homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Spanningshoofdpijn te genezen ?! 
Auteur Bericht

di 10 jan, 2012 0:40 Bericht Re: Spanningshoofdpijn te genezen ?!

Je zou eigenlijk een soort dialoog met je pijn moeten aangaan. Dat vind ik zo raar aan een lichaam, het doet iets wat je eigenlijk niet wil, maar het doet dat waarschijnlijk wel voor een reden. Maar of je ooit bij die reden kan komen.

Ik ben wel iemand die gelooft dat alle antwoorden in jezelf zitten, maar dat sommige heel moeilijk zijn aan te gaan. Je moet echt eerlijk tegen jezelf worden.

Ik weet wel van mezelf dat ik in het algemeen heel moeilijk met mensen kan omgaan. Snel gekwetst etc. Ik vermoed dat mijn spanningshoofdpijn een soort barrière is ter bescherming. Dus ik denk dat het ook niet (snel) weg zal gaan. Het zal dus een soort nut hebben.
Nadeel is dan inderdaad die pijn, waarvoor alleen afleiding echt helpt - het is dan niet weg, maar je bent er minder mee bezig. Ik ben alleeen steeds meer alcohol gaan gebruiken door de jaren, omdat het de pijn wat dempt - je wordt lichter in je hoofd tenslotte. Ik heb dat wel altijd weer proberen terug te dringen, maar het is nog steeds veel. En je drinkt puur tegen de pijn, niet eens altijd omdat je er zin in hebt.

Ik weet het niet, maar als je heel veel probeert en echt niks helpt, hou je het toch op één of andere manier zelf vast, en heb je het nodig. Ik vermoed zelf dat ik er nooit meer af zal komen. Het is zo jammer dat het klaarblijkelijk allemaal zo onbewust gaat, waardoor werkelijke redenen zo goed als niet bij te komen zijn.
Mijn huisarts en andere hulpverleners wijten het zo goed als allemaal aan somatisering - dus er zit een emotionele reden achter. Ik heb wel vanaf jongs depressies gehad en die voel ik veel minder - dus ik denk dat ik die misschien op een fysieke manier in mijn lichaam heb omgezet. Depressies zijn niet prettig, maar altijd hoofdpijn is ook niks - maar waarschijnlijk dan toch (onbewust) de favoriete optie.

En verder is er qua medicijnen gewoon niet veel. Het is van Amitryptiline ook maar een bijwerking dat het kan helpen. Er worden niet eens specifiek medicijnen voor gemaakt, voor andere hoofdpijnen nog wel.

Kijk, hier staat dat ook duidelijk: http://www.hoofdpijn.nl/Spanningshoofdp ... ehandeling

Je moet bij de onderliggende reden komen, anders helpt geen medicijn. Bij mij zijn dat vermoedelijk dezelfde depressies die ik altijd al had.

di 10 jan, 2012 0:40
Profiel

wo 06 jun, 2012 14:44 Bericht Re: Spanningshoofdpijn te genezen ?!

Lang heb ik last gehad van spanningshoofdpijn. Deze kwam vooral voort ion de RSI klachten die ik had. RSI is een opgehoopte "vervuiling" in de spieren. Spanningshoofdpijn is goed te behandelen door een diepgaande goede massage die de vervuiling, die die hoofdpijn tot gevolg heeft, weg te halen. Bij mij heeft dat zeer goed geholpen.
Dit wordt gedaan door een massagoloog in Helmond.

wo 06 jun, 2012 14:44
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2