homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease? 
Auteur Bericht

zo 25 apr, 2010 21:27 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Vergoedingen van het ziekenfonds zijn allang niet meer voor iedereen hetzelfde.
Het is afhankelijk van de aanvullende verzekering die je hebt en dan ook nog welk pakket.

zo 25 apr, 2010 21:27
Profiel

di 27 apr, 2010 10:57 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Desi, fijn dat je hebt gevonden en ervaren dat ontspanning voor jou werkt!
Het klopt dat er voor fysio (incl. manuele) nog maar beperkt aantal vergoedingen zijn. Tot twee jaar geleden ofzo was dat nog per soort fysio (manueel of gewone fysio zoveel keer per jaar) maar nu krijg je maar bepert aantal zittingen voor alle fysio (incl manuele).
Je krijgt alleen onbeperkt vergoed als jouw aandoening in Besluitenlijst 1 staat. Die is vast te vinden op de pagina van je zorgverzekeraar. Kan je wel alvast vertellen dat spanningshoofdpijn daar niet tussen staat.

Ik merk ook dat ontspanning helpt, maar met de vele spanningen op het werk is dat ook weer even verleden tijd, zucht. :sad:
Ja, die cursus is mindfulness. In principe is dat ook iets van ontspanning, in ieder geval onderbreken waar je mee bezig bent. Vooral de zitmeditaties vind ik een weldaad! Tis een soort van zen meditatie.

wat ik trouwens las in de nieuwste psychologie magazine: ze hebben een onderzoek gedaan van het effect op pijnbeleving bij mensen die aan Zen doen en anderen die dat niet doen. Heeft te maken met pijnschors (of zoiets) en mensen die zen deden (meditatie dus) hadden minder pijnbeleving dan de andere groep die dat niet deed! Des te meer reden om er mee door te gaan of aan te beginnen. :smile:

di 27 apr, 2010 10:57
Profiel

di 27 apr, 2010 11:08 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Ook de genen die je hebt spelen een rol in de pijnbeleving,
http://www.kennislink.nl/publicaties/sc ... n-gevonden

di 27 apr, 2010 11:08
Profiel

di 27 apr, 2010 11:11 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Die pil wil ik ook wel! Maar goed dat ze daar achter zijn gekomen.

Wat hebben jullie het trouwens over de hyvessite? Zit daar zelf ook op, maar een hyve over spanningshoofdpijn heb ik nog niet gevonden.

di 27 apr, 2010 11:11
Profiel

di 27 apr, 2010 21:49 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Chester,

Die hyvessite is een nieuwe site over BSR ( Bodystressrelease). Kijk maar eens bij forum migraine bij de topic bodystressrelease en migraine. BSR geeft ook goede resultaten bij allerlei soorten hoofdpijn.

Groetjes liedje

di 27 apr, 2010 21:49
Profiel

wo 28 apr, 2010 18:19 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Heel interessant zeg, dat over die genen bij pijn! En meditatie bij pijn..dat wil ik ook wel eens proberen. Wil zoveel proberen: yoga, acupunctuur, bsr, meditatie. Mijn Fysio zegt dat ik te hard van stapel loop en niet alles tegelijk moet doen, dus daarom hou ik het voorlopig ff bij de psycholoog, fysio en ontspanningstherapie. Het is trouwens niet zo dat ik weet dat ontspanning voor mij werkt..want heb nog eigenlijk niks gevonden dat verlichting brengt(Behalve de betablokkers dan). Maar het is zo dat ik eigenlijk 90 procent zeker weet dat spanning, en spierspanning de oorzaak zijn. Dus dan is het logisch om het op het ontspanningsvlak te zoeken..en dat kan op zo ongelovelijk veel manieren.
Echt toppie, dat je wat hebt aan jou meditatie Chester! Het is zo'n zoektocht maar ik ben er van overtuigd, dat er toch voor iedereen iets moet zijn wat verlichting brengt. Hoofdpijn moet (in mijn ogen) toch altijd een oorzaak hebben?
Ik hoop dat iedereen hier een beetje van het mooie weer kan genieten. Ik probeer ondanks de vele pijn dat toch te doen...vandaag even met een vriendin 2 uurtjes bijgepraat(en dan is het wel weer genoeg voor mij) op een terrasje...worden we door een castingbureau benaderd om mee te doen aan een nieuw tv-programma op rtl5. Dan denk ik jeetje..wat zijn er toch veel leuke dingen in het leven, en ik hoop dat ik daar binnenkort snel allemaal weer aan mee kan doen!

Groetjes Desi

wo 28 apr, 2010 18:19
Profiel

wo 28 apr, 2010 18:24 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Wauw Henk..het valt mij trouwens op dat jij echt een trouwe bezoeker van het forum bent, en dat je zo ongelovelijk veel weet en ontzettend op de hoogte bent van de nieuwste dingen. Jij komt altijd met veel handige en betrouwbare informatie: Top!

wo 28 apr, 2010 18:24
Profiel

wo 28 apr, 2010 19:28 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Heb ook al accupunctuur geprobeerd bij een Chinese dokter..werkte niet bij mij. Yoga gaf ook geen verlichting. Ik houd het op dit moment bij de psychotherapeut, BSR en schilderen. Schilderen is eigenlijk ook een soort van meditatie. Vind dit wel erg ontspannend, maar de pijn vermindert daardoor niet.

En Desi..hoe weet je zo zeker dat jouw hoodpijn verroorzaakt wordt door spanning/spierspanning? Ik denk toch dat jouw ongeluk de oorzaak is.

En Henk..volgens mij kom jij uit het medische circuit!? Of weet je zoveel, omdat je al 6 jaar op dit forum zit?

wo 28 apr, 2010 19:28
Profiel

wo 28 apr, 2010 21:42 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Ik kom inderdaad uit het medisch circuit, heb 25 jaar gewerkt als psychiatrisch verpleegkundige.

wo 28 apr, 2010 21:42
Profiel

do 29 apr, 2010 19:47 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Nou ik denk niet dat het bij mij door dat ongeluk wordt veroorzaakt, omdat dat nu al 2,5 jaar is geleden en ik heb na dat ongeluk nooit ergens last van gehad. Dan zou het toch raar zijn als ik dan 2,5 jaar later ineens van de 1 op de andere dag daar hoofdpijn van krijg?
Ik ben er zelf gewoon van overtuigd dat het bij mij door spanningen komt, omdat de periode voorafgaande aan de hoofdpijn ik erg veel stress heb gehad en in de jaren daarvoor ook. Ik liep ook al langer met klachten als depressiviteit, slapeloosheid en angstaanvallen. Het lijkt erg veel op een burn-out. En ook het feit dat de hoofdpijn bij mij weg is geweest met propranolol. Zoals ik al eerder uitlegde heeft dat een spierontspannende werking en heb laatst ook nog gelezen dat het de reactie van het lichaam op adrenaline(wat je bij stress aanmaakt) tegengaat. Dan moet het toch aan spanningen liggen lijkt me.

do 29 apr, 2010 19:47
Profiel

di 04 mei, 2010 21:23 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi.

Als de hoofdpijn bij jou door spanningen veroorzaakt wordt, dan zou in een niet stresvolle periode de pijn toch weer moeten verdwijnen?

di 04 mei, 2010 21:23
Profiel

vr 07 mei, 2010 13:44 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Tja..dat is ook zo. Ik weet wel dat alhoewel ik geen stress van de buitenwereld meer heb, de hoofdpijn wel heel veel stress oplevert. Kan nou niet echt ontspannen of afleiding zoeken met leuke dingen doen. Wat dat betreft zit je ook in een cirkel. Voel me zo opgefokt omdat ik de hele dag maar zit te piekeren over hoe het komt, wat het is, hoe kom ik er vanaf, waar is het misgegaan, waarom loop ik er nu nog steeds mee , zal ik ooit weer normaal kunnen leven enz.enz.Weet het zelf ook niet meer.
Zit echt in een dip..zie het niet meer zitten. Dit is gvd toch geen leven meer, elke dag hoofdpijn en niks kunnen doen.
Ben pas 19 jaar..ik zie niet in als er geen verandering in komt hoe ik dan verder moet leven. Heb voor mijn gevoel al zoveel geprobeerd...en er komt maar geenn verandering in.

vr 07 mei, 2010 13:44
Profiel

ma 10 mei, 2010 23:42 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi,

Herken die gevoelens van wanhoop en het gevoel te hebben in een vicieuze cirkel te zitten. De hoofdpijn is inderdaad alles overheersend. Bij mij wisselt dit gevoel..ondanks de pijn. Het ene moment kan ik er beter mee omgaan dan het andere..Vanmiddag heb ik geschilderd en heb hiervan echt genoten. Was zo bezig met ontspannend bezig zijn, dat de pijn ook letterlijk 2 uurtjes op de achtergrond was. Het is denk ik de kunst om door iets te doen wat je leuk vindt, weer wat in beweging te komen, ondanks de pijn. Heb jij iets wat je leuk vindt en wat je op dit moment ook echt kan doen? Als ik naar mn gevoel luister...wil ik het liefst een flink eind gaan hardlopen of de berg weer keihard afskieen zoals vroeger. Maar dat kan dus niet nu...ik heb totaal geen conditie meer. We moeten iets doen wat op dit moment haalbaar is. IK wil weer wat gaan bewegen door te gaan wandelen, fietsen of in warm water te gaan zwemmen. Hopelijk gaat me dit lukken, want door niet meer te bewegen ben ik steeds strammer geworden. We zullen allemaal iets vinden om de pijn wat draaglijker te maken..ook jij Desi..geef de moed nog niet op hoor!

ma 10 mei, 2010 23:42
Profiel

zo 16 mei, 2010 0:22 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Tja voel me af en toe wel een zeikerd..maarja het is zo moeilijk om positief te blijven. Zeker omdat het continue is. Als ik bijvoorbeeld een paar aanvallen per week had of in ieder geval niet continue zou het leven zoveel dragelijker maken. Bij mij wisselen die moment zich ook wel af..maar hang eigenlijk meer in het negatieve van ohh het komt nooit meer goed, en hoe moet ik ooit nou weer aan een studie of baan gaan beginnen. Dit kan natuurlijk ook geen goede invloed hebben op de hoofdpijn. Ik heb die momenten eigenlijk zelden dat ik echt van iets kan genieten of ergens zo in op ga dat de pijn naar de achtergrond verdwijnt. Hou zelf ook erg van tekenen en schilderen, en vind dit ook leuk om te doen. Verder vind ik natuulijk nog veel meer dingen leuk maar over het algemeen wordt van het meeste de hoofdpijn erger..het is een beetje een balans zoeken tussen wat kan ik aan en wat vind ik wel leuk om te doen ondanks dat niet alles kan.

zo 16 mei, 2010 0:22
Profiel

ma 17 mei, 2010 15:09 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Het irriteert mij trouwens mateloos dat ik zelf nooit echt goed onderzocht ben. Voor mijn hoofdpijn is ooit 1 scan gemaakt..en heb wel verdere bloedtesten voor de hoge bloeddruk gehad, maar er is nooit gekeken naar mogelijke oorzaken. Er zijn erg veel dingen waardoor hoofdpijn veroorzaakt kan worden. Waarom ben ik nooit onderzocht op tandheelkundige problemen, metabole/hormonale oorzaken, slaapstoornissen enz enz. Nou las ik laatst over een meisje die allerlei vage klachten had en na jaren er ineens achter kwam dat ze de ziekte vam lyme had. Ik herken haar klachten wel: altijd hoofdpijn, onregelmatige ontlasting, onregelmatige menstruatie, oorsuizingen aan 1 oor op het ritme van mij hartslag, hartkloppingen, vermoeidheid. En dan kom ik hier mee aan bij mijn neuroloog en dan merk ik gewoon dat ie me een hypochonder vindt, en zegt elke keer ja laten we de amytriptiline maar weer verhogen, endan denk ik vent ik zit al maanden aan die antidepressiva en ben nog geen stap verder. Ik geloof best dat de psyche er wat mee te maken kan hebben, maar ik heb zoiets waarom geen dingen uitsluiten als ik er al bijna een jaar mee loop.Zijn jullie wel op andere dingen getest?

ma 17 mei, 2010 15:09
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende