homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 Duizeligheid bij spanningshoofdpijn 
Auteur Bericht

zo 01 dec, 2013 12:57 Bericht Duizeligheid bij spanningshoofdpijn

Hallo iedereen,
ik ben hier nieuw maar heb al veel verhalen van lotgenoten gelezen.
Bij deze zou ik graag eens mijn verhaal doen en ook wat vragen stellen...

In maart 2010 stond ik op met hoofdpijn, gewoon wat Ibuprofen genomen en het zal wel overgaan dacht ik.
Toen die hoofdpijn bleef duren ben ik naar de huisarts geweest en die stelde nogal vlug de diagnose "spanningshoofdpijn".
Ik kreeg Deanxit voorgeschreven en de raad om het wat rustiger aan te doen.
Dat rustiger aan was niet echt iets dat toen mogelijk was, ik had een eigen zaak en werkte zo'n 60 uur per week.

Toen ik ongevver een maand aan een stuk hoofdpijn had gehad ben ik bij de neuroloog langsgeweest die me enerzijds geruststelde dat de foto's geen tumor of zo toonden en dat het weldegelijk spanningshoofdpijn was.
Omdat die Deanxit niet hielp schreef hij me Redomex voor samen met kine.
Bij de kine heb ik veel massages en wat oefeningen gehad.
De hoofdpijn was dagelijks maar niet altijd even intens.
Zo sukkelde ik voort tot in augustus toen we op vakantie gingen.
Ik kwam terug en de hoofdpijn was over!
Tot ik ruzie heb gehad met mijn werkneemster en hup daar was de hoofdpijn terug!

Ondertussen zijn we meer dan 2jaar verder en heb ik al vanalles geprobeerd van medicijnen, oefeningen, therapiën (osteopaat, chiropractor, kine, fysio,...), ik heb zelfs mijn zaak gestopt en ben sinds vorig jaar december partime aan het werk.
Deze zomer was er opnieuw een lichtpuntje: we waren in de Ardennen en gingen met het hele gezin gaan kayakken, na enkele slagen met de roeispaan voelde ik mijn hoofdpijn minder worden...
Bij onze thuiskomst heb ik me meteen ingeschreven in de plaatstelijke kayakclub en sindsdien gan ik 2 à 3 keer per week kayaken.

Nu heb ik vorige week een infectie op mijn maag-darmkanaal gehad waardoor ik op de spoed ben geland met enorme buikpijn, braken, diarree, duizeligheid en misselijkheid nadat ik was flauwgevallen.
Alles is nu gelukkig weer in orde met mijn buik maar ik blijf duizelig, het gevoel van slappe benen en "tipsy"-zijn.
Daarmee ben ik ook naar de huisarts geweest die me zei dat er veel mensen met spanningshoofdpijn daarvan last hebben, vooral als ze een infectie (verkoudheid en op het maag-darmkanaal in mijn geval) hebben. Hij raadde me oefeningen aan en ik ben wat gerustgesteld maar dit blijft maar duren...

Ik las het verhaal van Thom uit Herenveen, het is wel een bericht uit 2003 en kon me er volledig in herkennen, het lamme gevoel, de mist in mijn hoofd en sinds kort dus ook de duizeligheid.

Ik zou graag weten of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal en of jullie eventueel tips of dingen weten die ik nog niet heb gedaan.

Alvast bedankt voor de hulp,
groetjes en veel sterkte aan iedereen,
Tina

zo 01 dec, 2013 12:57
Profiel

di 03 dec, 2013 14:53 Bericht Re: Duizeligheid bij spanningshoofdpijn

Blijkbaar zit er niet zoveel volk meer op de site als vroeger, ik heb nog geen enkel antwoord gekregen.
Enfin, misschien wil ik alles te snel....
Gisteren en vandaag zijn zowel de duizeligheid als hoofdpijn slechts licht aanwezig dus ben ik -hopelijk op de goede weg.

Ik las nog wat verder op het forum en kwam eigelijk heel bekende dingen tegen; medicijnen, osteopaat, chiropractor, fysio en manuele therapie, kaakchirurg, botox....
Er zijn dus nog heel veel mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ikzelf; vanalles proberen maar niets wat echt helpt.

Ik wil ook nog even kwijt dat ik iedere dag hoofdpijn heb, meestal is het wel te houden maar soms is het zo verschrikkelijk hard dat ik onder de kast zou kruipen!
Ik heb ook een tijdlang een hoofdpijndagboek bijgehouden, zonder er enige regelmaat in te ontdekken.

Mijn man heeft een gluten intolerantie en wij eten zo goed als glutenvrij, bij mij hebben gluten dus geen effect op mijn hoofdpijn.
Wat ik wel heb ondervonden is dat de hoofdpijn erger wordt bij mijn menstruatie, misschien bestaat er een vorm van combinatie migraine/spanningshoofdpijn?

Het is inderdaad heel lastig als je contant hoofdpijn hebt, niet alleen voor jezelf maar ook voor je familie, vrienden, kortom je hele omgeving.

Maar ik blijf er in gelaven dat op een dag de hoofdpijn zal weg zijn en af en toe een terugkomt zoals bij de meeste mensen.

di 03 dec, 2013 14:53
Profiel

zo 12 okt, 2014 20:25 Bericht Re: Duizeligheid bij spanningshoofdpijn

Tina,

Ik herken heel veel van jou verhaal in het mijne.
Heb zelfs dezelfde medicatie gekregen (redomex en deanxit)
De mist en duizeligheid in het hoofd is bij mij overgegaan nadat ik redelijk gerust gesteld was doordat een scan uitwees dat ik alvast niets kwaadaardigs in m'n hoofd had zitten.
Bij mij kwam de mist en duizeligheid en hyperventielatie allemaal door angst.
Het goede nieuws is dat ik daar ondertussen vanaf ben.
Het slechte nieuws is dat ik nog steeds bijna dagelijks hoofdpijn heb. Wel is deze meestal draaglijk maar toch heel vervelend.

groeten
Ben

zo 12 okt, 2014 20:25
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]