homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 ff voorstellen 
Auteur Bericht

do 11 feb, 2010 16:36 Bericht ff voorstellen

Hallo,
Ik ben Lynn, 37 jaar, en nieuw op dit forum! Ik heb altijd gedacht dat ik migraine had (zo erg kunnen spierspanningshoofdpijnen dus aanvoelen) en ben er sinds kort achter dat het spierspanningshoofdpijn betreft. Ik heb dit nu zo'n 10 jaar en het is begonnen tijdens mijn 1e zwangerschap. Daarvoor had ik het ook maar dat was ongeveer 1x per 1/2 jaar in een weekend of vakantie (als ik tot rust kwam).
Ik ben (gelukkig nog) geen dagelijkse hoofdpijnpatient maar het lijkt wel steeds vaker, doch minder heftig, voor te komen. Ik gebruik nu ongeveer 1x per 2 weken artrotec en heb regelmatig een aantal dagen achter elkaar het idee dat ik hoofdpijn ga krijgen (veel gapen en duf gevoel en gespannen spieren tussen schouderbladen en bovenop schouders, de aanhechtingen) naast de echte hoofdpijndagen. Deze kunnen varieren van matig tot zeer heftig waarbij ik 72 uur plat lig en niks kan. Ik heb al gezocht naar diverse remedies en acupunctuur, chiropractie, homeopaat, fysiotherapie (pas afgerond en zet de oefeningen voort bij de sportschool en probeer op mijn houding te letten maar dit veroorzaakt ook weer hoofdpijnen, kwestie van doorzetten???) geprobeerd. Allen helpen een beetje, maar zijn tot nu toe niet "de oplossing". Tot voor Artrotec maakte ik sporadisch gebruik van Ibuprofen en wat vaker van Paracetamol (om in slaap te kunnen komen als het gebonk te heftig was).

Nou een heel verhaal waar nog meer aan toe te voegen valt maar dan heb je vast al hoofdpijn van alleen het lezen ervan :-)
Als iemand zich hierin herkent of tips heeft hoor ik het graag. Verder zal ik me de komende tijd eens gaan verdiepen in de onderwerpen op het forum.

Groetjes,
Lynn

Oh ja: binnenkort krijg ik mijn nieuwe matras van M-line (!). Wie weet gaat dit ook een beetje verlichting geven :-)

do 11 feb, 2010 16:36
Profiel

vr 22 jun, 2012 9:43 Bericht Re: ff voorstellen

Inmiddels hebben de hoofdpijnen zich uitgebreid. Bloedtest heeft niets uitgewezen (alleen mijn ijzer zit op het randje, maar dat was bekend). 3 maanden terug weer "aan de pil" gegaan om te kijken of dat helpt. Tot nu toe lijkt het averechts te werken; sinds 1,5 week af en aan hoofdpijn met behoorlijke zware uitschieters. Kwestie van doorzetten misschien? Twijfel wel want binnenkort vakantie en wil die niet door zoiets laten verpesten! Misschien toch maar eens naar een echte hoofdpijnkliniek want alle andere pogingen tot vermindering/genezing zijn tot niets uitgelopen.
Gr. Lynn

vr 22 jun, 2012 9:43
Profiel

vr 22 jun, 2012 9:44 Bericht Re: ff voorstellen

Vergeet ik nog te melden dat ik tussentijds ook nog bij een klassiek homeopaat heb gelopen, ook dat mocht niet baten.
Gr. Lynn

vr 22 jun, 2012 9:44
Profiel

do 28 jun, 2012 13:25 Bericht Re: ff voorstellen

Na tips op het forum te hebben gelezen ben ik afgelopen week naar de kaakfysio geweest ivm knarsentanden. Ik had al zo mijn twijfels en die bleken gegrond: een kaakfysio kan hier niets mee. Wel had hij de tip dat ik een knarsplaatje bij de tandarts kan aanschaffen die zorgt voor een soort ruststand van de kaak. Op naar de tandarts dus! Nu ik toch bij de fysio was en alleen een tip in een consult wel erg karig vond heeft hij meteen even gekeken naar mijn bovenrug en de bovenste 2 ribben links boven bleken vast te zitten en heeft hij los gemaakt. Ook zitten er 2 ruggewervels vast tussen de schouderbladen en daar mag ik volgende week voor terugkomen (kreeg hij niet meteen los). Hopelijk gaat dit een beetje helpen.
Ook heb ik nav de tips een afspraak bij de osteopaat gemaakt en daar ga ik volgende week ook heen (beetje dubbel op met de fysio maar baat het niet dan schaadt het niet!).
Als laatste: ik ben overgestapt van masseur omdat de andere ermee stopte en deze gaat iets grondiger te werk dus ook hiervan houd ik jullie op de hoogte (en voor mezelf is het een handig dagboek om terug te lezen).
Groetjes,
Lynn

do 28 jun, 2012 13:25
Profiel

do 05 jul, 2012 9:58 Bericht Re: ff voorstellen

Dinsdag met lichte hoofdpijn (was 'smorgens bij manueel therapeut geweest) naar osteopaat gegaan. Hij pakte punten aan die niet eerder door een chiropractor of manueel therapeut waren aangepakt. Kwam er met zware koppijn uit en hele woensdag tot vanmorgen (do) lichte hoofdpijn. Nu gaat het weer. Na de vakantie nog een keer osteopaat. Vervolgafspraak bij manueel ga ik afzeggen want komt te veel overeen.
Gr. Lynn

do 05 jul, 2012 9:58
Profiel

do 05 jul, 2012 20:35 Bericht Re: ff voorstellen

en dit wilde ik nog even kwijt: als ik hoofdpijn heb of er tegen aan zit dan zijn al mijn spieren stijf. Regelmatig gebeurt het dat de hoofdpijn ineens verdwijnt en dat de spieren dan ook gelijk weer soepel zijn. Dit blijf ik een vreemd fenomeen vinden; het lijkt net of er een stofje in je lichaam zit die zegt "kom we spannen alles lekker even aan" om vervolgens dan ineens weer te verdwijnen waardoor alles meteen weer meer soepel loopt.
Gr. Lynn

do 05 jul, 2012 20:35
Profiel

ma 27 aug, 2012 18:24 Bericht Re: ff voorstellen

Heb sinds kort een back- en nekstretcher. Al een paar keer uitgeprobeerd maar nog niet frequent genoeg om er iets zinnigs over te zeggen.
Gr. Lynn

ma 27 aug, 2012 18:24
Profiel

wo 29 aug, 2012 15:05 Bericht Re: ff voorstellen

Nu dan toch maar op zoek naar de juiste hoofpijnkliniek want alle remedies die ik tot nu toe geprobeerd heb lijken niet de oplossing te zijn. Ook de pil gooi ik na deze maand maar in de prullenmand. Het begint er op te lijken dat het een dagelijkse kwelling gaat worden. Soms dragelijk, soms niet te harden. Echter, een gewoon leven waarin je eigenlijk dingen wilt ondernemen en gewoon wilt kunnen sporten lijkt steeds minder vaak binnen handbereik. Werken is een hele uitdaging aan het worden en dat vind ik echt vreselijk want wil niet dat ze straks met het "welbekende vingertje" gaan wijzen.....grrrrr....
Sorry moest het ff kwijt. Wie tips heeft voor dé beste hoofdpijnkliniek is welkom om te reageren!!! (als er uberhaupt nog bezoekers zijn op de site???).
Groetjes,
Lynn

wo 29 aug, 2012 15:05
Profiel

wo 29 aug, 2012 21:36 Bericht Re: ff voorstellen

Dag Lynn

Hier een lotgenoot.....
Heel veel herkenning in wat je schrijft, van nekstretcher tot accupunctuur.
Zonder caffeine, zonder suiker, betablokkers, atacand, kortom het hele circus ben ik de afgelopen jaren wel door geweest.

Kortom veel dingen uitgeprobeerd in de afgelopen 25 jaar.
De frequentie lijkt ook wel steeds verder omhoog te gaan.
De laatste jaren was dat 2 a 3 dagen per week een behoorlijke hoofdpijn.
Als het echt niet meer gaat heb ik daar Maxalt voor. Prima pil.
Gemiddeld zit ik op slechts 4-5 maxalts in de maand, en rond de 12 a 14 asperines oid.

Totdat...... Mijn vrouw het met een collega over een glutenallergie had, waar haar collega
Erg veel last van had. Schijnt dus ook veel spierspanningshoofdpijn te kunnen veroorzaken.
Ik wil de vlag nog niet helemaal uitsteken , maar, deze maand augustus slechts 2 dagen lichte hoofdpijn gehad. ( 3 asperines en 1 maxalt )
Kortom heel,heel erg veel minder.
Is in ieder geval te proberen. Kost even wat moeite om je eten te varieren,maar is voor
mij een openbaring. Krijg weer energie om thuis dingen te gaan doen.
Ongekend.
Kortom... Aanrader

Groeten
Parrot ( 25 -30 jaar al zeer regelmatig hoofdpijn )
Loopt op moment nog bijde boerhaavekliniek in Amsterdam bij de hoofdpijnpoli.

wo 29 aug, 2012 21:36
Profiel

wo 29 aug, 2012 21:38 Bericht Re: ff voorstellen

Oh ja lynn

De gnatholoog en ostheopaat en fysiotherapeut etc had ik ook,al gehad.
Helaas.

Greetz

Parrot

wo 29 aug, 2012 21:38
Profiel

do 30 aug, 2012 19:07 Bericht Re: ff voorstellen

Hartelijk dank voor de reactie! (eindelijk weer eens iemand op het forum, joehoe!).
Super dat dit voor jou (lijkt) te werken. Is er een test voor een glutenallergie? Meestal gaat dit gepaard met buikpijnen toch? Daar heb ik nl. helemaal geen last van...
Hoe is je ervaring in Amsterdam tot nu toe?
Alvast bedankt maar weer voor je reactie.
Gr. Lynn

do 30 aug, 2012 19:07
Profiel

do 30 aug, 2012 20:33 Bericht Re: ff voorstellen

Hai Lynn

Nee, ik heb helemaal geen last van gluten, buikpijn oid. Ik had uiteraard ook,in engelse studies gezien, dat gluten heel veel hoofdpijn problemen kan geven.
Kortom het was het proberen waard.
Al mijn medicatie die ik kreeg via mijn neuroloog, werkte eigenlijk niet. ( behalve maxalt)
Het voorstel is iedere keer om de dosis te verhogen.
Kortom zijn inzet is prima. Een neuroloog is een techneut die met medicatie jouw probleem onderdrukt.
Dus een goede ervaring daar. Er wordt een leefbare oplossing gezocht.
Omdat mijn doorbloeding maar redelijk is, heb ik altijd hele onhandige bijwerkingen.
Vooral in je relatie vervelend. Je kan je er waarschijnlijk wel iets bij voorstellen.

Lynnn probeer het gewoon. Slechter kan je er toch niet van worden!
Mocht je wat ideen willen hebben, om glutenvrij eten te varieren, kan ikmje wel wat op weg helpen.
Groeten
Parrot

Groeten

Parrot / Hoorn

do 30 aug, 2012 20:33
Profiel

vr 31 aug, 2012 18:21 Bericht Re: ff voorstellen

Hallo Parrot,
Net weer terug in "de gewone wereld" na vanaf maandagavond bezig te zijn geweest met hoofdpijnen en vooral veel slapen. Nog wel wat vermoeide ogen dus doe het nog rustig aan....
Maxalt is toch voor Migraine en niet voor spierspanningshoofdpijn?
Ik ben deze week gaan opletten met koffie, suiker, chocolade enz. (het bekende rijtje) nadat ik toch al midden in een aanval zat en wil dat eerst even laten wennen. Vandaag wel 1 bakkie genomen en de hoofdpijn trok daarna weg.
Ik snap helemaal wat je bedoelt: de hoofdpijnen hebben sowieso invloed op het hele gezin en niet te vergeten mijn werk, grrr.
Ik ga het glutenvrij zeker proberen, maar wil eerst even het effect hiervan afwachten (loop ook nog bij een osteopaat en wil ook nog naar de hoofdpijnpoli...ms wat veel tegelijk?).
Bedankt in ieder geval voor het aanbod en ws zal ik je in de toekomst nog eens berichten voor tips!
Groetjes,
Lynn

vr 31 aug, 2012 18:21
Profiel

zo 02 sep, 2012 22:08 Bericht Re: ff voorstellen

Hallo Parrot,

Naast de Maxalt vraag (zie hierboven) heb ik nog een vraag waar jij vast het antwoord op weet (gezien de "remedie"-ervaringen):
Mag je wel caffeine vrije koffie? Mag je alle kazen niet / zijn er uitzonderingen? (bijv. mozzarella of brie of geitenkaas e.d.?). Alvast bedankt maar weer voor je reactie (ben echt blij dat er een lotgenoot op het forum nog reageert :-)).

Groetjes,
Lynn

zo 02 sep, 2012 22:08
Profiel

ma 03 sep, 2012 21:29 Bericht Re: ff voorstellen

Hallo Lynn

Nu wil ik niet pretenderen dat ik hierin alwetend ben......
Ik heb natuurlijk een periode helemaal zonder koffie gedaan. Hoofdpijn bleef.
Kortom decafe lijkt mij eerder ongezonder. Ik deed, doe, tegenwoordig 2 a 3 kopjes gewone koffie op 1 dag. Koffie schijnt ( met mate ) erg gezond te zijn.
Met kazen had ik nooit erg problemen, wel met blauwschimmel, kortom scherpe kazen.
Zal je zelf ook wel merken? Geitenkaas en camenbert is niet scherp, en een stukje geeft
mij in ieder geval geen problemen.

Even over de maxalt.
Bij mijn hoofdpijn werken de normale pijnstillers meestal niet.
Ik doe er meestal eerst gewoon 2, wacht 3 -4 uur of ze iets doen. Wordt mijn hoofd heel erg vervelend, tsja , leve de maxalt .
Ik merk niet veel bijwerkingen. Je wordt erbwel een beetje lam van, maar ja.

Vandaag de hele dag een lichte hoofdpijn gehad. Deze kan ik zonder medicatie wel uitzitten.
Ik blijf mijn glutenvrij volhouden; je hoort wel of het zo goed blijft gaan.

Hartelijke groet

Parrot

ma 03 sep, 2012 21:29
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende