homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 15 berichten ] 
 dosis amytriptiline 
Auteur Bericht

di 05 jan, 2010 17:45 Bericht dosis amytriptiline

Hoi iedereen,

ik vraag me af in welke dosis jullie amytriptiline hebben geslikt? Ikzelf in 10 en 20 mg en dat hielp niet dus heeft de neuroloog besloten te stoppen. Maar lees op de site van het leyenburg den haag dat er met de dosis gevarierd kan worden van 10 tot 100 mg. Vraag mezelf af waarom mijn neuroloog dat niet uitprobeert als dat zou kunnen werken tegen de dagelijkse hoofdpijn..

di 05 jan, 2010 17:45
Profiel

zo 11 jul, 2010 16:59 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik heb ook amitriptyline van de neuroloog gekregen en hij heeft aangegeven dat ik het een maandje kan proberen, 10 mg en als het niet helpt, dat ik er dan weer mee moet stoppen. Ik heb heel frequent migraine aanvallen en tussen de aanvallen door flinke hoofdpijn aan 1 kant + erge spierspanning in nek. Omdat ik alle preventieve migrainemedicatie al heb geprobeerd, zou dit misschien tegen de spierspanning kunnen werken en daarmee de cirkel misschien doorbreken.
Heb eigenlijk dezelfde vraag als jij. Ben nog niet met slikken begonnen, omdat ik betwijfel of het uberhaupt wel zin heeft.. Ook vrees ik een beetje voor de bijwerkingen, waar ik vaak erg gevoelig voor ben. Zit niet te wachten of geen werking, maar wel bijwerkingen. Dat zou betekenen dat ik me alleen maar beroerder ga voelen.
Heeft iemand uberhaupt positieve ervaringen met amitriptyline bij deze vorm van hoofdpijn (migraine en tussendoor spierspanning en 1zijdige hoofdpijn)?

zo 11 jul, 2010 16:59
Profiel

ma 12 jul, 2010 0:53 Bericht Re: dosis amytriptiline

nou het heeft bij mij uiteindelijk nisk voor de hoofdpijn gedaan hoor. Ben het aan het afbouwen..werkte overigens wel voor mijn slapeloosheid, maar wil gwn van zoveel mogelijk troep af. Heb ook al veel medicatie geprobeerd..maar nog niet alles hoor..heb nog veel te proberen. Heb overigens wel positieve verhalen gehoord over amytriptiline van sommige mensen..kan je bekijken bij de zoekoptie op het forum.

ma 12 jul, 2010 0:53
Profiel

ma 12 jul, 2010 0:54 Bericht Re: dosis amytriptiline

als jij die spierspanning wil doorbreken..waarom slik je dan niet tijdelijk spierverslappers (een week of 2 ofzo)?

ma 12 jul, 2010 0:54
Profiel

ma 12 jul, 2010 11:08 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik heb een jaar amitriptyline geslikt en heb opgebouwd naar 100 mg.
Zelf had ik behoorlijk last van de bijwerkingen zoals aankomen, duizeligheid, veel eetlust, vocht vasthouden en de migraine kwam er gewoon door heen, dus bij mij hielp het niet.
Ik sliep heel diep en stond 's morgens vaak moe op.

ma 12 jul, 2010 11:08
Profiel

di 13 jul, 2010 7:31 Bericht Re: dosis amytriptiline

:grgontopic:

Hallo meiden :ewink:
Ik dacht: "ha een positief verhaal.......maar :roll: nee".
Ik denk dat jullie je hebben vergist is het topic.
Maakt niet uit hoor, maar misschien is dit bericht beter op zijn plaats in een ander topic.
Ik wil hier heel graag positieve berichtjes lezen.
Ik hoop er zelf ook weer één te kunnen schrijven, maar wacht nog even hoe het zich verder ontwikkeld. Ik heb in het verleden vaak te vroeg gejuicht.
Succes met jullie zoektocht, naar de juiste medicatie. Misschien zijn jullie toch al een medicijnafhankelijke migraine aan het ontwikkelen? Zoveel kan nooit goed zijn, maar dat hadden jullie zelf ook al door, toch?
Ik weet waarover ik praat, ik heb al ruim 10 jaar migraine waarvan de laatste 3 jaar elke week. Maar heb altijd mondjesmaat chemische medicijnen geslikt, omdat mijn gevoel zei dat mijn lichaam daar niet goed tegen kon, vooral mijn nieren en lever, de lever moet al die gifstoffen maar zien op te ruimen.
Nu ik de lever wat help met natuurlijke middelen en veel vitamines en mineralen slik, gaat het super met me. De migraines zijn met 80% afgenomen.
Maar het is nog te vroeg om te zeggen dat ik er vanaf ben, maar hiermee ben ik al blij!
Ik wacht nog een paar maanden en dan schrijf ik mijn hele verhaal op in dit positieve nieuwshoekje.

Daisy :ewink:

di 13 jul, 2010 7:31
Profiel

wo 14 jul, 2010 12:12 Bericht Re: dosis amytriptiline

ja sorry..het hoort heir inderdaad niet thuis. Was een fout van mij..weet niet of het ff verplaatst kan worden. Maar medicatieafhankelijke hoofdpijn kun je alleen van pijnstillers krijgen toch? Ik slik iig helemaal gene pijnstillers omdat het toch niet werkt voor mij.

wo 14 jul, 2010 12:12
Profiel

wo 14 jul, 2010 19:15 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik weet het niet Desi

Ik geloof dat alle chemische medicijnen bijwerkingen van hoofdpijn kunnen hebben, maar lees even op de bijsluiter.

Daisy

wo 14 jul, 2010 19:15
Profiel

ma 09 aug, 2010 13:45 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ook ik heb een tijd amytriptiline geslikt, 10 mg. per dag.
Het heeft wel iets geholpen maar ik had wel last van bijwerkingen. Vooral veel vocht in het lichaam vasthouden en dus aankomen.
Op den duur hielp 10 mg. ook niet meer. Je hoofd gaat eraan wennen, maar als je steeds meer neemt helpt het op den duur ook niet meer dus ik ben er weer mee gestopt.

ma 09 aug, 2010 13:45
Profiel

vr 20 aug, 2010 20:01 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik slik nu al jaren 25 mg en de laatste maanden zelfs 50 mg per dag!
Was wel even een eyeopener toen ik las dat je daar vocht van vasthoud en aankomt....
Vraag opgelost! Is wel heel irritant moet ik zeggen. :confuse:
Heb geprobeerd om af te bouwen, ik lag meteen twee weken plat....

vr 20 aug, 2010 20:01
Profiel

zo 28 nov, 2010 20:50 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik heb deze ook gehad van de hoofdpijnkliniek.
Ik slik er 1 per dag maar moest ze eigenlijk al opbouwen.
maar.... ik ben in 2 weken tijd al 1,5 aangekomen terwijl ik druk aan het lijnen ben en 17 kilo ben afgevallen dus aankomen is niet de bedoeling.
Verder enge dromen, vliegtuig die in bed zou belanden, ratten met bloed aan de tanden en dan durf ik niet meer te slapen, en ik werd wakker toen ik langs het bed stond en stond te vechten, had mezelf een bloedneus geslaan.
Ook fietste ik naar het werk en dacht dat iemand mij aan het volgen was en ben van mijn fiets gestapt.
Ze zeggen dat je even moet wennen aan de medicijnen en wil het best tijd geven.
maar tot heden toe ben ik er dus niet echt blij mee.
Ik bouw ze ook nog niet op tot 4 per dag.. met 1 heb ik al genoeg enge dromen en gekke gedachten.
Hoe gaat dat verder met jullie? wel mensen die er positief over zijn?
groetjes van Anja

zo 28 nov, 2010 20:50
Profiel

ma 29 nov, 2010 19:44 Bericht Re: dosis amytriptiline

Na de dosis van vanavond slik ik 2 weken amitriptyline in een dosis van 20mg. Ik ben begonnen met deze medicijnen omdat de neuroloog van de hoofdpijnpoli het me aanraadde. Het enige wat ik merk van de werking zijn de bijwerkingen, veel slaap en vermoeidheid maar als ik dan slaap heel onrustig en duizelingen vooral als ik opsta uit een stoel. Hierdoor ben ik onzeker met het fietsen. Ik denk dus niet dat ze werken voor de hoofdpijn..

ma 29 nov, 2010 19:44
Profiel

wo 09 feb, 2011 20:55 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik heb een tijd terug een aantal maanden amytriptiline geslikt, eerst in dosis van 10mg, daar bleek ik zelfs al enigszins baat bij te hebben, daarna opgebouwd naar 20mg en daarop ging het eigenljk heel erg goed. Hoofdpijnloze dagen sinds jaren en minder migraineaanvallen dus ik was er echt ontzettend tevreden mee. bijwerkingen waren voor mij minimaal, alleen in begin werd ik er wat moe van, maar daarop ben ik ze later op de avond gaan nemen (11u ipv 8uur) en sliep in die tijd dus heerlijk. Dus was bijna een pre ;-). Qua gewichtstoename ook nauwelijks iets van 1,5 kilo in 7/8 maanden tijd maar kan ook zijn doordat ik van topamax daarvoor flink was afgevallen dus dat dat na het stoppen daarmee deels was teruggekomen. Maar medicatie werkt natuurlijk bij iedereen anders, zowel qua succes en qua bijwerkingen.

wo 09 feb, 2011 20:55
Profiel

wo 09 feb, 2011 21:31 Bericht Re: dosis amytriptiline

Ik ben er dus mee gestopt.
Ik kon niet slapen, angstig en zag rare dingen.
bleef op 1 per dag en ik ben blij dat ik geen hogere dosering heb gebruikt.
Migraine bleef ook. Ik mag deze soort medicijnen ook niet meer gebruiken omdat ik er echt heftig op reageer.
dus nee, voor mijn geen wondermiddel.. maar ja, vraag me echt af of die wel bestaat.. heb nu alles gehad was ze maar kunnen bedenken.. en toch nog 1x per dag migraine...

wo 09 feb, 2011 21:31
Profiel

wo 09 feb, 2011 21:57 Bericht Re: dosis amytriptiline

Jeetje Anja dat is heftig! Kan me goed voorstellen dat dit het niet was voor jou! Al blijft het ontzettend naar dat je nog steeds zovaak migraine hebt/houdt.
Ik moet zeggen dat ik van de bijsluiter van amytriptiline wel behoorlijk schrok, qua bijwerkingen en dan vooral die op je stemming en angstgevoelens. Volgens mij stond er ook iets in over suicideneigingen. Al gold dat meer voor als je deze nam voor depressie maar toch, ik kan me goed voorstellen dat mensen hier een heftige reactie op krijgen, als het zoveel met je hoofd en emoties kan doen!
Hoop dat je wat vind wat wel voor je werkt want zo te lezen is het voor jou echt zwaar nu.

wo 09 feb, 2011 21:57
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]