homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 hoofdpijnkliniek 
Auteur Bericht

za 08 jan, 2011 17:56 Bericht Re: hoofdpijnkliniek

Als ik lees wat hierboven staat, lijkt het alsof niemand goede ervaringen heeft met een hoofdpijnkliniek/-poli.
Ikzelf heb ook niet zo'n goede ervaringen met een hoofdpijnkliniek.
Ik ben er ongeveer een jaar in behandeling geweest na al 4 (inmiddels 5,5 jaar) dagelijks hoofdpijn te hebben en er is niet echt veel gedaan. Dit kwam ook omdat ik in die jaren al veel onderzoeken heb doorlopen, maar ik geloof niet dat je zomaar alles gehad hebt. Voordat ik bij de kliniek kwam had de hoofdpijn geen naam, maar al na de eerste 20 minuten van de afspraak zonder geen echte onderzoeken meer wist de neuroloog me al te vertellen dat ik chronisch dagelijkse hoofdpijn had, dat ik eerst naar de klinische psycholoog moest en als daar niets schokkends uit kwam ik medicijnen zou moeten gaan uitproberen. Dus na die afspraak naar de psycholoog voor een halfjaar om er achter te komen dat ik eigenlijk alles goed doe en -tenzij ik over mijn ''verleden'' dat ikzelf al helemaal niet speciaal vind- er niets is wat ze nog verder voor me kunnen doen en ik terug naar de neuroloog moet. De neuroloog schrijft één pilletje voor 20mg amitryptiline, niet echt geweldig want er zijn veel bijwerkingen en het is niet zeker dat het zal werken. Het hielp niet, ik werd moe (van de pillen), duizelig en kreeg een hele droge mond en was ondertussen 2 en 'n halve week thuis gebleven van school. En dan belt de neuroloog afgelopen vrijdag op om me te vertellen dat hij niets meer voor me kan doen en dat ik maar weer terug moet gaan naar de huisarts. Ik heb echt het gevoel dat er gewoon een jaar niets nuttigs aan mijn hoofdpijn is gedaan en het eigenlijk alleen maar slechter is gedaan sinds ik naar de kliniek ben geweest.. :(

Wat doen/hebben jullie gedaan nadat de hoofdpijnkliniek geen oplossingen meer had??

za 08 jan, 2011 17:56
Profiel

za 08 jan, 2011 23:43 Bericht Re: hoofdpijnkliniek

Sids kort verschijnen er steeds meer LOK poli's in Nederland.
LOK staat voor Lichamelijk Onverklaarbare Klachten.

http://www.google.nl/search?sourceid=na ... q=lok+poli

Je zou je huisarts om een verwijzing daarheen kunnen vragen.

za 08 jan, 2011 23:43
Profiel

zo 09 jan, 2011 21:57 Bericht Re: hoofdpijnkliniek

Zoals ik het begrijp wat ik lees, denk ik dat het vrij veel lijkt op andere trajecten die ik al heb doorlopen, het lijkt ook best veel op dat wat er in de hoofdpijnpoli gebeurt. Hoe anders is dit en heeft u er ervarigen mee??

zo 09 jan, 2011 21:57
Profiel

ma 10 jan, 2011 0:08 Bericht Re: hoofdpijnkliniek

Heb er geen ervaring mee, het is ook nog erg nieuw.

ma 10 jan, 2011 0:08
Profiel

ma 10 jan, 2011 17:57 Bericht Re: hoofdpijnkliniek

Hey mathilde ik zit nu sinds een half jaartje bij de hoofdpijn kliniek in dokkum (voornamelijk voor mijn constante spanningshoofdpijn)tot nu toe heb ik er nog weinig aan maar wacht het af . Ik ben 2 jaar van huisarts naar neuroloog gestuurd enz. tot ik zo'n heftige migaine aanval had (van bijna 2 weken! ) .Toen ben ik met pijn en moeite naar de huisarts gegaan zodat deze de ernst ook met eigen ogen kon zien . Heb toen hier ook eindelijk een doorverwijzing gekregen (had mezelf een halfjaar daarvoor zelf al aangemeld bij de hoofdpijnkliniek in dokkum) . Omdat de wachtijden zolang waren (toen 2jr) en ik niet meer wist waar ik heen moest ben ik weer naar de huisarts gegaan en heb erop gestaan dat ik dan maar naar een neuroloog in dokkum wou .(2 deze van de neurologen zitten ook op de hoofdpijnkl. ) .Binnen een week kreeg ik telefoon van de hoofdpijnkl. dat ik een maand later langs kon komen . i.p.v neurologie aangezien het weinig voor mij geen zin had naar een gewone neuroloog te gaan . .In dokkum proberen ze in ieder geval wel eerst zoveel mogelijk zonder medicijnen te werken :grin: maar je moet je wel echt 100% geven ook als dit betekent dat je jezelf ook moet veranderen wat erg moeilijk is . (als je b.v. niet stil kan zitten en altijd bezig moet zijn zoals ik )Dus gewoon zelf constant erachteraan dan kom je er vast wel snel tussen ik hoop voor je dat het lukt en anders zijn er ook nog andere hoofdpijnkl. in nederland waar je het kunt proberen en gewoon overal inschrijven

Groetjes lutske

ma 10 jan, 2011 17:57
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2