homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 1 bericht ] 
 Hoofdpijn door kattenverjager (Mosquito) hoogfrequent geluid 
Auteur Bericht

zo 02 feb, 2014 3:31 Bericht Hoofdpijn door kattenverjager (Mosquito) hoogfrequent geluid

Onze buren willen graag de katten uit de tuin houden. Dat vind ik geen probleem. Wel vind ik het een probleem dat zij dit doen met een kattenverjager dat 24 uur per dag een pieptoon uitzendt. Dit geluid geeft mij hoofdpijn. Daarnaast geeft het een drukkend gevoel op mijn gehoor. Met de buren valt hier niet over te praten omdat zij zeggen dit apparaat legaal hebben gekocht en er niets mis mee is. Ook de verkoper geeft aan dat zij nog nooit klachten hebben gehad. Het zou om ultrasoon geluid gaan dat niet hoorbaar is voor de mens. Maar toch geeft het mij hoofdpijn en ook bij meer mensen die bij ons op visite zijn. Met name mensen rond de 30 jaar. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Het zou om hoogfrequent geluid gaan. Verder word ik er misselijk van. In het AD heeft hier eens een artikel in gestaan. Je kunt er NIETS tegen doen!? Soortgelijk apparaat is de Mosquito van de Rhine Consulting Group. Ook dit geluid (wel wat zachter) krijg ik last van hoofdpijn.

Er is een meldpunt geopend tegen deze vorm van geluidsoverlast. Zij geven bijvoorbeeld als tip wanneer je buren niet geloven dat jij het hoort het apparaat aan en uit te zetten en jij aangeeft wanneer het toestel in- of uit staat geschakeld. Het meldpunt is te vinden op http://www.pieptonen.nl of te bellen op 06 49 13 77 77.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

zo 02 feb, 2014 3:31
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]