homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 10 berichten ] 
 nieuw op het forum 
Auteur Bericht

wo 04 feb, 2009 22:15 Bericht nieuw op het forum

Hoi allemaal, ik ben Bowien, ik ben 38 jaar en heb al ongeveer 20 jaar last van spierspanningshoofdpijn en migraine. Heb al van alles uitgeprobeerd, soms gaat en een periode iets beter, maar altijd komt het terug en heb dan weken achter elkaar vreselijke hoofdpijn en een zere nek. Ook al bij de hoofdpijnkliniek in Nijmegen gelopen, fysiotherapie, manuele therapie, osteopaat...ontspanningstherapie....soms word ik er zo moe van.

wo 04 feb, 2009 22:15
Profiel

ma 25 mei, 2009 13:57 Bericht Re: nieuw op het forum

hallo bowien,

wat verschrikkelijk is het toch he. ik heb ook iets van 17 jaar lang al last van chronische hoofdpijn. ik word er zo schijtziek van soms he. ik weet niet meer wat ik moet doen.

ma 25 mei, 2009 13:57
Profiel

do 18 jun, 2009 13:53 Bericht Re: nieuw op het forum

Hier nog eentje met al van kinds af aan hoofdpijn! Echt om hopeloos van te worden. Wel een troost te weten dat je niet de enige bent. Of je er iets aan hebt is een ander verhaal... Naar de dokter ga ik ook allang niet meer en ik probeer maar gewoon net te doen of er niets aan de hand is...

Conny

do 18 jun, 2009 13:53
Profiel

do 18 jun, 2009 14:00 Bericht Re: nieuw op het forum

het is gewoon erg vervelend inderdaad, het beinvloed eigenlijk ook gewoon je leven. en naar de dokter gaan doe ik ook niet meer. maar toch heb je van die periodes dat je soms gewoon weer effe helemaal zat bent helemaal.

do 18 jun, 2009 14:00
Profiel

ma 07 sep, 2009 11:05 Bericht Re: nieuw op het forum

hoi allemaal,

ik heb ook spanningshoofdpijn en migraine, loop er nu al ruim 4 weken mee, zit ziek thuis, en
word helemaal hopeloos.
Van de neuroloog medicatie gekregen en het zakt dan ietsjes af, maar soms weer een dag niet te houden van de pijn, pak alles aan om maar geen hoofdpijn meer te hebben.
Het belemmert mijn hele dag, kan niet werken, kids om me heen ook al lastig......
Pffffff ga ook binnenkort naar psych, wie weet of dat helpt, al moet ik de oceaan overzwemmen en is het daarmee over dan zal ik dat op het moment nog doen.
Ik ben ook zooooooo ontzettend moe, herkent iemand dat???? en een gek/trillerig gevoel in mijn lichaam...

groetjes en tot schrijfs..

ma 07 sep, 2009 11:05
Profiel

zo 28 maart, 2010 20:59 Bericht Re: nieuw op het forum

ja ik herken dat heel erg..altijd maar moe. Maar dat je het nog maar zo kort hebt..en dat je er zo moe bij bent..wijst het niet op een burn-out ofzo? Hoe gaat het nu eigenlijk met je? Al wat op gevonden?

zo 28 maart, 2010 20:59
Profiel

di 06 apr, 2010 21:51 Bericht Re: nieuw op het forum

Dag Bowien,

Ik heb ook al 15 jaar schouderpijn en nekpijn. De laatste 3 jaar ook hoofdpijn. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Mn schouders, nek en hoofd staan constant op spanning. Heb er ook van alles aan gedaan en geprobeerd. Kijk maar eens bij de topic: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease. Hier staat mijn hele geschiedenis.
Misschien is bodystressrelease ook iets voor jou....

Sterkte!
Groetjesm Liedje

di 06 apr, 2010 21:51
Profiel

di 27 apr, 2010 11:15 Bericht Re: nieuw op het forum

Kom ik aan met pas 3,5 jaar deze spanningshoofdpijn! na ja, hoe lang of kort ook, het blijft ontzettend kl....

Ik ga inmiddels ook niet meer naar de dokter of de fysio. Vooral fysio of manueel doet helemaal niks, ja een paar dagen en dan is het weer hetzelfde verhaal.
Onze dochter van 14 maanden is een goeie bron voor afleiding. Afleiding en er maar niet teveel mee bezig zijn.

Wat doen jullie met sporten?
Ik zit zelf op pilates; dan worden die spieren en gewrichten even lekker onder handen genomen, regelmatig heb ik toch wel het gevoel dat dat ook helpt.

di 27 apr, 2010 11:15
Profiel

do 09 dec, 2010 0:17 Bericht Re: nieuw op het forum

Hoi hoi allemaal,
Ik ben nieuw.
Ik ben een vrouw van 39 jaar.

Ik heb al een hele tijd regelmatig hoofdpijn. +/- 2,5 jaar.
Hoogstwaarschijnlijk komt het door mijn monnikskapspier.Deze voelt stijf aan.
meestal is het aan de linkerkant. Op het moment iriteert de llinkerspier die aan mijn schedel hecht.

Ik neem aan dat dit ook spanningshoofdpijn is?

groetjes Lutske

do 09 dec, 2010 0:17
Profiel

di 14 dec, 2010 18:52 Bericht Re: nieuw op het forum

Hoi allemaal,

Ook ik ben nieuw op het forum. Kleine geschiedenis: Bij mij begonnen de aanvallen rond m'n 16e ik ben nu 51. In het begin was het af en toe en niet echt belangrijk. Echter nagelang ik ouder werd werden de aanvallen frequenter tot 4 a 5 keer per maand. Een tiental jaren geleden ben ik begonnen met het gebruik van tryptanen. Voor mij toen een uitkomst. Als je een aanval had of voelde aankomen dan nam ik medicatie en kon gewoon met m'n dagelijkse dingen doorgaan. Tussentijd ben ik bij een echte Haptonoom geweest. Het verschil tussen een haptonoom en een haptotherapeut is dat een haptonoom je bewust maakt van spierspanningen in je lichaam en je leert deze te ontspannen. Met name is dit voor mij prettig tijdens een aanval. Een bijkomend voordeel is dat ik ten alle tijden mezelf kan ontspannen. Vier jaar geleden belde m'n huisarts mij op met de mededeling dat gezien mijn tryptan gebruik ik maar eens een afspraak moest maken met de hoofdpijnpoli in nijmegen. Gelijk had hij, want door het gemak van inname van medicatie zat ik inmiddels aan ongeveer 2 a 3 aanvallen per week. Ondertussen had ik op internet gevonden dat Magnesium tekort een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn voor migraine. Met deze informatie heb ik toen even niets gedaan. De neurologen van de hoofdpijnpoli hebben mij een dagboek in laten vullen en kwamen tot de conclusie dat ik vooral last had van rebound effecten. Dit houdt in dat de hoofdpijn sneller terug komt na gebruik van medicatie. Omdat het toen vlak voor m'n vakantie was heb ik hier niets mee gedaan. De opvolgende 14 dagen vakantie was voor mij een drama. 14 dagen met hoofdpijnen. Na deze vakantie besloot ik drastische maatregelen te nemen. Dit hield voor mij in dat ik het bed ingedoken ben en volledig zonder medicatie drie dagen compleet van de wereld ben geweest. Daarna ben begonnen met het slikken van magnesium calcium en vtamine D tabletten van de AH (farmaceuten zul je in dit segment niet aantreffen, want dat levert hun niets op). twee stuks 's ochtends. In het begin had ik nog wel frequent aanvallen, maar ik bleef zoveel mogelijk van de tryptanen en andere pijnstillers af. Ik nam alleen als ik het echt niet meer kon houden, maar soms ging ik gewoon een tijdje weer liggen. Voor mij ging er een wereld open: Eentje zonder de angst dat er weer een aanval zou komen. Of het nu aan de magnesium, calcium of vitamine D ligt weet ik niet, maar dat door de jaren heen een bepaalde afhankelijkheid van medicatie zich voorgedaan had is vrijwel zeker. Ik hoop dat iemand iets met dit verhaal kan. Ik ben in ieder geval van de angst en de hoge frequentie van migraine aanvallen af en hoop dat anderen hie ook vanaf kunnen komen.

Gr., Tejo

ps. Alcohol in welke vorm dan ook is voor mij een trigger. Ik drinkt slecht sporadisch een glaasje rode wijn bij het eten (4 glazen per jaar is veel)

di 14 dec, 2010 18:52
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]