homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease? 
Auteur Bericht

ma 24 mei, 2010 22:54 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi,

Zes jaar geleden heb ik een mri-scan gehad van mn hoofd, nek en hele rug. Daar was niets op te zien. Heb ook bloedonderzoeken gehad. Verder ook niet andere onderzoeken. Er is alleen maar aan pijnbestrijding gedaan. Bij de neuroloog stond ik na de mri's weer na 5 min buiten. Ik moest maar weer terug naar de huisarts. Ook na de pijnblokkade wist een andere neuroloog het ook niet meer. Behalve dan het proberen van amitriptillyne, neurontin en spuiten met lidocaine.
Mijn nichtje heeft recent de afgelopen 3 maanden betablokkers geslikt en was van haar hoofdpijn af. Ze heeft echter het advies gekregen vd huisarts om weer te stoppen. Ze gaat nu een afspraak maken bij een BSR praktijk. Hoe is het nu met jou...heb je nog de andere BSR praktijk gebeld in Den Haag. Hopelijk ben je gauw aan de beurt.
Er is trouwens een nieuw boek uitgebracht. "Nooit meer hoofdpijn"geschreven door Renny de Bruyn. Het gaat over de oorzaken en achtergronden van steeds terugkerende hoofdpijn en migraine en wat we eraan kunnen doen. Ik heb het net gekocht en vind het erg interessant. Misschien is het ook wat voor jou om te lezen...

ma 24 mei, 2010 22:54
Profiel

do 27 mei, 2010 21:53 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Zo te horen zit het bij jou dan ook een beetje in de familie? Had jou nichtje ook dagelijkse hoofdpijn, of migraine aanvallen ofzo? Bedankt voor de tip van het boek. Ik ben zelf ook 2 boeken aan het lezen..uit je hoofd in het leven, en leven met chronische hoofdpijn. Die laatst vind ik een beetje minder..staat nogal wat onzin in, en geen advies voor mensen met dagelijkse hoofdpijn. Ben zelf erg bezig met van alles en nog wat nu. De bsr zou ik begin juni gaan doen, maar ik stel dat even uit omdat ik nu een soort lichttherapie ga volgen op advies van de fysio en een natuurarts, en ga ook naar psyQ begin juni om met de hoofdpijn om te leren gaan en beetje voor beetje weer wat dingen opbouwen om wat meer mee te kunnen doen in de maatschappij. Maar natuurlijk staat hoofdpijnvermindering nog steeds voorop. Hoe gaatie met jou nu?

do 27 mei, 2010 21:53
Profiel

vr 28 mei, 2010 22:46 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi,

Mijn nichtje heeft dagelijkse spierspanningshoofdpijn. Ze is 20 jaar.
Wat is dat die lichthterapie die je gaat doen? Helpt dat ook bij hoofdpijn? Goed dat je naar de psych gaat. Mij helpt het echt om weer wat in beweging te komen... ook al blijft de hoofdpijn...

vr 28 mei, 2010 22:46
Profiel

zo 30 mei, 2010 13:48 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

JA in beweging komen is erg belangrijk..alhoewel het soms niet echt kan..soms weer wel. Ik ben bij een natuurarts geweest, end ie stelde een soort van lichtterapie voor dmv laserstralen die bepaalde acupunctuurpunten behandeld. Het schijnt doordat het met indringend laserlicht behandeld wordt veel intensiever te werken. Ben erg benieuwd..verwacht er niet te veel van aangezien ik het nogal vaag vond klinken allemaal. Mijn hoofdpijn is de laatste dagen echt erg po het moment..lig vooral op de bank, het het gevoel dat er ook hormonale factoren meespelen aangezien ik ook sinds de laatste 2 dagen menstrueer..erg heftig. Mag ik als laatste nog vragen welke betablokker jou nichtje precies slikt en in welke dosering?

zo 30 mei, 2010 13:48
Profiel

zo 30 mei, 2010 14:02 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

wat doe jij trouwens om meer in beweging te komen, en gaat het altijd gewoon? Ik probeer het wel, ben gister naar het bos geweest met mijn hondje, maar merk na 20 minuten dat het dan echt wel te veel voor me word.

zo 30 mei, 2010 14:02
Profiel

zo 30 mei, 2010 23:08 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Ik bedoel beweging letterlijk om weer wat te gaan bewegen, conditie opbouwen. Dat doe ik door elke dag een stukje te wandelen. Ik loop nu ongeveer een half uur rustig. Heb dit ook helemaal opgebouwd vanaf 5 min. Heb een nieuwe fiets gekocht en probeer dit ook weer te gaan doen. Maar eh dit lukt me niet elke dag.
Ik bedoel ook beweging in die zin dat ik door het proberen van weer leuke dingen te doen, zoals bij mij, mijn passie om creatief bezig te zijn, ook weer in beweging kom. Dus niet alleen maar bezig te zijn met pijn en ellende, maar weer iets te gaan doen waar je enthousiast van wordt. Maar wat je door de pijn niet meer hebt gedaan. Ook ik heb meer pijn na elke inspanning. Maar goed je moet toch wat.
Ik spreek mn nichtje niet zo vaak, maar ik zal haar vragen welke beta-blokkers ze heeft gebruikt en in welke dosering.

zo 30 mei, 2010 23:08
Profiel

vr 04 jun, 2010 0:11 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi,

Heb mn nichtje gevraagd naar de beta-blokkers. Ze gebruikt nog steeds Metoprololsuccinaat Sandoz retard 50. Ze neemt hiervan een dubbele dosering 2 tabletten dus.

vr 04 jun, 2010 0:11
Profiel

vr 04 jun, 2010 18:58 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Heey!

Heel erg bedankt dat je het even voor me wilde vragen. Ikzelf slikte propranolol, maar werd hier zo verschrikkelijk depri en moe van dat ik metroprolol wel eens wil proberen. Het zijn toch allebei betablokkers, dus dacht eigenlijk dan zijnde bijwerkingen ook hetzelfde,maarja ze zullen wel niet voor niets twee verschillende versies ervan op de markt hebben:P. Ik vind het wel ontzettend knap van je hoor, dat je er zo goed aan werkt om weer in beweging te komen. Weet uit eigen ervaring dat het soms zwaar kan zijn als je jezelf gewoon moet meeslepen bijwijze van spreken. Ik hou zelf ontzettend van tekenen en schilderen en ben van plan dit weer op te pakken. Morgen proberen met mijn moeder naar het strand te gaan. Zal een hele onderneming voor mij worden maar als ik geen uitdagingen aanga kom ik nooit ergens denk ik dan maar. Heb trouwens gister een intakegesprek gehad bij PsyQ..word binnenkort gebeld voor een behandeladvies. Ben hier wel erg benieuwd naar. Hoe gaat het met jou verder tijdens deze mooie dagen? Ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat Chester?
Groetjes en hoop voor iedereen mooie zonnige dagen:)

vr 04 jun, 2010 18:58
Profiel

di 29 jun, 2010 22:22 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Dag desi,

Hoe is het nu met je? Ben gisteren naar huisarts geweest, omdat ik de pijn weer minder goed kan hebben. Hij heeft mij metoprolol voorgeschreven. Wie weet geeft het wat verlichting...Het is een vd lichtste milde beta-blokkers. Hij schrijft het ook voor aan mensen die erg gespannen zijn voor bv een schoolexamen of rijexamen. Mijn nichtje heeft er nog steeds veel baat bij. Ben benieuwd hoe het met je is..

Groetjes

di 29 jun, 2010 22:22
Profiel

do 01 jul, 2010 21:36 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hee..dacht vandaag toevallig ook aan jou, hoe zou het met je zijn. Tgaat niet zo goed met mij de laatste tijd..denk door het warme weer. Heb over 2 weken een spoedafspraak met mijn neuroloog, ik hou de pijn niet meer uit. Heb metoprolol dus ook geprobeerd..2,5 weken , maar het deed niet viel. Ben toen dus weer overgestapt op propranolol, omdat dat toen binnen een paar dagen werkte maar merk daar toch eigenlijk ook weinig van. Heel raar..ben dus wel een beetje bang dat ik metoprolol te kort geprobeerd heb...na hoelang ging het bij je nichtje werken?
Hoop dat het voor jou wel wat gaat doen...misschien moet ik gwn nog ff geduld hebben. Verder heb een afspraak bij de hoofdpijnpoli..maar dat is pas in augustus. In het LUMC... Ben jij nog wat verder gekomen de laatste tijd? En heb je ook zo'n last van het warme weer?

Veel sterkte met alles!

do 01 jul, 2010 21:36
Profiel

do 01 jul, 2010 23:28 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi, Het warme weer is inderdaad niet zo bevorderlijk voor onze hoofdpijn. Ben sinds eergisteren aan de metoprolol. Hopelijk gaat dit wat verlichting geven, want ik kan de pijn niet meer hebben. Wil weer dat alles gewoon is. weer aan het werk, weer normaal gezinsleven etc. Ben al enige weken bezig om mn conditie weer op te bouwen door te wandelen en te fietsen. En dat lukt me aardig om vol te houden..ondanks de pijn.

do 01 jul, 2010 23:28
Profiel

di 06 jul, 2010 12:06 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

werkt de metoprolol al? Hoop het wel voor je.. ik ben met de propranolol ook alweer gekapt..voel me vreselijk
Sorry hoor, moet ff mijn ei kwijt. Zo'n anderhalve week geleden is het totaal omgeslagen..dacht eerst dat het aan het weer lag, kon elke dag wat minder. Eerst alleen nog maar zitten op de bank, daarna alleen nog maar liggen, nu kan ik helemaal niks meer geen tv kijken/ computer/lezen (dit kost me dan ook erg veel moeite). En het houdt maar aan..wordt helemaal gek van de pijn. Eerst kon ik ook niet veel maar teminste wel iets, nu kan ik alleen maar stilliggen in het donker. Ben echt helemaal in paniek dat dit niet over gaat..heb het nog nooit zo erg eerder meegemaakt. Ben echt zwaar in de stress hierover wat het allemaal niet echt bevordert natuurlijk. Zit er serieus aan te denken om naar de eerste hulp te gaan want mijn afspraak bij de neuroloog is pas over 2 maanden, maar wat kunnen ze daar voor me doen?
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen:(

di 06 jul, 2010 12:06
Profiel

vr 09 jul, 2010 18:21 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Hoi Desi,
Hoe is het met je? Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Geef de moed niet op hoor! Ik ben deze week bij de neuroloog geweest en die heeft chronische migraine geconstateerd. Sinds begin mei heb ik dagelijks flinke hoofdpijn en snel opeenvolgende migraine aanvallen. Ik slik niet te veel medicatie, dus daar kan het niet door komen. De warmte werkt voor mij ook niet mee. Vandaag heb ik, ondanks de warmte, een wat betere dag en dat geeft wel nieuwe hoop. Misschien kun je contact opnemen met je neuroloog en een afspraak op korte termijn maken of evt een telefonisch consult?
Sterkte ermee in ieder geval!
Groetjes, Linda

vr 09 jul, 2010 18:21
Profiel

ma 12 jul, 2010 0:50 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

Ja het gaat nog niet veel beter..ben met rivotril begonnen. Merk wel dat ik ontzetten ''drowsy'' ben..maar wel kalm. Had constante paniek aanvallen door dat de hoofdpijn maar niet over ging. Maar voor mijn gevoel is het meer een superlange migraine aanval aangezien ik ook gevoelig ben voor licht en geluid. Maar het is weer geen kloppende pijn en ook niet misselijk en niet aan 1 zijkant van het hoofd. Lastig dus.
Heb inderdaad geprobeerd een eerdere afspraak te maken maar dat is dus echt niet gelukt..ze zitten propvol en alleen als het levensbedreigend was kon het. Maarja ooit zal ik iets vinden..ben te jong om zo begrensd te leven.
Misschien wordt jou moeheid juist wel veroorzaakt door constante migraine..zou me niks verbazen als het in verhouding met elkaar staat.
Maar heb je die migraine dan echt te de hele dag? Kan jij nog wel werken enzo? Succes met alles!

ma 12 jul, 2010 0:50
Profiel

ma 02 aug, 2010 22:49 Bericht Re: wie heeft positieve ervaringen met bodystressrelease?

liedje46, ben benieuwd hoe het jou is vergaan met de metoprolol?

ma 02 aug, 2010 22:49
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende