homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 4 berichten ] 
 Spierspanningshoofdpijn/slechtziendheid 
Auteur Bericht

do 13 okt, 2011 15:57 Bericht Spierspanningshoofdpijn/slechtziendheid

Ik plaats meteen nog een onderwerp als het mag, aangezien dit wel een apart topic is, m.i.

Ik heb dus als sinds eind 2000 (waarschijnlijk) spierspanningshoofdpijn (symptoombechrijving komt erg overeen i.i.g.). Daarnaast zie ik erg slecht, dus vraag me af of de hoofdpijn (vooral rond ogen/neus/slapen) daar ook niet mee samenhangt: tenslotte kost zien je veel meer inspanning.

Daarnaast valt me ook een 'jeukachtig' gevoel aan de ogen op (vooral linkeroog), en de neiging daar te gaan wrijven. Oogartsen uiteraard hele probleem al voorgelegd, maar ze vinden niks ongewoons - brilsterkte en alles is goed.

Kennen meer slechtzienden (met spanningshoofdpijn) dit? Ik zie alleen dichtbij, geen verte (bijziend).

Ik vermoed ook dat het bij mij niet helemaal 'standaard' spierspanningshoofdpijn is. Het zit soms duidelijk meer aan één kant dan de andere en ook vaak ónder de ogen (zeg maar langs de oogkassen, en dan omhoog naar de slapen).
Maar in grote lijnen komt het het meest overeen met de beschrijving van spierspanningshoofdpijn en dat is ook wat de huisarts zei.

do 13 okt, 2011 15:57
Profiel

ma 24 okt, 2011 23:11 Bericht Re: Spierspanningshoofdpijn/slechtziendheid

Hallo Bart,
Ik heb een bril met een kleine afwijking. Ik heb spierspanningshoofdpijn (artrotec helpt in meer dan de helft van de aanvallen als ik op tijd ben met slikken). Een paar keer heb ik ook spierspanning op de ogen gehad. Dit noemen ze dan een oogmigraine (!). Bij mij ging het beeld toen trillen of herhalen. Soms wel 40 x per minuut en meestal zonder hoofdpijn.
Ben door de hele malle molen gehaald voordat ze vaststelden dat het dan wel een oogmigraine moest zijn (geweest). Inmiddels heb ik een nieuwe bril. Opmeten van de bril (en ook vanwege mijn kleine afwijking) was echt een crime vanwege dit mankement. Dit was het even in een notendop. Hopelijk heb je er wat aan.
Groeten,
Lynn

ma 24 okt, 2011 23:11
Profiel

za 05 nov, 2011 16:32 Bericht Re: Spierspanningshoofdpijn/slechtziendheid

Hallo Lynn,

bedankt voor het antwoorden.

Bedoel je met 'Artrotec' dit? http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=464
Is dat voorgeschreven? Want het is o.a. voor atritis, niet voor hoofdpijn...

Ik heb zelf niet zozeer aanvallen. Het is bij mij gewoon standaard aanwezig. Volgens oogartsen kon het niet door mijn ogen komen, omdat het 's ochtends al aanwezig is en 's nachts kijk je niet. Maar ik heb wel erg slechte ogen, en vaak heb ik het idee dat het er wel mee te maken heeft, maar op een manier die schijnbaar niet vaak voorkomt of die ze niet kunnen herkennen.

Wat jij vertelt met trillen van beeld of herhalen ken ik in ieder geval niet. En met dat trillen was dus GEEN pijn gemoeid... En wat hield dat 'herhalen' precies in?
Is het uiteindelijk wel over gegaan of heb je er nog last van?

Groeten, Bart.

za 05 nov, 2011 16:32
Profiel

vr 22 jun, 2012 10:09 Bericht Re: Spierspanningshoofdpijn/slechtziendheid

Hoi Bart,
Sorry voor de late reactie maar ben een tijd niet op het forum geweest. Heb inmiddels geen last meer gehad van trillende ogen, maar heb het al 3x een periode gehad dus het zou zo weer terug kunnen komen. Artrotec is bij mij voorgeschreven door de huisarts. Inmiddels wordt de frequentie van mijn hoofdpijn ook meer helaas en helpt artrotec niet meer zo vaak als voorheen. De link die jij vermeld klopt niet meer volgens mij, maar in Artrotec zit o.a. diclofenac. Met herhalen bedoel ik dat het beeld zich herhaald (ongeveer zoals je bij popmuziek beelden had in de jaren 70).
Gr. Lynn

vr 22 jun, 2012 10:09
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]