuk beter :D .

Ook goed dat je met de medicijnen stopt. Ik ben sowieso niet zo voor medicijnen. Het neemt een deel van je eigen regelkamer over en sommige medicijnen kunnen je echt veranderen.
Ik had het ergens opgezocht, maar als ik het goed begrijp is paroxetine een soort anti-depressiva (?), volgens mij ben je dan ook niet meer helemaal jezelf (of zeg ik nu iets wat niet waar is).
Toch is het ook zo dat als je heel veel pijn hebt, dat je dan soms beter medicijnen kan nemen dan dat je constant met de pijn rondloopt (dat is nou ook weer niet goed).
Heel af en toe als het echt niet meer gaat neem ikzelf ibuprofen of paracetamol (hoewel dat ook niet altijd echt helpt), dat is nog vrij onschuldig. En ik heb van de huisarts om te proberen Maxalt (anti-migraine) meegekregen, maar dat heb ik nog niet gebruikt, ik denk dat ik dat bewaar tot de echte noodgevallen (als ik helemaal nergens meer tegen kan).

Over de haptonoom...
Jah, hmm, jah, ik keek in de goudengids en daar staan 10 haptotherapeuten in die bij een vereniging zijn aangesloten en nog eens 10 die dat niet zijn. Beetje moeilijk dus. Ik ga voor een therapeut die bij de vereniging is aangesloten. Nu ik heb de vereniging gemaild (bellen kon ook, maar alleen op bepaalde tijden waarop ik niet kan :( ) of bij hen ook bekend is of er therapeuten zijn die min of meer gespecialiceerd zijn in dit soort klachten. Ik heb nog geen antwoord gekregen dus zal ik ze maandag even bellen.
Ik vind het nogal moeilijk om nu uit te zoeken wie het beste is.
En anders stop ik alle namen in een hoge hoed en trek er eentje uit... (is ook een idee), dan heb ik ook niet het idee dat ik zelf heb gekozen. Maar zodra ik er ben geweest zal ik uitgebreid verslag doen.

Je studiegenootje heeft wel een beetje gelijk denk ik met die psycholoog. Mensen die niet zo bekend zijn met psychologen denken inderdaad ook wel eens aan drama enzo. Maar aangezien ik zelf psychologie studeer heb ik daar niet zo veel last van (ik hou me overigens helemaal niet bezig met de hulpverlening). Afgezien daarvan is het wel een stap die je moet zetten (om hulp te aanvaarden) ik vind/vond het bijvoorbeeld heel vervelend dat ik er niet zelf uit kan komen, maar dat ik daar iemand anders bij nodig heb. Ik weet nu ook wel dat ik het zelf niet zo maar op kan lossen dus moet ik wel naar iemand toe die meer kunde en kennis heeft op dat gebied.

Overigens denk ik dat je met spanningshoofdpijn baat hebt van zowel fysiotherapie, psychologie als mensendieck en voldoende (maar niet te intensieve) lichaamsbeweging.

Ik heb zin om te gaan sporten (dinsdagavond begin ik), omdat het al een stuk beter met me gaat heb ik het idee dat ik het wel even vol kan houden, al is het maar een half uur, dat boeit niet. Als het niet goed gaat is het erg moeilijk om te gaan sporten (vooral omdat dan rustig wandelen al te veel is), ik begrijp goed dat je het dan allemaal even laat liggen. Het is de kunst om het dan weer op te pakken. Ik vind het ook echt goed van je weer gaat zwemmen (ook al zijn het zes baantjes, je doet het toch maar even!). Ik zou het ook nog steeds eens gaan doen, maar omdat ik me niet verplicht voel er heen te gaan is het er nog steeds niet van gekomen.

Jij ook veel sterkte, ik hoop dat er zeer binnenkort een of andere goeroe met een wonder(middeltje) komt en vanachter de tv onze glazen water bestraalt (niet te chemisch) en dat wij na het drinken van ons water nooit maar dan ook nooit meer enig spatje last hebben van hoofdpijn... :shock:
......dat lijkt me nou wel wat

groetjes
Marieke

zo 26 okt, 2003 22:58
Profiel
ma 27 okt, 2003 18:25 Bericht Maxalt

Hai Marieke,

Net als jij heb ik van de huisarts ook Maxalt meegekregen, ik heb de smelttabletten, en jij?
Ik heb ze trouwens nog maar 1 keer gebruikt, maar ben toen na een uur in slaap gevallen, dus kan ik eigenlijk nog niet echt zeggen of het helpt of niet. Maar ik ben net als jij, en velen met ons, ook helemaal niet voor medicijnen, maar goed als je bijna niets meer kunt dan doe je het wel, maar dan moeten ze wel werken natuurlijk.
Bij mij gaat het de laatste tijd sowieso erg slecht, vandaar dat ik hier ook al een hele tijd niet geweest ben. Maar jij had het erover dat medicijnen mensen kunnen veranderen, maar ik vind dat de hoofdpijn zelf dat ook doet, Ik ben heel vaak chagrijnig, kortaf, geirriteerd noem maar op, ik kan dan bijv. opeens tegen een collega uitvallen als die iets vraagt, terwijl ik dan daarna bij mezelf denk, was ik dat die dat deed. Maar ook door het ene moment nog heel vrolijk te zijn en het volgende moment heel verdrietig zijn, terwijl ik dat eerst bijna nooit had. Heel raar vind ik dat. Heb jij dat niet?

Groetjes Ruby

ma 27 okt, 2003 18:25
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende