homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij 
Auteur Bericht

wo 16 dec, 2009 15:28 Bericht chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje meegekeken en toch besloten zelf een bericht te plaatsen. Ik heb sinds 4 maanden hoofdpijn dag in dag uit, en het belemmert mijn leven in alle opzichten. Ik heb geen idee waar het vandaan is gekomen, heb al talloze bloedonderzoeken en scans gehad. In feite ben ik kerngezond --> diagnose chronisch dagelijkse hoofdpijn :confuse: . Het enige wat ik kan bedenken is onbewuste stress, of een scooterval 2 jaar geleden maar het lijkt me sterk dat ik daar nu pas hoofdpijn van zou krijgen. De hoofdpijn is begonnen op een (stressvolle) vakantie. Wel ben ik er inmiddels achter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb dus men dacht eerst dat het daar vandaan kwam. Ben aan de propranolol gezet en de hoofdpijn is toen 1 maand weggeweest, maar toch teruggekomen.

Maar wat ik mij nu afvraag, hebben jullie er ook zo'n last van in het dagelijkse leven. Ik doe niks meer, zit alleen nog maar thuis, ga niet naar vrienden of uit alles is te veel. Aan school of werk hoef ik helemaal niet te denken. Afgelopen zaterdag dacht ik, ik ga vandaag gewoon is wat doen ff kijken wat er gebeurt. Ben dus een dag naar mijn oma toegegaan, ben er 3 uurtjes en ik hou het niet meer uit van de knallende koppijn. Het gaat gewoon niet. Dat is toch niet normaal dat ik elke dag thuis zit en niks meer kan doen..begin mij af te vragen of het wel spierspanningshoofdpijn is (zoals ze dat dan noemen he, heb geen gespannen nekspieren ofzo)Ook kan ik geluid slecht verdragen. Het is geen migraine want het is geen bonzende hoofdpijn, ook niet aan 1 kant, komt niet in aanvallen maar is heel constant en ben ook niet overgevoelig voor licht. Maarja mijn vraag is dus, hebben jullie het ook zo erg of wel eens een periode gehad dat echt niks meer kon, kunnen jullie wel gewoon werken en dingen doen, hoe ziet jullie dagelijks leven eruit?

Loop wel bij een neuroloog en slik al aan aantal weken amytryptiline maar dat werkt niet voor mij. Tips over hoe er mogelijk van af te komen is of welke medicatie voor jullie heeft gewerkt is altijd welkom. Pfff zie het momenteel niet meer zitten. Als ik zo de rest van mij leven door moet brengen , altijd maar thuis, kan ik net zo goed niet leven. Ben ook heel erg bang dat het nooit meer over zal gaan, dat is echt een grote angst...

groetjes Desi

wo 16 dec, 2009 15:28
Profiel

wo 16 dec, 2009 15:40 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Ohja nog 1 ding.. in die vakantie waar het allemaal begonnen is ben ik schijnbaar dus ook een keer uit mijn bed gevallen wat een harde klap was geweest. Zelf kan ik hier niks meer van herinneren..terwijl ik toch een hele lichte slaper ben.

wo 16 dec, 2009 15:40
Profiel

wo 16 dec, 2009 17:30 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Als er bij hoofdpijn geen oorzaak gevonden kan worden en je komt ten gevolge daarvan nergens meer aan toe moet je ook de mogelijkheid van een onderliggende depressie overwegen.

http://www.gezondheidsnet.nl/voel-je-vr ... essie-zijn

Denk hier eens over na en overleg met je huisarts.

Sterkte ermee.

wo 16 dec, 2009 17:30
Profiel

wo 16 dec, 2009 17:50 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hoi Henk, bedankt voor je reactie.

Het is niet zozeer dat ik niet tot dingen kom omdat ik me depressief voel/me er niet tot kan zetten enz, maar omdat de hoofdpijn gewoon te erg is. Heb hier zelf ook over nagedacht, het zou best kunnen dat er depressie mee is gemoeid. Maar ik heb eerder het gevoel dat ik door de constante hoofdpijn depressieve gevoelens krijg.

wo 16 dec, 2009 17:50
Profiel

wo 13 jan, 2010 23:41 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

hmm volgens mij is dit forum niet echt drukbezocht ofzo? Heb in totaal welgeteld 1 reactie gekregen..er moeten hier toch mensen zijn die hier ook mee rond lopen?

wo 13 jan, 2010 23:41
Profiel

za 16 jan, 2010 20:46 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hai,
Hoe gaat het nu met je?
Ik weet hoe moeilijk het is om dagelijks erg hoofdpijn te hebben en toch door te gaan met leven.
Ikzelf heb nu 30 jaar migraine en 25 jaar dagelijks hoofdpijn.
Ik ben nu 40 jaar.
De ene dag onhoudbaar en de andere dag redelijk te verdragen.
In het begin kwam ik ook nergens meer,lag op bed of op de bank.
Heb ook periodes gekend dat ik niet meer wilde leven,wat had het nog voor nut,kon niet genieten van de leuke dingen in het leven.
toch ben ik getrouwd en heb 2 prachtige kinderen gekregen.
hele dagen met ze in pretparken rondgelopen,was zwaar met hoofdpijn zo'n dag,maar genoot toch van deze dagen,hetzelfde op vakantie gaan,1000km met knallende koppijn in de auto,en dan op bestemming wandelen omhoog de bergen op,ja weer met knallende hoofdpijn.
Ik probeer ondanks de vreselijke hoofdpijn die er altijd is,toch door te gaan met leven,het is nog steeds moeilijk,maar ik kan inmiddels ook genieten van mooie en leuke dingen ondanks de pijn.
Natuurlijk zijn er ook dagen geweest en nog steeds dat het echt niet gaat,
dan moet ik wel plat,en wacht ik in het duister op het moment dat het mogelijk is om weer op te staan en door te gaan.
Ik ben hondsberoerd als ik smorgens opsta,eigenlijk wil ik in bed blijven liggen,maar alle dagen op bed doorbrengen is ook geen leven.
Ik hoop voor jou dat het tijdelijk is,dat het over gaat,maar mocht dat niet zo zijn... je leert er mee om te gaan.
probeer uit te vinden hoe het gaat om dingen te zoeken waar je ondanks de pijn van kan genieten.
mischien niet zoals je gewend bent,maar andere dingen,probeer de pijn een plekje te geven in je leven,maar niet dat de pijn de baas over jou word.
Geef het niet op in ieder geval,heus het zal beter gaan.
met of zonder pijn! veel sterkte.

za 16 jan, 2010 20:46
Profiel

wo 20 jan, 2010 3:05 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Forum is idd niet erg drukbezocht, of mensen met hoofdpijn zijn gewoon geen berichtenplaatsers :p

Maarre vroeg me af hoe oud jij bent desi?
En ja, hoe gaat het nu met je?

En patje, respect dat je r zo goed mee omgaat, zelf ga ik, probeer ik, r ook zo mee om te gaan. We moeten dankbaar zijn dat we dat kunnen denk ik. Ook al geloof ik r trouwens ook cker in dat het is aan te leren..
Positief blijven is essentieel volgens mij bij dit soort nare klachten.

wo 20 jan, 2010 3:05
Profiel

wo 20 jan, 2010 17:06 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Ja inderdaad Patje...ongelofelijk knap, de manier waarop jij hiermee omgaat. Dat geef toch wel een beetje hoop moet ik eerlijk zeggen. Ook al gaat de hoofdpijn misschien niet weg, jij laat zien dat het leven dan nog steeds mooi kan zijn. Ik denk ook dat we op een gegeven moment wel moeten, de denkwijze veranderen..anders is het geen leven. Pff dat vind ik sowieso wel nu, maar ben wel vastberaden om er toch het beste van te maken. Heb jij ook wel eens periodes gehad dat je er geen last van heb gehad ik die 25 jaar, of is het echt elke dag?

Ik denk inderdaad Slootje dat het essentieel is om positief te blijven..hoop doet leven zeggen ze he:P Ik ben trouwens 19 jaar oud.
Op het moment gaat het wisselvallig. De hoofdpijn is er nog wel elke dag, en heftig ook maar probeer langzaamaan mijn leven een beetje op te bouwen. Van op de bank leven in naar fulltime school of werken gaat natuurlijk niet in 1 x dus probeer steeds meer in mijn leven in te bouwen en ben natuurlijk nog steeds opzoek naar wat eventuele verlichting/vermindering van de klachten kan geven. Ik loop bij een neuroloog (om medicatie uit te proberen en die denkt een beetje mee, gebruik nu dus amytriptiline 25mg maar geen resultaat), ostheopaat, ben het spanningshoofdpijndieet van de site aan het proberen, en probeer ontspanningsoefeningen te doen. Doen jullie er nog wat aan ?

wo 20 jan, 2010 17:06
Profiel

wo 20 jan, 2010 17:15 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Nog 1 ding, ik vind trouwens wel dat er naar chronisch dagelijkse hoofdpijn meer onderzoek moet komen vinden jullie ook niet. Mensen met spanningshoofdpijn, die het in gewoon bepaalde periodes hebben kunnen aan de spierspanning werken. Maar bij mij heeft het daar totaal niet mee te maken. Ik denk dat hoofdpijn dag in dag uit jaren lang ergens anders mee te maken. Heb laatst iets heel interessants gelezen dat ze vermoeden dat echte chronisch dagelijkse hoofdpijn meer te maken heeft met biochemische factoren dan bijvoorbeeld psychische dingen of spanningen of wat dan ook.

Wat voor ervaring hebben jullie met medicatie trouwens? Ik heb sommige berichten gelezen dat mensen met chronische spanningshoofdpijn baat hebben mij migraineprofylaxe middelen zoals anti-epileptica en betablokkers. Bij mij hebben beta-blokkers ook een tijde geholpen..

wo 20 jan, 2010 17:15
Profiel

vr 22 jan, 2010 13:55 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

hoi desi,
ik denk dat mensen automatisch veel bij forum migraine schrijven maar ik lees zeker alle berichten.
ik vind het heel naar dat je met deze klachten moet leven en ik hoop echt dat je uiteindelijk met behulp van de neuroloog tot een oplossing kunt komen. Respect voor Patje dat je al zo lang hiermee omgaat! is er dan helemaal niets dat iets verlichting geeft? want kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer kunt genieten van de kleine dingen omdat je liever binnen bent, en hoe langer die periode duurt hoe beroerder je je voelt omdat je dan in zo'n isolement zit. Hopelijk is er begrip in je omgeving?
Is er wel een scan onderzoek gedaan etc? want als het niet van spanning uit je nek komt moet het toch ergens vandaan komen?
Ik wens je heel veel sterkte toe in de zoektocht naar een hulpmiddel en hopelijk kun je samen met de neuroloog een middel vinden waarbij je wel iets verlichting krijgt. Al is het maar een paar dagen per week waarbij je geen pijn voelt want anders is het leven inderdaad ondragelijk.
Sterkte en laat even weten hoe het met je gaat!
tallie

vr 22 jan, 2010 13:55
Profiel

wo 27 jan, 2010 16:28 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hoi allemaal,

Ben nu op internet aan het lezen over moederkruid en Miginal, interessante artikels!
Ik wist niet eerder van hun bestaan toen ik eens aan het struinen was in de reformwinkel in Utrecht, Hoog Catharijne. Ik zag het daar staan maar ik wilde eerst even surfen.
Denk dat ik het morgen ga kopen!
Beter kruiden dan die chemnische troep, waar ik nu helemaal van afgestapt ben (eerst dacht ik dat dat de oplossing zou zijn).
Sterkte allemaal, hier ook weer sinds gisteren mega hoofdpijn, bah.
Als het maar een beetje helpt, is leven ook weer leuker.
Ik laat het weten of het wat doet.

wo 27 jan, 2010 16:28
Profiel

zo 07 feb, 2010 23:40 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hallo Desi19

Wat vervelend allemaal zeg! Het is zo vermoeiend en een oplossing lijkt er niet te zijn! Ik herken mezelf erg in jou..Ik ben zelf 20 en heb zo'n 3 jaar last van dagelijkse hoofdpijn.
Ik heb dagelijks last van hoofdpijn en ik zoek het ook niet om veel dingen te doen zoals stappen, omdat ik het heel moeilijk vind te doen alsof ik nergens last van heb terwijl ik barst van de hoofdpijn. Ik heb het idee dat mijn sociale leven hieronder lijd. Je kan ervoor kiezen om inderdaad gewoon door te gaan, en daar heb ik respect voor en vind het knap. Ikzelf vind het wel heel moeilijk om dat te doen.
Bij mij is de hoofdpijn ook heel wisselvallig en verschilt het per dag/uur en week.
Ik zelf geloof ook niet dat mijn hoofdpijn alleen maar van spanningen af komt. Ik heb soms wel last van migraine en dan bonst me hoofd enorm en kan ik echt niet tegen fel licht.
Inderdaad denk ik dat je door al die hoofdpijn depressieve gevoelens krijgt en niet andersom. Het is zo vermoeiend en vervelend dat wanneer je 's ochtends wakker wordt en meteen je hoofd voelt. Je wordt er gewoon moedeloos van.

Ik ben het helemaal met je eens dat er zeker meer onderzoek gedaan moet worden naar deze soort hoofdpijn! Ik vind dat dit ook te weinig gebeurd, deze hoofdpijn moet toch ook een oorzaak hebben (behalve de oorzaak spanningen)
Ik slik ook betablokkers. De eerste 2/3 maanden had ik het idee dat het wel hielp en had ik minder hoofdpijn, ik was enorm blij en dacht yes, zou dit iets zijn dat helpt. Maar niets is minder waar, dit is een periode geweest en nu helpt het echt niets meer. Ik slik ze nog wel steeds. Toch ben ik van plan voor de zoveelste keer terug te gaan naar de dokter, ik heb echt al van alles geprobeerd en denk soms dat ik de dokter lastig val, maar dokters zijn er om medische problemen te verlichten/op te lossen.

Nou meid ik wil je veel sterkte wensen en hopen dat je iets vind wat helpt!

Liefs Anouk

zo 07 feb, 2010 23:40
Profiel

do 11 feb, 2010 16:06 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hallo,
Het is misschien ver gezocht, maar zou het een whiplash kunnen zijn?
Het forum bij "Migraine" wordt trouwens wel vaker bezocht is mijn ervaring. Ik ben net overgestapt naar "Spanningshoofdpijn" en zal als ik tijd heb mezelf nog ff voorstellen.
Groetjes,
Lynn

do 11 feb, 2010 16:06
Profiel

wo 24 feb, 2010 17:08 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Pfff op dit moment gaat het niet zo goed met mij..heb afgelopen zondag echt een dieptepunt bereikt met mijn hoofdpijn. Het was zo extreem dat ik alleen maar stil in bed kon liggen..kon geen tv kijken, niet praten, niet lezen..eigenlijk was het al te veel om mijn ogen te openen. Dan verbaas ik me er weer over dat spanningshoofdpijn zo extreem kan zijn..En toch is het geen migraine want het is geen bonzende pijn en kan ook nog wel licht verdragen en ben niet misselijk.

Aan een whiplash denk ik zelf niet. Heb nooit een pijnlijke nek gehad ofzo... en mijn hoofdpijn is ook 2 maanden weeggeweest met beta-blokkers.Dat lijkt me niet echt toepasselijk bij een whiplash. Heb trouwens laatst aan mijn arts gevraagd hoe dat kon..dat de hoofdpijn toen weg is gebleven en hij vertelde dat betablokkers in het begin als bijwerking spierontspannend kunnen werken maar dat dat effect mettertijd vervaagd..dan zou het bij mijn toch aan spierspanning moeten liggen. En bij jou heeft het toch ook gewerkt Anouk..misschien ligt het bij jou dan ook duidelijk aan spierspanning. Ik ga hier nu verder mee aan de slag bij een fysio..ben benieuwdt. Er moet toch een manier zijn waarop ik op zijn minst een aantal hoofdpijnvrije dagen kan bereiken.

Hoe gaat jou leven eigenlijk verder Anouk..kan je nog naar school ofwerken ofzo en leuke dingen doen?

wo 24 feb, 2010 17:08
Profiel

wo 24 feb, 2010 17:39 Bericht Re: chronische hoofdpijn: de wanhoop nabij

Hallo,
Je berichtje was wel voor Anouk bedoeld, maar wilde toch even reageren...
Ikzelf weet pas sinds kort dat het bij mij spierspanningshoofdpijn betreft (altijd gedacht dat het migraine was, zo erg en lang waren de hoofdpijnen vaak). Ik heb direct fysiotherapie gehad en zet de oefeningen nu voort in de sportschool (wat soms ook weer hoofdpijn veroorzaakt) en probeer zo goed en kwaad als het gaat mijn houding te verbeteren. Als ik een hoofdpijn voel opkomen neem ik artrotec (spierontspanner) en dat helpt (helaas niet als je midden in een aanval zit). Daarnaast slik ik sinds 1 week vitamine D, omdat ik deze tip van deze site heb geplukt en baat het niet dan schaadt het niet. Toevallig gaat het deze week ook erg goed, maar dat kan toeval zijn. Ik heb iig het idee dat de aanvallen sinds ik er op deze manier aan werk een stuk minder heftig zijn (maar helaas wel een beetje vaker) en zelfs dragelijk (kon ik voorheen niet zeggen). Hopelijk kun je er iets mee. Groetjes, Lynn

wo 24 feb, 2010 17:39
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende