homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Wie is bekend met "Spine and Joint Centre" in Rdam? 
Auteur Bericht

ma 06 dec, 2010 23:57 Bericht Wie is bekend met "Spine and Joint Centre" in Rdam?

Heb al jaren chronische nek/schouder en hoofdpijnklachten. Mijn hele verhaal staat onder het topic Wie heeft ervaring met bodystressrelease.
Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar het Spine and Joint, omdat jaren geleden mijn pijnklachten zijn begonnen bovenin mn rug, tussen schouderbladen. Deze kliniek diagnosticeert en behandelt bekken/rug/nekklachten. De wachttijd is erg lang, heb een eerste afspraak op 31 maart 2011. Ben benieuwd of iemand van jullie bekend is met deze kliniek.

ma 06 dec, 2010 23:57
Profiel

wo 29 aug, 2012 14:39 Bericht Re: Wie is bekend met "Spine and Joint Centre" in Rdam?

Hoi,
Geen ervaring maar wel erg nieuwsgierig naar jouw ervaringen? Bij mij lijkt de spanningshoofdpijn nu toch echt chronisch en bijna dagelijks te gaan worden en ben me nu aan het orienteren voor een hoofdpijnkliniek, maar als je de ervaringen hier zo leest zet dat niet veel zoden aan de dijk? Alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Lynn

wo 29 aug, 2012 14:39
Profiel

vr 23 nov, 2012 22:17 Bericht Re: Wie is bekend met "Spine and Joint Centre" in Rdam?

Ik ben deze zomer bij Spine & Joints behandeld voor chronische rug- (en in mindere mate nekklachten. Ze houden er afwijkende ideeen op na over hoe je het best behandeld kunt worden.
Ik vind de begeleiders erg invoelend en deskundig en de begeleiding is ook zeer intensief (1 begeleider op 2 patienten). Het is veder een mix tussen theorie en oefenen, waarbij het oefenen steeds zelfstandiger gaat totdat je na 3 maanden zonder begeleiding verder kunt trainen in een sportschool.
Het is leuk om met een groepje lotgenoten op te trekken, hoewel je het daarmee natuurlijk wel een beetje moet treffen.
Minpuntje vind ik dat het multidisciplinaire er niet zo erg uitkwam. Dit bestond alleen uit wat korte bezoeken aan een arts, een psycholoog, en een manueel therapeut (afhankerlijk van waar behoefte aan was).
Uiteindelijk heeft het me maar weinig verder gerholpen, wat teleurstellend gezien het prijskaartje dat er aan hangt. Maar alle beetjes helpen. Ik vond het in ieder geval beter dan de hoofdpijnkliniek, waar je toch wel erg aan je lot wordt overgelaten.
En voor beide instellingen geldt dat de nazorg erg beperkt is.

vr 23 nov, 2012 22:17
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]