[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Kopzorgen - Toon onderwerp - Spanningshoofdpijn????
homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Spanningshoofdpijn???? 
Auteur Bericht

di 28 okt, 2003 11:19 Bericht Maxalt en andere medicijnen

Hoi Marieke en Ruby,

Wat een lange verhalen schrijven we hier he? :D Als ze nou ook eens over hele leuke dingen konden gaan ipv hoofdpijn......... :? ........oh nee, daar is dit forum niet voor. Nou zoals jullie misschien wel merken gaat het al weer wat beter met me. Ik ben nu al een paar dagen van de medicijnen af, want paroxetine hielp dus niet meer en die beta-blokkers.......nou die nemen we in ieder geval NOOIT maar dan ook NOOIT meer!!!!!......zo dat moest er ff uit!
Ik heb nog nooi zoveel nare bijwerkingen gehad als bij die medicijnen, ik kreeg het echt zooooo benauwd......zoveel pijn op m'n borst.......:cry: ....ik ben blij dat ik nu weer normaal kan ademhalen en ook kan slapen (want dat ging al helemaal niet)!

Nu ik weer een beetje meer rust heb (ik ben weer bij m'n ouders gaan wonen, ipv op kamers) gaat het wel weer, alleen m'n hoofdpijn is nog altijd even zwaar en misschien nog wel erger dan toen ik wel medicijnen nam, maar ja ik blijf erbij dat ik nu niks meer neem.......Deze week weer een nieuwe start met colleges en meer sport of oefeningen......ben benieuwd hoe het gaat.

Over Maxalt.....ja ik heb ook smelttabletten (voor de noodgevallen). Ik heb ze pas een keer genomen, toen had ik 's ochtends een hoofdpijnaanval en heb toen dat tablet genomen, ik was eerst wel bang om het te nemen, want wat als ik me nog beroerder ga voelen? Nou ik had zo'n hoofdpijn dat ik meteen m'n bed weer ben in gegaan en na een tijdje viel ik wel in slaap .......maar ik kan nu niet zeggen of Maxalt nou geholpen heeft ja of nee. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel van gemerkt. Ik weet ook niet of ik ze nog ga nemen, want dan neem ik toch weer medicijnen en dat wil ik niet meer.......hmm....ik zal er nog eens over denken, maar hopelijk krijg ik geen aanvallen meer.

sterkte allebei!!!

liefs van Femke

di 28 okt, 2003 11:19
Profiel

di 28 okt, 2003 12:23 Bericht 

Hoi Femke en Ruby,

Ook ik heb de smelttabletten (Maxalt 10mg) meegekregen.
Ik heb ze alleen nog niet gebruikt. Dus kan ik jullie ook niet vertellen of ze werken. Overigens schijnt dat ook heel persoonlijk te zijn omdat migraine op iets anders is gebaseerd dan spanningshoofdpijn. Van Femke weet ik dat ze af en toe migraine heeft, het zou bij jou dus kunnen helpen.

Femke, het helpt waarschijnlijk wel dat je bij je ouders bent gaan wonen, je kunt nu veel meer uithanden geven en echt rust nemen wanneer dat moet. En die rotmedicijnen met al die bijwerkingen daar ben je gelukkig vanaf, dus dat scheelt waarschijnlijk ook weer iets.

Ik ben nog student en kan mijn leefritme enigszins aanpassen aan mijn hoofdpijn. Ik let goed op mezelf: mijn houding en wat ik denk en hoe ik denk. Op dit moment gaat het al een stuk beter dan in het begin, let wel, ik heb nog maar 10 weken last van spanningshoofdpijn. Ik heb een periode flink last gehad (dat je inderdaad je bed niet uithoeft omdat je toch niets kan), daarna ging het langzaamaan weer goed en vervolgens heb ik een dip gehad (dat ik even niet meer wist hoe het allemaal moest met die hoofdpijn en of ik er nog vanaf zou komen).

Ik heb er dus nog niet zoveel problemen meegehad. Ik zal mijn omgeving eens vragen of mijn humeur ook veranderd is. Zelf weet ik het eigenlijk niet. Ik laat dingen, maar ik heb de situatie zoals die nu is beetje geaccepteerd. Ik laat ook dingen niet, dat is heel belangrijk, er staat op deze site bijvoorbeeld een dieet, ik let op wat ik eet, maar de meeste dingen eet ik met mate, alleen cafeine daar ben ik helemaal vanaf gestapt. Anders is er ook geen lol aan (ik ben gek op chocolade en zoetigheid, dat eet ik nog wel, maar minder). Ik kan me goed voorstellen dat je je de ene keer goed voelt en de andere keer weer een stuk minder, maar probeer dat toch een beetje te voorkomen (makkelijker gezegd dan gedaan).
Geniet met mate, maar geniet aub nog wel van het leven. Zie het als een andere levensstijl, waarbij de dingen die je voorheen deed soms even niet kunnen en soms met mate. Maar probeer vooral positief te blijven en de dingen waar je helemaal niets aan kan veranderen buiten die maalstroom in je hoofd te laten.

Een tip: verschuif dat malen naar een later tijdstip, wanneer je er wel tijd voor hebt. Dat zal in het begin nogal wat moeite kosten. Je kunt ook een paar minuten(!) per dag inlassen om je helemaal te laten gaan, bedenk vervolgens dan wat jij allemaal aan die situaties en problemen kan doen waar je aan denkt. Kun je er iets aan doen, probeer het op te lossen, kun je er niets aan doen, probeer het te laten rusten want je kunt er toch niets aan doen.
Het is heel frustrerend om steeds te bedenken dat je geen idee hebt wanneer de spanningshoofdpijn over is, echter je kunt het ook over je heen laten komen en afwachten hoe het gaat, daarbij kun je het verloop wel iets beinvloeden door hulp te zoeken.
Het klinkt allemaal wel heel simpel en eigenlijk is dat het ook. Het zal niet altijd lukken en mij lukt het ook niet in een keer, maar stukje bij beetje kan ik mijn gedachten soms loslaten en dat scheelt een paar seconden (soms minuten) onrust in mijn hoofd en dat is heel fijn.

Dus houd moed op en blijf positief.

Groetjes Marieke

di 28 okt, 2003 12:23
Profiel

di 28 okt, 2003 12:28 Bericht lange verhalen

Sorry dat ik ook weer een lang verhaal schrijf, daarom even een kort berichtje tussendoor voor de vorm... :wink:
Misschien dat we er een heel boekwerk van kunnen maken, iets van 100 pagina's??? Doen we ook eens iets nuttigs :D
Zou de site dat aankunnen? Of kunnen wij dat niet aan...

di 28 okt, 2003 12:28
Profiel
di 28 okt, 2003 22:21 Bericht 

Hoi Marieke en Femke,

Het zijn inderdaad hele lange verhalen die hier staan, maar dat is altijd wel goed natuurlijk, je kunt ze maar kwijt zijn, toch?

Femke, heb je nog ooit vermindering van hoofdpijn gemerkt, nadat je die kiezen hebt laten trekken, of niet?
Ik las dat jij al 5 jaar last hebt van hoofdpijn, maar ik weet eigenlijk niet hoe het bij jou 'begonnen' is.

Ik heb het van de ene dag op de andere gekregen, en heb er nu ongeveer 2 en een half jaar last van. Maar ik heb nu sinds een paar weken echt een behoorlijke dip, ik heb al zoveel geprobeerd, dat ik echt niet meer weet hoe het verder moet. Iedereen (zo ook Marieke, en geloof me ik neem het je niet kwalijk) zegt maar dat je positief moet blijven en dat je moet geloven in een nieuwe behandeling, maar is het zo vreemd als ik dat nou juist niet meer kan...? Marieke ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik denk dat je ook nog wel anders gaat praten als het bij jou ook langer duurt. Al hoop ik natuurlijk dat het bij jou nooit zover komt!!!
En ik ben het met jullie eens dat je leuke dingen moet blijven doen, maar ik hoef er bijvoorbeeld echt niet aan te denken om uit te gaan! En natuurlijk zijn er nog genoeg andere dingen, maar ik moet ze echt 8 van de 10 keer afbellen. Zelfs mijn beste vriendinnen zie ik soms bijna denken van, ja hoor, daar heb je haar weer met haar hoofdpijn.
Op mijn werk zijn ze allemaal best begripvol, maar echt rekening met je houden doen ze niet, oh als je haar niet hoort, heeft ze er ook geen last van. Nou was het maar!!!
Hebben jullie er eigenlijk ook dagen bij dat jullie geen last hebben of niet. Ik zelf heb namelijk sinds het begin geen dag meer zonder hoofdpijn gehad..

Mijn ouders, daar heb ik helemaal niet veel aan; Als ik van mijn werk naar huis kom, omdat het niet gaat, kijkt mijn moeder me aan alsof ik weet ik wat kom doen thuis, terwijl ze toch ook heel goed weet waar ik last van heb. Ik heb soms echt het idee alsof ik het alleen moet doen..... Maar gelukkig bestaat er dan nog zoiets als dit Forum.

Dus ik hoop dat jullie mijn gezeur niet al te erg vonden...(anders Sorry)

Liefs Ruby

di 28 okt, 2003 22:21

di 28 okt, 2003 22:29 Bericht 

Hey Mar,

We kunnen er inderdaad een boek van maken. Ik denk alleen niet dat deze site het aankan :wink: Maar ik vind het niet erg om lange verhalen te schrijven of te lezen. :D Het lucht ook wel op bij mij, en volgens mij hebben we het allebei een beetje nodig, om het van ons af te kunnen zetten, toch? Ik moet zeggen dat ik het wel waardeer wat je schreef, en ik ben ook wel aan het proberen om me minder druk over allerlei dingen te maken en gaat het niet? nou dan maar niet en dan komt het wel een andere keer! Maar ja dat lukt ook niet altijd, maar met een beetje steun van anderen kom ik een heel eind! Ik dacht ik hou het nu ook even kort, maar ik zal nog wel antwoorden op je bericht. :wink:

liefs, Femke

di 28 okt, 2003 22:29
Profiel

wo 29 okt, 2003 0:05 Bericht kop op Ruby!!

Hoi Ruby,

Hopelijk gaat het weer een beetje met je? Niet te ver in een dip zakken hoor!!! ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.....maar ik spreek uit ervaring. Als je al zo lang dagelijks hoofdpijn hebt, dan wordt het er ook niet makkelijker op.... dat weet ik, maar we kunnen toch niet met z'n allen in de put blijven zitten??.......we moeten proberen om er samen uit te klimmen! Ook dat kost moeite en energie......maar het valt te proberen!!

Momenteel ga ik ook weer door een wat moeilijkere periode en soms heb ik ook wel het gevoel dat ik het echt alleen uit moet vechten..... ik weet nu ook wel dat er geen wondermiddeltjes bestaan of zullen komen........en dan medicijnen werken bij iedereen wel anders, de een krijgt wel last van bijwerkingen de ander heeft er baat bij, maar ja zoals in mijn situatie.......ik heb al vanalles geprobeerd en het heeft maar heel weinig opgeleverd. Maar ik vond het wel goed van mezelf om tegen m'n huisarts te zeggen dat ik nu niks meer wilde.......geen medicijnen die achteraf toch niet zo goed blijken te werken, daar was hij het wel mee eens. Gelukkig heb ik dan nog gesprekken met een psychologe die me wel goed helpen om met m'n hoofdpijn om te gaan, maar helaas wordt de pijn er nog niet minder van........ dat verwacht ik ook niet meer....... maar hopelijk wordt het binnenkort weer wat dragelijker, dan zou ik al heel blij zijn!!

Je vroeg me hoe het bij mij was begonnen? Nou ja eigenlijk net als bij jou, van de ene op de andere dag, alleen duurde het wel ongeveer een jaar voordat ik er achter kwam wat het was....... huisarts en neuroloog konden er eerst niet veel mee. Ik was veel ziek, of voelde me niet goed genoeg om naar school te gaan...... vaak hoofdpijn en moe, maar we dachten dat dat gewoon van de stress van de middelbare school kwam, nu weet ik wel beter. Of nou ja......... precies de oorzaak weet ik nog niet, maar er zijn zoveel dingen die meespelen. De mate van hoofdpijn wisselde nogal, maar werd er ook niet minder op. Vooral het afgelopen jaar werd het eigenlijk alleen maar erger. Wel heb ik in die 5 jaar geen tot een enkele dag zonder hoofdpijn gezeten, best frustrerend als ik hierover nadenk. O ja en het laten verwijderen van m'n verstandskiezen had niets met m'n hoofdpijn te maken hoor, ik heb wel zitten hopen dat daardoor m'n pijn minder werd, maar ja als je al zolang bezig bent met het zoeken naar de oplossing dan wil je dat ook wel denken ja.

Ook ik heb dikwijls in een dip gezeten en nu nog af en toe, en dat is echt niet zo gek hoor! Wat wil je met flinke pijnen, dat wens je niemand toe, maar als er dan zoals in jou geval maar weinig begrip van de medemens is en je het gevoel hebt dat je er alleen voor staat......... dan is het wel logisch dat je het niet meer ziet zitten.
Wat je zegt over vriendinnen en collega's op je werk, ja dat komt bekend voor, maar soms heb ik wel het gevoel dat ik moet blijven vechten om het hen duidelijk te maken. Nu gaat het al een stuk beter dan in het begin, omdat ik er heel open over ben en mezelf ook meer begrijp. Toch blijft het moeilijk om wanneer je wordt uitgenodigd voor een feestje dat dan af te zeggen, terwijl je van te voren ook al weet dat het niks gaat worden. Het is moeilijk om te zeggen van "laat ze maar denken wat ze willen, ik kies nu voor mezelf", maar soms moet dat wel.

Ik hoor ook wel vaak "o, heb je nu dan ook last van hoofdpijn? er is anders niets aan je te zien hoor"........grrrrrrrrrr........daar kan ik dus niet tegen he!! Niet iedereen kan het zich beseffen hoe vervelend het is om de hele dag koppijn te hebben......... maar ik hou mezelf meestal wel sterk en laat niet te veel blijken, anders voel ik me ook zo'n zeur en krijg je van die aandacht waar je alleen nog maar meer koppijn van krijgt! tenminste ik dan.

He maar wat naar dat je zelfs van je ouders weinig steun hebt, dan kan ik me helemaal voorstellen hoe je je voelt........erg alleen......maar kop op !! je hebt ons toch nog? Aan mij kun je alles kwijt hoor.........ik bedoel ik typ hier ook maar een eind weg en m'n hoofd voelt al leger......

Heel veel sterkte, en kom voor jezelf op he?

liefs, Femke

[size=9][/size]

wo 29 okt, 2003 0:05
Profiel

ma 03 nov, 2003 20:54 Bericht 

Hoi Femke en Ruby,

Ik heb een afspraak gemaakt met de haptonoom...
12 november kan ik gaan. Ik vond het wel moeilijk om te bellen, maar ik heb het toch maar gedaan. Ze klonkt heel aardig aan de telefoon, nou maar hopen dat ze mij ook een beetje kan helpen.
Ik heb al zoveel therapieen en potentiele remedies op deze site gezien die toch niet blijken te werken dus ik bereid me er op voor dat het even goed niet kan helpen. Maar ik denk dat ze mij in ieder geval een stukje op weg kunnen helpen en dat zou al heel wat zijn.
Ik ga me er in ieder geval voor in zetten, maar ik wil ook geen illusies kweken.

Ruby, net wat Femke zegt, geef de moed alsjeblieft niet op!
Dat bedoel ik met probeer positief te blijven, tuurlijk wordt je gillend gek van die hoofdpijn. Dat betekend nog niet dat je bij de pakken neer moet gaan zitten. Iedereen op dit forum heeft hetzelfde. Soms is het fijn om er niet constant aan te denken (ook al is dat heel erg moeilijk omdat het iets is wat constant aanwezig is). Een nieuw wondermiddel, daar geloof ik ook niet in (hoewel ik niet nog geen therapieen e.d. aan levende lijve heb ondervonden). Ik vind het heel jammer dat je weinig steun vanuit je omgeving krijgt. Hopelijk kun je hier in ieder geval een beetje je ei kwijt. En jahoor, je mag best even zeuren want dat lucht gewoon lekker op.

Ik wil mijn omgeving ook niet te veel 'lastig vallen' met mijn gezeur over hoofdpijn, maar goede vrienden om mij heen willen het echt weten en vragen ook wel door. Ik ben er ook achter dat ik mensen er eigenlijk niet echt mee lastig val of minder vaak dan ik denk.
De meesten vinden het ook wel handig om te weten waar ze aan toe zijn. Toch heb ik voor mezelf het gevoel dat de meeste mensen niet met mijn gezeur opgescheept willen worden. Dat is een beetje tegenstrijdig, maar ook best lastig.

Ik heb ook dagen (gehad) zonder hoofdpijn, maar op een of andere manier is het er dan nog wel want ik voel gewoon dat het er nog zit. Bij mij is de intensiteit ook niet constant zodat ik de ene keer wat minder beperkt ben dat de andere keer. Dat scheelt natuurlijk ook (daardoor heb ik misschien ook wel een andere instelling).

Ik ben al snel achter de oorzaak van mijn hoofdpijn ben gekomen omdat mijn omgeving me heeft gepushed om de huisarts te bezoeken en ik zelf ook naar de naam van het beestje heb gezocht. Omdat het allemaal nog redelijk vers in het geheugen lag heb ik wel enig idee wat de oorzaken van mijn hoofdpijn zijn en ik heb ook een goed idee wat het allemaal in stand houdt. Ik ben er echter nog niet achter hoe ik dat kan verhelpen. Misschien kom ik er ooit nog eens achter, dan laat ik het zeker weten.

Geef je niet gewonnen en veel sterkte allebei,

liefs Marieke

ma 03 nov, 2003 20:54
Profiel
vr 07 nov, 2003 18:50 Bericht 

Hallo Marieke en Femke,

Nou het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, dus heb nogal wat te lezen.
Ik heb nogal een probleem. Mijn moeder heeft vorige week een herseninfarct gehad en is nu aan de rechterkant verlamd, en ze kan niet praten en schrijven. Dus jullie snappen dat dat nogal wat zorgen met zich meebrengt.
Met als gevolg weer meer hoofdpijn. Schiet lekker op he. Maar goed mijn moeder is nu natuurlijk het belangrijkste, dus die hoofdpijn dat zal wel, daar ga ik wel weer wat aan proberen te doen als het wat rustiger is.

Hoe gaat het met jullie???

Liefs Ruby

vr 07 nov, 2003 18:50

ma 10 nov, 2003 13:07 Bericht 

Hoi Ruby,

Wat vervelend dat je moeder een herseninfarct heeft gehad.
Ik hoop dat ze binnenkort weer vooruitgaat. Hoewel ik geen idee heb hoe snel dat gaat.
Je hebt er nog een zorg bij, dit heeft inderdaad wel de prioriteit. Maar probeer jezelf niet helemaal weg te cijferen, probeer af en toe ook even 'rust' voor jezelf te nemen.
Ik hoop voor je dat alles snel weer wat beter gaat, met je moeder en met jou ook.

Heel veel sterkte!

liefs Marieke

ps. met mij gaat het op dit moment wel aardig. Maar gisteren ging het helemaal goed: ik ben iets leuks met mijn vriend gaan doen en ik heb helemaal geen last gehad en er ook helemaal niet aan gedacht dat was heel erg prettig (terwijl ik me de dag van te voren nog af vroeg of het allemaal wel goed zou gaan). Toen ik daaraan terug dacht was ik heel opgelucht, ik kan best nog wel ergens van genieten.

ma 10 nov, 2003 13:07
Profiel

wo 12 nov, 2003 10:58 Bericht Sterkte Ruby!

Hey Ruby,

Wat naar voor je moeder en voor jou en je familie! Ik leef met jullie mee!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu helemaal zoiets hebt van wat nu, maar probeer je moeder zoveel mogelijk te steunen, maar vergeet daarnaast jezelf ook niet he?
Laat je ons weten hoe het gaat?

Heel veel sterkte gewenst!!

liefs Femke

wo 12 nov, 2003 10:58
Profiel
wo 12 nov, 2003 22:04 Bericht 

He Ruby.
Veel sterkte! Echt naar zeg. Steun je moeder en inderdaad wat Femke zegt vergeet jezelf niet! Ik leef met je mee en hoop dat het snel beter gaat.
Liefs
Miek

wo 12 nov, 2003 22:04
ma 17 nov, 2003 16:04 Bericht 

Hoi allemaal.

Sinds kort lees ik af en toe iets op dit forum. Heb zelf ook veel last van hoofdpijn, zowel spanningshoofdpijn als migraine. Daar kwam dan ook nog gezellig een medicijnafhankelijke hoofdpijn bij en ook de cafeine hielp niet echt natuurlijk. Nu sinds 1 week van de medicijnen af en ook geen koffie/thee etc. meer. Het gaat met up en downs. Vandaag een goede dag, dus daar hou ik me dan maar ff aan vast. Heb van de huisarts ook een verwijzing naar de haptonoom gekregen, maar weet eigenlijk niet of ik dat wel wil?
Mar, jij bent al 1 keer geweest??? Hoe ging het eigenlijk?

ma 17 nov, 2003 16:04
wo 19 nov, 2003 18:41 Bericht 

wo 19 nov, 2003 18:41

za 09 jun, 2018 17:45 Bericht How To Buy Macrobid EllMato

Amoxicillin Add Water Fish Flex Cephalexin Chat Propecia En Ligne Propecia Embarazo Este

za 09 jun, 2018 17:45
Profiel ICQ YIM WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2