homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 ff voorstellen 
Auteur Bericht

do 27 sep, 2012 22:09 Bericht Re: ff voorstellen

Het gaat goed (ik vermoed dankzij het dieet)!! op die dinsdagmiddag na tot nu toe gewoon fit :-)
Maandag voor het eerst bij de hoofdpijnpoli geweest en die boden me 3 opties:
- dagelijks medicijnen slikken tegen migraine (betablokkers geloof ik) met als bijwerking duizeligheden als bloedruk te laag wordt.
- dagelijks medicijnen slikken tegen spierspanningshoofdpijn, te weten anti-depressiva (!) met als bijwerking droge mond.
- speciaal op hoofdpijn gerichte fysiotherapie + medicijn migraine te weten Maxalt.

Ja, het blijkt dus toch dat ik een vorm van migraine heb naast de spierspanningshoofdpijnen. Ik heb voor de laatste optie gekozen want voor de eerste 2 pas ik (zo lang ik het nog trek). Morgen naar de fysio. Ben benieuwd! Maxalt is in huis en mag ik nemen bij een aanval als de Artrotec niet heeft gewerkt (en dan zit ik dus midden in een aanval).

Gr. Lynn

do 27 sep, 2012 22:09
Profiel

vr 12 okt, 2012 16:39 Bericht Re: ff voorstellen

Na die dinsdag de week daarop hetzelfde meegemaakt op donderdag. Daarna is er de klad gekomen in mijn dieet want had wat verjaardagen thuis en dan moeten de restjes op :-(
Is natuurlijk mijn zwakte...
Nu wederom tegen hoofdpijn aan cq lichte hoofdpijn en al een paracetamol genomen. Ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen. Wordt het weer heel zwaar dan ga ik toch gauw terug naar het dieet!
Gr. Lynn

vr 12 okt, 2012 16:39
Profiel

vr 26 okt, 2012 13:58 Bericht Re: ff voorstellen

Afgelopen maandagavond weer hoofdpijnbeginselen...Artrotec genomen en die hielp. Echter op dinsdagavond hetzelfde liedje. Woensdagochtend begon het wederom en toen voor het eerst een maxalt genomen. Deze hielp!!! En hoewel ik verwachtte - omdat ik woensdag nog wel erg duf was - donderdagochtend de pineut te zijn gaat het nu (vrijdag) nog steeds goed!

vr 26 okt, 2012 13:58
Profiel

ma 12 nov, 2012 16:04 Bericht Re: ff voorstellen

Helaas....de week daarna op woe wederom artrotec en donderdagochtend maxalt maar deze hielp dit keer niet! Donderdag dus goede hoofdpijn en vrijdag weer redelijk maar nog steeds heel duf en branderige ogen. Eind van de dag opgeknapt maar zaterdag eind van de middag, begin van de avond wederom Hoofdpijn die vanzelf weer over ging. Vanaf donderdag de week daarop pas weer echt fit....

ma 12 nov, 2012 16:04
Profiel

vr 30 nov, 2012 17:25 Bericht Re: ff voorstellen

Na bijna 4 weken hoofdpijnvrij nu dan toch weer de pineut...Gisteren een artrotec genomen en die hielp, maar halverwege de ochtend weer last en artrotec + later ook een maxalt ingenomen. Ik ben nu heel duf maar geen zware hoofdpijn. concentreren is er echter niet bij. Hopelijk wordt morgen het sinterklaasfeest hierdoor niet verpest maar ik vrees het ergste.

vr 30 nov, 2012 17:25
Profiel

wo 03 apr, 2013 14:17 Bericht Re: ff voorstellen

Hallo, ik ben Babs Ijkelenstam en ben 54 jaar.
Ik heb pasgeleden een botox behandeling gehad bij Tom van Eijk, en na een heel lange zoektocht hoop ik een oplossing gevonden te hebben.
Het zal niet voor iedereen werken en ik ben ook geen arts, maar ben vooralsnog heel positief over het resultaat.
Ik had een tijdje terug wat dry needling behandelingen en die hielpen.
Zodra zij de naald in de gespannen spierknoop zette ( wel pijnlijk) werd die spier direct ontspannen.
dus ook mijn hoofdpijn.
Toen ik las over botox...leek mij dat een logische stap, met het voordeel dat het langer werkt dan 1 dag...wat helaas bij mij bij de dry needling was..

Lynn en Parrot, ik heb het ook...dagelijks hoofdpijn en van alles geprobeerd. Het is allemaal zo herkenbaar, die eeuwige zoektocht naar de oplossing.
25 maart heb ik een speciale botox behandeling bij Drs. Tom van Eijk gehad, met prikjes in mijn nek.
Voel nu eindelijk verschil...minder hoofdpijn en ellende. Als je al 20 jaar ermee loopt en alles al geprobeerd hebt, wordt je behoorlijk depressief.
Ik ben ook aan het kijken met mijn huisarts naar hoofdpijnpoli..maar dat zit qua verzekering ook weer lastig momenteel.
Ik ben een hoofdpijnblog begonnen om alles bij te houden, en het gaat stukken beter met mij.. Zeker omdat de spanning vanuit mijn rug/nek komt.

wo 03 apr, 2013 14:17
Profiel

di 22 okt, 2013 11:19 Bericht Re: ff voorstellen

Hey iedereen!

Ik hoop dat er nog iemand actief is op dit forum :). Ik begrijp jullie volledig. Ik heb nu al 4 maanden dagelijks hoofdpijn. In het begin had ik er nog vertrouwen in dat het weg zou gaan maar nu wordt het me gewoon te veel. Ik heb alles al geprobeerd (neuroloog, osteopaat, gynaecoloog, huisarts, kinesist, ...) En niemand vind iets of niemand kan me helpen. Mijn hoofdpijn gaat gepaard met aangezichtspijn (drukkende pijn op neus, kaken, ...). De hoofdpijn situeert zich op het voorhoofd en aan de aanhechting van nek met hoofd. Ook mentaal zit ik er gewoon door: ik kan geen plezier meer maken, alles kost veel moeite, ik zonder me af,... Ik wil gewoon dat dit overgaat. Kan iemand me helpen ? Of ziet iemand een verband met iets dat hij zelf heeft meegemaakt.

Ook moet ik zeggen dat dit is begonnen na een héél 'stressy' periode. Vanaf dat deze stress weg was, ontstond de hoofdpijn. Mijn leven is enorm beperkt. Ik wil heel veel toffe dingen doen maar ik moet bijna alles opzeggen vanwege de hoofdpijn.

Alvast bedankt om dit te lezen

Nina

di 22 okt, 2013 11:19
Profiel

di 22 okt, 2013 11:21 Bericht Re: ff voorstellen

Wat betreft pijnstillers heb ik ook al veel geprobeerd: dafalgan, Iboprufen, paracetamol, asperine, ... Deze helpen niet veel en wil ik ook niet langer blijven slikken (ze nemen de oorzaak namelijk niet weg)

Nina

di 22 okt, 2013 11:21
Profiel

vr 09 mei, 2014 23:54 Bericht Re: ff voorstellen

Lynn , Parrot , Nina,

Hoe is met jullie hoofdpijn?

grtz

vr 09 mei, 2014 23:54
Profiel

do 22 mei, 2014 12:52 Bericht Re: ff voorstellen

Hallo Ben,
Bedankt voor je interesse! Zelf lang niet op het forum geweest en zie dat het weinig wordt bezocht, jammer. Zelf gaat het nog steeds niet best. Heb afgelopen maanden Biofotonentherapy geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Nu weer extra vitamenen gekocht om uit te proberen (hoewel ik niet weet wat ik tekort kom... geen idee hoe je dat moet laten uitzoeken??). Zal straks betreffende vitamenen nog even hier noteren als geheugensteuntje voor mezelf ;-)
Zit ook nog te denken aan Body Stress Release om dat uit te proberen. Iemand ervaringen?
Vr.gr. Lynn

do 22 mei, 2014 12:52
Profiel

zo 12 okt, 2014 20:12 Bericht Re: ff voorstellen

Heb jij er nooit aan gedacht dat er gewoon toch iets scheelt maar dat ze er gewoon niet achterkomen wat juist. En dat de hoofdpijn niet enkel van opgekropte spanning komt.
Zo denk ik namelijk steeds vaker.

groeten
Ben

zo 12 okt, 2014 20:12
Profiel

ma 05 jan, 2015 10:33 Bericht Re: ff voorstellen

Hoi Ben,
Ja ik denk idd dat ik een bepaald "stofje" tekort kom of teveel heb waardoor ik die spanning in mijn lijf aanmaak, maar geen idee hoe ik erachter kan komen wat. Heel duidelijk is gebleken dat ik met minder (liefst geen) bewerkte suikers in ieder geval minder spanning in mijn lijf heb (de hoofdpijnen blijven niet geheel weg maar wel minder vaak en minder zwaar). De natuurlijke suikers gebruik ik dan nog wel (zoals in fruit of ahornsiroop of palmsuiker e.d.). Van kinds af aan liep ik al met gebalde vuisten dat mijn moeder zij "ontspan die toch eens" en ik dacht "maar dat zit gewoon lekker". Pas rond mijn 29e kreeg ik echt last van hoofdpijnen (in mijn eerste zwangerschap); daarvoor had ik het 1x per half jaar.
Afgelopen maand de gehele maand af en aan hoofdpijnen gehad (ik hoef overigens nooit te spugen). Was eind november en begin december ook ontzettend aan het snoepen geweest (heeeerlijk die chocolade en pepernoten!). Heb achteraf het vermoeden dat dit tot gisteren aan toe dus ook nasleepte. Vanaf vorige week al geen zoetigheden meer voor mij en hoop dit nu ook vol te gaan houden (blijft moeilijk, maar wel met een goed doel ;-)). Daarnaast dronk ik dagelijks 1 a 2 witte wijntjes (rood ivm hoofdpijnen jaren terug al opgegeven) en die heb ik nu ook uitgebannen. In ieder geval voor 2 maanden volhouden en kijken wat de resultaten zijn.
Ik slik nu al maanden omega 3 en magnesium. Ik heb niet het idee dat het helpt maar van mijn masseuse kreeg ik de bevestiging dat het geen kwaad kan en goed is om dat te doen als je spierspanningen hebt. Momenteel ben ik -naast een nieuwe masseuse die holistische massage doet en de massage koppelt aan je algeheel welbevinden, ook voedingstipjes - bij de fysio bezig met triggerpoint massage; zij leert mij om dit bij mezelf te doen. Ik ben dus sinds kort bezig om van binnenuit eraan te werken (voeding) en sinds 1,5 maand ook via de buitenkant (van dit laatste erg fijn dat je direct de pijnpunten zelf kunt opzoeken en masseren, ook je rug want daarvoor heb ik een hulpstuk gekocht). Bij mijn vorige therapie, biofotentherapie, kwam mijn lever uit de gedane test (wat er dan precies mee was kon niet worden gezegd). Ik heb dit besproken met de masseuse en zij gaf aan dat suikers zich omzetten in zuren en (en natuurlijk alcohol) verwerkt dienen te worden door de lever; als deze niet goed genoeg werkt (bijv door het jarenlange overmatige suikergebruik) dan kan dit wellicht mogelijk de oorzaak zijn van hoofdpijnen??? Tot zover weer even een update!
Gr. Lynn

ma 05 jan, 2015 10:33
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3