homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 ff voorstellen 
Auteur Bericht

ma 03 sep, 2012 23:18 Bericht Re: ff voorstellen

Je bent niet alwetend natuurlijk, bovendien is ieder persoon weer anders. Maarrrr...wel degene die reageert en ervaring heeft.
Mijn vraag over Maxalt was eigenlijk: Is dat niet een medicijn voor Migraine ipv spierspanningshoofdpijn?
Blij je berichtje te lezen over de koffie, want dat vind ik nog steeds een fijn drankje ;-)
Ik ga me nu dus wel een beetje houden aan het rijtje van koffie, chocola, pinda's, te veel zout/suiker maar nog niet voor de volle 100% en dat geeft wat lucht als je ook het glutenvrije wilt gaan oppakken (anders mag je helemaal niks meer). Vandaag mijn broden bij de bakker besteld en alvast een pak glutenvrije pasta gekocht. Wel vanavond nog ff lekker van een pizza genoten haha (zijn die er glutenvrij? of moet je die dan zelf maken?). Gunstige bijkomstigheid is dat ik wellicht wat af zal gaan vallen (gaan die 5 kilo er hopelijk eens vanaf!!). Morgen mijn verwijsbriefje bij de dokter ophalen voor de hoofdpijnpoli.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je vrij makkelijk merkt of een consumptie resulteert in hoofdpijn (?). Bij mij is dat absoluut niet het geval. Ik denk dat ik ze 1 voor 1 zou moeten uitsluiten (dus product a eten, 3 dagen wachten op eventuele hoofdpijn, product b eten, enz). Hoe is jouw ervaring trouwens met alcohol? In de tijd dat ik af en toe een glaasje rode wijn nam waren de aanvallen heftiger. Sinds ik daarmee gestopt ben dus minder heftig. Ik drink nu bij gelegenheid bier of witte wijn en weet eigenlijk niet of dat effect heeft (volgens mij niet)....
Bedankt voor je reacties (ik ben er erg blij mee!).
Groetjes,
Lynn

ma 03 sep, 2012 23:18
Profiel

ma 03 sep, 2012 23:19 Bericht Re: ff voorstellen

Vergeet ik nog wat te vragen: werk jij met de 2 a 3 dagen p/wk hoofdpijn nog?
Gr. Lynn

ma 03 sep, 2012 23:19
Profiel

do 06 sep, 2012 15:02 Bericht Re: ff voorstellen

Hallo Lynn
Ja, maxalt is eigenlijk voor migraine, maar dus ook erg effectief als pijnstiller ipv ibuprofen oid.
En... Werkt alleen op je hoofd, terwijl de asperines op almje organen werken.
Ik was vanochtend bij de neuroloog. Hij vond hetber veelbelovend uizien.
Bij een terugval kan ik uiteraard weer kontakt opnemen.
Kortom.. Voorlopig ontslagen!
Wel voor de zekerheid de hopelijk niet nodige maxalts besteld.

Je andere vraag was of ik ik het aan mijn voedsel merkte.
Nouja ik vermoedmdat 1 chocolaatje wel kan ; als ik bijv een halve reep eet, is de kans op hoofdpijn de volgende dag wel groot.
Met witte wijn doe ik soms een klein glaasje, zoook met rode wijn.
Wordt in ieder geval geen alcoholverslaafde. Gaat niet lukken.
Ook kaneel werkt denk ik wel als trigger.
Wel bekende dingen allemaal,dus, die ik naast mijn gluten vermijd.
Als je met glutenvrij verder wil, kun je je pizzabodem gewoon zelf maken.
Wij maken meestal,onze pizza thuis zelf; het enige andere is dat je deeg met een glutenvrij
Meel gemaakt wordt. Gaat prima.

Meestal heb ik een lichte tot matige hoofdpijn, zodat ik nog wel kan doorwerken.
Je weet zelf wel dat het niet goed voor je concentratie is, maar ja ziek is bijna geen optie voor mij. Alleen als ik spreekwoordelijk ziek als vaatdoekje ben, dan moet ik wel mijn bed in.
Natuurlijk meestal als je vrij bent.. Heel fijn voor je gezin.

Nouja , ik wacht even je reaktie af.
Gaat het nog wat met je?

Hartelijke groet

Parrot

do 06 sep, 2012 15:02
Profiel

vr 07 sep, 2012 13:29 Bericht Re: ff voorstellen

Hoi Parrot,
Ik merk qua voedsel niet waar mijn hoofdpijnen door ontstaan (behalve dan dat duidelijk is dat ik overmatig mijn spieren aanspan), hoewel ik al wel een paar keer het vermoeden had dat drop niet zo best is. Dat ik het niet merk kan komen doordat ik meestal van alles door elkaar eet.
Ik houd voor nu - sinds 1 week - in ieder geval een hoofdpijnschema bij en noteer daarin ook mijn voeding + probeer de bekende items te vermijden zoals minimum aan suikers/zout, varkensvlees, chocola, kaas e.d.. 24 september kan ik terecht bij de hoofdpijnpoli. Na een week opletten kan ik niet zeggen dat het er beter op geworden is (gisteren en vandaag had ik alweer een Artrotec nodig), maar is het niet goed voor de hoofdpijn dan wel voor de lijn ;-) Ms gaan die 5 kilo er dan toch eens af haha.
Had overigens al heel voorbarig een glutenvrij brood gehaald (niet te pruimen zeg!), maar wil toch eerst kijken hoe ik verder kom bij de hoofdpijnpoli want zo'n dieet is wel erg omslachtig (maar zeker de moeite waard als het helpt natuurlijk; dan doe ik het graag en kom ik t.z.t. graag bij je voor tips als dat mag).
Hoe doe jij dit overigens met je werk? Of werk je niet meer?
Alvast bedankt maar weer voor je reactie.
Groetjes,
Lynn

vr 07 sep, 2012 13:29
Profiel

vr 07 sep, 2012 13:33 Bericht Re: ff voorstellen

sorry...had niet gezien dat ik een pagina verder moest voor je antwoord en dacht dat mijn berichtje niet erbij stond. Lees het nu.

vr 07 sep, 2012 13:33
Profiel

vr 07 sep, 2012 13:49 Bericht Re: ff voorstellen

Het gaat nog steeds niet best dus....maar we blijven zoeken naar een remedie.
Gr. Lynn

vr 07 sep, 2012 13:49
Profiel

ma 10 sep, 2012 14:34 Bericht Re: ff voorstellen

even een updat, Lynn

Deze maand 2 1/2 dag licht hoofdpijn , enigszinds verholpen met asperines en paracetamol. Nog steeds blij met mijn dieet.
Afvallen gaat ook erg goed; helaas heb ik het niet nodig, zodat ik
goed op voldoende eten moet letten.
Bak uiteraard nu zelf m'n koekjes en andere dingen.
Eigenlijk alles wat je koopt, bevat gluten, of is achterlijk duur.
Jouw maand ging nog niet zo goed begreep ik?

Ik hoor het nog wel..

groet

Parrot

ma 10 sep, 2012 14:34
Profiel

ma 10 sep, 2012 15:26 Bericht Re: ff voorstellen

Het is inderdaad niet "om over naar huis te schrijven" ;-)
Vanaf begin augustus tot vandaag 12 x een (deel van de) dag hoofdpijn gehad. Vanmorgen 2 kasten geschuurd en zit nu dus op de blaren daarvan (kan bijna niets inspannends doen qua armen/bovenlijf of het is weer raak, grrr): nog geen hoofdpijn maar nek trekt en ben duf dus probeer zoveel mogelijk alles slap te houden en doe dus niets anders krijg ik zéker hoofdpijn. Ook ik ben door het opletten met de kaas, zoetproducten, zoutproducten e.d. al iets kwijt en da's de mooiste bijwerking wat mij betreft haha. Net wel een extra koffie genomen (zit nu op 'smorgens 1 en 'savonds een en houd het verder daarop) in de hoop dat dat ook ietsje helpt.
Heb nog wel een vraag voor je: hoe zorgt het weglaten van gluten er nu voor dat jouw spieren zich niet meer overmatig aanspannen??? Uiteraard begrijp ik dat het je niks kan schelen als het maar helpt, maar medisch gezien vind ik dat toch apart, toch? Heb je al een verklaring bij de hoofdpijnpoli hiervoor gekregen? Ik ben zeer benieuwd!
Bedoel je trouwens dat je vanaf 1 augustus tot nu 2,5 dag hoofdpijn hebt gehad? Dat is dan meteen iets voor het positieve nieuwshoekje op de site!
Groetjes,
Lynn

ma 10 sep, 2012 15:26
Profiel

do 13 sep, 2012 10:10 Bericht Re: ff voorstellen

Hai

Nee, ik had tot nu toe deze maand slechts 2 1/2 dag een lichte hoofdpijn.
Voor mij is dit wel een uitstekende score!

Iets anders.. Op de hoofdpijnpoli gaven ze wel aan dat er mogelijk een allergische reaktie
Op gluten zou kunnen zijn.
Voor een arts is dit uiteraard te vaag om er concreet bij veel mensen iets aan te doen.
http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.n ... =hoofdpijn

Dit is wat ik er snel,over kon vinden.

Ik heb een broer met een ongeveer zelfde hoofdpijn problemen,
hij vaart redelijk wel bij geen koffie, chocola, drop, en heel veel drinken.
Nu drink,ik ook redelijk wat af. Tsja water gaat best.

Vorig jaar oktober merkte ik na te zijn begonnen met intensief sporten, dat
mijn hoofdpijn ook een maand ongeveer veel minder was.
Het lijkt wel of je lichaam altijd weer een omweggetje zoekt om hoofdpijn te
creeeren.
Oh ja Lynn , had ik waarschijnlijk nog niet gemeld, ik ben 51 jaar en werk 4 a 5 dagen in de week.

Groeten

Parrot

do 13 sep, 2012 10:10
Profiel

do 13 sep, 2012 21:12 Bericht Re: ff voorstellen

Dank wederom voor de uitleg! Ben nu nog bezig met de osteopaat en wil dat nog 2 of 3 keer doen (ben dan zo'n 8 keer geweest en als het dan niet geholpen heeft is het klaar). Ook heb ik pas 2 shihatsu massages gehad. Merk wel dat er iets veranderd qua "vast zitten in de bovenrug", bovendien is het erg lekker, maar of dat definitief meehelpt naar minder hoofdpijn durf ik (nog) niet te zeggen. Jouw link ziet er interessant uit! Ik woon vlakbij Utrecht dus het zou nog een optie voor de toekomst kunnen zijn. Lijkt mij iig de moeite waard om het te proberen. Zo wordt het hoofdpijngebeuren eens van een andere kant bekeken (ipv massages, kraken, drukpunten e.d.). Ben je zelf ook bij De Merel geweest en zo ja was je tevreden cq wie heeft je geholpen?
Voor komend jaar zorgverzekering iig goed uitzoeken waar ik het beste kan verzekeren (!). Zit nu bij VGZ....
Gr. Lynn

do 13 sep, 2012 21:12
Profiel

vr 14 sep, 2012 10:42 Bericht Re: ff voorstellen

Hai
Nog nooit bij de Merel geweest. Zij geven op hun site wel een idee waarom je last van gluten zou kunnen hebben.
Tot nu toe heel tevreden met het zonder gluten eten.
Ik geef toe, het brood houdt niet over. Maar eigenlijk ben ik ook van die bijna altijd aanwezige druk op mijn hoofd af. Ook al had ik geen hoofdpijn, je voelde altijd wel iets.

Vorig jaar bij een hele bekende osteopaat geweest in Hippolytushoef.
Eigenlijk had hij maar 1 behandeling nodig om iets te corrigeren. Er zat bij mij niet veel mis.
Kortom ..... Geen effect.
Shiatsu afgelopen voorjaar 3 x gehad. Ik geef toe een mooie ervaring om je emoties
goed los te maken. Uiteindelijk merkte ik ook hierin geen concrete verbetering.
Vaak is het een placebo effect. Uiteraard helpt het je lichaam wel, als je stabiel
en evenwichtig in je vel zit. Dus waarschijnlijk wel een positieve bijdrage.

Even een ander vraagje.
Loop jij financieel niet helemaal leeg aan al deze bezoeken?
Ik merkte dat er tegenwoordig niet al teveel meer vergoed wordt.

We spreken elkaar nog.

Groeten

Parrot

vr 14 sep, 2012 10:42
Profiel

vr 14 sep, 2012 12:59 Bericht Re: ff voorstellen

Hoi Parrot,
De osteopaat wordt vergoed. De massages niet (40 euro per keer). Tot voor de zomervakantie ging ik 1x per 3 weken voor een ontspanningsmassage a 25 euro. Helaas is die ermee gestopt. Na de vakantie ging het ineens veel slechter dus heb ik sinds half augustus iedere week een massage (ene week diepe/gewone massage en andere week shihatsu). Ik hoop dit inderdaad snel weer terug te brengen naar 1x per 3 weken want anders is het een dure "hobby" (ik beun al iets bij door af en toe een kast op te knappen ;-)). In ieder geval moet ik een studie los gaan laten op de zorgverzekering voor komend jaar, grrrr.
Fijn weekend alvast!
Groetjes,
Lynn

vr 14 sep, 2012 12:59
Profiel

za 15 sep, 2012 15:00 Bericht Re: ff voorstellen

Wil het toch nog ff kwijt: ben vandaag - net als gisteren- zo fit als een hoentje en dat was vanaf begin augustus nog niet voorgekomen :grin:
Typisch hoe snel je dan weer "vergeet" wat voor een rotdagen je gehad hebt. Ben benieuwd of dit nu komt door het opletten met voedsel of dat het komt omdat ik nu (na 4 maanden uitproberen om te kijken of dit zou helpen tegen de hoofdpijn) gestopt ben met de pil.
Groetjes,
Lynn

za 15 sep, 2012 15:00
Profiel

zo 16 sep, 2012 14:42 Bericht Re: ff voorstellen

Hai Lynn

Gisteren wat chocola en kaneel gehad; had oa zelf een heerlijke glazuur gemaakt
met koekkruiden. Kortom verrukkelijk.
De prijs vanochtend een hele lichte zeurhoofdpijn.
Dus ja er is verband. Het is inderdaad zo, dat als je 10 dagen geen last hebt gehad
onmiddelijk denkt dat je het toch wel weer kan nemen.
Kortom weer even mijn neus,op de feiten.
Het is nu 15.00 uur en het zakt alweer weg.

Zonder pillen!!!

Groetjes

Parrot

zo 16 sep, 2012 14:42
Profiel

vr 21 sep, 2012 9:47 Bericht Re: ff voorstellen

Ha Parrot,

Dinsdag rond 12.00 uur begon het weer en een uur eerder van het werk weg gegaan om vervolgens het bed in te duiken (had rond 13.00 al een Artrotec genomen maar die hielp niet goed). Vervolgens werd ik om 19.00 werd ik wakker gemaakt en was de hoofdpijn weg!!! Nog wel duf t/m woensdag en moest me rustig houden maar wel zonder hoofdpijn. Was helemaal verbaasd want normaal gesproken heb ik 1 tot 3 dagen hoofdpijn (tenzij ik de Artrotec op tijd in neem en dan ook nog helpt). Vermoed dat dat toch met mijn dieet te maken heeft :-) Gaan we dus gewoon mee door! (hoewel ik af en toe wel zondig maar dat is niets vergeleken met wat ik normaal "snoepte" haha.
Fijn weekend alvast!

Gr. Lynn

vr 21 sep, 2012 9:47
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende